Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Η Καθημερινή: Έρχονται νέες ποινικές διώξεις για τα Τέμπη
Newspaper website Website







Recognized text:
The New York Times
ΑΠΟ ΦΙΛΟΟΥΚΡΑΝΟΥΣ
Η ΑΝΑΤΙΝΑΞΗ NORD STREAM
ΣΕΛΙΔΑ 10
Ετος 104o Αρ. φύλλου 31.259 = Ιδρυτής: Γ. Α. Βλάχος
Νέο τοπίο για
επαγγελματική
αναγνώριση
πτυχίων κολεγίων
Απόφαση του ΣτΕ
Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας αλλάζει το τοπίο για την
επαγγελματική αναγνώριση τίτλων
σπουδών από τα ελληνικά κολέγια
που λειτουργούν ως παράρτημα ευρωπαϊκών ΑΕΙ. Η απόφαση επιτρέ
πει για την επαγγελματική αναγνώριση πτυχίων να συνυπολογίζονται
προηγούμενες σπουδές σε εκπαιδευτικούς φορείς ανεξάρτητα από
τη διαβάθμισή τους (π.χ. ΑΕΙ αλλά
και ελληνικά και ευρωπαϊκά ΙΕΚ
κ.ά.), καθώς και η εργασιακή εμπειρία. «Νέες αιτήσεις θα εξεταστούν
βάσει του προεδρικού διατάγματος
38/2010 και των πρόσφατων εξελίξεων στη νομολογία του ΣτΕ»,
ανέφερε στην «Κ» το υπουργείο
Παιδείας. Σελ. 9
ΣΗΜΕΡΑ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΟΤΣΙΟΣ
Υπήρχαν δίοδοι
προς τη θάλασσα
στο Μάτι
Ο πραγματογνώμονας της Πυροσβεστικής Δημήτρης Λιότσιος, κατά
τη χθεσινή κατάθεσή του στη δίκη
για το Μάτι, κατέρριψε το επιχείρημα της αυθαίρετης δόμησης στην περιοχή, τονίζοντας ότι υπήρχαν δίοδοι
προς τη θάλασσα για να σωθούν οι
κάτοικοι. Σελ. 8
• Τράπεζες: Νέα πακέτα μηνιαίων χρεώσεων συναλλαγών από 2
έως 10 ευρώ, αντί της ad hoc χρέωσης ανά συναλλαγή, προτείνουν οι
τράπεζες, ακολουθώντας τη συνηθέστερη πρακτική ευρωπαϊκών πιστωτικών ιδρυμάτων. Πότε και ποιους συμφέρει. Σελ. 25
* Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ημερήσια Πολιτική και Οικονομική Εφημερίδα
ΑΘΗΝΑ, ΤΕΤΑΡΤΗ 8 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023
ο Βατικανό: Ολοκληρώθηκε η
τυπική διαδικασία
επαναπατρισμού
των τριών θραυσμάτων του Παρθενώνα. Στις 24 Μαρτίου
η επίσημη παρουσίασή τους στο Μουσείο της Ακρόπολης. Σελ. 15
ΘΕΩΡΕΙΟ
Η σχέση
του Μητσοτάκη
με τον μηχανοδηγό
Σελ. 2
• Απεργία: Διαδηλώσεις αναμένονται σήμερα κατά την απεργία
που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ. Πώς
θα κινηθούν τα Μέσα Μαζικής
Μεταφοράς. Σελ. 4
• Long COVID: Πόνοι στομάχου,
δυσκοιλιότητα, διάρροια, εμετός και
πρήξιμο είναι μερικά από τα συμπτώματα που αναφέρουν συχνά ασθε·
νείς που πάσχουν από μακροχρόνια
COVID. Σελ. 11
Θέματα Υγείας
Ακουστικά βαρηκοΐας
χωρίς ιατρική συνταγή
Τα μέχρι στιγμής δεδομένα
« ΗΠΑ - Κίνα: «Αν οι ΗΠΑ δεν
