Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΙΟΥΝΙΟΥ 2024
ΕΤΟΣ: 530
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ: 15141
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΩΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
63 ΗΧΩ
ΧΡΟΝΙΑ
ΤΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
| ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΛΟΣ
Ταχ. Γραφείο
K.T.A
Αριθμός Άδειας
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
REAGON
ΕΛΤΑ
Hellenic Post
9 772529
029152
Τ: 210 38 17 700 - 210 38 17 716 - 210 38 17 737 F: 210 38 17 331 E: [email protected] W: www.ihodimoprasion.gr
Ανασφάλιστα οχήματα:
Τι θα ισχύει για όσους
«ξεχνούν» να πληρώσουν
τα τέλη κυκλοφορίας
Σαφάρι για τον εντοπισμό οχημάτων τα οποία
έχουν τεθεί σε κατάσταση ακινησίας αλλά συνεχίζουν να κυκλοφορούν στους δρόμους και
διασταυρώσεις για ανασφάλιστα οχήματα,
ΙΧ που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή δεν έχουν
πληρώσει τέλη κυκλοφορίας ετοιμάζονται να
εξαπολύσουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του
κράτους.
Νέο σύστημα αυτομάτου εντοπισμού
Για ανασφάλιστα οχήματα (500.000)
Online πολλαπλοί έλεγχοι ανά 6 μήνες
Τα πρόστιμα:
-250 € για δίκυκλα
-500 € για επιβατηγά
-1.000 € για λεωφορεία και φορτηγά δημόσι
ας χρήσης
Glomex Player(eexbs1jkdkewvzn,
v-diyl9ezznhvd)
Πότε διαγράφονται
1.) Δικαίωμα ένστασης εντός 5 εργάσιμων
ημερών από την επιβολή του προστίμου
-> αν γίνει αποδεκτή, διαγραφή προστίμου
2.) Αν σε 10 εργάσιμες ημέρες από την επομέ
νη της κοινοποίησης της επιβολής προστίμου
ή της απορριπτικής απόφασης της ένστασης
-> Ο ιδιοκτήτης συμμορφωθεί, διαγραφή
προστίμου
Επαναληπτικοί έλεγχοι
Νέος ηλεκτρονικός έλεγχος μετά από 3 - 12
μήνες από την επιβολή του προστίμου
-αν δεν έχει συμμορφωθεί ο ιδιοκτήτης: 500€
πρόστιμο & αφαίρεση πινακίδων, άδειας
κυκλοφορίας
«Καμπάνα» 400 ευρώ και σε όσους δεν έχουν
περάσει το όχημά τους από ΚΤΕΟ
Αδρανοποίηση και διαγραφή από τα μητρώα
οχημάτων
Αφορά οχήματα που:
-δεν έχουν ασφαλισθεί
-δεν έχουν υποβληθεί σε ΚΤΕΟ
-δεν έχουν καταβληθεί γι' αυτά τέλη κυκλοφο
ρίας τα τελευταία 7 έτη
Τέλη κυκλοφορίας: Κλιμακωτά πρόστιμα αν
καθυστερήσει η πληρωμή τους
Αν γίνει:
-Έως 31/12 καμία επιβάρυνση
-Τον Ιανουάριο +25%
- Τον Φεβρουάριο +50%
-Από τον Μάρτιο +100%
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ:
Πρόωρη αποπληρωμή
8 δισ. από το πρώτο Μνημόνιο
*έρι στο μαξιλάρι» των
40 δισ. ευρώ, αποφά
σισε να βάλει η κυβέρνηση, με στόχο να αποπληρώσει
πρόωρα “ακριβά” δάνεια 8 δισ. που
“κουβαλά” η χώρα από το 1ο Μνημόνιο, μειώνοντας κατά 300-350 εκατ.
ευρώ το χρόνο την επιβάρυνση στον
κρατικό προϋπολογισμό για τόκους.
Σπάει ταυτόχρονα και ένα «ταμπού»
που χρονολογείται από το 2018, και
θώς οι δανειστές δεν επέτρεπαν ως
τώρα στην Αθήνα να τα αποπληρώσει
πρόωρα, με τα χρήματα από το δάνειο που πήρε η χώρα όταν τέλειωσε
το Γ΄ Μνημόνιο το 2018.
