Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΤΡΙΤΗ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΩΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΧΡΟΝΙΑ
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024
ΕΤΟΣ: 530
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ: 15245
ΗΧΩ
ΤΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΛΟΣ
Τολ. Γραφείο
Κ.Τ.Α.
Αριθμός λόγιος
1190.
MEPHZIEE
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
ΕΛΤΑ
Hellenic Post
9 772529
Τ: 210 38 17 700 - 210 38 17 716 - 210 38 17 737 F: 210 38 17 331 E: [email protected] W: www.ihodimoprasion.gr
Μείωση των πτωχεύσεων
το 2023: Ενθαρρυντικά
σημάδια για την ελληνική
οικονομία
Η τάση αυτή επιβεβαιώνει τη σταδιακή
ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, και
θώς ο μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής
των πτωχεύσεων για την περίοδο 20142023 παρουσιάζει μείωση κατά 30,3%.
Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της
Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ),
παρατηρείται σημαντική μείωση στις
κηρυχθείσες πτωχεύσεις επιχειρήσεων το
2023. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των πτωχεύσεων μειώθηκε κατά 43,5% σε σχέση
με το προηγούμενο έτος, διαμορφωμένος
στις 13 περιπτώσεις.
Η τάση αυτή επιβεβαιώνει τη σταδιακή
ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, και
θώς ο μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής
των πτωχεύσεων για την περίοδο 20142023 παρουσιάζει μείωση κατά 30,3%.
Αν και τα συνολικά στοιχεία είναι εν
θαρρυντικά, η ανάλυση των δεδομένων
ανά τομέα οικονομικής δραστηριότητας
αποκαλύπτει ότι ο τομέας του χονδρικού
και λιανικού εμπορίου, καθώς και των
επισκευών οχημάτων, εξακολουθεί να
βαρύνεται από τις πτωχεύσεις, αντιπροσωπεύοντας το 53,8% του συνόλου.
Ακολουθεί ο τομέας της μεταποίησης με
ποσοστό 30,8%.
Η μείωση των πτωχεύσεων δεν αφορά
μόνο τον συνολικό αριθμό, αλλά παρατηρείται σε όλες τις νομικές μορφές
επιχειρήσεων. Ειδικότερα, οι ατομικές
επιχειρήσεις παρουσιάζουν μείωση 35,7%,
οι προσωπικές εταιρείες 34,3% και οι
κεφαλαιουχικές εταιρείες 28,5%.
Η μείωση των πτωχεύσεων αποτελεί
θετικό σημάδι για την ελληνική οικονομία,
υποδηλώνοντας βελτίωση της οικονομικής
κατάστασης των επιχειρήσεων. Ωστόσο, η
συγκέντρωση των πτωχεύσεων σε συγκε
κριμένους τομείς, όπως το εμπόριο και η
μεταποίηση, υποδεικνύει την ανάγκη για
στοχευμένες πολιτικές στήριξης.
CLOSED
EAGTON
029121
«Γονατίζει» την Αθήνα
το κυκλοφοριακό χάος
ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ, ΑΠΕΛΠΙΣΤΙΚΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
άθε μέρα, η Αθήνα είναι ένα
απέραντο πάρκινγκ. Από νωώρες, οι ηλεκτρονικοί χάρτες που δεί
χνουν live την κίνηση στο λεκανοπέδιο
είναι «κοκκινισμένοι».
Οι κεντρικές λεωφόροι της πρωτεύ
ουσας είναι υπερκορεσμένες. Στους
μικρότερους δρόμους, η κατάσταση
δεν είναι καλύτερη. Η μέση ταχύτητα
κίνησης των οχημάτων δεν ξεπερνά
τα 18 χιλιόμετρα την ώρα και, μια διαδρομή από τα νότια προς τα βόρεια
προάστια, μπορεί να διαρκέσει -όσο
απίστευτο και αν φαίνεται όσο το να
ταξιδέψει κανείς προς μια επαρχιακή
πόλη.
Συγκοινωνιολόγοι, επίσημοι φορείς
και πολίτες, συμφωνούν ότι για να
λυθεί το τεράστιο κυκλοφοριακό
πρόβλημα που έχει η Αθήνα -και το
οποίο προκαλεί απώλεια εργατοωρών,
περιβαλλοντική επιβάρυνση, ηχορύ
πανση, αύξηση των μικροατυχημάτων,
εκνευρισμό στους οδηγούς και μια σει
ρά ακόμα από προβλήματα - υπάρχουν
δύο τρόποι: ο ένας, είναι να γίνουν έργα
υποδομών που θα απορροφήσουν ένα
μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου και
ο άλλος, να μειωθούν τα αυτοκίνητα
που κυκλοφορούν, κάνοντας τα Μέσα
Μαζικής Μεταφοράς πιο ελκυστικά
για τους πολίτες. Το συμπέρασμα στο
οποίο καταλήγουν οι επιστήμονες,
είναι ότι το πρόβλημα της κίνησης θα
γίνεται όλο και χειρότερο, όσο περνά
ο καιρός, αφού δεν υπάρχει σχέδιο
για την αντιμετώπισή του σε αυτές
τις δύο κατευθύνσεις.