βάλουν φρένο και συνεχίσουν
να κινούνται σε λάθος δρόμο,
τα όποια προστατευτικά κιγκλιδώματα δεν θα αποτρέψουν τον
εκτροχιασμό και θα υπάρξει οπωσδήποτε σύγκρουση και αντιπαράθεση», διεμήνυσε ο Κινέζος υπουργός
Εξωτερικών Τσιν Γκανγκ στο περιθώριο της συνόδου του κινεζικού
Κογκρέσου. Σελ. 10
Παρέλυσε η Γαλλία για το συνταξιοδοτικό
ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ
ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
ST HARVARD
MEDICAL SCHOOL
Οι τελευταίες ανακαλύψεις,
οι έρευνες, οι εξελίξεις
Σε 5 ημέρες η βεβαίωση
ΤΑΠ από τους δήμους
Νομοθετική ρύθμιση-φρένο στις αυθαίρετες πρακτικές
Φρένο στις καθυστερήσεις έκδοσης βεβαίωσης μη οφειλής Τέλους Ακίνητης Περιουσίας από τους δήμους επιχειρεί να βάλει
ξανά η κυβέρνηση. Νομοθετική ρύθμιση
προβλέπει πως θα πρέπει να εκδίδεται
εντός πέντε ημερών με την προσκόμιση
Με φόντο το Πάνθεον στο Παρίσι και χωρίς να λείψουν τα επεισόδια, διαδήλωσαν χθες 700.000 άνθρωποι, καθώς κλιμακώνονται σε όλη τη Γαλλία οι διαμαρτυρίες και οι απεργίες για το κυβερνητικό σχέδιο αύξησης του ορίου συνταξιοδότησης στα 64 έτη. Σελ. 11
Τα προγνωστικά
για τον αντίπαλο
του Ερντογάν
Ποιος είναι ο Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου
Δύο δημοψηφίσματα, τρεις γενικές εκλογές και μία αναμέτρηση για την προεδρία έχει χάσει μέχρι σήμερα ο Κεμάλ
Κιλιτσντάρογλου, ο οποίος χρίστηκε
αντίπαλος του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν
στις προσεχείς εκλογές της Τουρκίας.
Αλεβίτης, γιος δημοσίου υπαλλήλου,
ο υποψήφιος της αντιπολίτευσης έχει
εκφράσει κατά καιρούς επιθετικότερες θέσεις για τα ελληνοτουρκικά από
τον Τούρκο πρόεδρο. Στις τελευταίες
δημοσκοπήσεις εμφανιζόταν να χάνει από τον Ερντογάν, η συσπείρωση
όμως του κοινού μετώπου μπορεί να
δώσει νέα δυναμική στην υποψηφιότητά του. Σελ. 3
ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ
δύο ή τριών δικαιολογητικών και να έχει
διάρκεια ενός έτους. Εως σήμερα κάποιοι
έχουν στην αναμονή τους ενδιαφερομένους δύο ή τρεις μήνες, ζητούν 10-15 δικαιολογητικά και εκδίδουν βεβαίωση δίμηνης διάρκειας. Σελ. 23
Η τραγωδία των Τεμπών πρέπει να γίνει μάθημα για όλους μας. Και ιδιαίτερα για τους πολιτικούς μας, που έχουν
σημαντικές ευθύνες. Δέκα χρόνια τώρα,
όσοι ασχολούνται με τους σιδηροδρόμους και εκπρόσωποι των εργαζομένων
του ΟΣΕ φώναζαν ότι στη χώρα κυκλοφορούν «τυφλά τρένα» και, αργά ή γρήρα, θα υπάρξει κάποιο σοβαρό δυστύχημα, αλλά κανείς δεν έδωσε σημασία.
Ωσπου έγινε το κακό.
Δυστυχώς, όμως, δεν είναι μόνο τα τρένα. Μετά τόσα χρόνια οικονομικών περικοπών λόγω και των μνημονίων, όλες οι
σημαντικές υποδομές της χώρας έχουν
εγκαταλειφθεί ουσιαστικά στην τύχη
τους, με τη μίνιμουμ δυνατή συντήρηση
και ελάχιστες σοβαρές παρεμβάσεις. Το
οδικό δίκτυο σε υποβαθμισμένες περιοχές της χώρας θυμίζει την Ελλάδα του
’60, ενώ σε κάθε μεγάλη πλημμύρα δρόNON À
ΣΧΟΛΙΟ|ΤΟΥ NOTH ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Η κατάρα τού «δε βαριέσαι»
μοι ξηλώνονται και γέφυρες καταρρέουν.
Ποιος δεν βλέπει ότι συνεχίζουν να κυκλοφορούν ανάμεσά μας κουρασμένα
και κακοσυντηρημένα αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, ασθενοφόρα, αστυνομικά αυτοκίνητα, πυροσβεστικά και
απορριμματοφόρα, ενώ σε λίγους μήνες
θα αρχίσουν να κυκλοφορούν υπερπλήpn και τα πλοία της γραμμής. Κάποια από
τα οποία μετρούν μισόν αιώνα ζωής, με
απηρχαιωμένα συστήματα και με αμφίβολης επάρκειας σωστικά μέσα.
Η τραγωδία των Τεμπών κρούει τον κώδωνα κινδύνου και δίνει την αφορμή
στην κυβέρνηση να πάρει πρωτοβουλίες
για να ανέβουν υψηλότερα τα στάνταρ
ασφαλείας στη χώρα. Μια εκστρατεία και
τά της αδιαφορίας, της χαλαρότητας και
της νοοτροπίας τού «δε βαριέσαι».
Σε ποια ευρωπαϊκή χώρα οδηγοί λεωφορείων κρατούν με το ένα χέρι το τιμόνι
«ΟΣΚΑΡ» ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ
ΣΤΟΝ ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΤΣΙΠΕΡΦΙΛΝΤ
ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
ΣΕΛΙΔΑ 14
Καθώς οι ανακριτικές διαδικασίες
«τρέχουν» στη Λάρισα, νέα πρόσωπα, τουλάχιστον τρία, έχουν ήδη
μπει στο κάδρο των ποινικών ευθυνών και των ενόχων για την τραγωδία στα Τέμπη. Περισσότερο φως
στα αίτια του τραγικού δυστυχήματος θα ρίξει και το πόρισμα των
πραγματογνωμόνων οι οποίοι opiστηκαν με εισαγγελική εντολή που
ήδη είναι έτοιμο και, σύμφωνα με
πληροφορίες, θα κατατεθεί σήμερα στις ανακριτικές αρχές. Σελ. 4
Ερχονται νέες
ποινικές διώξεις
για τα Τέμπη
Σε επιθεωρητή, απογευματινό
σταθμάρχη, υπεύθυνο για τις βάρδιες
Η ισότητα ξεκινάει από το νηπιαγωγείο
Υψηλότερα των εκτιμήσεων του υπουργείου
Οικονομικών ανήλθε το ΑΕΠ το 2022, διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για ισχυρότερη των προβλέψεων ανάπτυξη και φέτος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το
ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 5,9% πέρυσι, έναντι
Μία από τις εικόνες που θα βλέπουν από το επόμενο Σαββατοκύριακο οι πολίτες στο πλαίσιο
της ευρωπαϊκής καμπάνιας «EndGenderStereotypes», που παροτρύνει τον κόσμο να εξαλείψει
τα έμφυλα στερεότυπα. Με αφορμή τη σημερινή Ημέρα της Γυναίκας, η Νιόβη Ρίγκου, επικεφαλής του γραφείου της Αντιπροσωπείας της Κομισιόν στην Ελλάδα, μιλάει στην «Κ». Σελ. 8
και με το άλλο το κινητό, φορούν ακουστικά για να ακούν μουσική ή στρίβουν
τσιγάρο οδηγώντας. Πού αλλού αστικά
λεωφορεία βγαίνουν σε δρόμους υψηλών ταχυτήτων (π.χ. Αττική Οδός) με επιβάτες που όχι απλώς δεν φορούν ζώνες
ασφαλείας, αλλά ταξιδεύουν όρθιοι και
κρατιούνται με το ζόρι από τις χειρολαβές με τις βαλίτσες χύμα ή ανάμεσα στα
πόδια τους.
