Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Εστία:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΑΔΩΝΙΣ ΚΥΡΟΥ
Διευθυντής (1896-1918)
ΑΧΙΛΛΕΥΣΑ.
ΚΥΡΟΥ
(1918-1950)
ΚΥΡΟΣ Α. ΚΥΡΟΥ
(1918-1974)
ΑΔΩΝΙΣ ΚΥΡΟΥ
(1974-1997)
ΑΛΕΞΗΣ ΖΑΟΥΣΗΣ
(1997-2015)
Δευτέρα
Σάββα ὁσίου. Διογένους μάρτυρος
5 Δεκεμβρίου 2012 Σελήνη 11 ἡμερῶν ΓἈνατολή ἡλίου 7.26΄ - Δύσις ἡλίου 5.05
ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ δέν ἔχουν οὔτε σημαῖες οὔτε ἐθνικά σύμβολα. Χαΐτες
ἀλόγων ἀναρτούσαν σὲ κοντάρια,
ὡς διακριτικά, οἱ ἀρχηγοί τους.
Καί ἡ ἡμισέληνος ἀκόμη, σύμβολο
κλεμμένο ἀπὸ ἐμᾶς τοὺς
εἶναι. Σύμβολο τῆς θεὸς Ἀπό
προστάτιδος τῶν Μεγαρέων, ἀρχαί
τν ἀποίκων τοῦ Βυζαντίου. Στὴν γῆ
αὐτὴ τὸ βρῆκαν καὶ τὸ ἰδιοποιήθη- ξηράς με τον ἁπλὸ ἰσοσκελή στα
καν οἱ ἀπολίτιστοι τῆς Ἀσίας.
Πρόκειται γιὰ τὴν λεγομένη
«σημαία της "Ιωνίας», μία παλαιού
τύπου σημαία (τὴν λεγομένη τῆς
ρό ἐπί κυανοῦ), διαστάσεων 2,2 ἐπί
3,8 μέτρων. Μία σημαία δηλαδή, ή
ὁποία ἀπό τίς διαστάσεις φαίνεται
ὅτι μπορεῖ νὰ εἶναι μόνον σημαία
πόλεως ἡ σημαία πού μπορεί να
ἀναρτηθεῖ σέ ἱστούς στρατοπέδων.
Ἀπ᾽ ἐναντίας οἱ σημαίες τοῦ
ἑλληνισμοῦ, οἱ σημαίες τοῦ σταυ
ροῦ, ὑπάρχουν παντοῦ. Ἐντεῦθεν
κἀκεῖθεν τοῦ Αἰγαίου,
ΕΣΤΙΑ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΣ • ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ 1876
Ἡ σημαία τῆς Σμύρνης τοῦ 1922 εὑρέθη
σέ ἀποθήκη στρατιωτικοῦ ὑλικοῦ στό Κιλκίς!
Ἐντοπίσθηκε σέ «κιβώτιο διοικητοῦ», εἶναι 2,2x3,8 μ.,
καί σήμερα φυλάσσεται στις Οἰνοῦσσες, στην Σχολή Ἐμπορικοῦ Ναυτικοῦ
"Ένα τέτοιο κειμήλιο, μία ση
μαία πού κυμάτισε στην Σμύρνη, κατά την σύντομη περίοδο τῆς
ἀπελευθερώσεώς της, φυλάσσεκαι σήμερα στην Ναυτική Σχολή
Οἰνουσσών. Σε μιὰν ἐσχατιά τῆς
ἑλληνικῆς ἐπικρατείας, που πολύ
λίγο ἀπέχει ἀπό τίς ἀκτές τῆς Ἰωνίας και την ίδια την Σμύρνη.
