Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Πρωινός Μοριάς:







Recognized text:
Έτος ιδρύσεως

1989
(Μηνιαία έκδοση)
2007 - 2017
(Εβδομαδιαία έκδοση)
2017 (Ημερήσια έκδοση)
Έδρα - Γραφεία:
ΒΙ.ΠΕ. ΤΡΙΠΟΛΗΣ, 5Β
Τ.Κ. 221 00 ΤΡΙΠΟΛΗ
Τηλ.: 2710 23 51 80
Fax: 2710 23 51 80

Ημερήσια Εφημερίδα της Αρκαδίας

ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΙΟΥΝΙΟΥ 2021 | Αρ. φύλλου 888 | 1 €

email:
[email protected]
www.proinosmorias.gr

Η κατάργηση του Γυμνασίου Κοντοβάζαινας συνιστά
πλήγμα για τη Γορτυνία και τα χωριά της

• Ερώτηση του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Φίλη και του βουλευτή
Αρκαδίας, Γ. Παπαηλιού, προς την υπουργό Παιδείας, Ν. Κεραμέως

Η κυβερνητική απόφαση για κατάργηση
του Γυμνασίου Κοντοβάζαινας από το σχολικό έτος 2021-2022, επιφέρει ακόμη ένα
πλήγμα σε μία ορεινή περιοχή της Αρκαδίας-της Γορτυνίας, την πλέον απομονωμένη και απομακρυσμένη τόσο από την
έδρα του Δήμου, τη Δημητσάνα, όσο και από
την πρωτεύουσα του Νομού, την Τρίπολη.
Με τη συγκεκριμένη απόφαση, εκτός του ότι δεν λαμβάνονται
υπόψη οι ιδιαιτερότητες (γεωμορφολογικές, αποστάσεων κ.λπ.) της
περιοχής, παραγνωρίζεται το γεγονός, ότι η εκπαίδευση (και η υγεία)

Επιδότηση της ακτοπλοϊκής
σύνδεσης Καλαμάτας Κρήτης, ζητούν βουλευτές
της Ελληνικής Λύσης
Ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,
Ιωάννη Πλακιωτάκη, κατέθεσαν οι βουλευτές του κόμματος της
Ελληνικής Λύσης, Αποστόλος Αβδελάς, Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης και Κωνσταντίνος Χήτας, Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης, για
την «Aκτοπλοϊκή σύνδεση Καλαμάτας - Κρήτης», η οποία έχει
ως εξής:
«Σύμφωνα με ανάρτηση σε ιστοσελίδα του διαδικτύου, στο προσκήνιο επανέρχεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση Καλαμάτας – Κρήτης,
έπειτα από την πρόσφατη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για
την ανάθεση της γραμμής. Είναι μία ακτοπλοϊκή γραμμή με πολύπαθο παρελθόν, ανύπαρκτο παρόν και αβέβαιο μέλλον, που με τις

αποτελούν τις βασικές παραμέτρους για τη στοιχειώδη λειτουργία και
εν τέλει την επιβίωση (των χωριών) της ελληνικής υπαίθρου.
Εν προκειμένω, παραγνωρίζεται και η συνταγματική πρόβλεψη του
άρθρου 101 παρ. 4 που επιβάλλει ιδιαίτερη μέριμνα για τις ορεινές
(και τις νησιωτικές) περιοχές, ώστε να επιβιώσουν και να παραμείνουν ζωντανές.
Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο βουλευτής Αρκαδίας,
Γιώργος Παπαηλιού και ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Φίλης (φωτ.), κατέθεσαν σχετική ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ζητώντας την
ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης.
παρούσες συνθήκες και χωρίς επιδότηση, όπως συνέβαινε στο παρελθόν, δεν φαίνεται να αποτελεί δέλεαρ για κάποια ναυτιλιακή
εταιρεία. Αυτό θα αποδειχθεί, φυσικά, κατά το επόμενο διάστημα,
όταν θα γίνει γνωστό, αν υπήρξε ενδιαφέρον από κάποια εταιρεία για
να αναλάβει την εν λόγω γραμμή, από το 2022 και έπειτα, διότι για
φέτος, δεν θα υπάρξουν δρομολόγια. Αυτό που δημιουργεί απορίες,
πάντως, είναι, πώς η Καλαμάτα, ως το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της
Νότιας Πελοποννήσου, παραμένει, εδώ και χρόνια, χωρίς καμία συγκοινωνιακή σύνδεση με την Κρήτη. Αξίζει δε να επισημανθεί ότι,
εκτός της ακτοπλοϊκής, γρήγορα εγκαταλείφθηκε και η αεροπορική
σύνδεση, που είχε δρομολογηθεί πριν χρόνια και για λίγο χρονικό
διάστημα, με μικρά αεροσκάφη.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεσθε να προβείτε στην επιδότηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Καλαμάτας – Κρήτης, προκειμένου να λειτουργήσουν, ει δυνατόν, επιβατικά δρομολόγια, καθ΄ όλη την διάρκεια του έτους,
δεδομένου του ότι, χωρίς το εν λόγω κίνητρο, δεν έχει μέχρι τώρα
εκφρασθεί, ούτε διαφαίνεται ότι θα εκδηλωθεί επίσημα στο εγγύς
μέλλον σχετικό ενδιαφέρον από οιαδήποτε ακτοπλοϊκή εταιρεία;
Οι ερωτώντες Βουλευτές»

Αναβάθμιση της ΔΕΗ από την Standard & Poor’s
Σε αναβάθμιση της πιστοληπτικής αξιολόγησης της ΔΕΗ κατά μία
βαθμίδα σε Β+ (από Β) με θετική προοπτική προχώρησε χθες η Standard & Poor's.
Ο διεθνής οίκος στην έκθεσή του αναγνωρίζει την πρόοδο που έχει
ήδη συντελεστεί στην μέχρι τώρα υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου της Εταιρείας και αναμένει πως η βελτίωση στα θεμελιώδη μεγέθη και στη λειτουργική αποτελεσματικότητα θα συνεχιστεί και την
επόμενη διετία.
Οι αναλυτές του οίκου -όπως ανακοίνωσε η ΔΕΗ- κάνουν μνεία
στα EBITDA ρεκόρ των 886 εκατ. ευρώ το 2020, απόδοση που προβλέπουν ότι θα συνεχιστεί αγγίζοντας το 1 δισ. ευρώ το 2022 και το
2023, ενώ βλέπουν περαιτέρω βελτίωση του δείκτη χρέους/EBITDA.
Η Standard & Poor's αναφέρει πως η ΔΕΗ επωφελείται από την
πράσινη στροφή της και τη μείωση των εκπομπών CO2, τη βελτίωση

στα περιθώρια κέρδους και τη σταθεροποίηση στις ταμειακές ροές.
Χαρακτηρίζει μάλιστα, αξιοσημείωτη τη βελτίωση των λειτουργικών
αποτελεσμάτων λόγω του μετασχηματισμού στο μίγμα παραγωγής και
της στροφής στις ΑΠΕ.
Επίσης, βλέπει βελτίωση στη διαχείριση των εισπράξεων, αλλά και
στην είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Οι αναλυτές της Standard & Poor's αναφέρουν στην έκθεση ότι έχουν μεγαλύτερη σιγουριά ότι η Διοίκηση της ΔΕΗ θα ανταποκριθεί στις προβλέψεις τους,
ενώ λαμβάνουν υπόψη και την καλή απόδοση των ESGκριτηρίων,
όπως η μείωση των εκπομπών CO2, η στρατηγική, η υλοποίησή της
και ο έλεγχος. Η Standard & Poor's κάνει λόγο για περαιτέρω αναβάθμιση της ΔΕΗ σε ΒΒ+ σε περίπτωση αναβάθμισης της ελληνικής
οικονομίας, καθώς επίσης και εάν συνεχιστεί η σταθερή εφαρμογή
του μετασχηματισμού της Εταιρείας.