Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΣΑΒΒΑΤΟ
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025
ΕΤΟΣ: 530
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ: 15310
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΩΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΧΡΟΝΙΑ
ΗΧΩ
ΤΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
| ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΛΟΣ
Tex. Γραφείο
K.T.A
Αριθμός Άδειας
CAOTON
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
ΕΛΤΑ
Hellenic Post
9 772529 029169
Τ: 210 38 17 700 - 210 38 17 716 - 210 38 17 737 F: 210 38 17 331 E: [email protected] W: www.ihodimoprasion.gr
Σταϊκούρας:
Επιπλέον
100 ηλεκτρικά
λεωφορεία
στους δρόμους
της Αθήνας
Ινδία, το επόμενο στοίχημα για την
ελληνική οικονομία και τις επιχειρήσεις
Το αμαξοστάσιο της Ο.ΣΥ. Α.Ε. στου
Ρέντη, επισκέφθηκαν, σήμερα, ο Υπουργός
Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊ
κούρας, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μετ
ταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές,
Βασίλης Οικονόμου και η Γενική Γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα,
συνοδεύοντας τον Πρωθυπουργό Κυριάκο
Μητσοτάκη.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης, ο Υπουργός
Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊ
κούρας δήλωσε:
«Η ανανέωση του στόλου των λεωφο
ρείων, για 1η φορά μετά από 15 χρόνια,
προχωρά, με βάση τις δεσμεύσεις μας.
Αυτές τις ημέρες κυκλοφορούν στους
δρόμους της Αθήνας επιπλέον 100
ηλεκτρικά λεωφορεία 9 μέτρων και τις
επόμενες θα προστεθούν 27 λεωφορεία
φυσικού αερίου 18 μέτρων. Ανεβάζοντας
τον συνολικό αριθμό νέων λεωφορείων
που κυκλοφορούν στους δρόμους της
Αττικής στα 405.
Ο στόχος παραμένει για συνολικό αριθμό
950 νέων λεωφορείων φέτος, ενώ βγήκε
και νέος διαγωνισμός, για 125 νέα λεωφορεία μέσα στο 2026. Όλα αυτά βελτιώνουν την ποιότητα των παρεχόμενων
υπηρεσιών και την προσβασιμότητα των
μεταφορών.
Με την προσθήκη εκατοντάδων νέων οδηγών τους προσεχείς μήνες, θα βελτιωθεί
και η συχνότητα των δρομολογίων.
Η Κυβέρνηση αποδεικνύει έμπρακτα ότι
η καθημερινότητα του πολίτη συνιστά
προτεραιότητα».
Ινδία, μία από τις ταχύτερα
αναπτυσσόμενες οικονομίες του κόσμου, αποτελεί
στρατηγικό εταίρο για την Ελλάδα,
προσφέροντας ευκαιρίες σε εμπόριο,
επενδύσεις και τουρισμό. Με έναν
πληθυσμό άνω του 1,4 δισεκατομμυρίου και μία συνεχώς ενισχυόμενη
μεσαία τάξη, η Ινδία αναδεικνύεται
σε βασικό παίκτη της παγκόσμιας
οικονομίας. Η Ελλάδα, από την
πλευρά της, ως κόμβος στην Ανατολική Μεσόγειο και την Ευρωπαϊ
κή Ένωση, μπορεί να λειτουργήσει
ως γέφυρα για ινδικές επιχειρήσεις
που επιθυμούν να διεισδύσουν στην
ευρωπαϊκή αγορά.
Το ταξίδι του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Ινδία στις
αρχές του 2024, συνοδεία πάνω από
Το ελληνικών επιχειρήσεων σηματοδότησε μια νέα εποχή στις διμερείς
σχέσεις, με έμφαση στις επενδύσεις, τη ναυτιλία, την τεχνολογία
και την ενέργεια. Είχε προηγηθεί,
τον Αύγουστο του 2023, το ταξίδι του
Πρωθυπουργού της Ινδίας, Ναρέντρα
Μόντι, στην Αθήνα, σηματοδοτώντας
την πρώτη επίσκεψη Ινδού πρωθυπουργού στην Ελλάδα μετά από 40
χρόνια, από την επίσκεψη της Ίντιρα
Γκάντι το 1983. Ο στόχος που τέθηκε
τότε ήταν σαφής: να υποστηριχθεί
η στρατηγική εταιρική σχέση Ελλάδας – Ινδίας και να διπλασιαστεί
το διμερές εμπόριο μέχρι το 2030.
