Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Μαχητής:







Recognized text:
1ï ÐÁÍÅËËÇÍÉÏ
ÂÑÁÂÅÉÏ ÊÁËÕÔÅÑÏÕ
ÊÕÑÉÏÕ ÁÑÈÑÏÕ
***
ÔÉÌÇÔÉÊÇ ÄÉÁÊÑÉÓÇ
Áðü ôï ºäñõìá
ÐñïáãùãÞò
Äçìïóéïãñáößáò
Áè. Â. Ìðüôóç

ÁÄΕÓÌÅÕÔÇ ÅÂÄÏÌÁÄÉÁΙÁ ÅÖÇÌÅÑΙÄÁ
Ç áñ÷áéüôåñç ôïõ íïìïý Áéôùëïáêáñíáíßáò
×Üñéôé Èåïý, ðñþôç åöçìåñßäá óôï íïìü óå áíáãíùóéìüôçôá, áíáãíùñéóéìüôçôá, ðïéïôéêÜ ÷áñáêôçñéóôéêÜ, óõ÷íüôçôá áíÜãíùóçò ê.ëð.,
ìåôÜ áðü ðáíåëëáäéêÞ äçìïóêüðçóç ôùí åôáéñåéþí MRB, VPRC, Metron Analysis (ìå åíôïëÞ ôïõ õðïõñãåßïõ Åðéêñáôåßáò)
Ιδρυτής:  ΑΝ∆ΡΕΑΣ Ι. ΚΑΝΗΣ - Ιδιοκτήτης, Εκδότης: ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΑ ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΥ - ΚΑΝΗ - Γραφεία: Παναγοπούλου 10 & Ποιητών. ΤΗΛ.: 26410.29975, FAX: 26410.28614
Τιµή φύλλου 1 ΕΥΡΩ¸ Έτος 61o - E-mail: [email protected] - ÔÅÔÁÑÔÇ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021 - Αριθ. Φύλλου 2696

Êýñéï ¢ñèñï

«Φιλόσοφοι» και
όντως σοφοί
Το µέλι για τους φίλους σου µα το στάζεις πίσω
από την πλάτη τους (Γιαγιά στον Μύτικα)
ΠΡΙΝ κάποιο καιρό βρέθηκα σε ένα καφενείο ενός
χωριού της ορεινής Τριχωνίδας, την ώρα που ξεκινούσε
την οµιλία του ένας πολιτικός του νοµού, ο οποίος είχε
χρηµατίσει και υπουργός. Άρχισε να ρητορεύει µε
έπαρση, αδολεσχία και φτιαχτή αυτοπεποίθηση..
∆εσµευόταν, έταζε, µοίραζε υποσχέσεις, ορκίζονταν
στην πολιτική του τιµή. Απελπιστικά παλίλλογος και
βερµπαλιστής, όπως και οι περισσότεροι. Η οµιλία του
έδειχνε να τείνει προς το τέλος της. Τώρα µοίραζε
λεφτά, για τη γρήγορη και εκρηκτική αξιοποίηση της
περιοχής, η οποία θα υφίστατο µία οβιδιακή αλλαγή.
«Εγώ την πολιτική την έχω φιλοσοφήσει», έλεγε τώρα
µε στόµφο. «∆εν είµαι απλά ένας πολιτικός. Είµαι
πολιτικός – φιλόσοφος».
ΕΙΧΑ µείνει µε ανοιχτό το στόµα, όχι µ΄ αυτά που
έλεγε, αλλά µε τον τρόπο που τα έλεγε, πιστεύοντας ότι
θα πείσει ή µάλλον θα εξαπατήσει, τους αθώους
χωρικούς. Όντως, αν οι ψεύτικες εξαγγελίες του –οι
ανέφικτες– µπορούσαν να γίνουν πράξη, το φτωχοχώρι
του νοµού µας θα ξεπερνούσε τον Μέλανα ∆ρυµό της
Γερµανίας, τα δε πανέµορφα χωριά των Ελβετικών
Άλπεων θα φάνταζαν µπροστά του ως φτωχοί
συγγενείς.
ΟΤΑΝ τελείωσε τον λόγο του, ένας 85χρονος (αυτός
που µε είχε φωνάξει να καθίσω στο τραπέζι του) γύρισε
και ρώτησε έναν συγχωριανό του: «Για ‘µας τα έλεγε
όλα τούτα τόσην ώρα;». Κι εκείνος απάντησε: «Μπα, δε
νοµίζω. Αλλά και για ‘µας να τα έλεγε, τι σηµασία έχει;»
ΠΡΙΝ λίγες ηµέρες, σε ένα κανάλι της κρατικής
τηλεόρασης, έδινε συνέντευξη ένας γνωστός άνθρωπος,
απ’ αυτούς που (αυτο)αποκαλούνται «του πνεύµατος».
Ορισµός τον οποίον το φτωχό µου πνεύµα δεν µπόρεσε
ποτέ να ερµηνεύσει. ∆ηλαδή όσοι δεν ανήκουν σ’ αυτή
την κατηγορία, βιώνουν απουσία πνεύµατος; Κατά τη
διάρκεια της συνέντευξης εµφανίζονταν το όνοµά του
και πλάι η ιδιότητά του. Το επάγγελµά του: φιλόσοφος.
Όπως προφανέστατα ο ίδιος ζήτησε.
Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, ο Πλάτων, ο Χίλων, ο Σόλων, ο
Θαλής και τόσοι άλλοι αρχαίοι φιλόσοφοι, οι οποίοι
ξεχώριζαν για το βάθος της σκέψης τους και το όνοµά
τους µνηµονεύεται µετά από τόσους αιώνες, δεν
δήλωναν ποτέ «φιλόσοφοι». Και δεν δήλωναν, επειδή
ήταν φιλόσοφοι. Όµως το να προβάλλουν έτσι την αξία
της πνευµατικότητάς τους, το απεχθάνονταν ως ποταπή
υπερηφάνεια.
ΣΥΧΝΑ, σε δηµόσιες εκδηλώσεις, σε δεξιώσεις
κ.λπ., θα υπάρχει αυτός ο πληθωρικός στην έκφραση
άνθρωπος, ο οποίος αρέσκεται να µιλά δυνατά, περί
παντός επιστητού, αφού όλα τα γνωρίζει,
προσπαθώντας
να
χρησιµοποιήσει
ιδιαίτερες
εκφράσεις. ∆ύσκολα ή καθόλου θα επιτρέψει σε άλλους
να µιλήσουν, εκτιµώντας ότι αυτός είναι η αρχή και το
τέλος του λόγου. Τι να πουν οι άλλοι…; Η µέγιστη και
διαχρονική αξία της σιωπής είναι κάτι που δεν
συµπεριλαµβάνεται στο αξιακό του θησαυροφυλάκιο.
Όµως «το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν».
ΟΛΟΙ οι προαναφερθέντες …επαγγελµατίες
φιλόσοφοι έχουν ως κοινό στόχο τον εντυπωσιασµό του
κόσµου, µε τρόπο ευήθη, λεξίθηρο, επιτηδευµένο.
Ίσως από ανασφάλεια, προσπαθούν να προβάλλουν
υπερδιογκωµένο και υπερυψωµένο το οντολογικό τους
βάρος και ύψος, και να δείξουν κάτι ξεχωριστό ή και
κάτι αντίθετο απ’ αυτό το οποίο είναι στην
πραγµατικότητα. Το ντύσιµο, ο τρόπος της οµιλίας, το
βλέµµα, οι κινήσεις του σώµατος, το βάδισµα,
αποτελούν κύρια εργαλεία αυτής της προσπάθειας, η
οποία όσο πιο έντονη είναι τόσο περισσότερο
συνωνυµεί µε την εξαπάτηση.
(Συνέχεια στην σελ.2)

Έκτακτη ενίσχυση έως 900 ευρώ τον
∆εκέµβριο: Ποιοι θα είναι οι δικαιούχοι
του µερίσµατος -Πώς υπολογίζεται

∆ιπλή ενίσχυση, µε τη µορφή «κοινωνικού µερίσµατος», που θα φτάνει έως και τα
900 ευρώ θα δουν τον ∆εκέµβριο χιλιάδες
ευάλωτα νοικοκυριά.
Πρόκειται για ένα µέτρο στήριξης που
είχε εξαγγείλει ο πρωθυπουργός Κυριάκος
Μητσοτάκης στο πλαίσιο της ∆ιεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης τον Σεπτέµβριο και
αναµένεται να πραγµατωθεί πριν από τα
φετινά Χριστούγεννα.
Το φετινό «κοινωνικό µέρισµα» αφορά τα
πολύ ευάλωτα νοικοκυριά και συγκεκριµένα, όλους όσοι είναι ήδη δικαιούχοι του
Ελάχιστου Εγγυηµένου Εισοδήµατος. Οι
δικαιούχοι της επιδότησης εκτιµάται ότι
είναι ανάµεσα σε 270.000 και 280.000.
«Η Πολιτεία αποφάσισε να παρέχει και
µία πρόσθετη οικονοµική στήριξη. Γι’ αυτό
και τον ∆εκέµβριο, σε όλους τους δικαιούχους του Ελάχιστου Εγγυηµένου Εισοδήµατος θα καταβληθεί το διπλάσιο ποσό από
αυτό που θα λάµβαναν κανονικά. Μια
πράξη ανακούφισης πριν από τις γιορτές
σε εκείνους που το έχουν περισσότερο
ανάγκη» είχε αναφέρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Όπως προκύπτει, το νέο «κοινωνικό µέρισµα» θα φτάνει έως και τα 900 ευρώ -ποσό
που αφορά όσους παίρνουν Κοινωνικό
Εισόδηµα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) ύψους 450
ευρώ. Για παράδειγµα:
-Αν κάποιος παίρνει ΚΕΑ 200 ευρώ, τον
∆εκέµβριο θα πάρει 400
-Οµοίως, αν παίρνει ΚΕΑ 400 ευρώ, θα
πάρει 800 ευρώ
Υπενθυµίζεται ότι το ΚΕΑ υπολογίζεται
ως εξής:
-200 ευρώ για µονοπρόσωπο νοικοκυριό
-Προσαύξηση 100 ευρώ για ένα ενήλικο
µέλος
-Προσαύξηση 50 ευρώ για κάθε ανήλικο
παιδί
Για να λάβει ένα νοικοκυριό το «κοινωνικό
µέρισµα», δηλαδή το διπλό ΚΕΑ, δεν χρειάζεται η υποβολή κάποιας αίτησης, καθώς
τα ποσά θα υπολογιστούν αυτόµατα από το
σύστηµα. Να σηµειωθεί ότι στο οικονοµικό
επιτελείο εξετάζουν το ενδεχόµενο να δοθεί
ένα ποσό, στη βάση του «κοινωνικού
µερίσµατος», και σε χαµηλοσυνταξιούχους,
καθώς και σε υγειονοµικούς -όπως συνέβη
και το Πάσχα.