«Η Αττική χρειάζεται ένα στρατηγικό σχέδιο μεταφορών», λέει στο
protothema.gr ο πρόεδρος του Συλλό
γου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος και προσθέτει: «Είναι
ίσως η μοναδική μητροπολιτική περιοχή του αναπτυγμένου κόσμου που
δεν έχει σχέδιο μεταφορών - από την
κίνηση έως και τους χώρους στάθμευσης. Σε αυτό μπορούν να βοηθήσουν
άνθρωποι με εμπειρία στον χώρο και
το αντικείμενο, πλαισιώνοντας τους
δημόσιους οργανισμούς και αξιοποι
ώντας το επιστημονικό προσωπικό
της χώρας». Η ΚPMG είχε κάνει μια
προμελέτη για τη δημιουργία ενός
τέτοιου σχεδίου και φορέα, όμως
είχε την τύχη που έχουν και τα έργα
υποδομών της πρωτεύουσας. Έμεινε
στα χαρτιά.
Μέτρα όπως ο Δακτύλιος, είναι αναχρονιστικά και δεν αποδίδουν ούτε
στο ελάχιστο πια, αφού μοιάζουν με
«ασπιρίνη σε βαριά ασθενή». Από τον
μικρό Δακτύλιο μόνο, διέρχονται και
θημερινά περίπου μισό εκατομμύριο
αυτοκίνητα, από τα οποία το 30% και
πλέον, είναι διαμπερής κίνηση, δηλαδή οδηγοί που περνούν για να πάνε σε
άλλες περιοχές. Ο Δακτύλιος, λένε οι
συγκοινωνιολόγοι, έχει «κρασάρει»,
αφού διέρχονται από αυτόν περισσότερα αυτοκίνητα από όσα μπορεί να
«σηκώσει» το κέντρο της Αθήνας.
Κάτι παρεμφερές, συμβαίνει σε όλη
την πρωτεύουσα. Το δίκτυό της έχει
ξεπεράσει τη μεταφορική του ικανότητα- τα περισσότερα από 6 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν
καθημερινά στους δρόμους της, είναι
πολλά γι' αυτό.
«Μα πόσο χειρότερα μπορεί να γίνουν
τα πράγματα;», θα αναρωτηθεί κανείς
όσο βρίσκεται μποτιλιαρισμένος στο
αυτοκίνητό του, στην Κηφισίας. Για
την ακρίβεια, ο πρόεδρος του Συλ
λόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων,
προβλέπει ότι σε μια δεκαετία από
σήμερα,, το κυκλοφοριακό πρόβλημα θα επιδεινωθεί δραματικά, αφού
ενδέχεται να διπλασιαστούν οι χρόνοι
κάλυψης των διαδρομών. «Το πρό
βλημα της κίνησης κάθε χρόνο θα
χειροτερεύει και κάποια στιγμή θα
γίνει αβίωτο», εξηγεί στο protothema.
gr ο κ. Τσιάνος, και συνεχίζει: «Θα
δούμε σημαντικές καθυστερήσεις
σε καθημερινό επίπεδο στην Αττική
Οδό, στον Κηφισό, στην Κηφισίας,
αλλά και στο Ελληνικό. Κι αυτό για
τί δημιουργούνται χρήσεις οι οποίες
επιβαρύνουν την κίνηση χωρίς να
λαμβάνονται μέτρα εξυπηρέτησης».
Η Αθήνα, σήμερα, είναι η 16η πόλη της
Ευρώπης με το μεγαλύτερο κυκλοφο
ριακό πρόβλημα, αλλά αυτό αναμέτ
νεται να αλλάξει προς το χειρότερο,
αφού κάθε χρόνο η μέση ταχύτητα των
οχημάτων στις ώρες αιχμής (σήμερα
στα 18 χ.α.ω.) μειώνεται κατά 2 ως 5
χιλιόμετρα την ώρα.
Ο Καθηγητής και Διευθυντής του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής
Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου
Πολυτεχνείου, Γιώργος Γιαννής, λέει
ότι το κυκλοφοριακό στην Αθήνα
ακόμα δεν έχει φτάσει στην κορύ
φωσή του. «Τα επόμενα 2-3 χρόνια
θα έχουμε μια συνεχή χειροτέρευση
της κατάστασης, θα παρακαλούμε
να είμαστε σαν την κατάσταση που
επικρατεί σήμερα». Όπως εξηγεί, δεν
χωράμε να κυκλοφορούμε όλοι στην
ώρα αιχμής με τα ΙΧ μας και όλες οι
ευρωπαϊκές πόλεις προσπαθούν να
εξυπηρετήσουν τους μετακινούμενους και τις μετακινήσεις, δηλαδή τα
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. «Τη λύση
μπορούν να δώσουν τα Μέσα Μαζικής
Μεταφοράς, τα οποία όμως για να
γίνουν ελκυστικά πρέπει να τηρούν
τρία κριτήρια: αυτό του κόστους, αυτό
του χρόνου και αυτό της ποιότητας»,
εξηγεί ο κ. Τσιάνος.
Δεν χρειάζεται να είναι κανείς επιστήμονας για να συμπεράνει ότι τα ΜΜΜ
στην Αθήνα δεν επιλέγονται από τους
πολίτες επειδή δεν είναι ελκυστικά.
Αν η κίνηση στους δρόμους είναι ένα
δράμα, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
είναι η τέλεια τραγωδία.