· ΑΔΩΝΙΣ ΚΥΡΟΥ Διευθυντής (1898-1918) ΑΧΙΛΛΕΥΣ Α. ΚΎΡΟΥ - ΕΣΤΙΑ (1918-1950) (1918-1974) ΑΔΩΝΙΣ ΚΥΡΟΥ (1974-1997) ΑΛΕΞΗΣ ΖΑΟΥΣΗΣ (1997-2015) Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2023 Ματθαίου τοῦ ἀποστόλου καί εὐαγγελιστοῦ Σελήνη 3 ἡμερῶν ΓἈνατολή ἡλίου 7.06΄ – Δύσις ἡλίου 5.13 τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου ΚΟΝΤΕΥΕΙ νά τελειώσει ὁ χρόνος, καί ἐλάχιστα γράφτηκαν καί ἐλέχθηκαν γιά τά 200 χρόνια ἀπό τήν συγγραφή τοῦ Ἐθνικοῦ μας Ὕμνου, πού συγκινεῖ, συγκλονίζει, ἐμπνέει τούς ἁπανταχοῦ τῆς Γῆς Ἕλληνες. Στόν λόφο τοῦ Στράνη, στήν Ζάκυνθο, ὁ 25 μόλις ἐτῶν μεγαλοφυής Ποιητής Διονύσιος Σολωμός, μέσα σέ ἕναν μῆνα, τόν Μάιο τοῦ 1823, συνθέτει τόνὝμνο μέ τόν ὁποῖο «δίδει ὄχι μόνο τόν λυρικόν του ἐνθουσιἜρευνα μέ σκυλιά στά συντρίμμια τῆς ἁμαξοστοιχίας τῶν Τεμπῶν! Καθυστερημένα, χθές, μέ ἀπόφαση τοῦ νέου ἐφέτου – ἀνακριτοῦ Λεπτομέρειες στήν σελ. 3 Στόν Δῆμο Ἀθηναίων τό ἱστορικό θέατρο «Ἐμπρός» ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΣ . ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ 200 ΕΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΤΟ 1823 Τό παλίμψηστο τῆς Ἱστορίας μας στίς 158 στροφές τοῦ Ἐθνικοῦ Ὕμνου Λεπτομέρειες στήν σελ. 7 ΠΕΝΝΙΕΣ ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ ΠΕΡΙΕΡΓΑ Υἱοθετήθηκε μέ πρόταση τοῦ ὑπουργοῦ Ναυτικῶν Δ. Μπουντούρη στο ΥΠΕΞ τό 1865 – Ὁ Σολωμός ἦταν ὁ πρῶτος πού τόνισε πρίν ἀπό τόν Παπαρρηγόπουλο τήν συνέχεια τοῦ ἑλληνισμοῦ ἀπό τούς ἀρχαίους χρόνους ἕως τίς ἡμέρες μας – Οἱ «ἄγνωστοι» στίχοι του γιά τόν Ἰησοῦ Χριστό, τήν Ἁγία Σοφία, τόν πατριάρχη Γρηγόριο Ε', τήν διχόνοια, τά στάδια τῆς Ἐπαναστάσεως ασμόν, τά κυριώτερα στάδια τῆς Ἐπαναστάσεως κατά τά δύο πρῶτα ἔτη, κατά ξηράν καί κατά θάλασσαν, τήν ἐκπολιόρκησιν τῆς Τριπολιτσᾶς... τήν πολιορκίαν τοῦ Μεσολογγίου..., τήν θανάτωσιν τοῦ Πατριάρχου, τόν κοινόν ἀγῶνα τῆς Ἑλλάδος −Ἐλευθερίας καί τῆς Θρησκείας, ἀλλά καί νουθετεῖ τούς μαχομένους Ἕλληνας κατά τῆς ἐπαράτου Διχονοίας», ὅπως γράφει ὁ ἀείμνηστος καθηγητής Ν. Β. Τωμαδάκης. Καί ὁ Κ. Θ. Δημαρᾶς (1904-1992), σέ ραδιοφωνική του ὁμιλία, στις 25 Μαρτίου 1946, εἶπε μεταξύ ἄλλων: «ὉὝμνος εἰς • Περιστατικό κλοπῆς... λαδιοῦ ἐσημειώθη σέ ἕνα ἀπό τά πιό γνωστά και γραφικά ταβερνάκια τῆς Ἀθήνας, στην περιοχή τοῦ Παγκρατίου, καί συγκεκριμένα στόν Ἅγιο Σπυρίδωνα. Οἱ δρᾶστες μπῆκαν στό ἐσωτερικό τῆς ἐπιχειρήσεως, ἀφοῦ ἔσπασαν τήν πόρτα τά ξημερώματα τῆς περασμένης Τρίτης. Ἐρεύνησαν τούς χώρους και τελικῶς πῆραν μιά τηλεόραση καί….. ἕξι τενεκέδες πού περιεῖχαν λάδι. Ὁ ἰδιοκτήτης ἐνημερώθηκε ὅταν ἐργάτες πολυκατοικίας πού βρίσκεται ὑπό κατασκευήν στήν περιοχή ἔπιασαν δουλειά καί εἶδαν σπασμένη τήν πόρτα. Ἐν συνεχείᾳ εἰδοποιήθηκε ἡ ἀστυνομία, πού διεξάγει την σχετική έρευνα. Επιβεβαιώνεται λοιπόν ὅτι πλέον τό ἐλαιόλαδο ὑπάγεται στην κατηγορία τῶν εἰδῶν ὑπερπολυτελείας... • Στις 27 Ιανουαρίου 2024 θα δοθοῦν στὸ Λάς Βέγκας τά Όσκαρ τοῦ ἐρωτικοῦ κινηματογράφου, καί ἡ Ἑλλάς ἔχει τήν... τιμητική της. Συνολικά, σέ πέντε κατηγορίες τῶν «AVN Awards» θά ὑπάρχει ἔντονο ελληνικό «χρῶμα», καθώς ὑποψήφια γιά τά ἔρωτικά Ὄσκαρ εἶναι ἡ «Barbie» καί ἡ ἑταιρεία παραγωγῆς τῆς Ὄννας Ιννάκι καί τοῦ Τεό, Sugarbabes.tv. Ἡ ἐρωτική παρωδία τῆς γνωστῆς ταινίας Barbie, πού προεκάλεσε θόρυβο τό περασμένο καλοκαίρι, ἔχει εὑρεθεῖ εἰς τό ἐπίκεντρον μέ τήν πρωταγωνίστρια Christy White νά εἶναι ἕτοιμη να κερδίσει καί τό βραβεῖο τῆς καλύτερης διεθνοῦς ἠθοποιοῦ τῆς χρονιᾶς. Πάντως, δέν εἶναι ἡ μόνη παραγωγή τοῦ Sugarbabes πού εἶναι ὑποψήφια γιά άγαλματίδιο. Συμμετέχει ἀκόμη στον διαγωνισμό ἀφιερωμάτων καί εἰδικῶν κατηγοριῶν σκηνῶν. ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ 1876 LOREM ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΤΤΙΚΗ. Γενικά αἴθριος καιρός. Θερμοκρασία ἕως 25β. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Νεφώσεις. Ἄνεμοι μέτριοι. Θερμοκρασία ἕως 21β. Πρός αὐτόματες ἀναπροσαρμογές αντικειμενικῶν ἀξιῶν ἀκινήτων potevan − Ὁ ἐθνικός ποιητής μας Διονύσιος Σολωμός. Λεπτομέρες στην πολε Μέ αὐτήν τήν προδιάθέση ἑτοιμασθήκαμε νά παρακολουθήσουμε, στο γεῦμα Ἀναστοχασμός γιά τήν μεταπολίτευση: Ποιοί χάνουν τόν