Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Εστία:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΑΔΩΝΙΣ ΚΥΡΟΥ
Διευθυντής (1898-1918)
ΑΧΙΛΛΕΥΣ Α. ΚΎΡΟΥ
(1918-1950)
ΚΥΡΟΣ Α. ΚΥΡΟΥ
(1918-1974)
ΑΔΩΝΙΣ ΚΥΡΟΥ
(1974-1997)
ΑΛΕΞΗΣ ΖΑΟΥΣΗΣ
(1997-2015)
Δευτέρα
Στάχυος, Ἀπελλοῦ κ.λπ. ἐκ τῶν 70
31 Οκτωβρίου 2022 Σελήνη 6 ἡμερῶν | Ἀνατολή ἡλίου 7.50΄ – Δύσις ἡλίου 5.27
ΦΟΒΟΙ ΓΙΑ ΕΞΑΡΣΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΛΥΣΙΔΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΕΣΤΙΑ με
ADHNAM
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΣ • ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ 1876
ΑΠΟ τήν ἀρχή τοῦ πολέμου τῆς Οὐκρανίας μία μεγάλη πλειονότης ἀνθρώπων, τῶν
ἡγετῶν σημαντικῶν χωρῶν περιλαμβανομένων, ἀπέφευγε νά ἀποδεχθεῖ τήν πραγματικότητα. Προτιμοῦσαν νά πιστεύουν αὐτά,
πού ὅπως ἀπεδείχθη, ἦσαν οἱ εὐσεβεῖς πόθοι τους. Καί μόνον οἱ εὐσεβεῖς πόθοι τους.
Στήν ἀρχή καί, εἰς πεῖσμα τῶν ἀναφορῶν
ἀξιοπίστων ὑπηρεσιῶν πληροφοριῶν, ἐπέμεναν ὅτι οἱ Ρῶσσοι δέν θά εἰσέβαλαν τελικῶς στήν Οὐκρανία. Καί μετά ὅλοι περίμεναν πόλεμο ὀλίγων ἡμερῶν. Ὀλίγων
ἑβδομάδων, ἔστω. Οἱ μέν ἐπίστευον ὅτι οἱ
Ρῶσσοι θά ἐπεκρατοῦσαν ταχέως καί εὐκόλως καί οἱ δέ ὅτι ἡ εἰσβολή θά ἀπεκρούςἈναζωπυρώνεται
ἡ ὑπόθεσις
τῶν ὑποκλοπῶν
Ἐκτός συνόρων Οὐκρανίας ὁ πόλεμος
πρός γενίκευση ἡ σύρραξις
ΝΕΕΣ πολιτικές ἀναταράξεις προκαλοῦν
δημοσιεύματα, κατά τά ὁποῖα, ὅπως ἰσχυρίζονται, τό Μέγαρο Μαξίμου παρακολουθοῦσε ἀκόμη καί ὑπουργό τῆς Κυβερνήσεως τῆς ΝΔ πού δέν εἶχε καί τίς καλύτερες τῶν σχέσεων μέ συνεργάτες τοῦ
Πρωθυπουργοῦ, καί ἐπίσης ὅτι εἶχε στο
χοποιήσει καί ὁρισμένους ἐπιχειρηματίες. Επίσης, συμφώνως μέ τά ἴδια δημοσιεύματα, ὁ Γρηγόρης Δημητριάδης ὑπῆρξε
ἡ «γέφυρα συγκεκριμένων προσώπων σε
Ελλάδα και Κύπρο», προκειμένου κακόβουλο λογισμικό παρακολουθήσεως «νά
ἔρθει στήν Ἀθήνα καί νά τεθεῖ στίς ὑπηρεσίες τοῦ κ. Μητσοτάκη.» Ἡ Κυβέρνησις ἔσπευσε νά διαψεύσει το δημοσίευμα καί νά ἐπαναλάβει ὅτι τό Δημόσιο
Συνέχεια στην σελ. 3
Τί σηματαδοτεῖ ἡ ἐπίθεσις Ρωσσίας κατά Μεγάλης Βρεταννίας γιά δολιοφθορά στόν Nord Stream 1
Ἡ ἀποχώρησις τῆς Μόσχας ἀπό τήν συμφωνία γιά τά σιτηρά καί οἱ «ἐχθροπραξίες» ΗΠΑ-Εὐρώπης γιά τίς ἐξαγωγές
ΠΕΝΝΙΕΣ
ΕΙΔΗΣΟΥΛΕΣ
ΠΕΡΙΕΡΓΑ
το. Διεψεύσθησαν ὅλοι! Καί ἐνῶ διανύουμε τόν ἕνατο μῆνα τῆς εἰσβολῆς, τά σημεῖα
πού δείχνουν ὅτι ὁ πόλεμος ἐπεκτείνεται,
γίνονται ἐντονώτερα. Γενικῶς παραδεκτόν
εἶναι πλέον ὅτι στήν Οὐκρανία τό NATO
διεξάγει πόλεμο «δι' ἀντιπροσώπου». Δυτικῆς καί ρωσσικῆς προελεύσεως συστήματα ἀντιπαρατίθενται καί δοκιμάζονται.
