Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Γενική Δημοπρασιών:







Recognized text:
ΚΩΔΙΚΟΣ
ΓΙΑ ΕΛΤΑ
011776
ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΛΟΣ
Τον ΚΕΜΠΑ
ΕΛΤΑ
Αρ. Αδ. 94
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ FIPP FAEP
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
12 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024
ΕΤΟΣ 450
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 13548
0,60 ΕΥΡΩ
ΓΕΝΙΚΗ
ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΡΩΪΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ - ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΣΩΝΙΕΡΟΥ 20 & ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 6 - Τ.Κ. 104 38 ΑΘΗΝΑ
Για το άνοιγμα της οικονομίας της στις επιχειρήσεις
Εύσημα στην Ελλάδα από τον ΟΟΣΑ
Aegean: Αύξηση 8%
στην επιβατική κίνηση
υνολικά 4,4 εκατ. επιβάτες μετέφερε η AEGEAN κατά το 2ο τρί
μηνο 2024, καταγράφοντας αύξηση 8% στην επιβατική κίνηση και φτάνοντας τους 7,3 εκατομμύρια επιβάτες κατά
το 1ο εξάμηνο του έτους, σημειώνοντας
9% αύξηση. Μόνο το 2ο 3μηνο προσέφε
ρε 5,4 εκατ. θέσεις, 9% περισσότερες από
το 2023.
Αυξηση 6,5%
στην κυκλοφορία
αυτοκινήτων στο 6μηνο
ύξηση αλλά μικρότερη της αντίστοιχης περσινής κατέγραψε ο
αριθμός των αδειών κυκλοφορίας
οχημάτων το πρώτο μισό του έτους.
Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουνίου 2024 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά
133.802 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχει
ρισμένα εξωτερικού) έναντι 125.691 που κυ
κλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του
έτους 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 6,5%.
Νέα αύξηση
του εμπορικού στόλου
τον Μάιο
ύξηση 0,2% παρουσίασε η Δύναμη
του Ελληνικού Εμπορικού Στό
όλου τον Μάιο έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2023. Κατά την αντίστοιχη
σύγκριση του Μαΐου 2023 προς τον Μάιο
2022είχε σημειωθεί μείωση 0,6%. Όμως,
η Ολική Χωρητικότητα, από πλοία 100
ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση 3,5%
τον Μάιο 2024 .
50 ευ
EKP 2003
Βήματα μπρος έχει κάνει η Ελλάδα σε ό,τι αφορά στο πόσο ελκυστική και προσβάσιμη είναι η οικονομία της στις επιχειρήσεις, σύμφωνα με την έκθεση του Δείκτη Αγοράς Προϊόντων (PMR)
του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Ο ΟΟΣΑ εξηγεί πως η Ελλάδα έχει πετύχει βελτιώσεις και στο πόσο
εύκολα εισέρχονται και αναπτύσσονται οι επιχειρήσεις στην οικονομία
της, αλλά και στο κατά πόσο συμμετέχει το κράτος σε αυτή.
Η Ελλάδα έως το 2018 βρισκόταν σταθερά πολύ χαμηλότερα από τους
μέσους όρους του οργανισμού, αλλά εφαρμόζοντας ένα πλέγμα μεταρρυθμίσεων έκτοτε κατάφερε να προσεγγίσει τα απαιτούμενα επίπεδα,
χωρίς ωστόσο να λείπουν τα αδύναμα σημεία.
Παράλληλα, προτείνει την ακόμα μεγαλύτερη ευθυγράμμιση της διοίκησης των δημόσιων επιχειρήσεων με τις πρακτικές του ΟΟΣΑ που
αποσκοπούν στο να εξασφαλιστούν οι ίδιοι όροι ανταγωνισμού με τον
ιδιωτικό τομέα.
Τα «ήρεμα νερά»
και το «αγκάθι» του Κυπριακού
επόμενη συνάντησή τους στη Νέα Υόρκη τον Σεπτέμβριο, η διατήρηση του μορατόριουμ στα ελληνοτουρκικά, η αντιμετώπι
-ση της παράνομης μετανάστευσης αλλά και το Κυπριακό ήταν
τα βασικά ζητήματα που απασχόλησαν τους κ.κ. Μητσοτάκη και Ερντογάν στη συνάντηση στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ.
Επιβεβαίωσαν ότι πρόθεση και των δύο είναι να συνεχιστούν τα "ήρεμα
νερά” στο Αιγαίο και το θετικό κλίμα ανάμεσα στις δύο χώρες. «Αγκά
θι» το Κυπριακό με τον πρωθυπουργό να επαναλαμβάνει την ανάγκη για
επανέναρξη στην συνομιλιών επισημαίνοντας ότι μισό αιώνα μετά την
τουρκική εισβολή η Κύπρος παραμένει διαιρεμένη. ΣΕΛ.2
Scope:
9772529 030158
Προς αναβάθμιση της
ελληνικής οικονομίας
Σήμερα ο Γερμανικός οίκος αξιολό
γησης Scope Ratings, ο οποίος αναγνωρίζεται από την ΕΚΤ αναμένεται να
αναβαθμίσει τις προοπτικές της Ελλάδος από ουδέτερες σε θετικές. Η Scope
βαθμολογεί ΒΒΒ- δηλαδή σε επενδυτική
βαθμίδα την Ελλάδα.
Ο οίκος Moody's είναι ο μόνος οίκος που
δεν έχει αναβαθμίσει την Ελλάδα σε επενδυτική βαθμίδα, με την αξιολόγηση της
μακροπρόθεσμης πιστοληπτικής ικανότητας να παραμένει σε Bal (μία βαθμί
δα κάτω από την επενδυτική) με σταθε
ρές προοπτικές. Η νέα αξιολόγηση της
Moodys είναι προγραμματισμένη για τις
13 Σεπτεμβρίου, ενώ σειρά θα πάρουν S&P
(18/10) και Fitch (22/11).
Τιμές-φωτιά στα
ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτη
ρίων φέρνει στη Βουλή του ΠΑΣΟΚ
με ερώτηση που απευθύνει στον υπουρ
γό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη και
τον υπουργό Ανάπτυξης Τάκη Θεοδω
ρικάκο. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα
που έκανε η ομάδα της online πλατφόρ
μας κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
ferryroute.com με την οποία σύγκρινε
την εξέλιξη των τιμών από το 2019 ως το
2023, οι τιμές των ναύλων τα τελευταία
χρόνια έχουν αυξηθεί έως και 60%.
Αξίζει να επισημάνουμε μάλιστα ότι ακόμη και με μια πρόχειρη έρευνα οι τιμές αυτ
τές είναι ως και 60% υψηλότερες από τις
τιμές για αντίστοιχες διαδρομές στην Βόρεια Ευρώπη.