Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Η Καθημερινή: Οι νεκροί των Τεμπών ζητούν απαντήσεις
Newspaper website Website







Recognized text:
ΑΚΙΝΗΤΑ
ΝΕΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
ΓΙΑ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕΙΣ
ΣΕΛΙΔΑ 27
Ετος 104on Αρ. φύλλου 31.254= Ιδρυτής: Γ. Α. Βλάχος
ΣΗΜΕΡΑ
ΜΗ ΜΙΣΘΩΤΟΙ
Επιλέγουν χαμηλές
εισφορές και
χαμηλή σύνταξη
Ενα σιδηροδρομικό δίκτυο αθωράκιστο στον
κίνδυνο ανθρώπινου λάθους, χωρίς δικλίδες
ασφαλείας, χωρίς φωτοσήμανση και σύστημα τηλεδιοίκησης αποκαλύπτει η τραγωδία
στα Τέμπη που κόστισε τουλάχιστον 43 ζωές
Τη χαμηλότερη ασφαλιστική κατηγορία με μηνιαίες εισφορές έως
240,25 ευρώ επέλεξε και φέτος το
90% των ελευθέρων επαγγελματιών
και αγροτών. Η επιλογή αυτή ωστόσο οδηγεί σε χαμηλές συντάξεις στο
μέλλον. Σελ. 26
ΘΕΩΡΕΙΟ
Συλλυπητήρια
από Ερντογάν
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Σελ. 2
ΤΑ ΔΥΟ ΟΝΟΜΑΤΑ
Οι νεκροί των Τεμπών ζητούν απαντήσεις
Τυφλό το σιδηροδρομικό δίκτυο – Τα κενά στην ασφάλεια – Το χρονικό της τραγωδίας - Η ομολογία του σταθμάρχη
• Ρεύμα: Την τέταρτη ακριβότερη χονδρεμπορική αγορά ρεύματος
στην Ευρώπη είχε η Ελλάδα το 2022,
εξαιτίας κυρίως της μεγάλης συμμετ
τοχής του φυσικού αερίου στο ενεργειακό μείγμα. Σελ. 28
ο Ακίνητα: Το Μονακό και το
Χονγκ Κονγκ βρίσκονται στις δύο
πρώτες θέσεις της παγκόσμιας
λίστας με τις υψηλότερες τιμές
ακινήτων, ενώ η Νέα Υόρκη ακολουθεί στην τρίτη θέση, εκθρονίζοντας το Λονδίνο. Στο Μονακό, με
1 εκατ. δολάρια αγοράζει κάποιος
μόλις 17 τ.μ. Σελ. 36
Πυροσβέστης γονατίζει ανάμεσα σε συντρίμμια και προσωπικά αντικείμενα των επιβατών στον τόπο της τραγωδίας στα Τέμπη. Με τη σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων, η ηλεκτράμαξα της επιβατικής αμαξοστοιχίας διαλύθηκε, ενώ
τα επόμενα τρία βαγόνια της τυλίχθηκαν στις φλόγες, με τις θερμοκρασίες να ξεπερνούν ακόμη και τους 1.500 βαθμούς Κελσίου.
