Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2023
ΕΤΟΣ: 520
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ: 14800
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΩΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΧΡΟΝΙΑ
Ο Μητσοτάκης διευρύνει
την ατζέντα της σύγκρουσης
με πρώτη αιχμή
την πρόταση μομφής
ΗΧΩ
για την
«Με τον κ. Τσίπρα δεν επιλέγω τη σύγκρουση,
επιλέγω τη σύγκριση». Με αυτή τη φράση
από το Ηράκλειο ο Κυριάκος Μητσοτάκης
δεν έδωσε μόνο το στίγμα του για τις πολιτικά πολωμένες μέρες που ακολουθούν, ενόψει
και της κορύφωσης της συζήτη
πρόταση μομφής που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ,
αλλά και για όλο το εύρος της μακράς
προεκλογικής περιόδου που ήδη ξεκινήσει να
εξελίσσεται. Η λογική αυτή του κ. Μητσοτάκη, άλλωστε, συνοψίζεται και στα διλήμματα
που θέτει προς τους πολίτες, με βασικότερο
το εξής ένα: «Μητσοτάκης ή Τσίπρας στο
τιμόνι της χώρας;».
Και μπορεί ο κ. Τσίπρας, με αιχμή την υπόθεση των υποκλοπών, να εστιάζει τη συζήτηση
σε θέματα δημοκρατίας και λειτουργίας των
θεσμών, ο κ. Μητσοτάκης, όμως, θέλει να
διευρύνει την ατζέντα. Εξ ου και από το Ηράκλειο χθες δεν αναφέρθηκε μόνο σε έργα
υποδομής που έγιναν και θα δρομολογηθούν
το επόμενο διάστημα, αλλά έκανε μια γενικότερη σύγκριση πεπραγμένων της κυβέρνησης
του ΣΥΡΙΖΑ και της δικής του κυβέρνησης.
«Οι πολίτες έχουν βιώσει μία τετραετία ψεμάτων και φόρων. Και πιστεύω ότι εκτιμούν
τα χρόνια της οικονομικής ανάσας αλλά και
της εθνικής αξιοπρέπειας που ακολούθησαν.
Ξέρουν πλέον ποιος στην πράξη «μετρά και
προχωρά», και ποιος στα λόγια «σκορπάει δίχως να μετρά»», είπε ο κ. Μητσοτάκης. Αυτό
δεν σημαίνει ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν θα
σηκώσει το γάντι που του πετά ο κ. Τσίπρας
την Παρασκευή στη Βουλή. Ο πρωθυπουργός
σχεδιάζει τη δική του αντεπίθεση που περιλαμβάνει τη «σιωπή» ως τώρα του κ. Τσίπρα
για τα όσα αποκαλύπτονται στο Ειδικό Δικαστήριο για τα sms Παππά-Καλογρίτσα, όπου
γινόταν μοιρασιά μετοχολογίου του ΣΥΡΙΖΑ
Channel, για την υπόθεση του «Μάξιμου Σαράφη» που από προστατευόμενος μάρτυρας
για την υπόθεση Novartis κατέστη διωκώμενος σε βαθμό κακουργήματος για οικονομικές απάτες, αλλά και για την εργαλειοποίηση
ανεξάρτητων αρχών, όπως τη ΑΔΑΕ.
την επέκταση και εμβάθυνση των
δράσεων για την αντιμετώπιση
του φαινομένου της Ενδοσχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού
στοχεύει το υπουργείο Παιδείας, με την
εισαγωγή ενός ειδικού, στοχευμένου
νομοσχεδίου για την προώθηση θετικών προτύπων σχέσεων εντός της
σχολικής κοινότητας.
Αν και, μέχρι στιγμής, δεν έχει γίνει
γνωστό πότε θα τεθεί σε διαβούλευση
το εν λόγω σχέδιο νόμου, δεδομένης
και της πολιτικής συγκυρίας -ήταν
προγραμματισμένο να παρουσιαστεί
στο Υπουργικό Συμβούλιο της Παρασκευής, που αναβλήθηκε-, ωστόσο
κύκλοι του υπουργείου υπογραμμίζουν
τη σημασία της νομοθετικής αυτής
πρωτοβουλίας για τη σχολική και μη
ζωή.
