Πρωτοσέλιδο Μαχητής:







Recognized text:
1ï ÐÁÍÅËËÇÍÉÏ
ÂÑÁÂÅÉÏ ÊÁËÕÔÅÑÏÕ
ÊÕÑÉÏÕ ÁÑÈÑÏÕ
***
ÔÉÌÇÔÉÊÇ ÄÉÁÊÑÉÓÇ
Áðü ôï ºäñõìá
ÐñïáãùãÞò
Äçìïóéïãñáößáò
Áè. Â. Ìðüôóç

ÁÄΕÓÌÅÕÔÇ ÅÂÄÏÌÁÄÉÁΙÁ ÅÖÇÌÅÑΙÄÁ
Ç áñ÷áéüôåñç ôïõ íïìïý Áéôùëïáêáñíáíßáò
×Üñéôé Èåïý, ðñþôç åöçìåñßäá óôï íïìü óå áíáãíùóéìüôçôá, áíáãíùñéóéìüôçôá, ðïéïôéêÜ ÷áñáêôçñéóôéêÜ, óõ÷íüôçôá áíÜãíùóçò ê.ëð.,
ìåôÜ áðü ðáíåëëáäéêÞ äçìïóêüðçóç ôùí åôáéñåéþí MRB, VPRC, Metron Analysis (ìå åíôïëÞ ôïõ õðïõñãåßïõ Åðéêñáôåßáò)
Ιδρυτής: ✝ ΑΝ∆ΡΕΑΣ Ι. ΚΑΝΗΣ - Ιδιοκτήτης, Εκδότης: ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΑ ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΥ - ΚΑΝΗ - Γραφεία: Παναγοπούλου 10 & Ποιητών. ΤΗΛ.: 26410.29975, FAX: 26410.28614
Τιµή φύλλου 1 ΕΥΡΩ¸ Έτος 59o - E-mail: [email protected] - ÔÅÔÁÑÔÇ 23 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020 - Αριθ. Φύλλου 2642

ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

Κατάκριση και
συκοφαντία
«Εν ω κρίµατι κρίνετε, κριθήσεσθε και
εν ω µέτρο µετρείτε, µετρηθήσετε υµίν»
Ο Κύριος (Ματθ. ζ’-2)
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ έχουµε έντονη επιρρέπεια
στην καταλαλιά, στην κατάκριση, στη συκοφαντία.
Οι τρεις αυτοί όροι εκφράζουν διαφορετικά
νοήµατα. Καταλαλιά είναι η παράθεση ενός
αρνητικού γεγονότος, µιας κακής πράξης την
οποία διέπραξε κάποιος συνάνθρωπός µας.
Κατάκριση είναι η αναλυτική περιγραφή της
πράξης, µετά την οποία ακολουθεί αρνητική
κρίση. Συκοφαντία, τέλος, είναι ο ψευδής
κατακριτικός λόγος για κάτι που ο συνάνθρωπός
µας δεν διέπραξε ποτέ. Και οι τρεις µορφές
κρίσης είναι αµαρτίες, µε χειρότερη τη
συκοφαντία.
ΣΤΟΥΣ καιρούς της τιµής, οι Ιάπωνες έκαναν
χαρακίρι µπρος στο κατώφλι του σπιτιού του
συκοφάντη τους και πέθαιναν εκεί, σε µία ύστατη
προσπάθεια αποκατάστασης της τιµής τους.
Ο ΚΟΣΜΟΣ εύκολα συκοφαντεί και
συνήθως βρίσκει τα απέναντι ώτα πρόθυµα και
ολάνοιχτα, διότι αυτή η ανθρώπινη διαλεκτική
συναλληλία, όσο έκπτωτη και αν είναι, έχει µία
γλύκα, µία αρρωστηµένη ικανοποίηση και µαζί
µία εκτονωτική διάχυση της όποιας αρνητικής
ψυχικής ενέργειας. Η κακολογία και το
κουτσοµπολιό ποτέ δεν έλειψαν από τον κόσµο.
ΤΡΕΙΣ άνθρωποι ναυάγησαν σε ένα
αποµονωµένο ερηµονήσι. Ελπίδες ανύπαρκτες.
Σε λίγο οι δύο αποµακρύνθηκαν κάπως και
χαµηλόφωνα άρχισαν να κουτσοµπολεύουν τον
τρίτο.
✽✽✽
Η ΚΑΤΑΚΡΙΣΗ λοιπόν µπορεί να προσφέρει
µία πρόσκαιρη και απατηλή ψυχική ηδονή, η
οποία όµως γρήγορα µεταβάλλεται σε τύψεις, σε
ταγκή εσωτερική διάθεση, σε πικρή µεταµέλεια.
Εκτός αν η συνείδηση του ανθρώπου, λόγω
χρόνιας πνευµατικής ξηρασίας, έχει γίνει τόσο
συµπαγής και αδιαπέραστη, ώστε να έχει επέλθει
ολοκληρωτική αναισθησία.
Η ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ ―λένε― είναι ένα
κίβδηλο νόµισµα που το φτιάχνουν λίγοι, αλλά
πολλοί, όταν φτάνει στα χέρια τους, το
κυκλοφορούν χωρίς ντροπή.
∆ΥΟ ―τουλάχιστον― ανθρώπους χρειάζεται
η κατάκριση, οι οποίοι πρέπει να εµφορούνται
από τον ίδιο ζήλο… Και δεν είναι δύσκολο. «Ει µη
ηδέως ήκουες, ουκ αν αυτός µε ελοιδόρει»,
απάντησε ο Σωκράτης σε κάποιον, όταν του
µετέφερε ότι ένας φίλος του τον κατηγόρησε.
(Εάν εσύ δεν άκουγες ευχάριστα όσα εκείνος σου
έλεγε εναντίον µου, αυτός δεν θα µε
κατηγορούσε).
«∆ΥΣΤΥΧΩΣ είναι πολύ πιο εύκολο να
σκοπεύσεις κατά του αηδονιού, παρά να µιµηθείς
τη µελωδία του», τονίζει ένας σοφός λόγος.
Ο ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ είναι ευτελούς ποιότητας
άνθρωπος, µε φθαρµένη ηθική, µε σκοτισµένο
νου, µε διαβλητικό φρόνηµα. ∆εν αντιλαµβάνεται
ότι η λάσπη την οποία προσπαθεί να εκτοξεύσει
στους άλλους, επιστρέφει στον ίδιο και τον
λερώνει.
ΕΙΝΑΙ γεγονός ότι δεν µπορείς να εκτιµήσεις
σωστά έναν άνθρωπο από αυτά που λένε οι άλλοι
γι’ αυτόν. Όµως µπορείς να συµπεράνεις πολλά
πράγµατα από αυτά που λέει ο ίδιος για τους
άλλους.
(Συνέχεια στη σελ. 2)

Περιφέρεια: Εντός του Οκτωβρίου
οι αιτήσεις για το πρόγραµµα
χορήγησης κεφαλαίων κίνησης

Εντός Οκτωβρίου θα
µπορούν να υποβάλλουν
αιτήσεις συµµετοχής στο
πρόγραµµα
«Στήριξη
Επιχειρήσεων
που
επλήγησαν από την Covid19 στην ∆υτική Ελλάδα» οι
ενδιαφερόµενοι
επιχειρηµατίες
και
ελεύθεροι επαγγελµατίες.
Η δράση αφορά σε ενίσχυση των µικρών και
πολύ µικρών επιχειρήσεων που επλήγησαν από
την πανδηµία µε τη µορφή µη επιστρεπτέας
επιχορήγησης (κεφάλαιο κίνησης), µε συνολικό
προϋπολογισµό
30
εκατοµµύρια
ευρώ,
εντασσόµενη στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό
Πρόγραµµα «∆υτική Ελλάδα 2014-2020». Στόχος
είναι η στήριξη των επιχειρήσεων που
αντιµετωπίζουν ανεπάρκεια ρευστότητας και
υφίστανται σηµαντικές ζηµίες λόγω των
επιπτώσεων από τα µέτρα για τον περιορισµό της
έξαρσης της νόσου COVID-19. Ο εξαιρετικός
χαρακτήρας της έξαρσης της νόσου COVID-19