ὕπνο τους μέ τό «μαξιλάρι» τήν Ἐλευθερίαν τοῦ Σολωμοῦ εἶναι στήν ποιητική περιοχή- μιά γενναία πράξη, ὅμοια μέ τίς πράξεις τῶν συναδέλφων του στ’ ἅρματα. Εἶναι ἔργο πηγαῖο, ὁρμητικό, νεανικό –25 χρονῶν ἦταν τότε ὁ Σολωμός. Σάν νά εἶχε ὡριμάσει ἀπό καιρό μέσα του, ξεπετᾶ τώρα ἕτοιμο μονομιᾶς, ὅπως μονομιᾶς ξεπετᾶ καί ἀστράφτει ἐμπρός στά μάτια του σάν γνώριμη ἀπό καιρό ἡ μορφή τῆς Ἐλευθερίας: ξένων (ἐπί τῶν ἡμερῶν του ὑπῆρξε ἐμβάθυνση τῆς ἀποικιοκρατίας) καί πράγματι πρέπει να γραφτεί στήν ἱστορία γιά τίς ὑπογραφές πού ἔβαλε, ὥστε νά ἐγγυηθεῖ τό ἑλληνικό χρέος. Τό ἐγγυήθηκε, ὁδηγῶντας τά πράγματα σέ τέτοιο ἀδιέξοδο, ὥστε ἀνάγκασε τό ἑλληνικό κοινοβούλιο να ψηφίσει τό τρίτο μνημόνιο μέ μία ἐκπληκτική πλειοψηφία πού ξεπερνοῦσε κατά πολύ τίς 180 ψήφους πού ἀπαιτεῖ τό Σύνταγμα γιά τήν ἔγκριση συνθηκῶν πού ἀπομειΗ ΑΝΑΦΟΡΑ τοῦ Προέδρου τοῦ ΣΥΡΙΖΑ Στέφανου Κασσελάκη στο περίφημο μαξιλάρι τῶν 37 δισ. εὐρώ, ἀπό τά ὁποῖα οὐδείς γνωρίζει πόσα ἔχουν ἀπομείνει σήμερα, ἄνοιξε πληγές στήν Ἀριστερά. Ἀναγνώστηκε ὡς αἰχμή ἐναντίον καί τοῦ τέως Πρωθυπουργοῦ Ἀλέξη Τσίπρα, ἐνῷ κατά βάση στόχευε τόν Εὐκλείδη Τσακαλῶτο. Ὅλοι θυμόμαστε τό μούδιασμα πού ἐπικράτησε στό ἐσωτερικό τῆς Ἀριστερᾶς, ὅταν ἡ πρώτη κίνηση πού ἔκανε ὡς Πρωθυπουργός ὁ Κυριάκος Μητσοτάκης, τόν Αὔγουστο τοῦ 2019, ἦτανώνουν τήν ἐθνική κυριαρχία! νά μειώσει τον ΕΝΦΙΑ κατά 10% κάνοντας χρήση Τό ἐγγυήθηκε, μέ τήν δέσμευση καί ἐκχώρηση τοῦ «μαξιλαριοῦ». Τό περιβάλλον τοῦ κυρίου Τσίτοῦ συνόλου τῆς δημόσιας περιουσίας στό ὑπερπρα σχολίαζε ἀρνητικά τότε τά βέτο πού ἔθετε ὁ Ταμεῖο γιά σχεδόν ἕναν αἰῶνα. Ἔτσι ὥστε ἄν «φαλιΤσακαλώτος στόν Πρωθυπουργό του, ὅταν ἐκεῖνος ρίσει» ποτέ στο μέλλον τό ἑλληνικό Κράτος, οἱ δατοῦ ζητοῦσε νά ἐλαφρύνει λίγο πρίν ἀπό τίς ἐκλο-νειστές νά πάρουν πίσω τά λεφτά τους σέ ἐμπράγγές τούς φόρους τῆς μεσαίας τάξεως τήν ὁποία εἶχε ματες ἀξίες κινητῶν καί ἀκινήτων τῶν ΔΕΚΟ καί τῶν τσακίσει. Ὁ «μεταρρυθμιστής» προτεστάντης, πού Ὑπουργείων. Τό ἐγγυήθηκε, μέ τήν παράδοση τῶν ἀκόμη καί προχθές τό βράδυ στο Attica TV ξιφουλ- τραπεζών σε ξένες