Παραίτηση Καραμανλή Τα σενάρια για τις εκλογές
« Ιράν: Εξονυχιστική έρευνα
για τις μυστηριώδεις δηλητηριάσεις
μαθητριών σε αρκετές πόλεις
διέταξε ο Ιρανός πρόεδρος
Εμπραχίμ Ραϊσί. Σελ. 14
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ημερήσια Πολιτική και Οικονομική Εφημερίδα
ΑΘΗΝΑ, ΠΕΜΠΤΗ 2 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023
ΚΑΘΕ ΠΕΜΠΤΗ
ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΦΥΛΛΑ ΜΕ ΤΗΝ «Κ»
ΣΕΛΙΔΑ 12
και ενώ οι ομάδες της ΕΜΑΚ επιχειρούσαν
μέχρι αργά χθες το βράδυ στο σημείο, προκειμένου να εντοπίσουν αγνοούμενους. Αν
και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο
σταθμάρχης Λάρισας φέρεται να παραδέχεται
Δέκα κρίσιμες ερωτήσεις
για την πολύνεκρη τραγωδία
Συγκινητική η προσφορά του κόσμου για αίμα
το λάθος του για το γεγονός ότι δύο τρένα,
ένα επιβατικό και ένα εμπορικό, βρέθηκαν
σε πορεία σύγκρουσης, παραμένει αναπάντητο το ερώτημα γιατί έχει καθυστερήσει
εννέα χρόνια η λειτουργία σύγχρονων συΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΟΤΣΙΟΣ
ΔΕΧΘΗΚΑ ΑΠΕΙΛΕΣ
ΚΑΙ ΠΙΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ MATI
ΣΕΛΙΔΑ 12
Πλήθος κόσμου έσπευσε στα κέντρα αιμοληψίας που έστησε ο Ερυθρός Σταυρός σε Αθήνα και
Λάρισα προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των τραυματιών σε αίμα. Σελ. 8
«Ήταν η κακιά η στιγμή», φέρεται να δήλω
σε χθες ο μοιραίος σταθμάρχης. Πόσες φορές
έχουν κρυφτεί η ανεπάρκεια και η γύμνια του
ευρύτερου ελληνικού κράτους πίσω από ανάλογες φράσεις; Αλλοτε τα ρίχνουμε σε κάποια
απροσδόκητη «στραβή» και άλλοτε αναφωνούμε «μα, αυτή είναι η Ελλάδα».
Θυμάμαι ακόμη την πρώτη φορά που άκουσα έναν αξιωματικό να εξηγεί γιατί το κράτος
δεν είχε συλλάβει τη «17 Νοέμβρη». «Θέμα
τύχης», εξήγησε και όταν ρωτήθηκε τι εννοεί,
έδωσε ένα παράδειγμα: «Ε, να, όταν τους είχαμε όλους στα Σεπόλια, δεν κάναμε ζώνη γύρω
τους και ξέφυγαν. Θέμα τύχης, η κακιά η στιγμή». Και στο Μάτι έφταιγε η «κακιά η ώρα».
Και, και, και...
Ε-ΜΠΕ / ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΝΤΟΜΑΛΗΣ
Μαρτυρίες: Κάποιοι ούρλιαζαν
για βοήθεια, επικρατούσε χάος
«Ξέρουμε πού
είναι ο ντελιβεράς,
αλλά όχι τα τρένα»
στημάτων ασφαλείας. Η «Κ» βρέθηκε στον
τόπο του δυστυχήματος, είδε το μέγεθος της
καταστροφής και επισκέφθηκε τα νοσοκομεία της Λάρισας όπου μεταφέρθηκαν δεκάδες νεκροί και τραυματίες. Σελ. 3-9
Ο επί 40 χρόνια σταθμάρχης
του Βόλου μιλάει στην «Κ»
MINNIETA
«Δεν είναι δυνατόν μόνο από έναν
υπάλληλο να κρίνεται η ασφαλής κυκλοφορία των τρένων. Κάθεσαι σε
ηλεκτρική καρέκλα», δηλώνει στην
«Κ» ο Γιώργος Αποστολέρης, επί 40
χρόνια σταθμάρχης του Βόλου. Ανα9 "771108979123
φερόμενος στα κενά που υπάρχουν
στην ασφάλεια, τονίζει ότι σήμερα
«ξέρουμε πότε ο ντελιβεράς είναι στα
200 μέτρα από το σπίτι μας, αλλά όχι
πού βρίσκονται τα τρένα» και επισημαίνει πως δεν θα μπορούσε ένα τέτ
τοιο δυστύχημα να συμβεί στην Ελβετία ή στη Γερμανία, ακριβώς γιατί
έχουν εγκαταστήσει συστήματα τη
λεδιοίκησης. Σελ. 8
ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΠΑΠΑΧΕΛΑ
Η κακιά ρουτίνα πριν από την «κακιά στιγμή»
Το ζήτημα είναι ότι οι «στραβές» θα γίνουν. Νομοτελειακά. Για να τις αντιμετωπίσεις χρειάζονται επαγγελματισμός, εκπαίδευση, συνεχείς
ασκήσεις, αξιολόγηση στελεχών, απόλυτη πειθαρχία και προσήλωση στα πρωτόκολλα και στις
αναγκαίες διαδικασίες. Ειδικά όταν δεν υπάρχουν ηλεκτρονικά συστήματα και αυτοματισμοί
που να εγγυώνται ότι το ατύχημα είτε θα αποτραπεί είτε τουλάχιστον θα υπάρξει μια έγκαιρη
προειδοποίηση, όλη η ευθύνη πέφτει σε έναν
ή δύο ανθρώπους. Οι οποίοι έχουν μπολιαστεί
από το φαινόμενο της ΔΕΚΟποίησης που έχει
καταφέρει να επηρεάσει και τη λειτουργία ζωτικών υπηρεσιών του κράτους. Την κρίσιμη ώρα
φαίνονται η γύμνια και η εγκληματική ανεπάρκειά τους.
Οι πολιτικοί μας αντιλαμβάνονται πολύ γρήγορα
τη σαπίλα και το μπάχαλο. Το ένστικτό τους είναι να τα κρύψουν όλα κάτω από το χαλί. Κανείς
τους δεν θέλει να πάρει δραστικές αποφάσεις.
Ξέρουν ότι ο ΟΣΕ και πολλές ακόμη υπηρεσίες θέλουν ουσιαστικά ξήλωμα και ξαναχτίσιμο.
Προτιμούν την αδράνεια για να μην μπλέξουν
με συνδικαλιστές και κομματικούς παράγοντες.
Αποφεύγουν στιγμιαία το πολιτικό κόστος, αλλά
στο τέλος το πληρώνουν πολλαπλάσια.
Ο ΟΣΕ είναι, βεβαίως, μια ξεχωριστή περίπτωση. Στα αυτιά μου αντηχούν τα λόγια ενός πολύ
έμπειρου πολιτικού που κυβέρνησε τον τόπο και
ο οποίος έλεγε πριν από πολλά χρόνια «να ξέρεις, ο ΟΣΕ θα είναι ένας από τους λόγους που
θα χρεοκοπήσουμε». Ηταν μια τεράστια μαύρη
www.kathimerini.gr • € 1,20
ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ
Αφύπνιση
Η τραγωδία στα Τέμπη πρέπει να
αφυπνίσει το πολιτικό σύστημα.
Οι ζωές που χάθηκαν απαιτούν
απαντήσεις αλλά και αποφάσεις
που θα διασφαλίσουν ότι δεν θα
χαθούν άλλες τόσο άδικα. Η απόφαση του αρμόδιου υπουργού να
παραιτηθεί, εγκαίρως και αυτοβούλως, και η πρόθεση της διερεύνησης ευθυνών είναι σημαντικές, αλλά δεν αρκούν. Πρέπει να
γίνει σοβαρή έρευνα και να αποδοθούν ευθύνες. Και κυρίως, να
μη χρειαστεί άλλο ένα τραγικό
δυστύχημα για να κάνουν οι πολιτικοί, τα στελέχη του κρατικού
μηχανισμού και οι υπάλληλοι τη
δουλειά τους. Το καθήκον τους.
τρύπα στην οποία πετάχθηκαν δισεκατομμύρια από τους φόρους του ελληνικού λαού και τα
ευρωπαϊκά κονδύλια. Ηταν και είναι η απόλυτη
μαύρη κηλίδα για ένα πολιτικό σύστημα που,
ακόμη και όταν δεν ωφελήθηκε από τη σπατάλη, έδειξε ασύλληπτη ατολμία και αδιαφορία
στην αντιμετώπιση του προβλήματος. Η ευθύνη,
λοιπόν, μπορεί να ανήκει τυπικά στον σταθμάρxn. Σίγουρα όμως δεν ευθύνονται μόνο αυτός
και π... «κακιά η ώρα». Η μεγάλη ευθύνη ανήκει
σε όσους διοίκησαν αρμόδια υπουργεία και φορείς, γεγονός που αναγνώρισε με την -ασυνήθιστη για τα ελληνικά δεδομένα- παραίτησή του ο
κ. Καραμανλής. Είναι η ανικανότητα, η φαυλότητα ή η ατολμία ενός πολιτικού συστήματος που
οδήγησαν συμπολίτες μας στον θάνατο.
INTIME NEWS / ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Τελευταία νέα από την εφημερίδα