Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΤΕΤΑΡΤΗ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2024
ΕΤΟΣ: 530
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ: 15212
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΩΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΧΡΟΝΙΑ
ΤΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΛΟΣ
Τακ. Γραφείο
K.T.A
Αριθμός λόγιος
KAOTION
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
Hellenic Post
9ll 772529
029138
Τ: 210 38 17 700 - 210 38 17 716 - 210 38 17 737 F: 210 38 17 331 E: [email protected] W: www.ihodimoprasion.gr
Απόφαση Χατζηδάκη
για ταξί: Υποχρεωτικά
τα ειδικά σήματα για τα POS
εντός 5 εβδομάδων
Αυστηροποίηση της διαδικασίας και των
προθεσμιών για την τοποθέτηση των
ειδικών ταμπελών στο εσωτερικό των ταξί
με τις οποίες οι επαγγελματίες θα ενημε
ρώνουν τους πολίτες για την υποχρέωση
αποδοχής πληρωμών και μέσω POS προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση που
υπογράφουν οι Υφυπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Χρίστος Δήμας
και Θάνος Πετραλιάς. Το νέο αυστηρότετο πλαίσιο κρίθηκε απαραίτητο καθότι η
Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ)
αρνήθηκε να παραλάβει τις ειδικές ταμπέ
λες προκειμένου να τις διανείμει στα μέλη
της και στη συνέχεια εκείνα να τις επικολλήσουν στα οχήματα τους. Υπενθυμίζεται
πως οι ταμπέλες αυτές παρήχθησαν από
την ΑΑΔΕ, με μηδενικό κόστος για τους
ιδιοκτήτες ταξί και ανταποκρίνονται στις
προδιαγραφές αντίστοιχων σημάνσεων
που έχουν εγκατασταθεί σε ταξί πολλών
άλλων ευρωπαϊκών πόλεων (Βαρκελώνη,
Στοκχόλμη, Βουδαπέστη, Μαδρίτη κα).
Στην Κοινή Υπουργική Απόφαση προβλέπεται, παράλληλα, η υποχρέωση διανομής
των ειδικών ταμπελών από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) και
σε περίπτωση εκ νέου άρνησης της τότε
προβλέπεται η διανομή τους από τα κατά
τόπους σωματεία. Για όσα σωματεία αρνηθούν και αυτά να διευκολύνουν τους εκμεταλλευτές ταξί, παραλαμβάνοντας και
διανέμοντας σε αυτούς τις ταμπέλες που
έχει παράξει η ΑΑΔΕ, τότε προβλέπεται
η υποχρέωση παραγωγής ταμπελών από
τους ίδιους τους υπόχρεους ιδιοκτήτες
ταξί, με δική τους χρέωση και σύμφωνα
με τις προδιαγραφές που έχει ορίσει η
ΑΑΔΕ. Όσοι ιδιοκτήτες ταξί αρνηθούν
να συμμορφωθούν με τις προβλέψεις του
νόμου τότε προβλέπεται η επιβολή προστίμου 1.000 ευρώ ανά παράβαση.
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οι
κονομικών Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε:
«Κανείς δεν είναι υπεράνω του νόμου! »
Καλώδιο: Με αστερίσκους
εγκρίθηκε το έσοδο του ΑΔΜΗΕ
ΕΚΟΨΑΝ 36 ΕΚΑΤ. ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΟΙ ΚΥΠΡΙΟΙ
Το ποσό των 572 εκ. σε κεφαλαιουχικές δαπάνες του ΑΔΜΗΕ
ενέκριναν χθες οι δύο ρυθμι
στικές αρχές ενέργειας της Ελλάδας
και της Κύπρου, υπερπηδώντας και
το τελευταίο εμπόδιο της ηλεκτρικής
διασύνδεσης των δύο χωρών.
Το απαιτούμενο έσοδο του φορέα
υλοποίησης του ηλεκτρικού καλωδίου, το οποίο εγκρίθηκε να ανακτηθεί για την περίοδο 2014-2025,
φέρνει την ομαλότητα στην πορεία
υλοποίησης καθώς απομακρύνεται η
πληρωμή πέναλντι στην Nexans και
το καλώδιο ξαναμπαίνει στις ράγες
αναμένοντας από μέρα σε μέρα το
Full Notice to Proceed του ΑΔΜΗΕ.