Εἶναι ἡ σημαία με την οποία
παρελαύνουν στις Εθνικές έπεΔιαμαρτυρίες
παλιννοστούντων
Ποντίων
γιά τά δάνειά τους
ΕΝΤΕΙΝΟΝΤΑΙ οἱ ἀντιδράσεις τῶν
παλιννοστούντων λόγῳ τῆς ἀναλγησίας τῆς Πολιτείας νά τούς προστατεύ
σει ἀπό τά funds πού ἔχουν ἀναλάβει τα
«κόκκινα δάνεια» και κινδυνεύουν να χά
σουν τα σπίτια τους. Εκατοντάδες συγκεντρώθηκαν Θεσσαλονίκη, με
τὰ ἀπὸ πρωτοβουλία του κινήματος «Σημεῖο Στήριξης». Στις περιοχές τῆς χώρας
ὅπου διαβιοῦν χιλιάδες Πόντιοι ἐπικρατεῖ ἀναβρασμός γιατί δέχονται καθημε
ρινῶς κλήσεις ἀπὸ δικηγορικά γραφεία
πού τούς ἀπειλοῦν μέ ἔξωση. Ἡ ΠΟ
ΣΕΠ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ἑλληνοποντίων) κάνει λόγο για
Συνέχεια στην σελ. 3
ΠΕΝΝΕΣ
ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ
ΠΕΡΙΕΡΓΑ
- Πρέπει να είναι ή πιό γρήγορη και αδική από
λυσις παρουσιαστοῦ ἀθλητικών ειδήσεων που έχει
συμβεί ποτέ. Ο Τούρκος Alper Bakuragil άρχισε να
μεταδίδει γιὰ τὸ TRT της Τουρκίας τὸν ἀγῶνα τοῦ
Μουντιάλ μεταξύ Καναδά - Μαρόκο. Έκανε όμως το
μοιραίο λάθος περιγράφοντας τέρμα που έσημειώθη
στὸν ἀγῶνα, ὅτι τό πιό γρήγορο γκόλ στην Ιστο
ρία του Παγκοσμίου Κυπέλλου το έχει σημειώσει δ
Χακάν Σουκούρ το 2002. Ποιός 1950 τον... Ερντογάν
καί δέν τόν φοβήθηκε. Μπορεί να είναι ο μεγαλύτερος
ποδοσφαιριστής της Τουρκίας, αλλά είναι ορκισμένος
εχθρός του Ερντογάν. Οι υπεύθυνοι του κρατικού
ραδιοτηλεοπτικού σταθμού της Τουρκίας περίμεναν
νὰ ὁλοκληρωθεῖ τὸ ἡμίχρονο, και στο διάλειμμα τοῦ
ανακοίνωσαν ότι απολύεται. Το δεύτερο ημίχρονο το
περιέγραψε άλλος συνάδελφος! Ανακοίνωσαν στον
έμπειρο δημοσιογράφο ὅτι ἀπολύεται την είδηση
ἐπιβεβαίωσε 1 δημοσιογράφος στο Twitter και μετά
ἀπό λίγη ώρα «έπεσε» το προφίλ του. Εὐλόγως δια
ερωτάται κάποιος γιατί ορισμένοι ἐπιμένουν μάχαι
ρακτηρίζουν ευρωπαϊκή χώρα την Τουρκία. Ο Σου
κούρ, υποστηρικτής του Γκιουλέν, για να γλυτώσει
τα Ισόβια, με μονίμως στις ΗΠΑ από το 2015, δηλα
δή μετὰ τὸ ἀποτυχημένο πραξικόπημα.
2015 me
• Το Διεθνές Αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο προσφέρει αντιαγχωτική φροντίδα στους
με πρωταγωνιστές,
ένα γουρουνάκι, ένα
λι καί μερικά σκυλάκια. Το πρόγραμμα περιελάμ
βανε αρχικά μόνο σκύλους μέχρι το 2016, όταν οι
Lilou (γουρουνάκι) και Alex (κουνέλι) προσετέ
θησαν στην οικογένεια. Κάθε ζώο ἐπελέγη για την
ιδιοσυγκρασία του, καθώς πρέπει να αντιμετωπί
σουν το έντονο στρέςς και την κίνηση ἑνός άεροδρομίου. Συνήθως παιδάκια ήρεμοῦν παίζοντας για
πείραγμα, όπως τράβηγμα ἀρτιῶν, σφιχταγκαλιά
σματα και τράβηγμα της ουράς.
ταξιδιώτες
κοινό.
