Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΣΑΒΒΑΤΟ
ΜΑΡΤΙΟΥ 2023
ΕΤΟΣ: 52°
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ: 14825
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΩΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΗΧΩ
ΧΡΟΝΙΑ
Βουλγαρία: Προϊόντα
που εισάγονται από
την Τουρκία και την Ελλάδα
πλασάρονται ως βουλγαρικά
Οι αλυσίδες λιανικής πώλησης, οι οποίες
ελέγχουν το 50-60% της αγοράς τροφίμων
στη Βουλγαρία, στρεβλώνουν την αγορά,
φουσκώνουν τις τιμές, δήλωσε στους δημοσιογράφους ο πρόεδρος της Επιτροπής
Προστασίας του Καταναλωτή Στόιλ Αλίπιεφ.
Σύμφωνα με δηλώσεις του, οι αλυσίδες
παρέχουν παραπλανητικές ή αναληθείς
πληροφορίες σχετικά με την τιμή και την ποσότητα του εμπορεύματος. Επίσης, προϊόντα
που εισάγονται από την Τουρκία, την Ελλάδα
ή άλλες χώρες περνιούνται ως βουλγαρικά,
πρόσθεσε ο Αλίπιεφ.
Ο υπουργός Οικονομίας και Βιομηχανίας
Νίκολα Στογιάνοφ επεσήμανε ότι συναντάται με εμπόρους λιανικής και παραγωγούς
εδώ και μήνες για να συζητούν για τις τιμές
των τροφίμων. «Υπό την ιδιότητά μου ως
υπουργός έχω δηλώσει ότι υπερασπίζομαι τις
επιχειρήσεις, αλλά οι επιχειρήσεις πρέπει να
έχουν ηθική, γι' αυτό θα είμαι ασυμβίβαστος
σχετικά με αθέμιτες πρακτικές που έχουν ως
αποτέλεσμα τις αθέμιτες τιμές για τους πολίτες. Κάθε ένας που συμμετέχει στην αλυσίδα
εφοδιασμού μεταθέτει την ευθύνη στους
υπόλοιπους, παρόλο που όλοι συνειδητοποιούν ότι υπάρχει πρόβλημα. Θα βρούμε την
πληροφόρηση μέσω των επίσημων διαύλων
και θα δούμε ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο», είπε ο Στογιάνοφ. «Έχουμε ενημέρωση
για τις τιμές των εμπορευμάτων στο εξωτερικό, γι' αυτό ανέθεσα στους εμπορικούς
ακόλουθους να συλλέξουν πληροφορίες γιατί
δεν μπορούμε να είμαστε απολύτως βέβαιοι
για τις πληροφορίες που λαμβάνουμε από το
κοινό», τόνισε ο υπουργός.
«Μπορούμε να δούμε ότι οι τιμές λιανικής
του γάλακτος και του βουτύρου στο εξωτερικό είναι κατά 20-30% χαμηλότερες σε
σχέση με αυτές στη Βουλγαρία», δήλωσε ο
Στογιάνοφ.
Ο υπουργός Γεωργίας Γιάβορ Γκέτσεφ δήλωσε ότι η αγορά τροφίμων πλέον θα παρακολουθείται σε συνεχή βάση.
ΤΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
Τ: 210 38 17 700 - 210 38 17 716 - 210 38 17 737 F: 210 38 17 331 E: [email protected] W: www.ihodimoprasion.gr
σε όλη την Ευρώπη, 843 δισ.
ευρώ επενδύθηκαν σε σιδηροΙδρομικά δίκτυα, από το 2000
έως το 2019, σύμφωνα με στοιχεία
του Οργανισμού για την Οικονομική
Συνεργασία και Ανάπτυξη. Την ίδια
περίοδο, οι επενδύσεις σε οδικές
υποδομές ήταν 1,341 τρισ. ευρώ. Η
Ελλάδα φιγουράρει στις τελευταίες
θέσεις.
Οι επενδύσεις σε υποδομές αεροπορικών μεταφορών ανήλθαν συνολικά
σε 112 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η διαφορά σχεδόν 500 δισ. ευρώ
οφείλεται στην προτεραιότητα που
δόθηκε σε νέους δρόμους, ενώ οι
επενδύσεις σε σιδηροδρομικές υποδομές έμειναν ως επί το πλείστον
στάσιμες για 20 χρόνια.
