Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Το Ποντίκι: Στους δρόμους της φωτιάς
Newspaper website Website







Recognized text:
( καλη φωτιση )

ΠΟΝΤIΚΙ

art

art

ΠΟΝΤΙΚΙ

ΠΕΜΠΤΗ 1 IOYNIOY 2023

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ - ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

«Καζανόβα / Δον Ζουάν»
του Στάθη Λιβαθινού στην Πειραιώς 260

www.topontiki.gr

ÐÅÌÐÔÇ 1 ÉÏÕÍÉÏÕ 2023 / ÔÉÌÇ: 2€ Ö. 2284

Την πολυαναμενόμενη παράσταση «Καζανόβα / Δον Ζουάν Ερωτική περιπλάνηση» παρουσιάζει ο Στάθης Λιβαθινός στην
Πειραιώς 260, ο οποίος επιστρέφει φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου, έχοντας στο πλευρό του τους πολύτιμους
συνεργάτες του.
Δέκα χρόνια μετά την «Ιλιάδα», που αποτέλεσε μια από τις
σπουδαιότερες θεατρικές στιγμές του φεστιβάλ, ο Στάθης
Λιβαθινός επανέρχεται, αυτή τη φορά έτοιμος να αναμετρηθεί
με δυο κλασικά λογοτεχνικά έργα, που περιστρέφονται γύρω
από τον μυθικό Δον Ζουάν και την ιστορική προσωπικότητα
του Καζανόβα. Ο λόγος, φυσικά, για τον «Δον Ζουάν» του
Λόρδου Μπάιρον και το «Τέλος του Καζανόβα» της Μαρίνας
Τσβετάγεβα.
Το ρομαντικό πνεύμα του Λόρδου Μπάιρον και η ιδιαίτερη
γραφή της Μαρίνας Τσβετάγεβα συναντιούνται με μια μοναδική σύνδεση, συνθέτοντας ένα σκηνικό για τον έρωτα, τον
χρόνο, την εξορία, αλλά και την περιπλάνηση.
Αν και πρόκειται για δυο κείμενα που γράφτηκαν σε διαφορετικές εποχές και με διαφορά έναν αιώνα περίπου, «ακούγονται
ακόμη και σήμερα ζωντανά και σύγχρονα».

Τα έργα με λίγα λόγια
Ο «Δον Ζουάν» είναι ένα έργο που ο Μπάιρον άρχισε να γράφει
τον καιρό που ήταν αυτοεξόριστος στην Ιταλία, το 1818, και το
εγκατέλειψε ημιτελές το 1823, καθώς αναμιγνυόταν ολοένα
και περισσότερο στο επαναστατικό κίνημα των Καρμπονάρων αρχικά, και στην Ελληνική Επανάσταση μετέπειτα.

Εύα Μπουργάνη

[email protected]

INFO

Πειραιώς 260 - Χώρος Δ,
Ταύρος
Από 14 έως 18 Ιουνίου
Τετάρτη - Παρασκευή
στις 21.00 | Σάββατο,
Κυριακή στις 20.00
Πληροφορίες / Κρατήσεις:
aefestival.gr

Πρόκειται για ένα έργο 16.000 στίχων, στο οποίο ο Άγγλος
ποιητής επιδιώκει να προσεγγίσει τον μυθικό ήρωα με έναν
τρόπο καινούριο και εντελώς διαφορετικό.
Σχεδόν εκατό χρόνια μετά, και συγκεκριμένα στη θυελλώδη
εποχή που ακολούθησε την Οκτωβριανή Επανάσταση, η
Μαρίνα Τσβετάγεβα συνθέτει στη Μόσχα το «Τέλος του Καζανόβα», τελευταίο μέρος του θεατρικού της «Φοίνικα», ενώ
λίγο αργότερα η Ρωσίδα ποιήτρια φεύγει αυτοεξόριστη για το
Βερολίνο. Όπως διαπιστώνουμε, τόσο το ένα όσο και το άλλο
έργο γεννιούνται σε περιόδους ταραγμένες, με την αίσθηση
πως κάτι τελειώνει να εγγράφεται βαθιά στον πυρήνα τους.
Στην παράσταση «Καζανόβα / Δον Ζουάν - Ερωτική περιπλάνηση», ο Στάθης Λιβαθινός συμπράττει με τη δραματολόγο και
μεταφράστρια Έλσα Ανδριανού για τη μετάφραση του έργου
της Τσβετάγεβα και τον ποιητή και μεταφραστή Γιώργο Κοροπούλη για το έργο του Μπάιρον.

Παράσταση - Σύνοψη
Στην παράσταση οι φωνές των δυο σπουδαίων ποιητών γίνονται ένα, φωτίζοντας την ερωτική περιπλάνηση, καθώς και τον
διαρκή απολογισμό για τον χρόνο που περνά και χάνεται…
Την ίδια ώρα, μιλούν για το θέμα της εξορίας, ενώ παρουσιάζουν και την άλλη όψη της περιπλάνησης.
Ο Στάθης Λιβαθινός επιλέγει να μην εμφανίσει τους δύο ήρωες
ως ακαταμάχητους και μοιραίους καρδιοκατακτητές, αλλά ως
δύο μορφές που ενσαρκώνουν στον κύκλο της ζωής την αρχή
και το τέλος του έρωτα.

«Δεν είναι ο κλασικός Δον Ζουάν του Μολιέρου, ούτε ο Καζανόβα ο κατακτητής. Στην παράσταση ανατρέπονται οι ρόλοι.
Είναι το ξεκίνημα της ερωτικής περιπέτειας και το τέλος της. Ο
ήρωας ανδρώνεται μέσα από τις ερωτικές του περιπλανήσεις
και ταυτόχρονα κοιτάζει κατάματα τον χρόνο που περνά»
σημειώνει ο σκηνοθέτης.
Έχοντας στο πλευρό του μια δυνατή ομάδα συνεργατών, την
οποία συνθέτουν ηθοποιοί τριών γενεών, ο Στάθης Λιβαθινός
υποδύεται έναν μικρό ρόλο στην παράσταση, ενώ «παρόντες»
είναι και οι ποιητές, που περιφέρονται ως θεατρικές μορφές.

Συντελεστές
Μετάφραση: Έλσα Ανδριανού («Το τέλος του Καζανόβα» της
Μαρίνας Τσβετάγεβα), Γιώργος Κοροπούλης («Δον Ζουάν»
του Λόρδου Τζορτζ Γκόρντον Μπάιρον)
Σκηνοθεσία - Δραματουργική επεξεργασία:
Στάθης Λιβαθινός
Σκηνικά - Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Μουσική: Θοδωρής Αμπαζής
Σύμβουλος κίνησης: Σταύρος Λίτινας
Βοηθός σκηνοθέτη: Ερατώ Πίσση
Παίζουν (αλφαβητικά): Βασίλης Ανδρέου, Γιώργος Δάμπασης,
Νίκος Καρδώνης, Στάθης Κόικας, Ειρήνη Λαφαζάνη, Λίλλυ Μελεμέ, Πολυξένη Παπακωνσταντίνου, Μαρία Σαββίδου, Θεόβη
Στύλλου, Άρης Τρουπάκης, Δημήτρης Φιλιππίδης
Εκτέλεση παραγωγής: Polyplanity Productions / Γιολάντα
Μαρκοπούλου, Βίκυ Στρατάκη

ÓÕÑÉÆÁ ÊÁÉ ÐÁÓÏÊ ÊÁÔÁ ÔÇÓ Í.Ä., ÁËËÁ ÌÅ ÓÔÏ×Ï ÔÇÍ ÐÑÙÔÉÁ ÓÔÇÍ ÊÅÍÔÑÏÁÑÉÓÔÅÑÁ

Óôïõò äñüìïõò
ôçò öùôéÜò

Τσίπρας: Ανατροπή των συσχετισµών και αποτροπή της παντοδυναµίας Μητσοτάκη
Ανδρουλάκης: Κάλεσµα σε κάθε προοδευτικό πολίτη «για να έχει πραγµατικό αντίπαλο η Ν.∆.»

8-9, 11
ΝΕΑ ∆ΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Τα δύο µεγάλα µέτωπα
για την αυτοδυναµία