Για την αίσια κατάληξη των ρυθμιστι
κών εκκρεμοτήτων εργώδης υπήρξε
από την περασμένη εβδομάδα η προσπάθεια που κατέβαλλε η ΡΑΑΕΥ,
συνεπικουρώντας το κυβερνητικό
σχέδιο για την σωτηρία του μεγάλου
πρότζεκτ και δίνοντας πραγματική
μάχη για να γεφυρωθούν οι διαφωνίες με τους Κύπριους. Από τα
572 εκ. capex που ενέκριναν χθες
οι δύο ρυθμιστές και κοινοποίησαν
στις κυβερνήσεις των δύο χωρών, το
37% (ήτοι 220 εκ. ) θα καλυφθεί από
τους Έλληνες καταναλωτές με μία
απόδοση 7,22%. Τα υπόλοιπα ποσά
θα προέλθουν από τους Κύπριους με
WACC 8,3%.
Ωστόσο από την χθεσινή έγκριση
του επιτρεπόμενου εσόδου ο φορέας υλοποίησης του Great Sea
Interconnector εξασφαλίζει ένα
μέρος των δαπανών που έχει πληρώσει (capex) για την απόκτηση του
καλωδίου.
Ειδικότερα, από τα 48 εκατ. ευρώ
που κατέβαλλε στον επιχειρηματία
Νάσο Κτωρίδη που ήταν ο προηγούμενος μέτοχος του έργου (Euroasia
Interconnector) αναγνωρίζονται μόλις 12 εκατ. Τα υπόλοιπα 36 εκατ.
δεν τα ενέκρινε η ΡΑΕΚ για τους
εξής λόγους: 12 εκατομμύρια είναι
ο «αέρας» που δόθηκε από τον φορέα υλοποίησης του GSI στον πρώην
μέτοχο του καλωδίου και τα οποία
θεωρούνται επιχειρηματικό ρίσκο
και δεν ανακτώνται. Τα υπόλοιπα
36 μοιράζονται σε τρεις δωδεκάδες
ως εξής: Τα πρώτα 12 εκατ. είναι οι
δαπάνες για το καλώδιο Αττικής
-Κρήτης, τα άλλα 12 είναι για το
Κρήτη Κύπρος και τα επιπλέον 12
για το Κύπρος Ισραήλ. Για το Αττική- Κρήτη εκτιμάται ότι το έργο έχει
εκτελεστεί και έχουν γίνει μελέτες
και δεν συντρέχει λόγος ανάκτησης
του κόστους. Επομένως οι Κύπριοι
συμφωνούν να καταβάλλουν χρήματα για το Κρήτη Κύπρος ενώ αν
και ο ΑΔΜΗΕ είναι φορέας υλοποίησης του έργου και η πρόθεση
της ΡΑΑΕΥ ήταν να πληρωθεί και
για αυτό, αρνητικά υποδέχτηκαν οι
Κύπριοι και την πληρωμή στο σκέλος
Κύπρος - Ισραήλ με τη λογική ότι με
τους Ισραηλινούς δεν έχει εγκριθεί
ακόμη η διασυνοριακή κατανομή
του κόστους (CBCA), η οποία μπορεί
να αλλάζει την κλείδα επιμερισμού
στο έργο που για το Κρήτη -Κύπρος
είναι 63% -37%.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η ΡΑΕΚ
απέρριψε κάθε λειτουργική δαπάνη
(ΟΡΕΧ) καθώς ο ΑΔΜΗΕ εμφανίζεται να μην έχει τεκμηριώσει επαρκώς
στους Κύπριους τις επίμαχες δαπάνες που αφορούν κόστη για ενοίκια,
συμβούλους κ.α.
Στο κείμενο που συμφωνήθηκε χθες
με την ΡΑΑΕΥ υπάρχει η πρόβλεψη
ο ΑΔΜΗΕ να υποβάλλει ξανά τις
δαπάνες με περισσότερα στοιχεία
προκειμένου να επαναξιολογηθούν
και να εγκριθούν οι λειτουργικές
δαπάνες, εξέλιξη για την οποία δεν
υπήρξε ικανοποίηση από το ΥΠΕΝ,
παρότι χαιρετίζεται το πολύ θετικό
βήμα της έγκρισης του εσόδου.