σηµαίνει ότι οι εν λόγω
ζηµίες δεν θα µπορούσαν
να είχαν προβλεφθεί, είναι
σηµαντικής κλίµακας και
ως
εκ
τούτου,
δηµιουργούν
για
τις
επιχειρήσεις συνθήκες που
διαφέρουν σηµαντικά από
τις συνθήκες της αγοράς
στις οποίες λειτουργούν
κανονικά. Ακόµη και υγιείς επιχειρήσεις, οι οποίες
είναι καλά προετοιµασµένες για τους εγγενείς
κινδύνους της συνήθους επιχειρηµατικής
δραστηριότητας, αντιµετωπίζουν δυσκολίες οι
οποίες θέτουν σε κίνδυνο την βιωσιµότητά τους.
Πρωταρχικός στόχος της παρούσας δράσης είναι
να παρασχεθεί στοχευµένα, δηµόσια στήριξη
προκειµένου να διασφαλιστεί ότι στην αγορά θα
υπάρξει επαρκής ρευστότητα για την
αντιµετώπιση των επιπτώσεων της νόσου COVID19.

(Συνέχεια στη σελ. 20)

«Τα δώρα
“Ρηµάζουν την Ερµίτσα,
καταστρέφουν τις υποδοµές” της Ειρήνης»

Οργισμένοι εμφανίζονται κάτοικοι της Καμαρούλας που
καταγγέλλουν «νέα ευρείας έκτασης λεηλασία αδρανών υλικών
(αμμοληψία) από το ποτάμι της Ερμίτσας στις θέσεις Λογγά και
Δέση».
Ζητούν τη σύγκλιση του τοπικού συμβουλίου και ενημερώνουν σχετικά τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Αγρινίου και
της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ζητώντας της «να προβεί
άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες για την αποκατάσταση των
βλαβών στις υποδομές και ιδίως στο φράγμα και σε μία γέφυρα,
πριν η καταστροφή γίνει ολοκληρωτική».
(Συνέχεια στη σελ. 20)

Η «∆ιέξοδος»
µε µια νέα
χειρονοµία
αγάπης στάθηκε
αρωγός στους
οικονοµικά
ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΕΟΡΤΑΖΕΙ
αδύναµους
ΤΟΝ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΑ ΑΓΙΟ ΤΟΥ
µαθητές

«ΙΩΑΝΝΗ ΒΡΑΧΩΡΙΤΗ»

Σήμερα, Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου είναι η εορτή μνήμης και τιμής
του Νεομάρτυρος Ιωάννου του
Βραχωρίτου του εξ Αγαρηνών.
Ο Άγιος Ιωάννης ήταν μουσουλμάνος και το όνομά του ήταν
Χασάν. Γεννήθηκε στην Κόνιτσα το
1788 και ερχόμενος στο Βραχώρι ως
Δερβίσης (με θρησκευτική και πολιτική εξουσία) γνώρισε τον Χριστό
από τον τότε ιερέα του Ι.Ν. Αγ.
Δημητρίου, του πρώτου ενοριακού
ναού στο Βραχώρι (1664). Βαπτίσθηκε χριστιανός στην Ιθάκη και επιστρέφοντας στο Βραχώρι τον συνέλαβαν. Υπέστη πολλά μαρτύρια,
οδηγήθηκε στον προαύλιο χώρο του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου που ήταν
χώρος εκτελέσεων των Ελλήνων και αποκεφαλίσθηκε ανάμεσα στον
ιστορικό πλάτανο και το πηγάδι που διατηρούνται μέχρι σήμερα. Γι’
αυτό και ο χώρος αυτός, που βάφτηκε με το αγιασμένο του αίμα, ονομάστηκε τόπος του μαρτυρίου του. Ήταν 23 Σεπτεμβρίου του 1814
όταν σφαγιάσθηκε και αναδείχθηκε μάρτυρας της Ορθόδοξης
Εκκλησίας μας. Στον τόπο μαρτυρίου του θα εορταστεί και φέτος η
μνήμη του.
Σήμερα το πρωί τελέσθηκε, στο εκκλησάκι του Αγίου, Πανηγυρική Θεία Λειτουργία μετά θείου κηρύγματος. Ο τόπος μαρτυρίου θα
είναι ανοικτός όλη την ημέρα της Τετάρτης, ενώ το απόγευμα 5.30μμ
θα τελεσθεί η παράκληση του Αγίου Ιωάννου.
Κάθε κάτοικος αξίζει να τιμήσει τον Νεομάρτυρα που με το αίμα
του ευλόγησε τη γη του Αγρινίου.

