Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ο Ευρυτανικός Παλμός:
Newspaper website Website







Recognized text:
Ο ΕΥΡΥΤΑΝΙΚΟΣ
ΠΑΛΜΟΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 20 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024 • ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 1095 • ΕΤΟΣ 22°
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΤΟΠΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ • ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ • ΤΙΜΗ 0,80 €• ΚΩΔ.: 6763
www.evrytanikospalmos.gr - e-mail: [email protected]
Η Μαρία Καρυστιανού
FRIENDLY
Newspaper
OF THE YEAR
Περιφερειακό Πάρκο Ορεινής Αμιγούς Φύσης
και Ορεινής Μεσογειακής Παραδοσιακής Κληρονομιάς η Ευρυτανία
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΥΡΥΤΑΝΕΣ
ΣΕ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ & ΑΓΡΑΦΑ
Αρνητικός ο Δήμος Καρπενησίου
παρέθεσε νέα στοιχεία για για τα Αιολικά στο 'Πικροβούνι
το δυστύχημα στα Τέμπη
στο Ευρωκοινοβούλιο
"Οι εγγυήσεις του κράτους δικαίου
δεν ισχύουν στην Ελλάδα" Σελ. 20
Ο Σύλλογος
Καρπενησιωτών
Αθήνας για το Γιαπί
Σελ. 6
ΑΘΛΗΤΙΚΑ Σελ. 21
Οι Καρπενησιώτες Σιταράς και
Χαντζόπουλος στο Pierra Creta
Η βράβευση του Μεγαλοχωρίτη
προπονητή Κώστα Ζηνέλη
Ο Κυνηγετικός Σύλλογος Δυτ. Ευρυτανίας για την υλοτόμηση του
δάσους στο Λημέρι: «Θα μας βρουν απέναντί τους...»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Σελ. 12 & 13
Απόκριες &
Κούλουμα 2024
σε Καρπενήσι
και Άγραφα
Σελ. 15
Hondos Center
Το 1ο Πανελλήνιο
Αγροδασικό Συνέδριο
στο Καρπενήσι το
Φθινόπωρο
Σελ. 17
ΓΗΠΕΔΟ ΣΤΗΝ ΚΡΕΝΤΗ
Προγραμματική Σύμβαση
Δήμου Αγράφων και
Αναπτυξιακού Οργανισμού
«ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ Α.Ε.»
για την κατασκευή του Σελ. 11
Που κόσμου
τα καλλυντικά
καλύτερες
Υπέροχο ταξίδι ομορφιάς τιμές της πόλης!
www.hondoscenter.com

Τελευταία νέα από την εφημερίδα
  • ‘Ο Κούρος στα μέσα του Μαγιού’: Κούρεμα των προβάτων πριν πολλά χρόνια στα Ψιανά στη στάνη των Γιαννακαίων
    Λίγο μετά τα μέσα του Μαγιού στη Στάνη των Γιαννακαίων, στο παλiό μαντρί του Γιαννακάκη (Γιαννάκη Κ. Γιολδάση) κάτω από αιωνόβια έλατα γινόταν το κούρεμα του κοπαδιού του Λάμπρου Γιαννακόπουλου. Οι φωτογραφίες μολογούν ιστορίες το 1965 και το 1984 που δύσκολα γράφονται στο χαρτί. Κάθε μία, κρύβει χίλιες λέξεις… Το Κούρεμα ενός κριαριού Τα πρόβατα πρωί-πρωί κατάβαιναν από τα Λαχίδια (το καλύβι στην Ιτιά) και κλείνονταν στο μαντρί. Από πολύ πρωί έρχονταν οι κουρευτάδες συγγενείς και φίλοι ,κτηνοτρόφοι ή μη  άρχιζαν τα καλωσσορίσμτα ,τα κεράσματα  το διάλλεγ
  • Γράφει η Μαίρη Μπαζιώνη: “Συνάντηση”
    της Νatasha Brown, Εκδόσεις Penguin Το έργο της Natasha Brown «Συνάντηση» είναι μια περιεκτική και ιδιαίτερα λεπτομερής έρευνα σχετικά με τη βρετανική ιστορία, την αποικιοκρατία, τη σκλαβιά, τον καπιταλισμό, τον μισογυνισμό και τις ασταμάτητες καθημερινές «μικρο-επιθέσεις» που βιώνει μία ανώνυμη μαύρη γυναίκα της εργατικής τάξης στην Αγγλία, με καταγωγή από την Τζαμάικα. Η ίδια έχει κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της, για να ανέβει στα ύψη μιας επενδυτικής τράπεζας, αλλά σα να μη φτάνει ποτέ τίποτα από όσα κάνει, παντρεύεται έναν ιδιαίτερα πλούσιο και προνομιούχο λευκό
  • 6 νέοι Ευρυτάνες μιλούν για την εμπειρία της μετανάστευσης σε Ευρώπη και Αμερική
    Τεράστιο ποσοστό Ελληνίδων και Ελλήνων έχει βρει διέξοδο τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό με την Κεντρική και τη Βόρεια Ευρώπη, αλλά και την Αμερική, να αποτελούν σημαντικούς πόλους έλξης. Υποκριτική μπορεί να χαρακτηριστεί η συζήτηση για την υπογεννητικότητα στην Ελλάδα (οι γεννήσεις βρίσκονται σε σταθερή πτωτική πορεία από το 2008, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ), όταν δεν αναλύονται ενδελεχώς οι παράγοντες που οδηγούν στο φαινόμενο, όπως “το υψηλό οικονομικό και κοινωνικό κόστος, η δύσκολη πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας και η αβεβαιότητα στον εργασιακό χώρο”, πα�
  • Ο Άγιος Γεώργιος, ο Κουδουνάς της Πριγκήπου που ενώνει χριστιανούς και μουσουλμάνους
    Στην κορυφή του νότιου λόφου του πανέμορφου νησιού της Πριγκήπου, δεσπόζει η Μονή του Αγίου Γεωργίου του Κουδουνά. Πρόκειται για μια από τις πιο φημισμένες ελληνορθόδοξες εκκλησίες, στην οποία κάθε χρόνο συρρέουν χιλιάδες Τούρκοι, για να προσευχηθούν στον Άγιο, να αγγίξουν και να προσκυνήσουν την εικόνα του. Άνθρωποι κάθε ηλικίας, κοινωνικοοικονομικής κατάστασης αλλά και εθνότητας και θρησκείας, πραγματοποιούν ανάβαση στην κορυφή του λόφου, διάρκειας περίπου μισής ώρας, συχνά με γυμνά πόδια. Ανεβαίνουν αμίλητοι κρατώντας στα χέρια τους κουβάρια από �
  • Η φασουλάδα
    Το πρώτο ίσως γκουρμέ, με το ειδικό πλάτος και το βάθος της έννοιας, της ευρυτανικής κουζίνας ήταν η πανεθνική μας φασουλάδα. Οι αρχαίοι χρησιμοποιούσαν τους όρους «φασίολος ή φάσηλος» και όπως μας μαρτυρεί ο Αθήναιος: «οι Λακεδαιμόνιοι εν τοις δείπνοις διδόασι (μεταξύ των άλλων) φασιόλους χλωρούς». Από αυτό τεκμαίρεται ότι αυτοί οι φασίολοι δεν είναι τα δικά μας φασούλια. Στους Βυζαντινούς συχνά αναφέρεται το «φασούλιν ή φασίολος», ο οποίος όπως μας παραδίδει ο Σουίδας «λοβίον · φασούλιν». Λουβιά εμείς λέγαμε το καρπό από τα φρέσκα φασολάκια και κατ΄ επέκτ