Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Μέτοχος:







Recognized text:
Οι τιμές στην κινητή
και το ελληνικό παράδοξο
Τη δική του εξήγηση για τους
λόγους που η Επιτροπή
Ανταγωνισμού προχρησε
σε παρέμβαση στην αγορά τη
λεπικοινωνιν , μέσω της γνωστής μελέτης της φινλανδικής Rewheel για τις τιμές στα data,
στην αγορά δεδομένων . Αυτό οδήγησε και ορισμένους άσχετους με το θέμα να ασκήσουν κριτική στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη μελέτην . Αυτό που μας ενδιαφέρει εί
ναι πς οι τιμές και ο περιορισμός ανταγωνισμού επηρεάζουν τις κατάντη αγορές
στην ψηφιακή οικονομία . Ειδικά η πλατφόρμα economic intelligence , που έχει βάλει
μπροστά η Επιτροπή Ανταγωνισμού και θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο , κάλλιστα μπορεί να τροφοδοτηθεί με τις τιμές από τις εταιρείες κινητής και θα έχει τα εργαλεία για
να τις αναλύσει, το ίδιο με αυτό που θα μπορεί πλέον να κάνει real time με τις τιμές των
σούπερ μάρκετ μέσω της e-katanalotis και άλλες βάσεις δεδομένων .
Οκ Λανός , στο ίδιο σχόλιο, τονίζει πως το ελληνικό καθεστς ρύθμισης στις τηλεπικοινωνίες είναι ιδιόμορφο , καθς η ΕΕTΤ κάνει τη ρύθμιση εκ των προτέρων (ex ante)
και στη συνέχεια (ex post) ελέγχει αν η ρύθμιση που η ίδια προθησε, λετουργεί !
Όπως γράφει , κκάθε σύστημα χρειάζεται checks and balances , έτσι στε λάθη που γί νονται στη ρύθμιση ex ante να μπορούν να διορθωθούν ex post με την εφαρμογή του
δικαίου ανταγωνισμού, προφανς από κάποιον άλλο από αυτόν που έκανε τη ρύθμιση
exante ( ) Και γι' αυτό τον λόγο μάλιστα η Ελλάδα είναι η μόνη χρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει αυτό το σύστημα ( μία μόνο αρχή που κάνει και το ex ante και
το ex post ) Έχει δουλέψει καλά μέχρι τρα; Δεν νομίζω ..). Ν
δίνει ο πρόεδρός της L Λανός , με σκόλιο στα κοινωνικά δίκτυα .
Ο κ. Λιανός ξεκαθαρίζει πως η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ακόμα και με το σημερινό καθεστς , όπου η αρμοδιότητα ανήκει στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιν και Ταχυδρομείων (ΕΕTT) , είναι υποχρεωμένη να παρεμβαίνει, καθς οι τιμές στην κινητή επηρεάζουν πλήθος γετονικν τομέων της ψηφιακής οικονομίας που αναπτύσσεται
διαρκς .
Όπως γράφει, κοι Επιτροπές Ανταγωνισμού έχουν πλέον τα εργαλεία μέσω Big Data και
Data Anayics να μαζεύουν πληροφορίες από όλους τους τομείς σε τιμές , συνεπς χοντας σημαντική τεχνογνωσία , ειδικά επειδή μπορούν να δουν και τα inter market
spillover efects (σσ. τις επιπτσεις της μιας αγοράς σε μια άλλη) σε ανάντη και κατάντη
αγορές , ειδικά τρα με την ψηφιακή οικονομία και τα οποία δεν μπορούν λόγω αναρμοδιότητας να τα δουν οι sector-specific regulators, οι οποίοι κοπούν μόνο τις τιμές