Οἱ δυνατότητες ὅμως τῶν ἐμπολέμων σταδιακῶς ἐξαντλοῦνται. Σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεῖ οἱ ἐμπλεκόμενες πλευρές να
λογικευθοῦν καί νά συνδιαλλαγοῦν, μπορεῖ ὅμως καί νά ἀφήσουν τόν πόλεμο νά ξεφύγει. Βρίθει δυστυχῶς τέτοιων παραδειγμάτων ἡ ἱστορία τοῦ κόσμου.
Μουσεῖο γιά τίς ἀρχαιότητες
τοῦ Μετρό Θεσσαλονίκης
Λεπτομέρειες στήν σελ. 7
• Οἱ θεατές καλοῦνται πρίν ἀπό τήν ἔναρξη μιᾶς
θεατρικῆς παραστάσεως νά ἀπενεργοποιήσουν
τά κινητά τηλέφωνά τους, προκειμένου θά ἀρχίσει
τό ἔργο. Ὑπάρχει ὅμως καί μία διαφορετική παράσταση, “You Should Be Shame of Yourself”,
πού παίζεται στο Κουκλοθέατρο τῆς Λιουμπλιάνα.
Ἐκεῖ οἱ θεατές ἐνθαρρύνονται να παρακολουθήσουν
τό ἔργο ὄχι μόνο ἔχοντας ἀνοικτά τα κινητά τους
τηλέφωνα ἀλλά καί νά τά χρησιμοποιοῦν κανονικά, καθώς σκοπός εἶναι νά ἐξερευνηθεῖ τό αἴσθημα
τῆς ντροπῆς. Ἡ παράστασις εἶναι γιά ἄτομα ἄνω
τῶν 15 ἐτῶν . Ὅλοι φεύγουν διερωτώμενοι ἐάν κουβαλῶντας παντοῦ τό κινητό ὑπάρχει τουλάχιστο
ἕνα μέρος χωρίς ντροπή. Οἱ δέ πρωταγωνιστές τῆς
παραστάσεως συμμετέχουν ὡς καλεσμένοι!
« Ἡ διάσημη τραγουδ τρια Taylor Swift ἀπεκάλυψε ὅτι στο παρελθόν εἶχε τολμήσει να παίξει στην
ταινία “Les Misérables” τοῦ 2012. Ὅμως ἡ ὀντισιόν εἶχε παταγώδη ἀποτυχία. Ἐκλήθη νά πάει στο
Λονδῖνο γιά νά μιά δοκιμή πιστεύοντας ὅτι θά μποροῦσε νά πάρει τόν ρόλο εἴτε τῆς Cosette εἴτε τῆς
Eponine. Ὅταν ἔφθασε στο στούντιο, τήν ἔντυσαν
μέ ροῦχα τοῦ 19ου αἰῶνα καί τῆς εἶπαν ὅτι θά τῆς
βάψουν τα δόντια γιά εὐνόητους λόγους. Τελικῶς
ὅμως ἔμοιαζε σάν πεθαμένη στήν πεῖνα καί ἦταν
ἕνας ἐφιάλτης. Μόλις ἀντίκρυσε τόν πρωταγωνιστή,
ἔπαθε κρίση πανικοῦ μέ τήν εἰκόνα της, δέν ἄνοιξε τό
στόμα της και φυσικά γύρισε στις ΗΠΑ ἄπρακτη...
ΑΤΤΙΚΗ. Αἴθριος καιρός μέ βόρειους ἰσχυρούς ἀνέμους. Θερμ. ἕως 25β.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Αἴθριος καιρός. Ἄνεμοι μεταβλητοί. Θερμ. ἕως 25β.
