Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΤΡΙΤΗ
ΜΑΡΤΙΟΥ 2023
ἨΧΩ
ΤΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
Τ: 210 38 17 700 - 210 38 17 716 - 210 38 17 737 F: 210 38 17 331 E: [email protected] W: www.ihodimoprasion.gr
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΩΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΧΡΟΝΙΑ
ΕΤΟΣ: 52°
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ: 14835
Ευθύμης Λέκκας:
Στο μικροσκόπιο
του ΟΑΣΠ
35.000 κτήρια
Ο Ευθύμης Λέκκας ανέφερε πως πρέπει να
γίνουν προσεισμικοί έλεγχοι σε κάθε κτήριο.
Ο Ευθύμιος Λέκκας ανέφερε πως είναι
πλέον υποχρεωτικοί οι έλεγχοι στα δημόσια
κτήρια. Μάλιστα, ο καθηγητής Τεκτονικής
Εφαρμοσμένης Γεωλογίας και Διαχείρισης
Φυσικών Καταστροφών, στοχεύει να γίνουν
περισσότεροι από 35.000 έλεγχοι σε κτήρια,
σε σχολεία, νοσοκομεία και άλλες δημόσιες
υπηρεσίες.
«Από το 2002 είχε αρχίσει ο προσεισμικός
έλεγχος κρίσιμων γενικά υπηρεσιών αλλά
είχε ένα χαρακτήρα προαιρετικό. Ο κάθε
φορέας, εάν ήθελε, ζητούσε να γίνει έλεγχος
παρά τις εκκλήσεις του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας Αν δεν
ήθελε δεν τον έκανε. Τώρα πια οι έλεγχοι
αυτοί γίνονται υποχρεωτικοί» διευκρίνισε
μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ,
Ευθύμιος Λέκκας, επισημαίνοντας ότι είναι
άγνωστος ο αριθμός των κτηρίων που έχουν
πρόβλημα.
Ο Ευθύμιος Λέκκας τόνισε ότι σε συνεργασία με τον υπουργό Πολιτικής Προστασίας
και Κλιματικής Κρίσης, Χρήστο Στυλιανίδη,
έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες
για να προχωρήσει το μέτρο.
«Έτσι είμαστε ώριμοι πια να προχωρήσουμε
στην υποχρεωτικότητα των ελέγχων. Κάθε
σχολείο, κάθε νοσοκομείο κάθε δημόσια
υπηρεσία, το κτήριο που έχει μέσα σε ένα
εξάμηνο θα πρέπει να ελεγχθεί και να γίνει
ο πρωτοβάθμιος έλεγχος και αν απαιτηθεί, ο
δευτεροβάθμιος».
Σύμφωνα με τον κ. Λέκκα το ΤΕΕ θα ορίσει
εξειδικευμένους μηχανικούς στα θέματα
αντισεισμικής τεχνολογίας, θα τους εκπαιδεύσει ο ΟΑΣΠ και συνέχεια θα προβούν
σε ταχύ πρωτοβάθμιο έλεγχο που μπορεί να
γίνει μέσα σε έξι μήνες.
Εάν τα κτήρια αυτά δεν πληρούν τους όρους
της οπτικής αναγνώρισης, δηλαδή δεν είναι
αντισεισμικά, τότε θα πάμε στον δευτεροβάθμιο έλεγχο όπου υπάρχουν έτοιμοι κανονισμοί για τις ενισχύσεις των κτηρίων.
σε αναφορές στην απόφασή του
M να παραιτηθεί από τη θέση του
- υπουργού Μεταφορών μετά τη
σύγκρουση τρένων στα Τέμπη ξεκίνησε
την τοποθέτησή του στην επιτροπή Θεσμών
και Διαφάνειας στη Βουλή, ο Κώστας Καραμανλής ο οποίος παρουσίασε «τα πέντε
ψέματα» που επικαλείται η αντιπολίτευση
για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη
αλλά και τις πέντε δικλίδες ασφαλείας που
δεν εφαρμόστηκαν το μοιραίο βράδυ της
28ης Φεβρουαρίου.