(Σελ.20)

Έκθεση του
Εικαστικού
Εργαστηρίου
του ∆ήµου
Αγρινίου
(Σελ. 4)

Καθαρίστηκε
από
εθελοντές ο
βυθός του
λιµανιού της
Αµφιλοχίας
(Σελ. 4)

ÐËÇÑÙÌÅÍÏ ÔÅËÏÓ
ÔÁ×. ÃÑÁÖÅÉÏ
ÁÃÑÉÍÉÏÕ
ΚΩ∆ΙΚΟΣ ΕΝΤΥΠΟΥ
2006

ÈÅÓÅÉÓ

Η µεγάλη
ευθύνη της
δηµοσιογραφίας
(δεν είναι αυτή
που νοµίζετε)

Του Ã.Ó.

Δυστυχώς τα πράγματα δεν εξελίσσονται καλά
στα βασικά πεδία της ζωής
μας και κανείς δεν ξέρει
πώς θα εξελιχθεί όλο αυτό
που συμβαίνει γύρω μας.
Έχει πάει 22 Σεπτεμβρίου την ώρα που γράφονται τούτες οι γραμμές
και τα σχολεία στην χώρα
δεν έχουν ανοίξει κανονικά! Κάμποσα στο Αγρίνιο
πάνε για δεύτερη μέρα
συνεχόμενη κλειστά και
κανείς δεν ξέρει για ποιον
λόγο ακριβώς. Κάτι ψελλίζουν μερικοί για πολιτικά κίνητρα και αντιφασισμούς, κάποιοι για μάσκες
χωρίς να εξηγείται να γίνεται γιατί ήταν μεγάλες οι
μάσκες ή γιατί δεν θέλουν
τα παιδιά να φορούν
μάσκα. Αλλά ποια παιδιά;
Μερικά, ελάχιστα παιδιά… Διότι μάθαμε να
κάνουν πορεία 35 μαθητές
στο Αγρίνιο και οι δειλοί
«δημοσιογράφοι» να λένε
«οι μαθητές του Αγρινίου
σήμερα διαδήλωσαν…
κλπ, κλπ»!
Αυτός ήταν ένας
ακόμη θρίαμβος των ακραίων που κατάφερναν
πάντα να κάνουν τους
δικούς τους να έχουν δίκιο
και να καπελώνουν το κοινωνικό σύνολο. «Η εργατιά του Αγρινίου», ακούς
και καταλαβαίνεις ότι
μιλάνε για 15 άτομα ενός
συλλόγου που όπου
ψηφίζουν 30 για να βγουν
20 και να κατεβαίνουν
στην πλατεία οι 10 με την
πρώτη ευκαιρία. Και οι
ανεπαρκείς δημοσιογράφοι, οι δειλοί που δεν
τολμούν να γράψουν με το
όνομά τους μια αράδα εδώ
και δεκαετίες, εκεί από
κοντά.
Μπορεί να έχασαν την
είδηση του αιώνα, ότι έχουμε χρεοκοπήσει, αλλά
όταν τους κυνήγησε ο εξοργισμένος, κακομαθημένος λαός, που είχε μάθε
στο άραγμα και στο
βύσμα, αμέσως είπαν το
«ποίημα».
(Συνέχεια στη σελ. 2)