ΕΛ.ΑΣ.: Ὁ βιαστής διέφυγε
στήν Ἀλβανία κάτω
ἀπό τήν μύτη της!
ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ὁ δράστης τῶν ἐπιθέσεων εἰς
βάρος γυναικῶν στό Φάληρο. Πρόκειται γιά ἕναν
Ἀλβανό, 44 ἐτῶν, ὁ ὁποῖος δυστυχῶς πρόλαβε καί διέφυγε στήν Ἀλβανία. Ἄν καί τά θύματα εἶχαν δώσει
λεπτομερῆ περιγραφή τοῦ σωματότυπου ἀλλά κυρίως
ἑνός τατουάζ πού φέρει σέ εὐδιάκριτο σημεῖο στο δεξί
Συνέχεια στην σελ. 3
Ἕνας ἀριθμός γινόμαστε
στήν ρατσιστική δημοκρατία μας
Μετά τό τέλος τῶν ἐθνῶν, στόχος καί ἡ ἀπώλεια τῆς προσωπικῆς ταυτότητας
ΠΡΙΝ ΑΠΟ μία έβδομάδα περίπου
τά μέσα ἐνημέρωσης μετέδωσαν
τήν εἴδηση, ὅτι 79χρονος ὁ ὁποῖος
ἐπέβαινε σέ ἰδιωτικό ἀεροσκάφος τό ὁποῖο προσγειώθηκε ἀναγκαστικῶς λόγῳ βλάβης στά χωράφια κοντά στό ἀεροδρόμιο τῆς
Θήβας, ἔχασε τήν ζωή του. Ἄνευ
λοιπῶν λεπτομερειών. 79χρονος.
Σκέτο. Ποιός ήταν, τί δουλειά ἔκανε, ποιά προβλήματα εἶχε, γιατί πεΕὐρυτανία. Τί ὁδήγησε στό ἀπονενοημένο διάβημα ἕναν ἀξιωματικό τῆς Ἀσφάλειας Ἀθηνῶν, κανένα ἐνδιαφέρον, καμμία περιέργεια.
Ἄφησε σημείωμα. Σκέτο. Φεύγουν
οἱ ἄνθρωποι, τούς παίρνει «ἀέρας»,
καί ἐμεῖς βιαζόμαστε νά τούς θάψουμε καί νά πᾶμε παρακάτω. Δέν
ἔχουμε καμμία ἀπορία γιά τήν ζωή
τους. Τό Σαββατοκύριακο τά μέσα
ἐνημέρωσης μετέδωσαν ὅτι 23χροτοῦσε, ἀπό ποῦ κρατοῦσε ἡ σκούφια του, πῶς ἀπο- νοι νεαροί μαχαίρωσαν σέ καντίνα πού βρίσκεται λίγειώθηκε χωρίς σχέδιο πτήσης, ἀδιάφορο. Δημοσι-γα μέτρα ἀπό τήν γέφυρα τῆς Βαρυμπόμπης τόν ἐπιογραφία γραφείου. Ἀνθρώπινη προσέγγιση μηδέν. χειρηματία Γιάννη Μάρκου. Μέ ὄνομα, ἐπώνυμο καί
Προχθές τά μέσα ἐνημέρωσης μετέδωσαν τήν εἴδη- διεύθυνση. Καί τήν προσθήκη μάλιστα ἄπειρων βιση, ὅτι πυγμάχος ἀπό τό Καζακστάν γρονθοκόπησεογραφικών στοιχείων μέ κυριώτερο ὅτι εἶναι εὔποκαί σκότωσε 75χρονο, ὁ ὁποῖος τόν ἐνόχλησε ἐπει- ρος καί ὅτι στο παρελθόν διατηροῦσε σχέση μέ τό
δή ψάρευε στήν παραλία τοῦ Φλοίσβου ὅπου κολυ- μοντέλο τῆς σόουμπιζ Τζούλια Νόβα. Ιδού σέ τέσμποῦσε. Πάλι ἄνευ λοιπῶν στοιχείων. 75χρονος σκέ- σερεις εἰδήσεις ἡ ρατσιστική δημοκρατία μας. Η