4, 6

ΤΟΥΡΚΙΑ - ΕΚΛΟΓΕΣ

3, 14, 15, 18-19

Το εκκρεµές ανάµεσα σε ∆ύση Ανατολή και τα ελληνοτουρκικά

ΚΚΕ

Ζητά νέα εκλογική ενίσχυση
για µαχητική αντιπολίτευση

10



Τελευταία νέα από την εφημερίδα
  • Έβρος: «Αυτοκτονία» έδειξε η ιατροδικαστική εξέταση για την 28χρονη – Γιατί συμμετέχει στην έρευνα το τμήμα Ανθρωποκτονιών
    Μυστήριο καλύπτει στις συνθήκες κάτω από τις οποίες έχασε τη ζωή της η 28χρονη στο Τυχερό του Έβρου. Η νεαρή γυναίκα βρέθηκε νεκρή σε χαράδρα, δίπλα από τη μοτοσυκλέτα της και με ένα μαχαίρι καρφωμένο στο στήθος της. Τα πρώτα αποτελέσματα της ιατροδικαστικής εξέτασης «δείχνουν» ως επικρατέστερο σενάριο αυτό την αυτοκτονίας, ωστόσο αστυνομικές πηγές που επικαλείται το iEidiseis.gr, δεν αποκλείουν κανένα ενδεχόμενο. Η 28χρονη, όπως έγινε γνωστό, είχε τραύματα στους καρπούς της και στο στέρνο με το τραύμα στο στήθος να είναι και αυτό που της επέφερε τον θάν
  • Ανησυχία των σεισμολόγων από το «χορό» των Ρίχτερ στην Τουρκία – «Δεν αποκλείεται να ενεργοποιηθούν και άλλα ρήγματα»
    Στην ανησυχία που έχουν προκαλέσει οι σεισμοί στην Τουρκία, μετά και από τις χθεσινές τρεις απανωτές δονήσεις στην γειτονική χώρα, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιαμού και Προστασίας, Ευθύμιος Λέκκας. «Είναι νέοι σεισμοί οπωσδήποτε, αλλά δεν είναι έξω από τη ζώνη που προκάλεσε τους μεγάλους δύο σεισμούς και την πλούσια μετασεισμική ακολουθία» επισήμανε μιλώντας στην ΕΡΤ. Όπως είπε, «ανεξάρτητα αν είναι νέοι σεισμοί ή μετασεισμοί, ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με μία μεγάλη ζώνη από την Λατάκια μέχρι μία δευτερεύουσα ζώνη, η ο
  • Super Κική: Παραμένει υπό κράτηση η γνωστή influencer – Ποινική δίωξη για κακουργήματα (Videos)
    Στον εισαγγελέα οδηγήθηκε η Super Κική, η οποία συνελήφθη ύστερα από επεισόδιο με 37χρονο, ο οποίος διατηρούσε σχέση με στενή της φίλη, Η γνωστή influencer θα παραμείνει κρατούμενη τουλάχιστον μέχρι την Πέμπτη, ενώ έλαβε προθεσμία προκειμένου να απολογηθεί. Σε βάρος της ίδιας και άλλων δύο γυναικών ασκήθηκε ποινική δίωξη για κακουργήματα, με τις κατηγορίες που τις βαραίνουν να είναι ληστεία κατά συναυτουργία, επικίνδυνη σωματική βλάβη κατά συναυτουργία και ηθική αυτουργία. Σύμφωνα με καταγγελία του 37χρονου μηνυτή της influencer, η Super Κική μαζί με άλλες δύο γυν
  • Η Ρωσία σχεδιάζει ενσωμάτωση της Λευκορωσίας έως το 2030 σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ
    Το Κέντρο «Ντοσιέ» (dossier –center) όπως και ένδεκα μέσα ενημέρωσης από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ έχουν στην διάθεση τους έγγραφο για την στρατηγική του Κρεμλίνου για την ενσωμάτωση της Λευκορωσίας στη Ρωσία έως το 2030. Το έγγραφο έχει τίτλο «Στρατηγικοί στόχοι της Ρωσικής Ομοσπονδίας προς τη λευκορωσική κατεύθυνση». Όπως ισχυρίζεται ο εν λόγω ιστότοπος, το σχέδιο αυτό εκπονήθηκε από κοινού από τη διοίκηση της ρωσικής προεδρίας με τις μυστικές υπηρεσίες FSB και SVR και το Γενικό επιτελείο των Ρωσικών Ενόπλων Δυνάμεων. Τα σχέδια ως προς τη Λευκορωσία εκπονήθηκαν το 202
  • Το Υπερταμείο ανακοινώνει τον διορισμό της Γιώτας Κρεμμυδά ως Μη Εκτελεστικό Μέλος ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ
    Το Υπερταμείο ανακοινώνει τον διορισμό της κας Γιώτας Κρεμμυδά, ως Μη Εκτελεστικό Μέλος ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ και μέλος της Επιτροπής Ελέγχου. Η κα Κρεμμυδά διαθέτει πολυετή διεθνή εμπειρία ως νομικός σύμβουλος, σε εκτελεστικό επίπεδο, σε θεσμικούς, κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς, παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες στη διαχείριση και χρηματοδότηση έργων, σε διαγωνισμούς του Δημοσίου, σε διαπραγματεύσεις συμβάσεων, σε συγχωνεύσεις και εξαγορές. Η κα Κρεμμυδά έχοντας διατελέσει σε διευθυντικές θέσεις, έχει αποκτήσει τεχνογνωσία διεθνούς επιπέδου. ‘Εχει εξε