διοικήσεις μέσῳ τοῦ ΤΧΣ καί μέ κοῦσε ὑπέρ τῆς ἄγριας φορολογήσεως τῶν ἐλευθέ- τήν συνέχεια τῆς ὀδυνηρῆς ἀνακεφαλαιοποιήσεως ρων ἐπαγγελματιῶν, εἶχε στυλώσει τά πόδια: «Ὄχι»! πού ἄρχισε ἐπί Παπαδήμου. Εἰς τρόπον, ὥστε νά δαΣτην πραγματικότητα τό «μαξιλάρι» ἦταν ἕνανείσει το ελληνικό δημόσιο τίς τράπεζες μέ 43 δισ. ἀπό τά πολλά ἐνέχυρα πού χρηματοδότησε ὁ ἑλλη- εὐρώ γιά νά λάβει πίσω, τώρα πού γίνεται ἡ ἀποενικός λαός ἀπό τό ὑστέρημά του γιά νά ἀποπληρώ- πένδυση τοῦ ΤΧΣ, μόλις 3! Τά ὑπόλοιπα, τά χρωστάνεται τό ἑλληνικό χρέος. Κατ’ ἀπαίτησιν τῶν δαει. Δέν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί ὁρισμένα μέλη τῆς τότε κυβερνήσεως, τά ὁποῖα ἀντικρίζαμε, ἀκόμη καί νειστῶν. Δέν ἦταν τό μοναδικό. Ὁ ΣΥΡΙΖΑ ἔκανε πράγματι σπουδαία δουλειά γιά λογαριασμό των Συνέχεια στην σελ. 3 Σέγνωρίζω ἀπό τήν κόψη Τοῦ σπαθιοῦ τήν τρομερή τοῦ Μανώλη Κοττάκη REASON Μαίνεται ὁ ἐμφύλιος - στον ΣΥΡΙΖΑ ΦΥΛΛΟΡΡΟΕΙ τό κόμμα τῆς ἀξιωματικῆς Ἀντιπολιτεύσεως, καθώς οἱ ἀποχωρήσεις στελεχῶν συνεχίζονται. Μέ ἄρθρο του ὑπό τόν τίτλο «Κίνδυνοι», ὁ Ἀριστείδης Μπαλτᾶς γνωστοποίησε τήν ἀποχώρησή του ἀπό τόν ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ἀφήνοντας σαφεῖς αἰχμές γιά τό πρόσωπο τοῦ Προέδρου τοῦ κόμματος, Στέφανου Κασσελάκη. Συγκεκριμένως, ὁ ὑπουργός Πολιτισμοῦ ἐπί τῆς κυβερνήσεως τοῦ Ἀλέξη Τσίπρα ἀναφέρει στήν Συνέχεια στην σελ. 3 τοῦ Δημήτρη Καπράνου Μεταξύ τυροῦ, ἀχλαδίου καί ᾠῶν ὀξυρρύγχου Λίγο ψαγμένος ἀρκεῖ νά εἶσαι, καί ἡ Ἱστορία ἔρχεται καί σοῦ χτυπᾶ τήν πόρτα. Κι ἄν εἶσαι ἀπό ἐκείνους πού ἀκόμη ἀγαποῦν τά βιβλία, ἡ Ἱστορία δέν σέ ἀφήνει πο τέ νά ἡσυχάσεις... πληρωτοῦ καθηγητοῦ Πολιτικῶν Ἐπιστημῶν τοῦ Πανεπιστημίου τῆς Ἄγκυρας, μέ εἰδίκευση στά ἐσωτερικά τῆς Τουρκίας. ἔχουν έναν Ἕλληνα (ἐκ Koρίνθου) καθηγητή στο Πανε πιστήμιο τῆς πρωτευούσης τους. Καί, όμως, συμβαίνει. ἐργασίας πού ὀργάνωσε ή Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιῶς, τήν ὁμιλία τοῦ δρος Ἀγγέλου Συρίγου, βουλευτοῦ τῆς Α' Ἀθηνῶν, ἀναπληρωτοῦ καθηγητοῦ Διεθνούς Δικαίου καί Ἐξωτερικῆς Πολιτικῆς τοῦ Παντείου Πανεπιστημίου καί