Από την Ένωση
Αγρινίου

Η
χαριστική
βολή
(Σελ.20)

∆εκτό το αίτηµα κήρυξης «Λιµνοθάλασσα»
του δήµου Αγρινίου σε
ο κάµπος του
κατάσταση έκτακτης
Λεσινίου –
ανάγκης
Τεράστιες οι
(Σελ.20)

Να καταγραφούν οι
ζηµιές των πληγέντων
ζητά ο δήµος Αγρινίου
(Σελ.20)

καταστροφές
σε
κτηνοτροφικές
µονάδες
(Σελ.20)

Αγρίνιο:
Ξανά
Εγκαίνια για
σε
το νέο κτίριο
θέση
του Κέντρου
µάχης
Κοινότητας µε για την
εκτροπή: Περιφερειακό την
Παράρτηµα
1η Νοεµβρίου στο Αγρίνιο
Ροµά
(Σελ.20)

(Σελ. 20)

ÐËÇÑÙÌÅÍÏ ÔÅËÏÓ
ÔÁ×. ÃÑÁÖÅÉÏ
ÁÃÑÉÍÉÏÕ
ΚΩ∆ΙΚΟΣ ΕΝΤΥΠΟΥ
2006

ÈÅÓÅÉÓ

Πορεία
προς το
µέλλον

Του Ã.Ó.

Γεγονός πρώτο: Η μείωση
του μόνιμου πληθυσμού
στην Ελλάδα είναι γεγονός
και τις επόμενες δεκαετίες
δεν
αναμένεται
να
ανακοπεί. Το δημογραφικό
ζήτημα που αντιμετωπίζει η
χώρα, και εν πολλοίς όλες οι
οικονομικά ανεπτυγμένες
κοινωνίες, δεν οφείλεται
απλά
στην
υπογεννητικότητα.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην
τρίτη θέση με τις πιο
γερασμένες χώρες του
ανεπτυγμένου κόσμου, ενώ
κατατάσσεται στα κράτημέλη της ΕΕ με τα
μεγαλύτερα
ποσοστά
ηλικιωμένων πολιτών.
Αξίζει να σημειωθεί, για
παράδειγμα, ότι στην
Ελλάδα υπάρχουν 2.482.000
συνταξιούχοι, ενώ το 22%
του πληθυσμού έχει ηλικία
άνω των 65 ετών.
Ταυτόχρονα, 21% των
συμπολιτών μας άνω των
65, διατρέχουν κίνδυνο
φτώχειας. Άρα πρέπει να
βρούμε τι θα κάνουμε στο
μέλλον, στο όποιο μέλλον
υπάρχει τέλος πάντων…
Γεγονός
δεύτερο:
προχθές στην Αθήνα έγινε
μια πορεία από την πλατεία
Κοτζιά προς το Σύνταγμα
μόνο από Πακιστανούς.
Υποτίθεται ότι ήταν πορεία
για…
θρησκευτικούς
λόγους. Μόνο για άντρες, οι
γυναίκες απαγορευμένες,
φυσικά και δεν ξέρουμε τι
λένε
γι’
αυτό
οι
προοδευτικές,
οι
φεμινίστριες, τα κινήματα
της εποχής, οι ανθρωπιστές
κλπ, κλπ.
Επρόκειτο για το Eid
Milan-un-Nabi την γέννηση
του Μουχάμαντ δηλαδή!
Αυτό που θα λέγαμε
Μωαμεθούγεννα!
Να
σημειωθεί ότι οι κολλητοί
των Τούρκων το είχαν
προαναγγείλει και στην
Πακιστανική τηλεόραση!
Παράλληλα
εκεί
εμφανίστηκαν και σημαίες
με ασπρόμαυρες ρίγες,
γαλάζιο και πράσινο του
Dawat e Islami, οργανισμού
που
επιδιώκει
την
εξάπλωση
του Ισλάμ
παγκοσμίως! Το δίκτυο έχει
38 ιδιοκτησίες/κέντρα στην
Αγγλία, 12 στην Ελλάδα και 7
στην Ισπανία! Στην Αθήνα
έχει στήσει 4 τέτοια
κέντρα...
(Συνέχεια στην σελ.2)