«Παραιτήθηκα γιατί στον τομέα της πολιτικής μου εποπτείας συνέβη μια ανείπωτη
τραγωδία, γιατί σέβομαι τον ανθρώπινο
πόνο. Ούτε είχα, ούτε έχω εξάρτηση από
κυβερνητική θέση. Παραιτήθηκα κόντρα
στην πολιτική πεπατημένη που θέλει να
ζητούνται παραιτήσεις υφισταμένων. Δεν
το ακολούθησα. Παραιτήθηκα από τον τόπο
της τραγωδίας. Η ανάληψη της πολιτικής
ευθύνης θα μείνει, όμως, κενό γράμμα χωρίς
έρευνα για τις πραγματικές ευθύνες και την
αντιμετώπιση των σφαλμάτων ώστε να μην
ξαναγίνουν τέτοιες τραγωδίες. Είναι χρέος
μας να φωτιστεί η αλήθεια και σε αυτό το
ιερό χρέος θέλω να συμβάλω εδώ και στον
δημόσιο διάλογο» είπε ο κ. Καραμανλής.
«Παραλάβαμε το έργο της σύμβασης 717
βαλτωμένο και το προχωρήσαμε από το
18% στο 70%. Δεν παραδόθηκε ποτέ το
67%, ποτέ το 33%, παραδόθηκε λειτουργικό το 18%»
«Το 2016 υλοποιήθηκε το 32,69% του έργου
από το οποίο μόνο το 18% ήταν λειτουργικό. Από το 2017 έως το 2019 δεν γίνεται
απολύτως τίποτα. Από το 2019 έως το 2021
έχουμε φτάσει στο 90% της υλοποίησης
αλλά στο 70% της πιστοποίησης» πρόσθεσε
ο κ. Καραμανλής.
Εξήγησε, δε, ότι «μεταξύ των σταθμών που
παρελήφθηκαν την τελευταία τριετία είναι
και αυτός της Λάρισας. Παραδόθηκε τον
Νοέμβριο του 2022 όπως προκύπτει από το
έγγραφο διοικητικής παραλαβής»
Όπως τόνισε «οι σταθμάρχες υποχρεωτικά
πρέπει να χαράσσουν την διαδρομή στον
πίνακα τηλεδιοίκησης. Η χειροκίνητη χάραξη επιτρέπεται μόνο δεν λειτουργεί το
σύστημα τηλεδιοίκσης».
Στη συνέχεια ο Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε στα ψεύδη που έχουν ακουστεί
το τελευταίο διάστημα όσον αφορά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Πρώτο ψέμα, είπε ο κ. Καραμανλής, ότι
«αναφέρουν πως στο σταθμό Λάρισας δεν
υπήρχε τηλεδιοίκηση. Αυτό δεν έχει σχέση
με την πραγματικότητα. Διέθετε σύστημα
από τον Νοέμβριο του 2022 και χρησιμοΕ
Ο Κώστας Καραμανλής στην τοποθέτησή του στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας
στη Βουλή.
ποιήθηκε έως τις 22:12 τη νύχτα της 28ης
Φεβρουαρίου, ήταν σε λειτουργία μια ώρα
και κάτι πριν το δυστύχημα. Ο σταθμάρχης
και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει την
διαδρομή ηλεκτρονικά όπως έκαναν οι
προηγούμενοι. δυστυχώς δεν το έκανε, τη
χάραξε χειροκίνητα και ξέχασε ένα κλειδί.