το, καί πάλι. Εἶχε σπίτι, σύζυγο, ἐγγόνια, προηγού- δημοκρατία που μετατρέπει τό ἐπώνυμο σέ ἀριθμενη ζωή; Ἀδιάφορο. Ἀνθρώπινη προσέγγιση μηδέν. μό. Ὅποιος θεωρεῖται ὅτι δέν πουλάει, καί ἡ ἱστοΤό ἴδιο καί γιά τόν πυγμάχο. Ταυτότητά του ήταν ρία
του δέν ἔχει κάτι νά πεῖ, ἀκόμη καί στόν θάνατο,
ἡ ἡλικία του καί ἡ καταγωγή του. Μόνον! Προχθές θάβεται στήν ἀνωνυμία του. Ὅποιος ὅμως ἔχει στό
αὐτοκτόνησε ἕνας 42χρονος ἀστυνομικός στήν
Συνέχεια στην σελ. 3
Ἐστί δέ Ἀλέξης Μελίτας
ἕνας ἀδιαπραγμάτευτα ρομαντικός εραστής τῆς θάλασἜτσι καί τώρα, σέ μιά κρίσιμη καμπή
τοῦ πολέμου τῆς Οὐκρανίας, ἔρχεται μία
ἀλληλουχία γεγονότων νά δείξει, ὅτι ὁ κόσμος ὁλόκλητος, γιά μίαν ἀκόμη φορά, ὁδηγεῖται πρός τήν λάθος πλευρά τῆς ἱστορίας.
Ἀλλά ἄν ἀγαπᾶς τήν
θάλασσα, ἄν σ’ ἔχει κοπαΤό πρῶτο στοιχεῖο εἶναι ὅτι στό παιγνίδι ἔχει μπεῖ καί ἡ παράμτερος τῶν πυρηνικῶν ὅπλων. Τακτικῶν ἤ μή. Ὁ Ρῶσσος
Πρόεδρος Πούτιν ἀφήνει τόν κόσμο νά διερωτᾶται ἄν σκέπτεται στα σοβαρά αὐτό τό
ἐνδεχόμενο ἢ ἄν «μπλοφάρει».Ἤδη ὅμως
αὐτή ἡ συζήτησις συνιστᾶ μίαν ἰδιότυπη
κλιμάκωση πού εὐλόγως προβληματίζει
τήν παγκόσμια κοινή γνώμη.
τοῦ Μανώλη Κοττάκη
Παρά θῖν' ἁλός
τοῦ Δημήτρη Καπράνου
Στό “Skipper’s”, δίπλα στούς κάβους καί τό κῦμα
Βυθίσθηκα ἀργά στήν σας. Τῆς θάλασσας γιά τήν
πολυθρόνα σκηνοθέτη στήν θάλασσα κι ὄχι γιά όποιονὁποία καθόμουν –ἤ σέ κά- δήποτε ἄλλο σκοπό. Κι ό
ποια πού τῆς ἔμοιαζε ἀπό χῶρος τοῦ Ἀλέξη ἦταν, τό
τήν πρώτη βραδυά πού βρέ τε, καμμιά τριανταριά τετραθηκα στόν χῶρο τοῦ Ἀλέξη γωνικά, πλάι στο κῦμα στήν
Μελίτα.
Μαρῖνα Ἁλίμου, πού ὁ Θεός
νά τήν ἔκανε «Μαρίνα».
νήσει στή μέση τό πανί ἀπό
τό σκαφάκι κι ἔχεις κάτσει
κρεββάτι κανά μῆνα μέχρι
να καταλάβεις ότι ἡ ἱστιοπλοΐα δέν εἶναι γιά ὅλους,
δέν μπορεῖς νά ἀντιληφθεῖς
τί σημαίνει να παρκάρεις τό
«2cv» σου ἔξω ἀπό τό συρματόπλεγμα μέ τά σκάφη
πού ἔχουν βγεῖ γιά τήν ἐτήσια ἐπιθεώρηση, νά περνᾶς
δίπλα ἀπό ὑπερυψωμένες
καρίνες, νά μπερδεύεσαι σέ
σχοινιά καί πέτρες, μέχρι
νά φτάσεις στήν πόρτα τοῦ
"Skipper's"...
