Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΣΑΒΒΑΤΟ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024
ΕΤΟΣ: 530
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ: 15044
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΩΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΧΡΟΝΙΑ
Μητσοτάκης: Το 2024
θα είναι μια καλή χρονιά
για την ελληνική οικονομία
Συνέντευξη στην τηλεόραση του Bloomberg
και την Francine Lacqua παραχώρησε
νωρίτερα ο πρωθυπουργός στο περιθώριο
του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ που
διεξάγεται στο Νταβός της Ελβετίας.
Το 2024 θα είναι μια καλή χρονιά για την οι
κονομία είπε ο κ. Μητσοτάκης προσθέτοντας
ότι η ελληνική οικονομία αναπτύσσεται ταχύτερα από ό,τι οι οικονομίες της Ευρωζώνης.
«Τα ελληνικά spreads είναι κοντά στα ισπανικά ποιος το περίμενε μετά τα χρόνια της
οικονομικής κρίσης. Υπάρχουν γεωπολιτικοί
κίνδυνοι, υπάρχει και το θέμα της ακρίβειας
αλλά είμαι αισιόδοξος» συμπλήρωσε.
«Έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις σε
επίπεδο υποδομών στην Ελλάδα», είπε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε ότι «η Ελλάδα είναι
ελκυστικός προορισμός για τις επενδύσεις».
«Όλα είναι αισιόδοξα για τις ελληνικές τράπεζες χρειαζόμαστε περισσότερο ανταγωνισμό
στον τραπεζικό τομέα». «Να δημιουργήσουμε
δημοσιονομικό χώρο για να στηρίξουμε του
πιο ευάλωτους».
«Είμαι σίγουρος ότι θα περάσει το νοομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια» είπε επίσης ο
πρθωθυπουργός λέγοντας ότι «θα συζητηθεί
στο υπουργικό συμβούλιο την επόμενη εβδομάδα. Θα γίνει νόμος τους πρώτους μήνες
του Φεβρουαρίου».
«Είναι σημαντικό ζήτημα για αρκετούς ανθρώπους και γι αυτό δεν επέβαλα κομματική
πειθαρχία. Μέχρι στιγμής οι συζητήσεις είναι
υγιείς που έχουν γίνει. Στο τέλος της ημέρας
θα νομοθετηθεί από τη Βουλή» συμπλήρωσε.
Αφού τόνισε το πόσο σημαντική είναι η
πορεία της οικονομίας επισήμανε ότι καταφέραμε να δημιουργήσουμε δημοσιονομικό
χώρο για να βοθήσουμε τους πιο ευάλωτους
Έλληνες. Υπάρχει ένα ζήτημα ακρίβειας στην
Ελλάδα και θέλουμε να στηρίξουμε κυρίες τις
νέες οικογένειες με παιδιά σε σχέση και με
το ζήτημα του δημογραφικού. Είναι προτεραιότητα για εμάς το πώς θα στηρίξουμε τις
οικογένειες, όσους ενοικιάζουν σπιτία και
να περιμένετε μέτρα που θα ανακοινωθούν
σύντομα για τη στήριξή τους.
προσγείωση στην πραγματικότητα με αλλαγή κατεύθυνσης
ΤΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
Τ: 210 38 17 700 - 210 38 17 716 - 210 38 17 737 F: 210 38 17 331 E: [email protected] W: www.ihodimoprasion.gr
στα έργα και προτεραιότητα
σε όσα έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, δίνει η πολιτική ηγε
σία του υπουργείου Υποδομών και
Μεταφορών, θέτοντας εν αμφιβόλω
ακόμη και έργα που έχουν δημοπρατηθεί όπως η επέκταση της Λ. Κύμης
αλλά και το μαμούθ σιδηροδρομικό
πακέτο των 4 δισ. ευρώ.