τοῦ δρος Χρήστου Τεάζη, ἀναΘέμα: Ἡ Συνθήκη τῆς Λωζάννης 100 χρόνια μετ Ἀρχικά, μᾶς ἐξέπληξε τό γεγονός ότι οἱ Τοῦρκοι Οἱ ὁμιλίες καί ἡ συζήτηση ἦταν λίαν ἐνδιαφέρουσες, ξεχωρίζω τήν φράση τοῦ Α. Συρίγου «συνθῆκες πού καθορίζουν Συνέχεια στην σελ. 4 ADHNAN Ἀριθμ. φύλ. 42705 Ετος 147ον Τιμή 1,5 € Σέγνωρίζω ἀπό τήν ὄψη Πού μέ βία μετράει τή γῆ». Ὁ Διονύσιος Σολωμός στόν «Ύμνον εἰς τήν Ἐλευθερίαν» εἶναι ὁ πρῶτος πού τονίζει τήν συνέχεια τοῦ Ἑλληνισμοῦ, ἀπό τούς ἀρχαίους χρόνους ἕως τίς ἡμέρες του, πρίν ἀπό τούς ἱστορικούς Ζαμπέλιο καί Παπαρρηγόπουλο. Σημειώνει ὅτι «ἐκφωνεῖ φιλελεύθερα τραγούδια σάν τόν Πίνδαρο.»Ἐπικαλεῖται τούς τριακόσιους τοῦ Λεωνίδα καί τονίζει στήν 78η στροφή: Συνέχεια στήν σελ. 3 (σελ. 3) GITAL LOS MEINE ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ Απαράδεκτο! Στήν Θράκη καί πάλι ὁ Ἐρντογάν Μέ ἄδεια τῆς Κυβερνήσεως - Ἐπαρχία του εἶναι; BARANGAY Ένα βιβλίο για την προστασία και την παρηγορία στους πιστούς Την Κυριακή 19/11 n KAGEIE THE RYPIARHE ΕΣΤΙΑ Όλων Μπάρτης καρές απώλειες ΤΙΜΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ ΟΙ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΦΑΝΕΡΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ Οι εμφανίσεις και τα θαύματα της Θεοτόκου ανά τους αιώνες loropsicka oyzpoves ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΦΑΝΕΡΏΣΕΙΣ THC ΠΑΝΑΓΙΑΣ EKAORIE THE RYFLARHE ΕΣΤΙΑ Λίγα ἀκόμα εὐρώ τοῦ Α. Π. Δημόπουλου* ΔΕΝ θά μιλήσω γιά τό ἠθικό ἔλλειμμα μιᾶς κυβέρνησης, ἡ ὁποία παραπλανοῦσε σκοπίμως τούς ψηφοφόρους πρίν ἀπό τίς ἐκλογές, ὅτι δῆθεν δέν θά ἐπέβαλλε φόρους, καί ἔρχεται, τώρα, νά ἐπιβάλλει ἕνα βιαιότατο σύστημα ἀντικειμενικῆς φορολόγησης. Δέν θά μιλήσω κἄν γιά τό διπλό ἠθικό ἔλλειμμα τῆς χωρίς φραγμούς δαιμονοποίησης μιᾶς μεγάλης κοινωνικῆς κατηγορίας, ἡ ὁποία στήριξε ὅσο λίγες τήν κυβέρνηση –σέ τελική ἀνάλυση ἐάν ὑπάρχει κάτι διαχρονικά ἀναγνωρίσιμο στο DNA τῆς «Νέας Δημοκρατίας» εἶναι ἡ ἀδιαφορία πρός ὅσους παραδοσιακά τήν στηρίζουν καί ἡ προσήνεια πρός ὅσους τῆς ἀντιτίθενται Συνέχεια στην σελ. 5
Recognized text: