[email protected] ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ Στις 1.548,93 μονάδες Πτώση 0,19% ΦΑΜΕΛΛΟΣ ΓΙΑ ΤΕΜΠΗ Ο ΛΟΓΟΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 11526 - ΕΤΟΣ 41ο - ΤΙΜΗ 1 € - ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 ο λόγος • www.ologos24.gr Ενημέρωση για όλους & για όλα «ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΣΤΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΠΛΕΟΥΜΕ ΣΕ ΑΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΤΑ ΝΕΡΑ» ΣΥΡΙΖΑ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ «Πρέπει να αποκαλυφθεί ποιος είναι ο εντολέας για το σχέδιο συγκάλυψης» Σελ. 3 «Τούμπα» τα σενάρια ΤΙΜΟΝΙΟΥ ΠΟ 300108 79 IMONALTY Σελ. 4 ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΙΚ HEX(Maroc) pt Τι αλλάζει σε κεφαλαιαγορά και αγορά κρυπτονομισμάτων Σελ. 5 ΒΡΟΧΕΣ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΗΜΕΡΕΣ Και νέα πτώση της θερμοκρασίας Σελ. 4 ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΧΑΜΑΣ ΣΤΟ ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΤΡΑΜΠ Σε τεντωμένο σχοινί η εκεχειρία στη Γάζα ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ Σελ. 8 Να μην εκφράζεται λοιδορία, προσβολή ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟ και καθύβριση των θεσμών Σελ. 2 «Σημαιοφόροι» Με περισσότερα από 5.000 πλοία στο νερό, τα οποία είναι υπό τον έλεγχο Ελλήνων εφοπλιστών, η Ελλάδα κατέχει την πρωτιά σε δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγρών και υγροποιημένων αέριων φορτίων, ενώ βρίσκεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως σε ξηρά χύδην φορτία. Η Αθήνα έχει εδραιωθεί σε ένα παγκόσμιο κέντρο διαχείρισης πλοίων φιλοξενώντας πάνω από 750 διαχειρίστριες εταιρείες, εκ των οποίων άνω των 100 διαχειρίζονται περισσότερα από 10 πλοία. Αξίζει να σημειωθεί πως εκτός από τις εταιρίες διαχείρισης έχει δημιουργηθεί και ένα ευρύ cluster συναφών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου. Η ελληνική ναυτιλία υποστηρίζοντας άμεσα 60.000 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και απασχολώντας περισσότερους από 200.000 ναυτικούς που υπηρετούν σε παγκόσμια ύδατα, αποτελεί έναν πολύ-επίπεδο οικονομικό πυλώνα. Η επιρροή της όμως υπερβαίνει τα όρια του κλάδου, καθώς υποστηρίζει ένα ευρύ δίκτυο 90.000 επιπλέον θέσεων εργασίας σε διάφορους τομείς της ελληνικής οικονομίας, ενισχύοντας παράλληλα την επιχειρηματικότητα και τη φιλανθρωπία. Η ελληνική ναυτιλία διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης, καθώς ελληνόκτητα πλοία μεταφέρουν μεγάλο μέρος των εισαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου και αργού πετρελαίου. Για παράδειγμα, το 30% του όγκου LNG που εισήχθη στην Ευρώπη δια μέσω θαλάσσιων οδών το 2023, έγινε από ελληνόκτητα πλοία, ενώ το 40% των εισαγωγών αργού πετρελαίου στην Ευρώπη μέσω θαλάσσης έγινε από ελληνικά δεξαμενόπλοια. Την τελευταία δεκαετία, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει περισσότερα από $100 δισ. για νεότευκτα πλοία σε ναυπηγεία ανά τον κόσμο. «Η επιτυχία της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων, όπως η μακρά παράδοση, η τεχνική εξειδίκευση, η επιχειρηματική διορατικότητα των Ελλήνων εφοπλιστών, καθώς και η στρατηγική γεωγραφική θέση της Ελλάδας. Ο λογικός
Recognized text: