Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
TPITH
ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2024
ΕΤΟΣ: 530
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ: 15102
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΩΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΧΡΟΝΙΑ
ΗΧΩ
ΤΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΛΟΣ
Τεν. Γραφείο
Κ.Τ.Α.
Λουβικές λέσιας
AOTON
MEPIAL
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
ΕΛΤΑ
Hellenic Post
9772529 029121
Τ: 210 38 17 700 - 210 38 17 716 - 210 38 17 737 F: 210 38 17 331 E: [email protected] W: www.ihodimoprasion.gr
Καιρός:
Έρχονται σημαντική πτώση
της θερμοκρασίας έως 16
βαθμούς Κελσίου και σκόνη
Με δύο αλλαγές σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες θα εξελιχθεί ο καιρός των
επόμενων ημερών.
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΡΙΤΗ 16-04-2024
Αρχικά στα δυτικά και βαθμιαία στην υπόλοιπη χώρα νεφώσεις παροδικά αυξημένες. Τοπικές βροχές θα σημειωθούν από το μεσημέρι
στο βόρειο Ιόνιο και την Ήπειρο και από το
απόγευμα στη δυτική Μακεδονία.
Ευνοείται η μεταφορά αφρικανικής σκόνης.
Οι άνεμοι θα πνέουν από νότιες διευθύνσεις
4 με 5 και τοπικά στα πελάγη 6 με 7 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση ως προς
τις μέγιστες τιμές της κατά 3 με 5 βαθμούς
Κελσίου περίπου και θα φτάσει τους 23 με
25 βαθμούς και κατά τόπους στα ανατολικά
ηπειρωτικά τους 26 με 28 βαθμούς Κελσίου.
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 17-04-2024
Παροδικά αυξημένες νεφώσεις σε όλη τη
χώρα με τοπικές βροχές. Σποραδικές καταιγίδες θα εκδηλωθούν στο Ιόνιο και τα ηπειρωτι
κά, κυρίως στα δυτικά και τα βόρεια.
Ευνοείται η μεταφορά αφρικανικής σκόνης.
Οι άνεμοι θα πνέουν νότιοι νοτιοανατολικοί 4
με 6 και τοπικά στα πελάγη 7 μποφόρ, στρεφόμενοι από το μεσημέρι και από τα δυτικά
σε δυτικών διευθύνσεων με την ίδια ένταση.
Η θερμοκρασία θα σημειώση μικρή περαιτέ
ρω πτώση σε όλη τη χώρα.
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 18-04-2024
Στα δυτικά, τα βόρεια και την ανατολική
νησιωτική χώρα λίγες νεφώσεις παροδικά
αυξημένες με τοπικές βροχές. Πιθανότητα
μεμονωμένων καταιγίδων στα βόρεια μέχρι
το απόγευμα.
Στην υπόλοιπη χώρα σχεδόν αίθριος καιρός
με λίγες παροδικές νεφώσεις.
Οι συγκεντρώσεις της αφρικανικής σκόνης θα
περιοριστούν στα νοτιοανατολικά.
Οι άνεμοι θα πνέουν από δυτικές διευθύνσεις
4 με 6 και τοπικά στο νότιο Αιγαίο 7 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή περαιτέ
ρω πτώση κυρίως στα δυτικά και τα βόρεια.
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19-042024
Στα δυτικά και τα βόρεια λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές κυρίως
τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες.
Στην υπόλοιπη χώρα σχεδόν αίθριος καιρός
με αραιές νεφώσεις πρόσκαιρα πιο πυκνές
στα ηπειρωτικά τις μεσημβρινές και απογευ
ματινές ώρες.
Οι άνεμοι θα πνέουν από δυτικές διευθύνσεις
3 με 5 και τοπικά στο νότιο Αιγαίο 6 μποφόρ
με βαθμιαία εξασθένηση.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει περαιτέρω
πτώση.
ΥΠΕΘΟ: Συναγερμός για αναχαίτιση
της νέας «ρουκέτας» στην ανάπτυξη
και στην τσέπη του Έλληνα
ρένο σε οποιαδήποτε κίνηση
ή διάθεση για αδικαιολόγηανάφλεξης στη Μέση Ανατολή, βάζει
το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας
και Οικονομικών, το οποίο σχεδιάζει
ελέγχους στα αποθέματα και στον
εφοδιασμό καυσίμων, ενόψει και της
αυξημένης ζήτησης κατά την περίοδο
του Πάσχα.
Στο οικονομικό επιτελείο συνιστούν
ψυχραιμία και στάση αναμονής, και
θώς υπάρχουν ενδείξεις ότι τα χειρότερα (προς το παρόν τουλάχιστον)
μπορεί να απεφεύχθησαν. Η ανησυ
χία παραμένει στα ύψη παγκοσμίως
και όλοι αναμένουν την πρώτη αντίδραση των διεθνών χρηματιστηρίων.
Επιπλέον, για τη χώρα μας, ιδιαίτε
ρα μεγάλη ανησυχία γεννάται για
το αν θα συνεχιστεί απρόσκοπτη η
ναυσιπλοσία μέσω του Σουέζ των
εμπορευμάτων και πρώτων υλών από
Κίνα και Ασία, καθώς επίσης και των
καυσίμων από Ιράν προς Πειραιά και
στην υπόλοιπη Μεσόγειο.
Τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις άφιξης και παράδοσης εμπορευμάτων στον Πειραιά ξεκίνησαν
ήδη από τα τέλη του 2023, μετά τις
συστηματικές επιθέσεις των Χούθι.
Ποτέ όμως δεν είχε περάσει στην
επίθεση επισήμως το Ιράν, το οποίο
θεωρείται υποκινητής των ενόπλων
αυτών ομάδων.
Τα «καλά νέα» προς ώρας είναι πως
«η διπλωματία μίλησε» και «η επίθεση τελείωσε» μέσα σε ελάχιστες
ώρες. Τα κακά νέα είναι πως κανείς
δεν ξέρει σε ποια αντίποινα θα καταφύγει το Ισραήλ κατά του Ιραν μετά
την επίθεση, και αν αυτά σταθούν
αιτία για:
1. περισσότερες επιθέσεις και τα
εμπόδια στην νασυπλοοΐα μέσω
της Ερυθράς θάλασσας. Μια τέτοια
εξέλιξη μπορεί να «ακυρώσει» τον
Πειραιά ως κόμβο μεταφοράς από
Κίνα-Ασία προς Ευρώπη, στο βαθμό
που επιβάλει στα καράβια να κάνουν
τον περίπλου της Αφρικής προς την
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Δύση και να εισέρχονται στη Με
σόγειο από το Γιβραλτάρ αντί της
Διώρυγος του Σουέζ. Και μόνο οι κατ
θυστερήσεις παράδοσης, απειλούν
με καθυστερήσεις τα εργοστάσια που
αναμένουν α΄ ύλες για να λειτουργή
σουν προχωρήσει η παραγωγή, απώλεια παραγγελιών και πελατών λόγω
αθέτησης συμβολαίων, ακρίβεια ή
και ύφεση λόγω έλλειψης επάρκειας
αγαθών κλπ.
2. παρακώλυση ή διακοπή μεταφοράς πετρελαίου σε Ελλάδα και
Ευρώπη, με αποτέλεσμα νέα πετρελαϊκή κρίση, που θα έρχεται να
προστεθεί στα δεδομένα προβλήματα
και ελλείψεις σε ρωσικό πετρέλαιο
από τα Ουράλια, αλλά και σε ρωσικό
φυσικό αέριο.
Από Σάββατο βράδυ ή Κυριακή
ξημερώματα, με κλειστά τα διεθνή
χρηματιστήρια και πριν ακόμα εκτοξευθούν και καταρριφθούν οι ρουκέτ
τες του Ιράν, αναλυτές και σχολιαστές
εξέφραζαν φόβους για εκτίναξη του
πετρελαίου brent μέχρι τα 130 δολά
ρια το βαρέλι μετά το άνοιγμα των
αγορών (από Δευτέρα). Μετέφεραν
επίσης και απόψεις παραγόντων της
αγοράς για τελική τιμή βενζίνης στα
πρατήρια της χώρας μας «στα 3 ευρώ
το λίτρο».
Πόσο δικαιολογημένα θεωρούνται
όμως όλα αυτά και τι θα πρέπει να
αναμένουν οι καταναλωτές, ειδικά
ενόψει της πασχαλινής περιόδου;
«Βραχυπρόθεσμα, δεν υπάρχει
καμία αμφιβολία ότι οι αγορές θα
αντιδράσουν σπασμωδικά» ήταν η
επίσημη πρόβλεψη του υφυπουργού
Οικονομικών Χάρη Θεοχάρη. «Τις
πρώτες ημέρες θα δούμε αυξήσεις,
όσο τουλάχιστον υπάρχει ανησυχία
και αμφιβολία για την εξέλιξη της
κατάστασης. Ωστόσο, οι αναλύσεις
είναι καθησυχαστικές. Και είναι πάρα
πολύ σημαντικό, αυτό να επιβεβαιωθεί και να εξελιχθεί προς την κατεύ
θυνση της μη κλιμάκωσης ή -ακόμα
καλύτερα- και της αποκλιμάκωσης»
τόνισε ο κ.Θεοχάρης.
