1ï ÐÁÍÅËËÇÍÉÏ ÂÑÁÂÅÉÏ ÊÁËÕÔÅÑÏÕ ÊÕÑÉÏÕ ÁÑÈÑÏÕ *** ÔÉÌÇÔÉÊÇ ÄÉÁÊÑÉÓÇ Áðü ôï ºäñõìá ÐñïáãùãÞò Äçìïóéïãñáößáò Áè. Â. Ìðüôóç ÁÄΕÓÌÅÕÔÇ ÅÂÄÏÌÁÄÉÁΙÁ ÅÖÇÌÅÑΙÄÁ Ç áñ÷áéüôåñç ôïõ íïìïý Áéôùëïáêáñíáíßáò ×Üñéôé Èåïý, ðñþôç åöçìåñßäá óôï íïìü óå áíáãíùóéìüôçôá, áíáãíùñéóéìüôçôá, ðïéïôéêÜ ÷áñáêôçñéóôéêÜ, óõ÷íüôçôá áíÜãíùóçò ê.ëð., ìåôÜ áðü ðáíåëëáäéêÞ äçìïóêüðçóç ôùí åôáéñåéþí MRB, VPRC, Metron Analysis (ìå åíôïëÞ ôïõ õðïõñãåßïõ Åðéêñáôåßáò) Ιδρυτής: ✝ ΑΝ∆ΡΕΑΣ Ι. ΚΑΝΗΣ - Ιδιοκτήτης, Εκδότης: ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΑ ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΥ - ΚΑΝΗ - Γραφεία: Παναγοπούλου 10 & Ποιητών. ΤΗΛ.: 26410.29975, FAX: 26410.28614 Τιµή φύλλου 1 ΕΥΡΩ¸ Έτος 59o - E-mail: [email protected] - ÔÅÔÁÑÔÇ 23 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020 - Αριθ. Φύλλου 2642 ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ Κατάκριση και συκοφαντία «Εν ω κρίµατι κρίνετε, κριθήσεσθε και εν ω µέτρο µετρείτε, µετρηθήσετε υµίν» Ο Κύριος (Ματθ. ζ’-2) ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ έχουµε έντονη επιρρέπεια στην καταλαλιά, στην κατάκριση, στη συκοφαντία. Οι τρεις αυτοί όροι εκφράζουν διαφορετικά νοήµατα. Καταλαλιά είναι η παράθεση ενός αρνητικού γεγονότος, µιας κακής πράξης την οποία διέπραξε κάποιος συνάνθρωπός µας. Κατάκριση είναι η αναλυτική περιγραφή της πράξης, µετά την οποία ακολουθεί αρνητική κρίση. Συκοφαντία, τέλος, είναι ο ψευδής κατακριτικός λόγος για κάτι που ο συνάνθρωπός µας δεν διέπραξε ποτέ. Και οι τρεις µορφές κρίσης είναι αµαρτίες, µε χειρότερη τη συκοφαντία. ΣΤΟΥΣ καιρούς της τιµής, οι Ιάπωνες έκαναν χαρακίρι µπρος στο κατώφλι του σπιτιού του συκοφάντη τους και πέθαιναν εκεί, σε µία ύστατη προσπάθεια αποκατάστασης της τιµής τους. Ο ΚΟΣΜΟΣ εύκολα συκοφαντεί και συνήθως βρίσκει τα απέναντι ώτα πρόθυµα και ολάνοιχτα, διότι αυτή η ανθρώπινη διαλεκτική συναλληλία, όσο έκπτωτη και αν είναι, έχει µία γλύκα, µία αρρωστηµένη ικανοποίηση και µαζί µία εκτονωτική διάχυση της όποιας αρνητικής ψυχικής ενέργειας. Η κακολογία και το κουτσοµπολιό ποτέ δεν έλειψαν από τον κόσµο. ΤΡΕΙΣ άνθρωποι ναυάγησαν σε ένα αποµονωµένο ερηµονήσι. Ελπίδες ανύπαρκτες. Σε λίγο οι δύο αποµακρύνθηκαν κάπως και χαµηλόφωνα άρχισαν να κουτσοµπολεύουν τον τρίτο. ✽✽✽ Η ΚΑΤΑΚΡΙΣΗ λοιπόν µπορεί να προσφέρει µία πρόσκαιρη και απατηλή ψυχική ηδονή, η οποία όµως γρήγορα µεταβάλλεται σε τύψεις, σε ταγκή εσωτερική διάθεση, σε πικρή µεταµέλεια. Εκτός αν η συνείδηση του ανθρώπου, λόγω χρόνιας πνευµατικής ξηρασίας, έχει γίνει τόσο συµπαγής και αδιαπέραστη, ώστε να έχει επέλθει ολοκληρωτική αναισθησία. Η ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ ―λένε― είναι