Η θεομηνία Ντάνιελ ανατρέπει όλο
το πρόγραμμα υποδομών αφού το
κόστος της αποκατάστασης αποδεικνύεται πολύ μεγαλύτερο από όσο
αρχικά είχε εκτιμηθεί.
Την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων,
έκανε χθες ο υφυπουργός Υποδομών,
Νίκος Ταχιάος, κατά την ενημέρωση των διαπιστευμένων συντακτών
του υπουργείου, λέγοντας ότι βασικός στόχος «είναι κάθε έργο να
αντιστοιχεί σε μια διασφαλισμένη
χρηματοδότηση, δεύτερος στόχος
είναι η επιτάχυνση των έργων και
τρίτος στόχος είναι η πιθανή αναθεώρηση κάποιων προτεραιοτήτων
του υπουργείου, με την έννοια ότι η
πραγματικότητα μας προσγειώνει».
Ειδικότερα, σε ότι αφορά την Κύμης,
στο υπουργείο τονίζουν ότι αποτελεί
ένα έργο για το οποίο δεν υπάρχουν
δεσμευμένες πιστώσεις, εκτός από
πόρους ύψους 27 εκ. ευρώ από το
ΕΣΠΑ, που προορίζονται όμως για
την ανακατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη, που δεν εντάσσεται στην
επέκταση της Κύμης. Το έργο, το
οποίο έχει ανάδοχο την κοινοπραξία
ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ - Intrakat είναι
αβέβαιο αν θα προχωρήσει εξαιτίας της δυσκολίας που υπάρχει στην
εξεύρεση πόρων. Αβεβαιότητα όμως
υπάρχει και για τα έργα των άλλων
επεκτάσεων της Αττικής Οδού αλλά
και για τον άξονα Ελευσίνα-Οινόφυτα, σχέδια για τα οποία έχει κατατεθεί
πρόταση από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
Άκτωρ Παραχωρήσεις, ΆΒΑΞ και
ξεχωριστά για το δεύτερο από την
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με στόχο να κατασκευαστούν με το μοντέλο των πρότυπων
προτάσεων.
Η τύχη των έργων αυτών αποτυπώνεται στα όσα δήλωσε χθες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, η οποία
ανέφερε ότι υπάρχουν στο υπουργείο μόνο ως τίτλοι! Για τις πρότυπες προτάσεις τονίστηκε μάλιστα
ότι αναθεωρείται το θεσμικό πλαίσιο
προκειμένου, μεταξύ άλλων, να μη
συμμετέχει η πολιτική ηγεσία του
υπουργείου στην αξιολόγηση των
προτάσεων.
Η αλλαγή πλεύσης της κυβέρνησης
αποτυπώνεται και στα σιδηροδρομικά έργα, για το οποία το υπουργείο
προχωρεί στην μεγάλη μεταρρύθμιση για τη δημιουργία ενιαίου φορέα
διαχείρισης της υποδομής. Μέσα
στον Ιανουάριο θα κατατεθεί πρόταση χρηματοδότησης στο κοινοτικό
εργαλείο CEF 2 μέσω της οποίας το
υπουργείο σκοπεύει να διεκδικήσει περί τα 1,3 – 1,4 δισ. ευρώ για τα
έργα ΣΚΑ – Οινόη, Λιόσια – Κόρινθος, Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας,
Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, Ρίο
- Πάτρα.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και ο
υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος τόνισαν χθες πως αναθεωρείται
ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΛΟΣ
Tex Tooptio
K.T.A
προς τα πάνω ο τελικός λογαριασμός
της αποκατάστασης των υποδομών
στη Θεσσαλία. Το κόστος των οδικών
έργων εκτιμήθηκε στα 900 εκατ. (αρχικά είχε εκτιμηθεί στα 600 εκ. ευρώ)
ενώ αναθεωρείται και η δαπάνη για
τα σιδηροδρομικά για τα οποία η
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών θα
καλύψει τα 30,4 εκατ. ευρώ για την
αποκατάσταση των σχολείων. Στόχος είναι να δημοπρατηθεί το σύνολο
των έργων μέχρι το καλοκαίρι. Οι
μεγαλύτερες δαπάνες (31%) για το
οδικό δίκτυο προβλέπονται για τη
Μαγνησία, το 26% στα Τρίκαλα, το
22% στην Καρδίτσα, 10% στη Λάρισα
και 9% στην Εύβοια.