Επειδή λειτουργούσε το τοπικό σύστημα
τηλεδιοίκησης μπορούσε να δει το τρένο
στη λάθος κατεύθυνση για 12 λεπτά αλλά
δυστυχώς δεν το έκανε
Δεύτερο ψεύδος ότι αν λειτουργούσε το
σύστημα ETCS το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί, είπε ο κ. Καραμανλής εξηγώντας
ότι «απο τη στιγμή που ο σταθμάρχης παρέκαμψε το σύστημα και πήγε χειροκίνητα
και έδωσε εντολή παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη κανένα σύστημα δεν θα
σταματούσε την κίνηση του τρένου. Και το
ETCS και η σηματοδότηση θα είχε απενεργοποιηθεί. Με το σύστημα αυτό ναι θα είχε
περισσότερες δυνατότητες ο σταθμάρχης
αλλά δεν ξέρουμε να θα είχε αποτραπεί το
δυστύχημα γιατί όλα τα συστήματα καταλήγουν στους ανθρώπους»
«Ισχυρίζονται ότι αν είχαμε ραδιοκάλυψη
GSMR θα είχαμε προλάβει το κακό. Ισχυρίζονται από την αξιωματική αντιπολιτευση
ότι το σύστημα είχε παραδοθεί. Παραλείπουν να πουν ότι έλειπε η απαραίτητη πριν
την χρήση του αξιολόγηση και πιστοποίηση.
Τα στάδια προχώρησαν την τελευταία 3ετία
με έγκριση και πιστοποιητικό συμμόρφωσης. Το GSMR τέθηκε σε λειτουργία το
2022. Το σύστημα αυτό που υποτίθεται ότι
δεν χρησιμοποιείται είναι αυτό που χρησιμοποιήθηκε και ακούσαμε τους διαλόγους
που έχουν δοθεί σε δημοσιότητα» πρόσθεσε
ο κ. Καραμανλής.
«Ισχυρίζονται στην αξιωματική αντιπολίτευση ότι έως το 2019 υπήρχε κέντρο ελέγχου
ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΛΟΣ,
Tex. fooptio
K.T.A
Αριθμός Άδειας
που θα απέτρεπε το δυστύχημα. Υποθέτω
ότι εννοούν το άτυπο κέντρο στην Καρόλου
καθώς πύργος ελέγχου δεν υπήρξε ποτέ.
Λειτουργεί και σήμερα χωρίς εκπροσώπους
της Hellenic Train που είναι ιδιωτική εταιρεία. Σκοπός του κέντρου ήταν να παρακολουθεί τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια.
Δεν ήταν τίποτε περισσότερο από κέντρο
τηλεφωνικής παρακολούθησης των δρομολογίων» συνέχισε ο κ. Καραμανλής.
«Διατείνονται ότι μέχρι το 2019 υπήρχε
δεύτερος σταθμάρχης που καταργήθηκε
από ΝΔ. Καταθέτω στα πρακτικά βάρδιες
του 2017, 2018 και 2019 με έναν σταθμάρχη»
συνέχισε όσον αφορά τα ψέματα ο πρώην
υπουργός Μεταφορών.
Ειδικα, δε, για το ότι «δήθεν δεν υπήρχαν
δικλίδες ασφαλείας απαντώ ότι υπήρχαν
αλλά αποδείχθηκαν ανεπαρκείς. Δικλίδα
ήταν το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης που
δεν χρησιμοποιήθηκε. Δικλίδα ήταν ο δεύτερος και τρίτος σταθμάρχης που δεν ήταν
στις θέσεις τους. Δικλίδα ήταν ο κανονισμός
ασφαλείας του ΟΣΕ που δεν εφαρμόστηκε.
Δικλίδα ήταν το πώς θα έπρεπε να γίνονται
οι αναγγελίες για τα δρομολόγια αλλά δεν
έγιναν με τον σωστό τρόπο».
Απαντώντας στα περί δήθεν υποχρηματοδότησης του ΟΣΕ από την κυβέρνηση της
Νέας Δημοκρατίας ο Κώστας Καραμανλής
είπε ότι «αυξήσαμε από 45 σε 75 εκατ. ευρώ
την χρηματοδότηση του ΟΣΕ ενώ προβλέψαμε κονδύλια από το Ταμέιο Ανάκαμψης».