2. Οἱ σπουδαστές τῆς Ἀκαδημίας Εμπορικού Ναυτικοῦ τῶν Οἰνουσσών
παρελαύνουν με την σημαία τῆς Ἰωνίας
τείους οἱ σπουδαστές τῆς Ἀκαδημίας Εμπορικού Ναυτικοῦ τῶν
Οἰνουσσών, ἐπόμενοι δηλαδή
ΑΤΤΙΚΗ. Νεφώσεις μὲ μέτριους βοριάδες, Θερμοκρασία έως 17β.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Νεφώσεις. Θερμοκρασία έως 13.
ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Ὑπό τήν
αἰγίδα τῆς
Unesco oi
ἐκδηλώσεις
τοῦ «Ἔτους
Μαρίας
Κάλλας»
Λεπτομέρειες
στην σελ.
πρόκειται γιὰ ἕνα μεγάλης αξίας
ἐθνικό κειμήλιο» λέει ὁ διοικητής
τῆς Σχολῆς.
Σύμφωνα μὲ τὰ ὅσα έγιναν γιοστὰ χθές ἀπὸ τὸ Ἀθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ἢ σημαίᾳ αὐτή
ηὑρέθη σέ ἀποθήκη υλικού τῆς
ἐποχῆς τῆς μικρασιατικής έκστρατείας σε στρατιωτική εγκατάσταση του Κιλκίς. Ήταν τυλιγμένη μέ
ἐπιμέλεια σε δέμα με την σημείωση
«Π(σ.σ. Ταξιαρχία Ιππικού) Σμύρ.
νη 1922, σημαία Πόλεως, Κιβώτιο
Διοικητή».
τοῦ Μανώλη Κοττάκη
Τί πᾶς νά κάνεις στήν Μακεδονία, Ἀλέξη;
Ο ΑΡΧΗΓΟΣ τῆς ἀξιωματικής Αντιπολίτευσης Ἀλέ- λεῖσαι μόνο με θέματα τῆς οἰκονομίας. Πρέπει προξης Τσίπρας ἀποφάσισε να επισκεφθεί, σέ αὐτήν ηγουμένως να διαβάσεις λίγο "Ίωνα Δραγούμη, να
τήν συγκυρία, νομούς της Δυτικής Μακεδονίας και μάθεις τί έγινε στην μάχη τῆς Κλεισούρας μέ τούς
ιδιαιτέρως τούς νομούς Καστοριάς καί Φλώρινας, Γερμανούς για να στείλεις μηνύματα ἐθνικῆς ἑνόΠροφανῶς διαβάζει τις δημοσκοπήσεις, μαθαίνει τητας, νά πᾶς «στό τέλος τοῦ πουθενά» γιὰ νὰ δεῖς
ὅτι ἡ Κυβέρνηση ὑποχωρεί ραγδαία σέ αὐτούς τούς πώς πέντε μοναχές κρατοῦν ἀνοικτή τήν ἱστορική
νομούς στούς ὁποίους μικρότερα κόμματα τῆς Δε- μονή της Παναγίας Κλεισούρας, νὰ ἐπισκεφθείς τόν
ξιᾶς δρέπουν τήν διαμαρτυρία, και θέλησε να δώσει τάφο τοῦ Παύλου Μελά γιὰ νὰ ἀναγνωρίσεις τήν συν
τό «παρών». Όταν κάποιος όμως είναι άγευστος τῆς νεισφορά του στην διαμόρφωση της ελληνικής Μα
ἱστορίας, τῆς παράδοσης, τῆς ὀρθοδοξίας καὶ τῶν κεδονίας μέσῳ τῆς θυσίας του.