Η Θεσσαλία δημιουργεί νέα δεδομένα στα έργα με το υπουργείο να
προσπαθεί να πείσει χθες ότι δεν
οδηγεί σε ακύρωση έργων αλλά σε
μετάθεσή τους χρονικά.
αριθμός Άδειες
Ο δεύτερος στόχος του υπουργείου
στον τομέα των υποδομών είναι η επιτάχυνση των έργων με τον κ. Σταϊκούρα να υποστηρίζει πως καταγράφεται
ήδη αύξηση των ρυθμών υλοποίησης,
αναφέροντας τα παραδείγματα από
την επίσκεψή του στα εργοτάξια του
οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος.
Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει επίσκεψη, με τον πρωθυπουργό, στο
ολοκληρωμένο έργο του άξονα Άκτιο
REPIO
Η θεομηνία Ντάνιελ... γκρεμίζει
το πρόγραμμα χρηματοδότησης
των έργων υποδομής
MIPHENE
EATON
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
Συναν
Hellenic Past
9 772529" 029169
- Αμβρακία που με καθυστέρηση
15 ετών παραδίδεται στις 31 Ιανουαρίου, ενώ την Δευτέρα η ηγεσία
του υπουργείου θα επισκεφτεί το
εργοτάξιο του έργου επέκτασης του
προαστιακού σιδηροδρόμου προς
την Δυτική Αττική.
Το υπουργείο δήλωσε χθες ότι έχουν
ξεκινήσει και οι δύο εργολαβίες του
ΒΟΑΚ, στα τμήματα Νεάπολη Αγιος Νικόλαος (δημόσιο έργο) και
Χερσόνησος – Νεάπολη (εκτελείται
με ΣΔΙΤ). Μάλιστα υπήρξε εκταμίευση προκαταβολής περί τα 25
εκατ. ευρώ στην κοινοπραξία που
έχει αναλάβει το τμήμα Χερσόνησος
- Νεάπολη.
Για τις 25 Ιανουαρίου προγραμματίζεται να ανοίξουν οι οικονομικές
προσφορές στο διαγωνισμό για τη
σύμβαση παραχώρησης του κεντρικού τμήματος του Βόρειου Οδικού
Άξονα Κρήτης (BOAK), από τα Χανιά
μέχρι το Ηράκλειο, αν δεν υπάρξουν
προσφυγές.
Σε ό,τι αφορά την Εγνατία Οδό
υπάρχει η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και αυτή την εβδομάδα
υπήρξε συνάντηση της ηγεσίας του
υπουργείου με τη διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ στην Θεσσαλονίκη.
Στόχος είναι να κλείσουν γρήγορα οι
εκκρεμότητες ώστε να υπογραφεί η
σύμβαση. Η KYA για την αύξηση του
κόστους των διοδίων θα εκδοθεί 15
ημέρες πριν από την υπογραφή της
σύμβασης παραχώρησης.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα
υπήρξε γενναία χρηματοδότηση
του ιδιωτικού τομέα με αποπληρωμή οφειλών «καθώς ως προς τις
δυνητικές οφειλές εμείς πληρώσαμε τις πραγματικές» είπε χθες ο κ.
Σταϊκούρας. Οι προτεραιότητες του
2024 είναι συγκεκριμένες τόνισε και
προέβλεψε πως δεν θα υπάρξει πρόβλημα με οφειλές, θέμα για το οποίο
διαμαρτύρονταν τους τελευταίους
μήνες οι εκπρόσωποι του κατασκευαστικού κλάδου.