| ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ ΤΕΛΟΣ Τον Γραφείο ΧΙΟΥ Αριθμός Άδειας PRESS PRESS ΕΛΤΑ Hellenic Post Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΧΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Έτος 380 - ΦΥΛΛΟ 6018 - 1,20€ Κοτέτσι... τέλος στο Λιμάνι ΕΝΑ πρόβλημα, που αισίως κλείνει 20ετία (!) επιτέλους βρίσκει τη λύση του, αφού σύμφωνα με πληροφορίες εγκρίθηκε η μελέτη για την επισκευή του κεντρικού Λιμανιού, σε δύο σημεία της προκυμαίας, όπου έχει υποχωρήσει το κρηπίδωμα, κυρίως εξαιτίας έργων στους αγωγούς ομβρίων. Αυτό σημαίνει ότι ανοίγει ο δρόμος για τη χρηματοδότηση του έργου, που όπως εξήγησε και ο Πρόε δρος του Λιμενικού Ταμείου Χίου, Παντελής Λεγάτος, θα κοστίσει 65.000 ευρώ και θεωρείται σημαντικό αφού θα χρησιμοποιηθούν πέτρες του Κορακάρη, όπως στην αρχική κατασκευή του Λιμανιού το 1896, ώστε να δέσει ως ενιαίος κορμός, με την υπόλοιπη προκυμαία, που στα δύο αυτά σημεία είχε περιφραχθεί για να χαρακτηριστεί δικαίως ως... κοτέτσι. Χωρίς χρονοδιάγραμμα η επισκευή του κτηρίου της οδού Λάδης ΤΙΣ διαδικαστικού τύπου αλλαγές, στη μελέτη αναδιαμόρφωσης και επισκευής του κτηρίου της οδού Λάδης, ενέκρινε η Δημοτική Επιτροπή Δήμου Χίου κατά την τελευταία της συνεδρίαση. Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της τεχνικής Υπηρες σίας του Δ. Χίου, Κώστα Μπουλά, η μελέτη θα είναι έτοιμη μέσα στους επόμενους 9 μήνες, ενώ μετά ο Δήμος Χίου θα πρέπει να εξασφαλίσει σειρά απαιτούμενων αδειοδοτήσεων και κυρίως να βρει χρηματοδοτικό πλαίσιο, διαδικασία που σχολίασε και ο πρόεδρος της επιτροπής, Βασίλης Μυριαγκός, λέγοντας ότι έτσι όπως προχωρά το έργο μάλλον θα πάει στην επόμενη δημοτική αρχή! Σήμα του Voyager μετά 43 χρόνια - Σελίδα 7 MUDr ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ Ι. ΑΡΓΥΡΟΥΔΗΣ Μαιευτήρας-Χειρουργός Γυναικολόγος Univerzita Karlova, 2LF, Praha, CZ Université René Descartes, Paris, FR Επ. Συνεργάτης Κλινικής Ελευθώ Γ. Βερίτη 49, 82100 Χίος Τηλ: +30.22710.29777 Κιν: +30.6942444346 Fax: +30.22710.29700 [email protected] www.eleftho.gr Ο ιατρός δέχεται καθημερινά στο ιατρείο του στην κλινική ΕΛΕΥΘΩ κατόπιν ραντεβού ΜΙΑ κινέζικη παροιμία λέει: «Για να πας μπροστά, πρέπει να κοιτάς Ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε πίσω». Με αφορμή τα τεκταινόμενα γύρω από το αντιμόνιο, είπα να το παίξω Κινέζος και να κάνω μια αναδρομή στο παρελθόν του τόπου μας. Ξεκινώ από τον διάδρομο προσγειώσεως, που πρόσφατα αποφασίσαμε να τον επεκτεί νουμε. Τη δεκαετία του 1980, φάνηκε η ανάγκη επέκτασης και άρχισαν να δρομολογούνται οι πρώτες ενέργειες. Άμεσα ξεφύτρωσε μια ομάδα αντίδρασης από διορατικούς και παντογνώστες Του Μιχ. Φυτούση συμπολίτες μας, μεταξύ των οποίων και εγώ, καλοπληρωμένος δημόσιος υπάλληλος αριστε ρών - σοσιαλιστικών απόψεων, όπως και η πλειοψηφία. Αφού δημιουργήσαμε αρκετό θόρυβο (οι άδειοι τενεκέδες το 'χουν αυτό), στο τέλος πήγαμε και στο αεροδρόμιο με ντουντούκες και πανό και διατρανώσαμε την αντίθεσή μας. Τα συνθήματά μας: «Δεν θα γίνουμε γκαρσόνια των Ευρωπαίων», «Αεροδρόμιο έχουμε και όποιος θέλει ας έρθει» και πολλά άλλα, το ίδιο έξυπνα και ωραία. Ο αγώνας μας δικαιώθηκε, γιατί οι πολιτικοί προτιμούν την ησυχία τους. Το θέμα μπήκε στο συρτάρι και για 40 χρόνια το νησί έμεινε, στην ουσία, μόνο με... ντακότες. Σήμερα, ξεκινήσαμε να κάνουμε κάτι, αλλά και πάλι δεν βρίσκουμε αδρανή υλικά σε ένα νησί που είναι γεμάτο πέτρες. Σημειωτέον ότι όλα τα άλλα νησιά έχουν σύγχρονα αεροδρόμια πριν από το 2000. Συνέχεια στη σελ. 16 Έτσι όπως πάμε θα φύγουν και οι ηλικιωμένοι από τη βόρεια Χίο! ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΟΥ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ εχειλίζει η αγανάκτηση από μόνιμους, κυρίως υπερήι λικες, κατοίκους των βορειοχώρων για τον περιορισμό διαίως, κάθε Τετάρτη), ζητώντας τόσο από το ΚΤΕΛ όσο και από τον Δήμο Χίου να δώσουν άμεσα λύση σε ένα υπαρκτό πρόβλημα, που αν μη τι άλλο, αν συνεχιστεί θα οδηγήσει σε περαιτέρω πληθυσμιακή συρρίκνωση της περιοχής. θυμίζουμε ότι προηγήθηκε το «σοκ» στο σχολείο της Βολισσού, που λειτουργεί πλέον ως μονοθέσιο, ενώ τώρα με τη μείωση των δρομολογίων από πέντε (τρία για το γύρο της Αμανής και δύο από Σιδηρούντα προς Βολισσό) σε ένα εβδομαδιαίως, η Βόρεια Χίος... απομακρύνεται κι άλλο από την πόλη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της. Οι Χιώτες φοβούνται την κλιματική αλλαγή BUNGE Η Χίος ενδιαφέρεται Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ αλλαγή αναγνωρίζεται από τους κατοίκους της Χίου ως υπαρκτό (96%) και σοβαρό πρόβλημα (70%), γεγονός που τους προκαλεί φόβο (σχεδόν σε 3 στους 4), καθώς και συναισθήματα άγχους και απογοήτευσης. Αυτό πιθανώς συνδέεται με το ότι δηλώνουν πως οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής είναι ήδη ορατές στο νησί τους (67%) και ενδέχεται να αποβούν καταστροφικές για τη Χίο, με τις δασικές πυρκαγιές να αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή ανησυχίας. Επιπλέον, ανησυχούν για την έλλειψη νερού και τροφίΛΗΤΗΡΙΟ ΕΠΙΜΕ CHIOS CHAMBER OF C HELLAS COMMERCE ΧΙΟΥ Χαρακτηριστική η περίπτωση της κας Στέλλας Ρούσσου, που μένει από το 2012 με τον σύζυγό της στη Βολισσό, η οποία μιλώντας στην «Α» τόνισε ότι αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση θα πρέπει να επιστρέψει στην πόλη τονίζοντας: μων, την εναλλαγή των εποχών και τις επιπτώσεις στη γεωργία και την κτηνοτροφία. Τέλος, η προστασία της δημόσιας υγείας, σύμφωνα με το 86% των ερωτηθέντων, θεωρείται προτεραιότητα στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Τα παραπάνω αποτελούν μερικά από τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε στη Χίο στο πλαίσιο του προγράμματος Chios Climate Chance (CCC), που υλοποιείται από την Ελληνική Ένωση Προστασίας θαλάσσιου Περιβάλλοντος | (HELMEPA), με τη συγχρηματοδότηση του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος» και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση. » Σελίδα 16 Απίστευτη σκόνη στο Αεροδρόμιο ΠΡΟΦΑΝΩΣ τα σύννεφα σκόνης που σηκώνονται στο Αεροδρόμιο δεν επηρεάζουν την ασφάλεια των πτήσεων. Επηρεάζουν βέβαια μια ολόκληρη περ ριοχή, κάνοντας αφόρητη την ατμόσφαιρα στην περίπτωση βορείων ανέμων στη Λευκωνιά, μέχρι και το Γηροκομείο. Παρά τις επανειλημμένες αναφορές η Εταιρεία, που εκτελεί το έργο με ρυθμούς αραμπά και αλέθοντας επί τόπου μπάζα και χώματα, ρίχνει νερό όποτε το θυμάται, | αφού προφανώς δεν υπάρχει καμιά υπηρε σία περιβάλλοντος, που στην περίπτωσή μας αποτελεί το συντομότερο ανέκδοτο. Όλοι οι υποψήφιοι στις εκλογές του Επιμελητηρίου Χίου 8 Σελίδα 10
Πρωτοσέλιδο Η Αλήθεια:
Recognized text: