Πρωτοσέλιδο Μαχητής:







Recognized text:
1ï ÐÁÍÅËËÇÍÉÏ
ÂÑÁÂÅÉÏ ÊÁËÕÔÅÑÏÕ
ÊÕÑÉÏÕ ÁÑÈÑÏÕ
***
ÔÉÌÇÔÉÊÇ ÄÉÁÊÑÉÓÇ
Áðü ôï ºäñõìá
ÐñïáãùãÞò
Äçìïóéïãñáößáò
Áè. Â. Ìðüôóç

ÁÄΕÓÌÅÕÔÇ ÅÂÄÏÌÁÄÉÁΙÁ ÅÖÇÌÅÑΙÄÁ
Ç áñ÷áéüôåñç ôïõ íïìïý Áéôùëïáêáñíáíßáò
×Üñéôé Èåïý, ðñþôç åöçìåñßäá óôï íïìü óå áíáãíùóéìüôçôá, áíáãíùñéóéìüôçôá, ðïéïôéêÜ ÷áñáêôçñéóôéêÜ, óõ÷íüôçôá áíÜãíùóçò ê.ëð.,
ìåôÜ áðü ðáíåëëáäéêÞ äçìïóêüðçóç ôùí åôáéñåéþí MRB, VPRC, Metron Analysis (ìå åíôïëÞ ôïõ õðïõñãåßïõ Åðéêñáôåßáò)
Ιδρυτής:  ΑΝ∆ΡΕΑΣ Ι. ΚΑΝΗΣ - Ιδιοκτήτης, Εκδότης: ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΑ ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΥ - ΚΑΝΗ - Γραφεία: Παναγοπούλου 10 & Ποιητών. ΤΗΛ.: 26410.29975, FAX: 26410.28614
Τιµή φύλλου 1 ΕΥΡΩ¸ Έτος 60o - E-mail: [email protected] - ÔÅÔÁÑÔÇ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021 - Αριθ. Φύλλου 2660

ΚΑΤΑΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΑ

«Εικόνες» από το
παλιό Αγρίνιο
(Τρίτη ενότητα)
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ στη χώρα µας δεν υπήρχε ως το
1966. Στην Ελλάδα, και πρώτα στην περιοχή της
Αττικής, άρχισε να εκπέµπει πειραµατικά στις 23
Φεβρουαρίου του 1966. Για την ακρίβεια στις 6.30
το απόγευµα. Ηµέρα Τετάρτη. Η εικόνα της ήταν
θαµπή και τρεµουλιαστή, όπως αναφέρθηκε την
εποµένη στον Τύπο. Πρώτη παρουσιάστρια ήταν η
Ελένη Κυπραίου, η οποία ήταν ηθοποιός, σύζυγος
του δηµοσιογράφου Χρήστου Φιλιππίδη. Σήµερα
είναι 83 χρόνων και θυµάται: «Στο στούντιο
επικράτησε για λίγο νεκρική σιγή, η οποία έσπασε
από τη φωνή του συγκινηµένου διευθυντή
προγράµµατος Γιώργου Κάρτερ: “Έτοιµοι. Καλή
αρχή. Ελένη να είσαι πιο φυσική σε παρακαλώ.
Πάµε”.»
ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ το «σήµα» ήρθε το 1970. Τότε
άρχιζαν να αγοράζονται οι πρώτες τηλεοράσεις.
Λίγο πριν, κάποιοι που γνώριζαν πιο πολλά από
‘µας, µας εξηγούσαν τι περίπου σηµαίνει τηλεόραση
και το στόµα µας έµενε ανοιχτό µέχρι το τέλος: «Να,
θα γίνεται µια εγχείρηση στη Γερµανία και θα τη
βλέπουµε εδώ στην Ελλάδα. Ή θα µιλάει ο
Αµερικανός πρόεδρος στη Νέα Υόρκη και θα τον
βλέπουµε, θα τον ακούµε στην τηλεόραση». Μα
γίνονται αυτά, σκαφτόµασταν συγκλονισµένοι.
Ποιος να υπέθετε τότε σε τι ακριβώς θα
µεταβάλλονταν η τηλεόραση στις µέρες µας.
ΠΡΩΤΑ την εγκατέστησαν τα καταστήµατα
ηλεκτρικών ειδών και την είχαν στις βιτρίνες τους
ανοιχτή. Όσο αυτή εξέπεµπε. Τότε υπήρχαν µόνο
δύο κρατικά κανάλια: Η Ε.Ι.Ρ. (Εθνικό Ίδρυµα
Ραδιοτηλεόρασης) η µετέπειτα ΕΡΤ και η ΥΕΝΕ∆, η
µετέπειτα ΕΡΤ2.
ΤΟΥΣ πρώτους µήνες µετά τον Φεβρουάριο του
1966, το πρόγραµµα της τηλεόρασης ήταν 2ωρο. 68 το βράδυ. Αργότερα επιµηκύνθηκε ως τις 10 και
µετά ως τις 12.
ΜΑΖΕΥΟΜΑΣΤΑΝ λοιπόν έξω από τα
καταστήµατα ηλεκτρικών του Ντίνου Σιάµου, του
Στέφανου Γιαννόπουλου, των Βλάχου – Βελαώρα
(και τα τρία ήταν στην Παπαστράτου) και άλλων, για
να παρακολουθήσουµε ποδόσφαιρο και µπάσκετ.
Οι αναµεταδόσεις ήταν πραγµατικά ζωντανές, µέσα
από τις φωνές του Γιάννη ∆ιακογιάννη, του
Βαγγέλη Φουντουκίδη, του Νίκου Κατσαρού, του
Γιάννη Αργυρίου, του Γιάννη Μαµουζέλου, του
Σταύρου Τσώχου, του Χρήστου Ράπτη, του Γιάννη
Θεοδωρακόπουλου, του Μανόλη Μαυροµάτη, του
∆ηµήτρη Θεοδωρίδη.
ΩΡΕΣ όρθιοι, ταλαιπωρηµένοι αλλά και
εκστασιασµένοι από το πρωτόγνωρο θέαµα. Σιγά –
σιγά η TV µπήκε στα σπίτια των πλουσίων.
Πηγαίναµε κι εµείς καµιά φορά στους γείτονες να
παρακολουθήσουµε τα πρώτα σίριαλ: «Ο
παράξενος ταξιδιώτης», «Ο άγνωστος πόλεµος», «Η
γειτονιά µας», «Το λούνα παρκ». Όταν άρχιζαν
αυτές οι ελληνικές σειρές, οι δρόµοι άδειαζαν. Οι
πόλεις ερήµωναν. Οι Έλληνες βίωναν κάτι εντελώς
νέο και καθηλώνονταν σ’ αυτό.
ΟΙ
ΠΡΩΤΕΣ τηλεοράσεις δεν είχαν
τηλεχειριστήριο. Έπρεπε κάποιος να σηκωθεί για
να αλλάξει το κανάλι.
Η Ι∆ΙΩΤΙΚΗ τηλεόραση άρχισε να εκπέµπει το
1989.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ να αναφέρουµε ότι η πρώτη
τηλεοπτική διαφήµιση στον κόσµο µεταδόθηκε στις
ΗΠΑ. Ήταν την 1η Ιουλίου 1941. Η διαφήµιση
αφορούσε τα ρολόγια Bulova και παρουσιάστηκε
πριν από ένα µατς.
(Συνέχεια στη σελ. 2)

ÐËÇÑÙÌÅÍÏ ÔÅËÏÓ
ÔÁ×. ÃÑÁÖÅÉÏ
ÁÃÑÉÍÉÏÕ
ΚΩ∆ΙΚΟΣ ΕΝΤΥΠΟΥ
2006

ÈÅÓÅÉÓ
Επιστρεπτέα προκαταβολή 5:
Έξτρα ενίσχυση για τις κλειστές Γιατί κατάλαβαν
ότι εµείς πάντα
επιχειρήσεις
θα φοβόµαστε;

Αυξηµένα ελάχιστα
ποσά επιστρεπτέας προκαταβολής από 2.000 έως και
4.000 ευρώ προβλέπει η
υπουργική απόφαση για
τις επιχειρήσεις που παραµένουν κλειστές µε κρατική εντολή.
Με την απόφαση
ανοίγει ο δρόµος των πληρωµών 1,5 δις. ευρώ
από την ερχόµενη Τετάρτη µε τα τελικά στοιχεία
να δείχνουν ότι οι συνολικοί δικαιούχοι, περιορίζονται σε περίπου 360.000 έναντι 732.000
αιτήσεων.
Σύµφωνα µε την υπουργική απόφαση το
ελάχιστο ποσό της ενίσχυσης ανέρχεται σε:
α) για τις επιχειρήσεις που είναι κλειστές µε
κρατική εντολή (εστίαση, πολιτισµός, αθλητι-

σµός) ενίσχυση για δεν µπορεί να είναι κατώτερη:
2.000 ευρώ για επιχειρήσεις δικαιούχους που απασχολούν έναν (1) έως πέντε (5)
εργαζόµενους µε σχέση εξαρτηµένης εργασίας την 1η
Νοεµβρίου 2020,
4.000 ευρώ για επιχειρήσεις δικαιούχους που απασχολούν άνω των
πέντε (5) εργαζοµένων µε σχέση εξαρτηµένης
εργασίας την 1η Νοεµβρίου 2020.
β) Για τις λοιπές επιχειρήσεις η ενίσχυση δεν
µπορεί να είναι κατώτερη των χιλίων (1.000)
ευρώ.
Επιπλέον, η ενίσχυση δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000)
ευρώ.

∆ήµος
Αγρινίου: Oι
απαντήσεις
στην έντονη
κριτική για τη
Επίδοµα θέρµανσης:
διάχειριση των
Παρασκευή οι πρώτες
αδέσποτων
πληρωµές – Αναλυτικά τα ποσά

«Αγαπάµε τα ζώα»: Ο ∆ήµος
Αγρινίου βράβευσε µαθητές που
διακρίθηκαν σε διαγωνισµό
ζωγραφικής
(Σελ. 20)

(Σελ. 20)

(Σελ. 20)

Αντί Κυρίου Άρθρου

Όσοι διακτινώνουν τρόµο δεν
µπορεί να λέγονται χριστιανοί
- Και δεν είδαµε τίποτε ακόµα. Τα χειρότερα έρχονται.
- Προµηθευτείτε τρόφιµα για ένα
χρόνο. ∆εν φαντάζεστε τι πρόκειται σύντοµα να γίνει (ελέχθη πριν δύο χρόνια)
- Ο κορωνοYός δεν είναι τίποτε µπροστά σ’ αυτό που θα έρθει µετά απ’ αυτόν.
ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ! Συνέλθετε
χριστιανοί! ∆ιότι κυρίως από χριστιανών
χείλη ακούγονται αυτά και πολλά άλλα
ακόµα -αµέτρητα- τα οποία ξεπερνούν σε
τρόµο ακόµα και τις ανατριχιαστικές ιστορίες του Στίβεν Κινγκ.
Να ξεκαθαρίσουµε κάτι: όποιος διακτινώνει φόβο και εµβολίζει τρόµο στις
ψυχές των συνανθρώπων του δεν µπορεί
να λέγεται χριστιανός. Είτε είναι λαYκός,
είτε ιερέας, είτε είναι και δεσπότης. ∆ιότι
ό,τι και να είναι, προφήτης δεν είναι. Ως
και τούτου δεν δικαιούται να ερµηνεύει τις
θείες βουλές. Ούτε καν στο ελάχιστο, αφού
ο Θεός δεν ερµηνεύεται, παρά µόνο µέσω
των Αγίων, τους οποίους ο Ίδιος φωτίζει
και µόνο για συγκεκριµένα γεγονότα. Έως
εκεί.
Τους προφήτες λοιπόν τους χρίζει και
τους φέγγει ο Κύριος. ∆εν αυτοχρίζονται
µε σκοπό να τροµάξουν τον κόσµο προαναγγέλλοντας δεινά µείζονα της Αποκάλ-

υψης.
Είναι µεγάλη αµαρτία να πληγώνει
κανείς µ’ αυτόν τον βίαιο τρόπο τις ψυχές
των ήδη απελπισµένων συνανθρώπων του,
αυξάνοντας στο έπακρον την µέλαινα εσωτερικότητά τους. ∆εν φτάνει το πολιτικό
σύστηµα µε τη βάναυση λειτουργία του,
πρέπει να έχουµε και τους «προφήτες» από
πάνω;
Κανένας από τους Αγίους δεν έγινε
ποτέ προάγγελος κακών ειδήσεων. Και αν
(µέσω θείας πληροφόρησης) γνώριζε
κάποια κακά που θα έρχονταν, µε πολύ
διάκριση, χωρίς να αναστατώσει και να
πανικοβάλλει, µιλούσε ήρεµα και µε
αγάπη. Με αγάπη, διότι στον αυστηρό λόγο
των σηµερινών αυτοχρισθέντων «προφητών» ψηλαφίζεις απειλή, χαιρεκακία, ίσως
ανταπόδοση. Και άλλα πολλά… Αγάπη
όµως δεν αφουγκράζεσαι.
Και ας µην µιλήσουµε γα τις καθηµερινές «προφητείες» κάποιων εφηµερίδων
της πρωτεύουσας, οι οποίες αυτοεξευτελίζονται, σκορπώντας στον κόσµο απόγνωση και θλίψη, ενώ οι ίδιοι ακυρώνονται
βουλιάζοντας στα ψεύδη τους, για να πουλήσουν λίγα φύλλα παραπάνω.
(Συνέχεια στη σελ. 2)

Του Ã.Ó.

Έχει καταλάβει κανείς
ποια είναι η θέση του μέσου
Έλληνα σχετικά με το αν
κάνουν ή όχι καλό οι
συζητήσεις που κάνουμε με
τους απέναντι για τα
ελληνοτουρκικά; Επισήμως
κάνουμε «επαφές» και δεν
διαπραγματευόμαστε, οι
πιο δεξιοί στην Ελλάδα λένε
κακώς(περίπου αυτό που
είπε ο Σαμαράς, τονίζοντας
ότι με πειρατές δεν
συζητάς) και οι πιο αριστεροί λένε «αφήστε να συζητήσουμε, ο διάλογος κάνει
καλό, κι αν τα δώσεις κι όλα
δεν πειράζει καλή καρδία).
Υπάρχουν και εκείνοι της
πρώην κυβέρνησης βέβαια
που πάντα είναι κι εδώ κι
εκεί που λένε «οι συνομιλίες
είναι ό, τι πιο πατριωτικό
μπορεί να γίνει όπως πατριωτική ήταν η συμφωνία
των Πρεσπών»(σ.σ. που
έδωσε όνομα, εθνικότητα
και ονομασία προϊόντων
στους
σλαβοαλβανομακεδόνες).
Όμως αυτές εδώ τις
γραμμές δεν τις απασχολεί
το λέμε και το ξέρουμε αλλά
τι λέει η Τουρκία για εμάς
και γιατί αυτό δεν το έλεγε
πάντα. Άρχισε να το λέει
μετά την πτώση του
Παπαδόπουλου και την νέα
χούντα του Ιωαννίδη, αμέσως μετά από το Πολυτεχνείο, το 1973 και κυρίως
αφού μπήκε στην Κύπρο.
Για την ιστορία, σύμφωνα με δημοσίευμα της
Καθημερινής
«πολλές
φορές η Τουρκία επικαλείται τις συνθήκες της
Λωζάννης και των Παρισίων
και
ισχυρίζεται
πως
υπάρχουν κενά που δημιουργούν ασάφειες. Έτσι
έχουν εκφραστεί θεωρίες
περί «γκρίζων ζωνών»,
δηλαδή νησιών, νησίδων
και βραχονησίδων που,
σύμφωνα με την Άγκυρα,
δεν έχει καθοριστεί η κυριαρχία τους! Αυτές τις θέσεις
της όμως η Τουρκία τις εκφράζει τα τελευταία χρόνια,
ενώ η ίδια είχε εντελώς διαφορετική άποψη πριν από
λίγες δεκαετίες.
Μια απόδειξη για τη
διαφοροποίηση της τουρκικής θέσης είναι χάρτης που
βρίσκεται στα χέρια της «Κ».
Χρονολογείται στις αρχές
της δεκαετίας του ’70.
(Συνέχεια στη σελ. 2)