ένα κίβδηλο νόµισµα που το φτιάχνουν λίγοι, αλλά πολλοί, όταν φτάνει στα χέρια τους, το κυκλοφορούν χωρίς ντροπή. ∆ΥΟ ―τουλάχιστον― ανθρώπους χρειάζεται η κατάκριση, οι οποίοι πρέπει να εµφορούνται από τον ίδιο ζήλο… Και δεν είναι δύσκολο. «Ει µη ηδέως ήκουες, ουκ αν αυτός µε ελοιδόρει», απάντησε ο Σωκράτης σε κάποιον, όταν του µετέφερε ότι ένας φίλος του τον κατηγόρησε. (Εάν εσύ δεν άκουγες ευχάριστα όσα εκείνος σου έλεγε εναντίον µου, αυτός δεν θα µε κατηγορούσε). «∆ΥΣΤΥΧΩΣ είναι πολύ πιο εύκολο να σκοπεύσεις κατά του αηδονιού, παρά να µιµηθείς τη µελωδία του», τονίζει ένας σοφός λόγος. Ο ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ είναι ευτελούς ποιότητας άνθρωπος, µε φθαρµένη ηθική, µε σκοτισµένο νου, µε διαβλητικό φρόνηµα. ∆εν αντιλαµβάνεται ότι η λάσπη την οποία προσπαθεί να εκτοξεύσει στους άλλους, επιστρέφει στον ίδιο και τον λερώνει. ΕΙΝΑΙ γεγονός ότι δεν µπορείς να εκτιµήσεις σωστά έναν άνθρωπο από αυτά που λένε οι άλλοι γι’ αυτόν. Όµως µπορείς να συµπεράνεις πολλά πράγµατα από αυτά που λέει ο ίδιος για τους άλλους. (Συνέχεια στη σελ. 2) Περιφέρεια: Εντός του Οκτωβρίου οι αιτήσεις για το πρόγραµµα χορήγησης κεφαλαίων κίνησης Εντός Οκτωβρίου θα µπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις συµµετοχής στο πρόγραµµα «Στήριξη Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την Covid19 στην ∆υτική Ελλάδα» οι ενδιαφερόµενοι επιχειρηµατίες και ελεύθεροι επαγγελµατίες. Η δράση αφορά σε ενίσχυση των µικρών και πολύ µικρών επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδηµία µε τη µορφή µη επιστρεπτέας επιχορήγησης (κεφάλαιο κίνησης), µε συνολικό προϋπολογισµό 30 εκατοµµύρια ευρώ, εντασσόµενη στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραµµα «∆υτική Ελλάδα 2014-2020». Στόχος είναι η στήριξη των επιχειρήσεων που αντιµετωπίζουν ανεπάρκεια ρευστότητας και υφίστανται σηµαντικές ζηµίες λόγω των επιπτώσεων από τα µέτρα για τον περιορισµό της έξαρσης της νόσου COVID-19. Ο εξαιρετικός χαρακτήρας της έξαρσης της νόσου COVID-19 σηµαίνει ότι οι εν λόγω ζηµίες δεν θα µπορούσαν να είχαν προβλεφθεί, είναι σηµαντικής κλίµακας και ως εκ τούτου, δηµιουργούν για τις επιχειρήσεις συνθήκες που διαφέρουν σηµαντικά από τις συνθήκες της αγοράς στις οποίες λειτουργούν κανονικά. Ακόµη και υγιείς επιχειρήσεις, οι οποίες είναι καλά προετοιµασµένες για τους εγγενείς κινδύνους της συνήθους επιχειρηµατικής δραστηριότητας, αντιµετωπίζουν δυσκολίες οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο την βιωσιµότητά τους. Πρωταρχικός στόχος της παρούσας δράσης είναι να παρασχεθεί στοχευµένα, δηµόσια στήριξη προκειµένου να διασφαλιστεί ότι στην αγορά θα υπάρξει επαρκής ρευστότητα