Έκτοτε οι επαφές των δύο κρατών
έγιναν στενότερες και η Ελλάδα και
η Ινδία έχουν ενισχύσει τις διμερείς
τους σχέσεις μέσω σημαντικών συμφωνιών και συνεργασιών. Προ ενός
έτους, κατά τη διάρκεια του 2ου Συνεδρίου «CII India Europe Business
& Sustainability Conclave» στο Νέο
Δελχί, ο Υφυπουργός Εξωτερικών
Κώστας Φραγκογιάννης ανακοίνωσε
την έναρξη μιας συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, με έμφαση στη
ναυτιλία και τη γαλάζια οικονομία.
Αντίστοιχα τον Απρίλιο του 2024, Ο
Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Δημή
τριος Χούπης, υπέγραψε συμφωνία
στρατιωτικής συνεργασίας με την Ινδία, ενισχύοντας τη συνεργασία στον
αμυντικό τομέα. Επιπλέον, τον Μάρτ
τιο του 2024, στην 4η Συνεδρίαση του
Συμβουλίου Εξωστρέφειας υπό την
προεδρία της Γενικής Γραμματέως
ΔΟΣΕ του Υπουργείου Εξωτερικών,
Μάιρας Μυρογιάννη, συζητήθηκαν
οι πρόσφατες επιχειρηματικές αποστολές σε χώρες όπως η Ινδία, με
στόχο την ενίσχυση της εξωστρέ
φειας των ελληνικών επιχειρήσεων.
Αλλά και τον περασμένο Σεπτέμβριο
στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το
διεθνές συνέδριο «Horasis India
Meeting 2024» υπό την αιγίδα της
Συνομοσπονδίας Ινδικής Βιομηχανίας (Confederation of Indian
Industry – CII) και σε συνεργασία
με το Ελληνο-Ινδικό Επιμελητήριο
Εμπορίου και Οικονομίας που διερεύνησε τις δυνατότητες στενότερης
συνεργασίας Ελλάδας- Ινδίας σε του
μείς από το εμπόριο, την τεχνολογία
και τον τουρισμό έως την προσέλκυση εξειδικευμένων εργαζομένων και
σπουδαστών.
Τούτων δοθέντων, μόλις προ ημερών
ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος
Γεραπετρίτης, κατά την επίσκεψη
του στην Ινδία υπογράμμισε εκ νέου
τη σημασία της υλοποίησης του Οι
κονομικού Διαδρόμου Ινδίας-Μέσης
Ανατολής-Ευρώπης (IMEC), καθώς
και της περαιτέρω ενίσχυσης της
συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και
Ινδίας στη ναυτιλία, ενώ τόνισε πως
η Ελλάδα φιλοδοξεί να αποτελέσει
τη φυσική πύλη εισόδου της Ινδίας
προς την Ευρώπη.