διακυβευμάτων πού κρίνονται σέ αὐτή τήν ἀκριτι·
Πρέπει νά πάς στο μυστικό μουσείο Σωσσίδη για
κή περιοχή, στο τέλος καταντά να κάνει μία τυπι- νὰ δεῖς ἀπό κοντά αυθεντικές στολές τῆς Ἁμαλίας
κή περιοδεία της ...χειραψίας σέ ἐμπορικούς δρό
καί τοῦ Ὄθωνα, καί βεβαίως με σύγχρονους όρους,
μους γιά τίς ἀνάγκες των τηλεοπτικών πλάνων μέ
μέ συναντήσεις ἐκτός ἀπό δημάρχους, φορεῖς καί
σκηνοθετημένο «μπούγιο», να συναντά δημάρχους άμφορεῖς, καί αὐτούς που συνεχίζουν σήμερα την
και δημοτικούς συμβούλους σε κλασσικές συσκέ- παράδοση στην περιοχή. Όπως ὁ σύλλογος Ἀριστοψεις σε δημαρχεία, νὰ ἀσχολείται μέ ὄντως σοβα- τέλης με το πλούσιο ἔργο καί τά δεκάδες τμήμαρά θέματα ὅπως ἡ τηλεθέρμανση της περιοχής, να τα Επιμόρφωσης που σκοπό έχουν να δείξουν τήν
συστήνεται σε κάποιον καλλιτέχνη πού ἔχουμε δεῖ ἱστορία καί τήν παράδοση αὐτοῦ τοῦ τόπου. Πρέπει
στο παρελθόν σέ μιά
πολύ ωραία εκπομπή τῆς Ἵνας
ἐπίσης ὅσο βρίσκεται στην Καστοριά, νά πᾶς ἐκεῖ
Ταράντου, καί τέλος. Άντε καί νά πιεῖ κανένα τσί-στό μουσείο τοῦ Μακεδονικοῦ Ἀγῶνα δίπλα στο διάσημο «Ντολτσό» γιὰ νὰ δεῖς στολές, όπλα, αντικεί
Καί αὐτό ὀνομάζεται επίσημη επίσκεψη ἀρχηγούμενα ἡρώων, γιὰ νὰ αἰσθανθείς ἔστω καί λίγο ἀπό
τῆς ἀξιωματικῆς Ἀντιπολίτευσης στην Μακεδονία, που έρχόμαστε. Ὀφείλεις ἐπίσης ἂν ἔχεις συναίΛυπούμεθα, ἀλλὰ δὲν εἶναι. Καὶ δὲν εἶναι, διότι γιασθηση Ιστορίας νά πᾶς στο χωριό όπου μεταξύ τῶν
να προσκυνήσεις τά ἱερά χώματα τῆς Μακεδονίας, πεσόντων στούς Ελληνοαλβανικούς πολέμους είναι
πρέπει νά ἀκουμπήσεις την ιστορία καί νά μήν ἀσχο
πουρο στούς δρόμους.
Συνέχεια στην σελ. 3
Οἱ σημαῖες, ως γνωστόν, ἀντιμητοπίζονται με μεγάλο σεβασμό και
δέν ἀφήνονται να πέσουν στα χέρια
πλοίαρχοι τοῦ Ἔμπορικού Ναυτι·
κοῦ τῆς χώρας. «Μὲ ἀπόλυτο σεβα
σμό τῆς ἱστορίας της σημαίας ἀφοῦ τοῦ ἐχθροῦ.
Σύγκρουσις
γιά τίς παρακολουθήσεις
στίς Ἔνοπλες Δυνάμεις
ΕΝΤΕΙΝΕΤΑΙ ἡ ἀντιπαράθεσις Κυβερνήσεως- ΣΥΡΙΖΑ γιά τίς παρακολουθήσεις, καθώς τώρα ἐμπλέκονται καὶ οἱ ἐπί κεφαλῆς τῶν Ενόπλων Δυνάμεσαν. Η
Κυριακή Κ
ου ἐπιμένει ὅτι ἡ ΕΥΠ και
ρακολουθεί τούς ἀρχηγούς ΓΕΕΘΑ καί ΓΕΣ, γεγονός
Συνέχεια στην σελ. 4
στο οποίο και για ναἰσώπειους μύθ
τοῦ Δημήτρη Καπράνου
Αγνοεῖται ἡ νηφάλια καί ἐποικοδομητική κριτική
Όταν ἀσκεῖς ἐπί σχεδόν μιά φορά ή εγγονή μου τὰ βάλ
πενήντα χρόνια το Μπάγγελ ζει μαζί μου, ἐπειδή Δευουρίζου
μα τοῦ δημοσιογράφου, είναι
και μὲ ὁρισμένα από τα πολύ
βέβαιο ότι πολλά έχουν δει το λά πού ἀκούγονται στα κανάμάτια σου κι άλλα τόσα έχουν λια, ἀπό πρόσωπα τά ὁποῖα ας αξίας και γνώσεων.