Το σχέδιο ανακοίνωσε και επισήμως
ο πρωθυπουργός στη συνέντευξή
του στο Bloomberg. Πρόκειται για
κίνηση- “έκπληξη” και υψηλού
συμβολισμού, που στέλνει μήνυμα
οικονομικής σταθερότητας στο εξωτερικό, την μεθεπομένη μόλις των
ευρωεκλογών.
Θα αφορά πρόωρη αποπληρωμή 8
δισ. για τις δόσεις της τριετίας 20262028 από το δάνειο του πρώτου μνημονίου, ύψους 2,64 δισ. ευρώ ανά
έτος. Η σχετική έγκριση από τον
ESM και το EuroWorking Group
αναμένεται τον Σεπτέμβριο, εξέλιξη
που θα επιτρέψει την ολοκλήρωση
της αποπληρωμής στα τέλη του 2024.
Θα είναι η πρώτη φορά που ελληνική
κυβέρνηση προχωρά στην ταχύτερη
αποπληρωμή υφιστάμενου δημοσίου
χρέους, μειώνοντας δραστικά (κατά
20% ή και κάτω από τα 30 δισ.) το
αποθεματικό ασφαλείας των 37-40
δισ. ευρώ που διατηρούσε το περίφημο «μαξιλάρι ασφαλείας» ως «κόρη
οφθαλμού» η χώρα επί σχεδόν μια
εξαετία!
Η κίνηση αυτή θα γίνει με τη σύμφωνη γνώμη των δανειστών και πιστοποιεί πως εξέλιπαν οι λόγοι για τους
οποίους το είχαν επιβάλει ως λύση.
Το 2018 η χώρα δανείστηκε 9 δισ.
ευρώ από τον ESM και άλλα 3 δισ.
από τις αγορές από τις αγορές. Μαζί
με άλλα 3,7 δισ. από υπερπλεόνασμα
και υπερφορολόγηση, «κλείδωσαν»
συνολικά 15,7 δισ. σε έναν ειδικό
λογαριασμό για εξυπηρέτηση του
χρέους (cash buffer account) στην
Τράπεζα της Ελλάδος.
Το «μαξιλαράκι ασφαλείας» των 3740 δισ. συμπλήρωναν και τα τρέχοντα
ρευστά διαθέσιμα όλων των κρατικών
φορέων (ασφαλιστικά ταμεία, οργανισμοί ΝΠΔΔ ) που διαχρονικά
κυμαίνονταν στα 20-25 δισ. ευρώ και
βρίσκονταν ανέκαθεν στα «συρτά
ρια» τους. Μπήκαν όλα στον ειδικό
λογαριασμό, χάνοντας την αυτοτέλεια
οι φορείς που τα κατείχαν, όταν τα
είχαν ακόμα διάσπαρτα σε διάφορες
τράπεζες.
Οι λόγοι για τους οποίους επελέγη
τότε η λύση δημιουργίας cash buffer
account που (αντί για άνοιγμα προληπτικής γραμμή πίστωσης «δια παν
ενδεχόμενο» αλλά χωρίς επιβάρυν
ση για τόκους όπως πρότεινε τότε η
τράπεζα της Ελλάδος) ήταν:
1. για να διατηρείται η δέσμευση της
χώρας από τους πιστωτές της και να
παρακολουθείται ότι εφαρμόζει τα
μνημονιακά μέτρα για τουλάχιστον
μια 4ετία ακόμα μετά το 2018, με
ένα νέο δάνειο και ένα άτυπο (τέταρ
το μνημόνιο. Η διαφορά ήταν πως
έδωσαν όλα τα λεφτά «μπροστά», με
τον όρο να μην μπορεί να τα αγγίξει
καμία κυβέρνηση (παρά μόνο για να
αποφύγει πιστωτικό επεισόδιο όπως
του 2015) αντί για “δόσεις” κατόπιν
αξιολόγησης ανά τρίμηνο. Ωστόσο οι
έλεγχοι συνεχίστηκαν ανά εξάμηνο.
Στις 20 Αυγούστου 2022 έκλεισε η
περίοδος εκείνη της “αυξημένης
εποπτείας” (όπως επισήμως ονομάσθηκε).