Το νομοσχέδιο για την Πρόληψη και
Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας
και του Σχολικού Εκφοβισμού, μέσω
του προγράμματος «Ζούμε Αρμονικά
ΜΑΖΙ, Σπάμε τη Σιωπή!», έρχεται να
εμβαθύνει τις δράσεις που ήδη έχουν
αναπτυχθεί από το υπουργείο Παιδείας
σε διάφορα επίπεδα.
Ενδεικτικά, μπορούν να αναφερθούν: ο
διπλασιασμός αριθμού ψυχολόγων και
κοινωνικών λειτουργών που υπηρετούν
στα σχολεία, η θεσμοθέτηση Συμβούλου Σχολικής Ζωής σε κάθε σχολική
μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
η ενδυνάμωση υποστηρικτικών φορέων -όπως τα Κέντρα Διεπιστημονικής
Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και
Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ)- με αύξηση
του συνολικού προϋπολογισμού, η
συνεργασία με αρμόδιους φορείς για
στοχευμένες παρεμβάσεις στα σχολεία, η εισαγωγή των Εργαστηρίων
Δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο
πρόγραμμα από το Νηπιαγωγείο μέχρι
και το Γυμνάσιο και τα προγράμματα
«Ημερολόγια Εκφοβισμού» (για μαθητές Γυμνασίου) και «Σχολική Διαμεσολάβηση: Πρόληψη και Επίλυση της
Ενδοσχολικής Βίας» (για μαθητές από
ΣΤ' Δημοτικού και άνω), οι επιμορφώσεις σε πάνω από 125.000 εκπαιδευτιΤΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
T: 210 38 17 700-210 38 17 716-210 38 17 737 F: 210 38 17 331 E: [email protected] W: www.ihodimoprasion.gr
κούς σε σχετικά θέματα, καθώς και τα
166 Νέα Προγράμματα Σπουδών και
τα νέα σχολικά εγχειρίδια που θα τα
συνοδεύουν καλλιεργούν το πνεύμα
κατά της βίας και των διακρίσεων (π.χ.
μέσα από τα κείμενα στα μαθήματα της
Γλώσσας και της Λογοτεχνίας).
Το Πρόγραμμα «Ζούμε Αρμονικά
ΜΑΖΙ, Σπάμε τη Σιωπή!» συμπληρώνει τις παραπάνω δράσεις και ταυτόχρονα αποτελεί, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Παιδείας, «μια
πολυπαραγοντική, οργανωμένη και
εξειδικευμένη απάντηση του ΥΠΑΙΘ
σε φαινόμενα ενδοσχολικής βίας και
εκφοβισμού».
| ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΛΟΣ
Tex. Toodeio
K.T.A
Σύμφωνα με ανεπίσημη ενημέρωση
από το υπουργείο, το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς, και στελέχη εκπαίδευσης, με
στόχο την πρόληψη, αντιμετώπιση και
προστασία παιδιών και εφήβων από
κάθε μορφή βίας και σχολικού εκφοβισμού και την δημιουργία ασφαλών,
συμπεριληπτικών, και υγειών σχολικών
κοινοτήτων και εκπαιδευτικών περιβαλλόντων ικανών να προάγουν την
αρμονική ψυχοκοινωνική ανάπτυξη
και πρόοδο όλων των μαθητών/τριών
και εκπαιδευμένων. Το πρόγραμμα
χρηματοδοτείται μέσω εθνικών πόρων
που έχει διαθέσει το ΥΠΑΙΘ.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, σύμΑριθμός λέειος
φωνα με ανεπίσημη ενημέρωση από
το υπουργείο Παιδείας:
1. Δημιουργούνται ομάδες δράσεις για
την αντιμετώπιση της σχολικής βίας.
Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ο Δι
ευθυντής μαζί με έναν εκπαιδευτικό
που ορίζεται από εκείνον (στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση) ή τον Σύμβουλο
Σχολικής Ζωής (στη Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση) θα είναι Υπεύθυνοι
Αντιμετώπισης της Σχολικής Βίας
και Εκφοβισμού και θα λειτουργούν
ως σημείο αναφοράς και ενημέρωσης
για θέματα σχολικού εκφοβισμού, θα
υλοποιούν εκπαιδευτικές δράσεις και
προγράμματα ευαισθητοποίησης στη
σχολική μονάδα τους και θα επιλαμβάνονται περιστατικών ενδοσχολικής βίας
και εκφοβισμού, σε άμεση επικοινωνία
με την τετραμελή Ομάδα Δράσης της
Διεύθυνσης στην οποία υπάγονται.
Σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης,
θα λειτουργήσουν τετραμελείς Ομάδες
Δράσης, αποτελούμενες από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, έναν Σύμβουλο
Εκπαίδευσης, έναν ψυχολόγο και έναν
κοινωνικό λειτουργό ώστε να υπάρχει
εποπτεία του προγράμματος σε τοπικό
επίπεδο. Οι Ομάδες Δράσεις θα συντάσσουν ετήσιες εκθέσεις με τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματά τους
για τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας
που έλαβαν χώρα μαζί με τις προτάσεις
AMPHZIFT
CADTON
Orang
Ο επι
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
Πλατφόρμα για καταγγελίες bullying
στα σχολεία και ομάδες δράσεις
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
ΕΛΤΑ
Hellenic Post
9ll 772529 II 029152
τους, και θα τις υποβάλλουν στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης
ο οποίος θα ενημερώνει τακτικά το
ΥΠΑΙΘ, εξασφαλίζοντας τη χάραξη
μελλοντικής πολιτικής ενάντια στην
ενδοσχολική βία βάσει δεδομένων.
Σε κεντρικό επίπεδο, θα συσταθεί επιτροπή εμπειρογνωμόνων που έχει την
ευθύνη για την εποπτεία και την επιμέλεια του προγράμματος, καθώς και τη
συναγωγή σχετικών συμπερασμάτων.
Η επιτροπή θα αναλάβει την εκπόνηση
ειδικών πρωτοκόλλων πρόληψης και
χειρισμού φαινομένων ενδοσχολικής
βίας και εκφοβισμού. Με αυτόν τον
τρόπο επιτυγχάνεται η επιστημονική
αρτιότητα του προγράμματος.
Τέλος, το νομοσχέδιο προβλέπει την
θεσμική κατοχύρωση δυνατότητας
συνεργασίας μεταξύ φορέων και δομών που δραστηριοποιούνται κατά της
ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.
2. Αναπτύσσεται πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών βίας με την δυνατότητα και ΑΝΩΝΥΜΗΣ αναφοράς.
Η πλατφόρμα έχει αναπτυχθεί από το
Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών
και Εκδόσεων (ITYE) ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ
σε συνεργασία με την κεντρική επιτροπή εμπειρογνωμόνων. Σε αυτήν,
οι μαθητές θα μπορούν να αναφέρουν
περιστατικά συμπληρώνοντας την
ειδικά διαμορφωμένη φόρμα καταγραφής περιστατικού ΑΝΩΝΥΜΑ
ή επώνυμα, ενώ οι γονείς θα μπορούν
να αναφέρουν περιστατικά επώνυμα.
Θα δοθεί έτσι η δυνατότητα σε περισσότερα θύματα σχολικού εκφοβισμού
να μιλήσουν και να υποστηριχθούν.
Θα απαιτείται η σύνδεση με κωδικούς
Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (για
μαθητές) ή Taxis (για γονείς).
Η πλατφόρμα θα περιέχει επίσης πρωτόκολλα διαχείρισης περιστατικών, καλές πρακτικές, καθώς και στοχευμένο
ενημερωτικό υλικό προς ενημέρωση
της εκπαιδευτικής κοινότητας, τους
γονείς και το ευρύτερο κοινό, λειτουργώντας έτσι ως κεντρικός ψηφιακός
κόμβος του ΥΠΑΙΘ κατά της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.