ἀκούσει τὰ αὐτιά σου
στην τηλεόραση» δεν είναι και
δεν θα είναι ποτέ- θέμα έμπειρία
πού τα ξέρεις;» μοῦ λέει και άλλο υπηρετώ και φανατίζο
τῆς ἐξηγῶ ὅτι τό ανά πάω ματι) εἶναι τό ἅλιξίριο πρός τήν
ὀρθότητα τῶν θέσεων καὶ τῶν
απόψεών σου.
ιδέα δεν έχουν περί της σύγ
Ίσως ἀκόμη καὶ νὰ δικαι- χρονης πολιτικής μας Ιστορίας,
οὔσαι περισσότερο από πολύ
αλλά προπετή και Ιπιπόλαιαλούς συναδέλφους σου, να έχεις εκφράζουν άποψη επί παντός
άποψη για θέματα τα οποία τοῦ ἐπιστητοῦ, «Και γιατί δεν
έζησες ἐκ τοῦ σύνεγγυς. Καμπος Λού στην τηλεόραση, δού
Αυτή, λοιπόν, ή πολυετής
εμπειρία μέ ἔχει πείσει ότι ή με
τριοπάθεια καί ἡ όσο το δυ
νατόν μεγαλύτερη απόσταση
από κομματικές ἥλικες (άλλο
συμπαθώ και ψηφίζω και
Καί, εἰλικρινῶς, ἀπορῶ με
συναδέλφους μου, που γρά
σουν ἡ ὁμιλοῦν μὲ φανατισμό,
ἀπευθύνοντας ἀνοίκειους χα
ρακτηρισμούς σε θεσμούς και
Συνέχεια στην σελ. 4
Scennan
Ή Ταξιαρχία Ἱππικοῦ τοῦ
Ελληνικού Στρατοῦ εἶχε ἐπιδείξει ἡρωική δράση στα μέτωπα της
Μικρᾶς Ἀσίας καί ἔφθασε μέχρι
την Σμύρνη πολεμώντας, καλύπτο
ντας ρήγματα τῆς παρατάξεως καί
ὑποστηρίζοντας τα πλευρά ύποχα.
ρούντων τμημάτων. Προφανώς λοιπὸν αὐτὴ ἡ σημαία προέρχεται ἀπὸ
κάποια πόλη τῆς Μικρασίας, μέ
πιθανώτερο να ήταν ή σημαία τῆς
Σμύρνης, τὴν ὁποία ἀξιωματικός
τῆς Ταξιαρχίας ἀπέσπασε ἀπὸ τὸν
ἱστώ κατά τήν ὑποχώρηση του 1922
καί διεφύλαξε ὁ τότε διοικητής τῆς
11ης Επιλαρχίας τῆς XXII Ταξιαρχίας Ιππικού που έδρευε στην
Συνέχεια στην σελ. 3
Άριθμ. φύλ. 42424
Έτος 145ον
Τιμή 1,5€
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ
Ἀπόφασις ντροπῆς
τῆς Κυπριακῆς Βουλῆς
ng 11/12 r
ΕΣΤΙΑ
θυμάται τον μπτωμένο Δεκέμβρη
1944 Η ΕΠΟΠΟΙΙΑ ΤΟΥ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ
Η ανθεκτική
To wspit file im Tempylnia Zaprovád
της δραματικά γεγονότα την άνεση των Λιμνών
The sperapte prose
Tow Axion 44
ΕΣΤΙΑ
1964 MENONOIA
DY MAKPYTIANNH
*********
Ἡ φωνή
τῶν νέων
Ἡ παρακμή
τῆς Δύσης
τῆς Μαρίας Κορνάρου*
ΠΟΛΛΟΙ είναι οι συγγραφείς πού
ἔχουν προφητεύσει, με τον ένα
μέ τόν ἄλλο τρόπο, την κατάρρευση
της Δύσης. Μὲ ἀφετηρία τοῦ genre το
έμβληματικό έργο τοῦ Σπέγκλερ, οἱ
ἀφηγήσεις τῆς καταστροφής τοῦ πολιτισμού όπως τόν ξέρουμε -ἐνίοτε
ἀλληγορικές, ὡς ἀναφορά στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία- έχουν ἐξ ἴσου
συνεπές ἀκροατήριο. Αὐτό δέν εἶναι
Συνέχεια στην σελ. θ