Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΙΟΥΝΙΟΥ 2024
ΕΤΟΣ: 530
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ: 15146
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΩΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΗΧΩ
ΧΡΟΝΙΑ
ΤΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΛΟΣ
Τακ. Γραφείο
Κ.Τ.Α.
Αριθμός λέειας
ICAOTON
ΕΛΤΑ
Hellenic Post
9 772529029152
Τ: 210 38 17 700 - 210 38 17 716 - 210 38 17 737 F: 210 38 17 331 E: [email protected] W: www.ihodimoprasion.gr
Νέο «άλμα»
στην επιβατική κίνηση
στα ελληνικά
αεροδρόμια έως τον Μάιο
Ποιοι και πότε θα πάρουν το «κοινωνικό
μέρισμα» από τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων
που ανακοίνωσε ο Μητσοτάκης
Άνοδος +13% σε σχέση με πέρυσι
καταγράφεται στην επιβατική κίνηση στο πρώτο πεντάμηνο του έτους
για το σύνολο των αεροδρομίων της
χώρας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στατι
στικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, στο σύνολο των
αεροδρομίων της χώρας (39 αεροδρό
μια: 24 ΥΠΑ, 14 FRAPORT GREECE,
ΔΑΑ) η συνολική επιβατική κίνηση το
χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου
2024 έφτασε τα 20.419.817, έναντι
18.064.868 επιβατών το αντίστοιχο
χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου
του 2023.
Άνοδο +14% παρουσίασε και η επιβατι
κή κίνηση στα 24 αεροδρόμια διαχεί
ρισης της ΥΠΑ. Ειδικότερα, το σύνολο
των διακινούμενων επιβατών (αφίξεις
και αναχωρήσεις επιβατών εξωτερικού
και εσωτερικού) έφτασε εφέτος τον
Μάιο τους 1.217.929, έναντι 1.068.460
επιβατών τον Μάιο του 2023.
Όσον αφορά στον αριθμό κινήσεων
αεροσκαφών (αφίξεις και αναχωρήσεις αεροσκαφών εσωτερικού και
εξωτερικού) στο πρώτο πεντάμηνο του
2024 για το σύνολο των 39 αεροδρομίων της χώρας, των οποίων τον
έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας ασκεί
η ΥΠΑ, σημειώθηκε αύξηση +8,2%
σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα
Ιανουαρίου-Μαΐου του 2023. Ειδικότερα, το πρώτο πεντάμηνο του 2024
πραγματοποιήθηκαν 166.796 πτήσεις,
έναντι 154.218 πτήσεων του πρώτου
πεντάμηνου του 2023.
με συνταξιούχους, άτομα με
αναπηρία και σε άλλες ευάλωτες ομάδες σχεδιάζει να
δώσει η κυβέρνηση το επίδομα που
θα χρηματοδοτηθεί από την έκτακτη
εισφορά 33% στα υπερκέρδη των
διυλιστηρίων με στόχο την άντληση
περίπου 300 εκατ. ευρώ.
Οι βασικοί δικαιούχοι θα είναι οι
συνταξιούχοι. Το υπουργείο Εθνι
κής Οικονομίας και Οικονομικών
(ΥΠΕΘΟ) ξεκινάει μια άσκηση προκειμένου να ξεκαθαρίσει πόσοι είναι
οι συνταξιούχοι που χάνουν αύξηση
των αποδοχών τους από 1/1/2025
λόγω προσωπικής διαφοράς.
Μόλις ξεκαθαρίσει αυτός ο αριθμός
το ΥΠΕΘΟ θα γνωρίζει ποιες άλ
λες ευάλωτες ομάδες μπορούν να
προστεθούν στο επίδομα που θα
έχει την μορφή κοινωνικού μερί
σματος με την καταβολή του κοντά
στις γιορτές το Χριστουγέννων. Η
εκτίμηση είναι ότι άσκηση αυτή θα
ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαί
ρι και οι ανακοινώσεις θα γίνουν
κατά την ομιλία του πρωθυπουργού
στην ΔΕΘ. Από τα 300 εκατ. ευρώ
υπολογίζεται ότι τα 250 εκατ. ευρώ
θα διατεθούν για το επίδομα και τα
υπόλοιπα 50 να ενισχύσουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Εφόσον ακολουθηθεί το παλιό
μοντέλο για το κοινωνικό μέρισα,
δικαιούχοι θα είναι συνταξιούχοι με
προσωπική διαφορά και άθροισμα
κύριων και επικουρικών συντάξεων
έως 1.600 ευρώ το μήνα.
Για αυτούς το επίδομα θα κυμανθεί
κλιμακωτά από 100 έως 250 ευρώ,
ανάλογα με το ύψος της σύνταξης.
Εφόσον περισσέψουν χρήματα τότε
θα συμπεριληφθούν την λίστα των
δικαιούχων:
• ανασφάλιστοι υπερήλικες
• άτομα με αναπηρία
• μακροχρόνια άνεργοι
Οι ανακοινώσεις θα γίνουν από τον
τον Πρωθυπουργό Κυριακό Μητσοτάκη πιθανώς κατά την ομιλία του
στην ΔΕΘ.
Από 1/7/2024 μονιμοποιείται ο
μειωμένος συντελεστής στα ταξί
(από το 24% στο 13%) με εκτιμώμενο
ετήσιο δημοσιονομικό κόστος 45
εκατ. ευρώ. Επιπλέον παραμένει ο
μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ (13%)
σε καφέ, κακάο, τσάι και χαμομήλι
που αποτελούν παραδόσεις αγαθών
(take away και delivery), με εκτιμώμενο δημοσιονομικό κόστος 65
εκατ. το χρόνο. Όμως επανέρχεται
στο 24% μόνο στα σερβιριζόμενα,
κατά αναλογία με τα υπόλοιπα μη
αλκοολούχα ποτά, με εκτιμώμενη
εξοικονόμηση 43 εκατ. το χρόνο.
Κυβερνητικοί παράγοντες τονίζουν
ότι η λογική για την επιστροφή στον
ΦΠΑ 24% είναι ότι τα σερβιριζόμενα προϊόντα έχουν μια πρόσθετη υπηρεσία που διαφοροποιείται
από το delivery και το Take away
που αποτελεί άλλωστε και το μετ
γαλύτερο μέρος τους τζίρου που
πραγματοποιούν οι συγκεκριμένες
επιχειρήσεις.
Αυτό που μένει να φανεί είναι εάν
οι επιχειρήσεις θα απορροφήσουν
η όχι τη αύξηση του φόρου στα σερβιριζόμενα ροφήματα.