Τα δεδομένα σχετικά με το μήκος
των σιδηροδρομικών γραμμών αποκαλύπτουν πώς συρρικνώνεται το
σιδηροδρομικό δίκτυο σε όλη την
Ευρώπη, με ορισμένες χώρες να
χάνουν πολλά χιλιόμετρα και, επομένως, ευκαιρίες να ταξιδέψουν με
τρένο.
ΟΟΣΑ:
Τα στοιχεία για τις επενδύσεις δείχνουν επίσης ότι μόνο τρεις χώρες –
η Αυστρία, το Βέλγιο και το Ηνωμένο
Βασίλειο – επένδυσαν περισσότερα
σε σιδηροδρομικές υποδομές παρά
σε οδικές υποδομές.
Το 2000, οι ευρωπαϊκές χώρες είδαν επενδύσεις 27 δισεκατομμυρίων
ευρώ σε σιδηροδρομικές υποδομές
και διπλάσιο ποσό -54 δισεκατομμύρια ευρώ - σε οδικές υποδομές.
Οι σιδηροδρομικές επενδύσεις αυξήθηκαν αργά, αλλά κυρίως παρέμειναν στάσιμες αφού έφτασαν τα
40 δισεκατομμύρια ευρώ το 2003.
Κορυφώθηκαν 12 χρόνια αργότερα,
με 50 δισεκατομμύρια ευρώ το 2015.
Οι επενδύσεις στο οδικό δίκτυο αυξήθηκαν με ταχύτερους ρυθμούς, με
κορύφωση το 2008 των 85 δισεκατομμυρίων ευρώ που επενδύθηκαν.
Το χάσμα μεταξύ των επενδύσεων σε
αυτούς τους δύο τύπους μεταφορών
ήταν αξιοσημείωτο μεταξύ 2004 και
2013, με τη μεγαλύτερη διαφορά το
2008 όταν επενδύθηκαν 45 δισεκατομμύρια ευρώ στον σιδηρόδρομο
και 85 δισεκατομμύρια ευρώ στον
οδικό τομέα.
Η Ελβετία, η Αυστρία, η Ισπανία, η
Τσεχική Δημοκρατία, το Ηνωμένο
Βασίλειο και η Ουγγαρία είναι οι χώρες με το υψηλότερο μέσο ποσοστό
του ΑΕΠ που επενδύεται σε σιδηροδρομικές υποδομές, σύμφωνα με
τα στοιχεία του ΟΟΣΑ .
Η ανάλυση των επενδύσεων σε υποδομές ως ποσοστό του ΑΕΠ δείχνει
ότι στην Ελβετία, το 0,63% του ΑΕΠ
επενδύθηκε σε σιδηροδρομικές υποΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΛΟΣ
Tex. Toodeio
K.T.A
Apibos Abcias
δομές, ακολουθούμενη από την Αυστρία (0,52%), την Ισπανία (0,46%),
την Τσεχική Δημοκρατία (0,42%)
και το Ηνωμένο Βασίλειο (0,4%)%).
Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό μετά βίας διαμορφώθηκε στο
0,3% τη δεκαετία 2000-2019 ενώ στο
οδικό δίκτυο επενδύθηκε το 0,9%
του ΑΕΠ.
Τα στοιχεία του ΟΟΣΑ είναι ακόμα
πιο απογοητευτικά για τη χώρα μας
αν κοιτάξει κανείς γενικά τις επενδύσεις για τις υποδομές στις μεταφορές, όπου το σύνολο των χρημάτων
ανήλθε σε μόλις 0,5% του ΑΕΠ το
2021, αμετάβλητο από το 2020.
HUMER
PHONE
READTON
Χαμηλά η Ελλάδα στις επενδύσεις
στο σιδηροδρομικό δίκτυο
Ποικιλ
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
emaid
ΕΛΤΑ
Hellenic Post
9 772529 029169
Den-belitsky/Ad
Σύμφωνα με τα στοιχεία της
Eurostat για το μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών, η Γαλλία είναι
η χώρα που έχασε τα περισσότερα
χιλιόμετρα - 3.558 του σιδηροδρομικού της δικτύου – μεταξύ 2008
και 2019.
Μειωμένο ήταν επίσης στη Ελλάδα
το μήκος των γραμμών το οποίο διαμορφώθηκε σε 2.280 χλμ το 2019
από 2.552 που ήταν το 2008.
Το συνολικό μήκος των γραμμών αυξήθηκε περισσότερο στην Ισπανία,
η οποία κατέγραψε 2.173 χιλιόμετρα
περισσότερα το 2019 σε σχέση με
το 2008.