Η Ελλάδα επιδιώκει να προσελκύσει ινδικές επενδύσεις, ιδιαίτερα σε
τομείς όπως οι ανανεώσιμες πηγές
ενέργειας και οι υποδομές, να καταστεί τουριστικός προορισμός για τους
Ινδούς, ενώ παράλληλα επιθυμεί να
αυξήσει τις εξαγωγές της στην Ινδία,
κυρίως σε αγροτικά προϊόντα και
βιομηχανικά αγαθά. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υφίσταται και για τον ελληνικό
εφοπλισμό, καθώς η Ινδία αναζητά
εμπορικές συνεργασίες στον τομέα
της ναυτιλίας. Συνολικά οι προοπτι
κές συνεργασίας είναι ιδιαίτερα ευοίωνες, καθώς και οι δύο χώρες αναζητούν νέους εμπορικούς δρόμους και
επενδυτικές ευκαιρίες, ενισχύοντας
τη στρατηγική τους σχέση. Την ίδια
στιγμή η ινδική οικονομία συνεχίζει
να παρουσιάζει αξιοσημείωτη ανάπτυξη, με προβλέψεις για περαιτέρω
ενίσχυση τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με το ΔΝΤ, η Ινδία αναμένεται
να καταστεί η τέταρτη μεγαλύτερη
οικονομία παγκοσμίως, ξεπερνώντας Γερμανία και Ιαπωνία. Ισχυρό
πλεονέκτημα αποτελεί η μεσαία τάξη
της χώρας που σήμερα ανέρχεται
στο 31% του συνολικού πληθυσμού,
ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια
καθώς η χώρα καταγράφει σταθερό
και ισχυρό ρυθμό ανάπτυξης.
Τώρα φαίνεται πως έφθασε η στιγμή
οι αρχικές προθέσεις να γίνουν πράξη
και με τους διπλωματικούς και οικονομικούς διαύλους να έχουν ανοίξει,
οι ελληνικές επιχειρήσεις πήραν τη
σκυτάλη. Ο όμιλος ΤΙΤΑΝ αποκάλυψε πως εισέρχεται στην αγορά της Ν.
Ασίας μέσω νέας κοινοπραξίας στην
Ινδία με εστίαση στα δομικά υλικά
χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Σε συνεργασία με την JAYCEE, σημαντικό
παίκτη στον κλάδο τσιμεντοειδών
υλικών (SCM), συστάθηκε η Atlas
EcoSolutions Private Limited, με
τον Όμιλο ΤΙΤΑΝ να κατέχει το
πλειοψηφικό πακέτο μετοχών. Η
νέα εταιρία θα επικεντρωθεί στην
προμήθεια, επεξεργασία, εμπορία
και διανομή τσιμεντοειδών υλικών
(SCM) στις παγκόσμιες αγορές.
Η απόφαση αυτή, αναφέρουν στε
λέχη του πολυεθνικού Ομίλου, ενισχύει τη γεωγραφική παρουσία του
Τιτάνα και ευθυγραμμίζεται με τη
στρατηγική προτεραιότητα της εταιρείας να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο
πράσινων προϊόντων της, με στόχο
το ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.
Παράλληλα, η τοποθεσία της νέας
εταιρίας δημιουργεί ευκαιρίες για την
κάλυψη τόσο της εγχώριας όσο και
της παγκόσμιας ζήτησης για δομικά
υλικά χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Συμπτωματικά, χθες επίσης, ο CEO
της Eurobank, κ. Φωκίων Καραβίας,
στο πλαίσιο του Επιχειρηματικού
Συμβουλίου Ινδίας - Ελλάδας - Κύπρου (IGC) που εγκαινιάστηκε και
επισήμως, υπογράμμισε το ρόλο
του χρηματοπιστωτικού τομέα στην
προώθηση των εμπορικών σχέσεων,
σημειώνοντας ότι «η Eurobank, ως
περιφερειακός τραπεζικός όμιλος με
ηγετική παρουσία τόσο στην Ελλάδα
όσο και στην Κύπρο, έχει ως στρατηγική προτεραιότητα να καταστεί
πόλος αναφοράς και συνεργάτης
επιλογής για τις ινδικές επιχειρήσεις
που επιθυμούν να δραστηριοποι
ηθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση».
Ο βασικός μέτοχος της Eurobank,
Fairfax Financial του ινδοκαναδού
επενδυτή Πρεμ Γουάτσα, γνωρίζει
βαθιά την ινδική αγορά όπου άλλωστε διατηρεί παρουσία στον ασφαλι
στικό και χρηματοοικονομικό κλάδο,
μεταξύ άλλων, κάτι που διευκολύνει
την παρουσία του ελληνικού τραπεζικού ομίλου στη χώρα.