9 771108 979130
Στη Λάρισα υπήρχαν τρεις σταθμάρχες
βάρδια. Οι δύο έφευγαν μετά τις 10 το
βράδυ, αφήνοντας μόνο τον μοιραίο, άπειρο συνάδελφό τους, για να κάνει το «γερμανικό νούμερο» για πέντε συνεχόμενες
νύχτες. Επρεπε να σκοτωθούν 57 άνθρωποι για να καταλάβουν οι πολιτικοί μας τωρινοί και παλαιότεροι- ότι για να προχωρήσει η χώρα χρειάζεται να «σπάσουν
αυγά» και να τα βάλουν με τα «κακώς κείμενα» και όχι να λένε «δε βαριέσαι».
www.kathimerini.gr • € 1,20
Κατανάλωση, επενδύσεις
έφεραν ανάπτυξη 5,9%
Στο 3,5% η αύξηση του ΑΕΠ στην Ευρωζώνη το 2022
Στο τραπέζι μείωση
δρομολογίων
Το 2021 έγινε έλεγχος για
τη σύμβαση «717»
και τέθηκε στο αρχείο
ARTOF
Τι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα
για το δυστύχημα
17 χρόνια, 160 εκατ.,
ασφάλεια μηδέν
Παραπομπή στο πειθαρχικό
για την αναρρωτική-εξπρές
Σελ. 4-7
3,5% κατά μέσον όρο στην Ευρωζώνη. Η
κατανάλωση αυξήθηκε κατά 7,8%, καθώς
οι κρατικές επιχορηγήσεις απορρόφησαν
μερικώς τις επιπτώσεις της ενεργειακής
κρίσης στο εισόδημα. Σημαντική αύξηση
είχαν και οι επενδύσεις. Σελ. 22
ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ
Η οργή
να γίνει ορμή
Στην κοινωνία υπάρχει δίκαιη opγή. Η φονική συστημική αποτυχία,
που κόστισε άδικα τη ζωή σε τόσους
ανθρώπους, δικαιολογεί το πένθος
και τον θυμό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να κάψουμε τη
χώρα. Η οργή πρέπει να γίνει ορμή
για γρήγορη ανάταξη των ελλειμμάτων. Να είναι ο θυμός έλλογη πίεση
για δημιουργία και όχι μηδενιστική
ροπή προς την καταστροφή. Για να
συντελεστεί αυτός ο μεταβολισμός
του συναισθήματος, θα πρέπει οι
πολιτικές δυνάμεις να του δώσουν
θετικό περιεχόμενο και διέξοδο. Οχι
να το υποδαυλίζουν τυφλά.
SOS από Αστορ, Ιντεάλ
ΑΣΤΟΡ
Σήμα κινδύνου εκπέμπουν εκ νέου οι κεντρικοί αθηναϊκοί κινηματογράφοι Αστορ και Ιντεάλ, έπειτα από
πρόσφατες εξελίξεις, που αμφισβητούν ευθέως τον
χαρακτηρισμό της χρήσης τους ως διατηρητέας. Η
«Κ» παρουσιάζει όλο το χρονικό της υπόθεσης, τις
πράξεις των αρμόδιων φορέων (υπουργείων, ΕΦΚΑ,
Δήμου Αθηναίων) καταγράφοντας και την αγωνία των
αιθουσαρχών σχετικά με το άμεσο μέλλον των ιστορικών σινεμά. Σελ. 15

Τελευταία νέα από την εφημερίδα