Για τον αριθμό των εργαζομένων, δε, είπε
ότι «από το 2009 και μετά ο αριθμός εργαζόμενων έβαινε μειούμενος. Πότε ανακόπηκε
η πορεία; Το 2022. Εμείς προχωρήσαμε
σε διαδικασίες προσλήψεων με διαγωνισμούς ΑΣΕΠ το 2022 και 2023. Διαδικασίες
αδιάβλητες και δυστυχώς χρονοβόρες. Το
2015-19 έγιναν μόλις 24 προσλήψεις, επί
KADTON
ή θα σας
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ:
Παραλάβαμε το 18% της σύμβασης 717
και το προχωρήσαμε στο 70%
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
Ole oldu
ΕΛΤΑ
Hellenic Post
9⁰ 772529 029121
των δικών μας ημερών έγιαν περισσότερες
από 200 προσλήψειες και άλλες 200 με
δελτίο παροχής υπηρεσιών. Σε μια περίοδο
μείωσης υπαλλήλων από το 2022 άρχισε να
αυξάνεται ο αριθμός. Σε μια τόσο οδυνηρή
στιγμή για την κοινωνία μας ας συμφωνήσουμε για τα γεγονότα».
Όσον αφορά τη σύμβαση με την Hellenic
Train αφού είπε ότι «έχουν ακουστεί σημεία
και τέρατα» στη συνέχεια εξήγησε ότι «το
2017 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αποφασίζει να
διαγράψει χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς το
δημόσιο ύψους 700 εκατ. ευρώ και στην συνέχεια να την πωλήσει έναντι 45 εκατ. ευρώ.
Το 2022 υποχρεώνουμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να
επιβεβαιώνει τα δρομολόγια που εκτελεί να
πληρώνει για την χρήση της υποδομής που
χρησιμοποιεί».
«Δεν κρύφτηκα ποτέ στην ζωή μου και
δεν δίστασα να αναλάβω τις ευθύνες μου.
Παραλάβαμε μια σύμβαση στο 18% και την
πήγαμε στο 70% δυστυχώς όχι στο 100%.
Στον τομέα σιδηροδρόμων προσπαθήσαμε
να αντιμετωπίσουμε παθογένειες δεκαετιών. Όμως για να εξαλείφουν απαιτούνται
χρόνια. Δεν θα ήμουν συνεπής με τα πιστεύω μου αν θεωρούσα ότι προσωπικά
και εγώ δεν φέρω μερίδιο ευθύνης για όλα
αυτά. Δεν συμφωνώ με λογικές που λένε
ότι τα έκανα όλα καλά».
Όπως είπε ο κ. Καραμανλής «η τραγωδία
Τεμπών συγκλόνισε την χώρα μας» προσθέτ
τοντας ότι «δεν πρέπει να ξεχαστεί η άδικη
απώλεια συνανθρώπων μας».
«Αυτή την ώρα όσοι βρισκόμαστε στην αίτ
θουσα της Βουλής έχουμε απέναντί μας τις
οικογένειες των θυμάτων και μια κοινωνία
που πενθεί και γι αυτό έχουμε ιερές υποχρεώσεις: Να αναλάβουμε ο καθένας τις
ευθύνες του. Να πούμε όλη την αλήθεια
και να αφήσουμε έξω από ένα τέτοιο θέμα
τις όποιες μικροπολιτικές σκοπιμότητες»
συνέχισε ο πρώην υπουργός Μεταφορών
και Υποδομών.
«Χρέος μας να δούμε όλα τα λάθη για να
μην επαναληφθούν. Αυτή είναι η αρχή που
διέπει την σημερινή μου τοποθέτηση. Οι
περιστάσεις δεν μας επιτρέπουν να κάνουμε επιλεκτικές επιλογές εγγράφων.
Ελπίζω αυτό να το σεβαστούμε» συνέχισε
ο κ. Καραμανλής.
Αφού εξήγησε, δε, ότι η τοποθέτησή του στη
Βουλή, η πρώτη μετά την παραίτησή του
«λογοδοτεί στην πολιτική και προσωπική
του επιλογή» στη συνέχεια είπε ότι «σιώπησα σεβόμενος τα θύματα. Ηταν χρέος μου να
μιλήσω εδώ στην Βουλή. Οι περισσότεροι
που μίλησαν ενέδωσαν στην σκοπιμότητα
και τη μικροπολιτική συγκυρία».