Προειδοποίσε όμως ότι για το οικονομικό επιτελείο «είναι σημαντικό
να μη δεχθούμε αναιτιολόγητες
αυξήσεις, σε αποθέματα καυσίμων
που έχουν ήδη τιμολογηθεί και φορολογηθεί», προαναγγέλλοντας πως
«η Πολιτεία έχει τους μηχανισμούς
και θα κάνει τους ελέγχους. Αυτή
την περίοδο υπάρχει αναταραχή,
όλοι οι μηχανισμοί πρέπει να είναι
σε εγρήγορση. Είτε έχουν σχέση με
την αισχροκέρδεια είτε έχουν σχέση
με τη φοροδιαφυγή. Τις επόμενες
ημέρες θα είναι στους δρόμους κλιμάκια της ΑΑΔΕ και της ΔΙΜΕΑ,
ώστε να πραγματοποιούν ελέγχους»
προειδοποιεί ο κ.Θεοχάρης.
Ακόμα και με τις πλέον απαισιόδοξες
υποθέσεις πάντως (όπως ότι από τη
στιγμή που ενεπλάκη επισήμως το
Ιράν δεν υπάρχει επιστροφή και τα
χειρότερα είναι μπροστά μας) ίσως
η απόσταση μέχρι εκεί αποδειχθεί
πολύ μεγάλη. Και αυτό διότι:
- με τιμή brent στα 90 δολάρια το
βαρέλι ως την Παρασκευή, η αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα άγγιζε
πανελλαδικά τα 2 ευρώ. Αν η τιμή
brent ανέβαινε στα 130 δολάρια
(περίπου +50%) αυτό δε σημαίνει
ότι η τιμή βενζίνης θα ανέβαινε αυτ
τομάτως 50%, από τα 2 στα 3 ευρώ.
Στην πραγματικότητα, ακόμα και
στο σενάριο αυτό, δεν θα μπορούσε
να αυξηθεί πάνω από 25%. Και αυτό
διότι με μέση τιμή σχεδόν 2 ευρώ το
λίτρο πανελλαδικά σήμερα, μόλις το
1 ευρώ (80 λεπτά +ΦΠΑ) εξαρτάται
από τις διεθνείς τιμές καυσίμων, και
όχι το σύνολο της τιμής.
Αυτό συμβαίνει διότι μόνο 1 από τα
2 ευρώ υπόκεινται σε διακύμανση
λόγω της τιμής (αυξήσεις-μειώσεις),
ενώ το υπόλοιπο 1 στα 2 ευρώ παραμένει «σταθερό ποσό φόρου (ΕΦΚ
+ ο αναλογών ΦΠΑ) που εξαρτάται
από τον όγκο (λίτρα). Άρα δεν επηρεάζεται από αυξομειώσεις στις τιμές
(ευρώ/δολάρια κλπ). Με άλλα λόγια,
για να αυξηθεί κατά 50% η βενζίνη
με τους υπολογισμούς αυτούς, θα
έπρεπε το brent να αυξηθεί 100% και
όχι 50%, δηλαδή στα 180 δολάρια και
όχι στα 130 μόνον.
– Στην πραγματικότητα οι τιμές ακατέργαστου αργού πετρελαίου brent
δεν συνδέονται άμεσα με τις τιμές
βενζίνης στην Ελλάδα. Ως επεξερ
γασμένο προϊόν, τις τιμές της τις και
θορίζουν οι χρηματιστηριακές τιμές
Platts Μεσογείου. Με τα μέχρι την
εβδομάδα που πέρασε δεδομένα, το
διυλισμένο προϊόν κόστιζε μόλις 80
λεπτά (καθαρή αξία) και με ΦΠΑ
24% άγγιζε το 1 ευρώ, από τα 2 που
έφτανε στην αντλία (τα υπόλοιπα είναι Ειδικοί φόροι ανά λίτρο και κέρδη
πρατηρίου ή εταιριών εμπορίας).