Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΤΡΙΤΗ
MAÏOY 2024
ΕΤΟΣ: 530
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ: 15123
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΩΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΧΡΟΝΙΑ
ΗΧΩ
ΤΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΛΟΣ
lex. Γραφείο
Κ.Τ.Α.
Αριθμός Άδειας
ΜΕΡΙΔΕΣ
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
ΕΛΤΑ
Hellenic Post
9 772529
029121
Τ: 210 38 17 700 - 210 38 17 716 - 210 38 17 737 F: 210 38 17 331 E: [email protected] W: www.ihodimoprasion.gr
ΑΔΕΔΥ:
24ωρη πανελλαδική απεργία
σήμερα, 21 Μαΐου
Πανελλαδική απεργία για σήμερα, 21 Μαΐου,
έχει εξαγγείλει η Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων
Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ).
Το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ αποφάσισε
νέα 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση στις
21 Μαΐου «ενάντια στην ακρίβεια και την
οικονομική εξαθλίωση των εργαζομένων, από
την πολιτική της Κυβέρνησης και καλεί όλους
τους εργαζόμενους στο Δημόσιο να πάρουν
μαζικά μέρος σε αυτήν».
Παράλληλα, καλεί σε συγκέντρωση στις 11 το
πρωί έξω από το υπουργείο Οικονομικών.
Όπως αναφέρει αυτή γίνεται: «ενάντια στην
ακρίβεια και στην οικονομική εξαθλίωση των
εργαζομένων, από την πολιτική της Κυβέρνη
σης, και καλεί όλους τους εργαζόμενους στο
Δημόσιο να πάρουν μαζικά μέρος σε αυτήν».
Η Συνομοσπονδία επισημαίνει ως προς το
διεκδικητικό της πλαίσιο: «Στις 21 του Μάη
συνεχίζουμε τον αγώνα με νέα απεργία και
διεκδικούμε ζωή με δικαιώματα, δουλειά με
πραγματικές αυξήσεις κι όχι αυξήσεις - κοροϊ
δία του 1,5 ευρώ τη μέρα, ουσιαστικά μέτρα
αντιμετώπισης της ακρίβειας.
Διεκδικούμε:
Οριζόντια αύξηση 10% στους μισθούς των
εργαζομένων στο Δημόσιο, προκειμένου να
αντιμετωπισθεί στοιχειωδώς η ακρίβεια κι ο
πληθωρισμός.
Επαναφορά εδώ και τώρα των Δώρων
Συλλογικές συμβάσεις για τους μισθούς μας
Κατάργηση του μισθολογικού παγώματος της
διετίας 2016 - 17
Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της
ανεργίας
Αύξηση του αφορολόγητου στα 12.000€
Αύξηση του επιδόματος ανθυγιεινής εργασί
Να στελεχωθούν άμεσα με μόνιμους υπαλλήλους όλοι οι κρίσιμοι δημόσιοι φορείς (υγεία,
παιδεία, κοινωνικές υπηρεσίες, ασφάλιση
κ.α) και να αναβαθμιστούν όλες οι αναγκαίες
υποδομές.
Όλοι και όλες στην απεργία. Συγκέντρωση:
Αθήνα, ώρα 11:00πμ, Υπουργείο Οικονομικών
(Νίκης 5)».
AUMILI
OXI BOM
ΣΥΝΤΟΝΙΣΜ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ:
Η εικόνα με τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία
σηματοδοτεί την έλευση μιας νέας Ελλάδας
Το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, από το οποίο χθες το πρωί άρχισαν τα
πρώτα δρομολόγια ηλεκτρικών αστικών
λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη, επισκέφθηκε ο
Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης (φωτογρ.).
Η αρχή έγινε με δύο γραμμές, την 21 που εκτελεί
το δρομολόγιο Εύοσμος - Αριστοτέλους και την
29 που εκτελεί το δρομολόγιο Πολίχνη - Αριστοτέλους, που πλέον εξυπηρετούνται αμιγώς από 17
ηλεκτροκίνητα οχήματα. Πρόκειται για μέρος των
110 ηλεκτρικών λεωφορείων με τα οποία ενισχύ
θηκε, σε πρώτη φάση, ο στόλος του ΟΑΣΘ. Το
σύνολο των νέων οχημάτων θα κυκλοφορεί στους
δρόμους της Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο.
«Καταφέραμε να είμαστε συνεπείς στα χρονοδι
αγράμματα τα οποία είχαμε θέσει και να θέτουμε
σήμερα στην κυκλοφορία τα πρώτα από τα 110
ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία θα ανανεώσουν
σημαντικά τον στόλο των αστικών λεωφορείων
στην πόλη μας», τόνισε ο Πρωθυπουργός στην
ομιλία του.
Ομιλία Μητσοτάκη στον ΟΑΣΘ
για τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία
«Ποτέ δεν κρύψαμε στην κυβέρνηση την έμφαση
που δίνουμε στις αστικές συγκοινωνίες, αυτό που
αποκαλούμε βιώσιμη αστική συγκοινωνία, και
στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», συμπλήρωσε
ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Τα λεωφορεία τα οποία βλέπετε είναι λεωφορεία
τελευταίας τεχνολογίας», σημείωσε ο Πρωθυπουρ
γός και πρόσθεσε ότι «διαθέτουν και κάτι άλλο
πολύ σημαντικό, γιατί η κυβέρνηση έχει προτάξει
τα ζητήματα της προσβασιμότητας των ατόμων
με αναπηρία: διαθέτουν όλα εύχρηστη ράμπα,
προκειμένου να μπορεί να μπαίνει αμαξίδιο στο
λεωφορείο. Γιατί για εμάς δεν υπάρχουν πολίτες
δύο κατηγοριών και θέλουμε να είμαστε απολύτως
σίγουροι ότι όλοι οι πολίτες μπορούν να έχουν ισότιμη πρόσβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».
«Αυτή είναι η μόνο η αρχή. Ακολουθούν πολλά
περισσότερα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία σταδιακά θα αντικαταστήσουν όλο
τον παλαιότερο στόλο και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Η σημαντική αυτή προμήθεια που ξεπέρασε τα
120 εκατομμύρια ευρώ δεν θα μπορούσε να γίνει
χωρίς τη γενναιόδωρη χρηματοδότηση από το
Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Αυτό το αυτοκόλλητο το οποίο βλέπετε, “Ελλάδα
2.0”, συμβολίζει με τον καλύτερο τρόπο ότι τα
χρήματα, οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης τελικά
κατευθύνονται στην ίδια την κοινωνία. Και όταν
μιλάμε, φυσικά, για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, σε
αυτούς που έχουν τις μεγαλύτερες και τις περισσότερες ανάγκες», ανέφερε επίσης ο Πρωθυπουργός.
Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση
των στόλων λεωφορείων
Η ολοκληρωμένη προμήθεια 110 ηλεκτρικών λεωφορείων για τις ανάγκες της Θεσσαλονίκης και 140
για την εξυπηρέτηση της Αθήνας, όλα μήκους 12
μέτρων και με κάθε πρόνοια για ΑμεΑ, αποτελεί το
πρώτο βήμα σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό με στόχο
τον εκσυγχρονισμό των αστικών μετακινήσεων με
τα μέσα μαζικής μεταφοράς, δίνοντας παράλληλη
έμφαση στη προστασία του περιβάλλοντος.
Με βάση τον προγραμματισμό που έχει ήδη εκπονηθεί, θα αποκτηθούν ακόμα 300 οχήματα
που κινούνται με φυσικό αέριο, μήκους 12 έως 18
μέτρων, τα οποία αναμένεται να παραληφθούν
σταδιακά έως τον Μάρτιο του 2025, ενώ με διαφορετικό διαγωνισμό θα εξασφαλιστούν επιπλέον
700 ηλεκτρικά λεωφορεία βραδείας και ταχείας
φόρτισης, 50 λεωφορεία υδρογόνου, καθώς και
τρόλεϊ για την περιοχή Αθηνών.
Στρατηγικός στόχος είναι η αντικατάσταση τουλάχιστον 1.300 παλιών οχημάτων με νέα λεωφορεία,
αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, έως το 2027, για
την προώθηση βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Κατ' αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζεται η ουσιαστική
αναβάθμιση των ΜΜΜ στις μεγάλες πόλεις και
ο μερικός εξηλεκτρισμός των συγκοινωνιών, με
αποτέλεσμα να βελτιώνεται η καθημερινότητα
των πολιτών αλλά και η εμπειρία των επισκεπτών.
Η απόκτηση των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων
που έχουν παραδοθεί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη χρηματοδοτήθηκε με πόρους του Ταμείου
Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Zero emission ELECTRIC
Νωρίτερα, ο Πρωθυπουργός συμμετείχε στην
ημερίδα παρουσίασης της Μελέτης Ανάπτυξης του
Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ), σύμφωνα με την
οποία προκρίνεται η κατασκευή δεύτερης υπόγειας
γραμμής, ώστε να καλυφθούν οι δυτικοί Δήμοι της
πόλης και οι περιοχές Τούμπα και Χαριλάου, αλλά
και περαιτέρω επεκτάσεις της πρώτης γραμμής,
αφενός προς τη Σταυρούπολη και αφετέρου προς
το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Επιβεβαιώθηκε
παράλληλα το χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση
της βασικής γραμμής τον φετινό Νοέμβριο και της
επέκτασης προς την Καλαμαριά, στα ανατολικά,
το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
«Η δυτική Θεσσαλονίκη, η βορειοδυτική Θεσσαλονίκη μάλλον για να είμαι πιο ακριβής, επιτέλους
βγαίνει από μια απομόνωση δεκαετιών, όταν για
πολλά χρόνια μπορεί να αισθανόσασταν παραμελημένοι, ενδεχομένως δήμοι ενός “κατώτερου
Θεού” σε σχέση με τον Δήμο Θεσσαλονίκης ή
την ανατολική Θεσσαλονίκη. Αυτή η κυβέρνηση
αποδεικνύει το έμπρακτό της ενδιαφέρον για τη
δυτική και τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη.
Και η προτεραιοποίηση του Μετρό στους δικούς
σας δήμους δεν είναι απλά μια πολιτική απόφαση.
Είναι η απόδειξη του γεγονότος ότι εδώ έχουμε τον
πιο νεανικό πληθυσμό σε ολόκληρη την χώρα και,
σε ένα γενικότερο περιβάλλον δημογραφικής συρρίκνωσης, πόλεις και δήμους οι οποίοι μεγαλώνουν
και οι οποίοι πρέπει να καλυφθούν με σύγχρονα
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αυτός είναι ο κύριος
λόγος που προτεραιοποιούμε τη βορειοδυτική
Θεσσαλονίκη ως προς την επέκταση του Μετρό»,
επισήμανε κατά την ομιλία του ο Πρωθυπουργός.