Ἀλλαγές στόν
ἐξωδικαστικό μηχανισμό
ΑΛΛΑΓΕΣ καί βελτιώσεις ἔρχονται στην διαδικασία
τοῦ ἐξωδικαστικοῦ μηχανισμοῦ ὥστε νά ξεκολλήσουν
οἱ αἰτήσεις πού εὑρίσκονται ἐν ἀναμονῇ ἀξιολογήσεως. Πρωταρχικός στόχος εἶναι νά προχωρήσουν μέ ταχύτερους ρυθμούς οἱ ἐντάξεις ὀφειλετῶν μέ βιώσιμες
ρυθμίσεις καί νά αὐξηθεῖ τό ποσοστό τῶν ἐγκρίσεων,
ὥστε νά ἀντιμετωπισθεῖ ἕνα κοινωνικό καί οἰκονομικό πρόβλημα καί νά ἀποτραπεῖ ἕνα διογκούμενο κῦμα
Συνέχεια στην σελ. 2
Χθές, λοιπόν, ἀποχαιρε
τίσαμε τό μπαράκι πού μᾶς
κράτησε κοντά στη θάλασσα
Συνέχεια στήν σελ. 4
ELTIA
Ἀριθμ. φύλ. 42395
Ετος 145ον
Τιμή 1,5 €
Καί στά τακτικό πεδίο ὑπάρχουν ἐξελίξεις. Στην πλέον σημαντική ἀπό αὐτές, ἡ
Ρωσσία κατηγορεῖ Βρεταννούς κομμάντος
γιά τό σαμποτάζ στόν ὑποθαλάσσιο ἀγωγό Nord Stream. Ἄν αὐτό ἐπιβεβαιωθεῖ, θά
εἶναι ἡ πρώτη πολεμική ἐνέργεια μέ συμμετοχή ἀνδρῶν ἀπό μιά σημαντική χώρα
τοῦ ΝΑΤΟ. Καί μάλιστα ἀπό μιά χώρα μέ
πεῖρα εἰδικῶν ἐπιχειρήσεων καί μέ ἰδιαίτερα ἀποτελεσματικές δυνάμεις διεξαγωγῆς
τους. Ἀπό πλευρᾶς Ἀτλαντικῆς Συμμαχίας
θά ἦσαν οἱ πλέον ἀναδεδειγμένες για μία
τέτοια ἐπιχείρηση δολιοφθαρᾶς. Ἡ Γαλλία θεωρεῖ τίς κατηγορίες αὐτές ἀβάσιμες.
Συνέχεια στην σελ. 3
PATH OOPA
με την «ΕΣΤΙΑ»
Στις 6 11 με την
SKAURIE THE KYPIAKH2
ΕΣΤΙΑ
Halser indiging ma
το συγκλονιστικό βιβλίο
ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΠΛΑΤΩΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ
ΣΕΙΡΙΟΣ &
Μία μοναδική έκδοση, που αποκωδικοποιεί τα μυστήρια
του Σείριου και τη σχέση του με τους αρχαίους Έλληνες
ΕΣΤΙΑ
CHERY
HEDORPOY ASIOTH
Ἡ φωνή
ΣΕΙΡΙΟΣ
Και το ΠΟΛΥΤΕΛΕΣ περιοδικό
ΕΣΤΙΑΖΟ
* Νοσταλγική βόλτα στα ιστορικά καφέ της Ευρώπης
- Χειμερινές συναφορισμός
• Αφιέρωμα στο Ζάππειο Μέγαρο
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ
Καζαντζάκη «Ἀνήφορος»:
Νά νικήσουμε τήν φθορά
ἐξευτελίζει τόν ἄνθρωπο
(σελ. 7)
εστιαν τῶν νέων
Ὁ (ἐκσυγχρονισμένος)
διορισμός
τῶν ἡμετέρων
τῆς Μαρίας Κορνάρου*
Ο ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ τοῦ 2022 πού τελειώνει
σήμερα θά πρέπει, δίχως ἄλλο, νά μπεῖ
στήν ἱστορία. Τοὐλάχιστον ἀπό ἐκείνους πού κρατᾶνε τό σκόρ σέ αὐτά τά
θέματα. Διότι ἦταν ὁ Ὀκτώβριος κατά τόν ὁποῖο ἡ Ιταλία ἀπέκτησε τήν
πρώτη της γυναῖκα πρωθυπουργό και
ἡ Μ. Βρεταννία τόν πρῶτο της Ινδό
πρωθυπουργό. Ὅσο καί ἄν ἀκούγεται
Συνέχεια στην σελ. 8