Πλέον, με βάση την θετική πορεία
της Οικονομίας, εξέλιπε ο συγκεκριμένος λόγος διακράτησης των δανεί
ων σε κλειστό λογαριασμό. Ωστόσο
εκείνα τα 15,7 δισ. κόστισαν πάνω από
200 εκατ. ετησίως ή περισσότερα
από 1 δισ. μέχρι σήμερα σε τόκους.
Και πάλι πάντως, η Αθήνα θα πρέπει
να διακρατήσει 4 από τα 9 δισ. του
δανείου εκείνου. Θα χρησιμοποιήσει
μόνο τα 5 δισ. από το δάνειο του 3ου
Μνημονίου ενώ τα άλλα 3 δισ. θα
αφαιρεθούν από τα λοιπά ταμειακά
διαθέσιμα.
2. για να αποτελούν εχέγγυο «για
τα μάτια» των διεθνών αγορών, το
οποίο θα καλύπτει τις υποχρεώσεις
πληρωμών χρέους μέχρι και 1 έτος
μπροστά. Έμειναν «αμανάτι» για να
μη φοβούνται νέα χρεωκοπία της
χώρας οι επενδυτές που θα δάνειζαν την Ελλάδα στην μετά-Μνημό
νιο εποχή -αντί για την «ομπρέλα
προστασίας» που θα είχε η χώρα αν
επέλεγε να ανοίξει μία αντίστοιχου
ύψους πιστοληπτική γραμμή 12-15
δισ. για “ώρα ανάγκης”.
3. για να ενισχύει την εμπιστοσύνη
και ηρεμία των αγορών και να δανεί
ζεται φθηνότερα ή με αξιοπρεπείς
όρους η χώρα, όσο παρέμενε η μου
ναδική στην ΕΕ εκτός επενδυτικής
βαθμίδας. Ο συγκεκριμένος λόγος
εξέλιπε από τα τέλη του 2023, οπότε
η Ελλάδα ανέκτησε την επενδυτι
κή βαθμίδα. Στην πράξη πάντως, οι
αγορές τιμολογούσαν ήδη από πολύ
νωρίτερα την Ελλάδα με πιο χαμη
λά επιτόκια - σαν να είχε επενδυτική
βαθμίδα- χάρη στις υψηλές επιδόσεις
της οικονομίας και όχι για τα λεφτά
που διατηρούσε στην «προθήκη»
της (cash buffer) προκειμένου να τα
βλέπουν οι ξένοι επενδυτές.
1,2 δισ. κόστισε το «μαξιλάρι»
Για να διακρατά συνεχώς και «βρέξει
- χιονίσει» τα λεφτά στα ταμεία του
αντί να αποπληρώνει χρέος, το ελληνικό κράτος επωμίστηκε ένα κόστος
άνω των 1,2 δισ. ευρώ σε τόκους τα
τελευταία έξι χρόνια.
Η χώρα δανείστηκε τα 9 δισ. ευρώ
από τον ESM με επιτόκιο 1,1% ενώ
άλλα 3 δισ. από τις αγορές με επιτό
κιο 3,75%. Κατέβαλλε δηλαδή τόκους
99 εκατ. ευρώ ετησίως για το «επίσημο» δάνειο, καθώς και επιπλέον
110 εκατ. ευρώ το χρόνο στις αγορές.
Δηλαδή 210 εκατ. το χρόνο ή 1,2 δισ.
μέχρι φέτος.
Επιπλέον, με την πρόωρη αποπληρωμή των 8 δισ. από το δάνειο του 1ου
Μνημονίου το κόστος εξυπηρέτησης
χρέους ελαφρύνεται κατά 300-350
εκατ. και άνω ετησίως.
Πρόκειται για ένα μέρος από τα 52,9
δισ. που έλαβε συνολικά το 2010 με
ορίζοντα αποπληρωμής έως το 2040
και με επιτόκιο Euribor 3 μηνών +
0,5%.
Το Euribor 3μηνου τα τελευταία χρόνια ανέρχεται σε περίπου 3,75%-4%.
Η ελάφρυνση από χρέη 8 δισ. ευρώ
με επιτόκια 4,25%-4,5% «μεταφράζεται» σε σχεδόν 350 εκατ. ευρώ το
χρόνο, μόλις εξοφληθούν τα δάνεια
αυτά από το 2025 και μετά.