για την αντιµετώπιση των επιπτώσεων της νόσου COVID19. (Συνέχεια στη σελ. 20) «Τα δώρα “Ρηµάζουν την Ερµίτσα, καταστρέφουν τις υποδοµές” της Ειρήνης» Οργισμένοι εμφανίζονται κάτοικοι της Καμαρούλας που καταγγέλλουν «νέα ευρείας έκτασης λεηλασία αδρανών υλικών (αμμοληψία) από το ποτάμι της Ερμίτσας στις θέσεις Λογγά και Δέση». Ζητούν τη σύγκλιση του τοπικού συμβουλίου και ενημερώνουν σχετικά τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Αγρινίου και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ζητώντας της «να προβεί άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες για την αποκατάσταση των βλαβών στις υποδομές και ιδίως στο φράγμα και σε μία γέφυρα, πριν η καταστροφή γίνει ολοκληρωτική». (Συνέχεια στη σελ. 20) Η «∆ιέξοδος» µε µια νέα χειρονοµία αγάπης στάθηκε αρωγός στους οικονοµικά ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΕΟΡΤΑΖΕΙ αδύναµους ΤΟΝ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΑ ΑΓΙΟ ΤΟΥ µαθητές «ΙΩΑΝΝΗ ΒΡΑΧΩΡΙΤΗ» Σήμερα, Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου είναι η εορτή μνήμης και τιμής του Νεομάρτυρος Ιωάννου του Βραχωρίτου του εξ Αγαρηνών. Ο Άγιος Ιωάννης ήταν μουσουλμάνος και το όνομά του ήταν Χασάν. Γεννήθηκε στην Κόνιτσα το 1788 και ερχόμενος στο Βραχώρι ως Δερβίσης (με θρησκευτική και πολιτική εξουσία) γνώρισε τον Χριστό από τον τότε ιερέα του Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου, του πρώτου ενοριακού ναού στο Βραχώρι (1664). Βαπτίσθηκε χριστιανός στην Ιθάκη και επιστρέφοντας στο Βραχώρι τον συνέλαβαν. Υπέστη πολλά μαρτύρια, οδηγήθηκε στον προαύλιο χώρο του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου που ήταν χώρος εκτελέσεων των Ελλήνων και αποκεφαλίσθηκε ανάμεσα στον ιστορικό πλάτανο και το πηγάδι που διατηρούνται μέχρι σήμερα. Γι’ αυτό και ο χώρος αυτός, που βάφτηκε με το αγιασμένο του αίμα, ονομάστηκε τόπος του μαρτυρίου του. Ήταν 23 Σεπτεμβρίου του 1814 όταν σφαγιάσθηκε και αναδείχθηκε μάρτυρας της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας. Στον τόπο μαρτυρίου του θα εορταστεί και φέτος η μνήμη του. Σήμερα το πρωί τελέσθηκε, στο εκκλησάκι του Αγίου, Πανηγυρική Θεία Λειτουργία μετά θείου κηρύγματος. Ο τόπος μαρτυρίου θα είναι ανοικτός όλη την ημέρα της Τετάρτης, ενώ το απόγευμα 5.30μμ θα τελεσθεί η παράκληση του Αγίου Ιωάννου. Κάθε κάτοικος αξίζει να τιμήσει τον Νεομάρτυρα που με το αίμα του ευλόγησε τη γη του Αγρινίου. (Σελ.20) Έκθεση του Εικαστικού Εργαστηρίου του ∆ήµου Αγρινίου (Σελ. 4) Καθαρίστηκε από εθελοντές ο βυθός του λιµανιού της Αµφιλοχίας (Σελ. 4) ÐËÇÑÙÌÅÍÏ ÔÅËÏÓ ÔÁ×. ÃÑÁÖÅÉÏ ÁÃÑÉÍÉÏÕ ΚΩ∆ΙΚΟΣ ΕΝΤΥΠΟΥ 2006 ÈÅÓÅÉÓ Η µεγάλη ευθύνη της δηµοσιογραφίας (δεν είναι αυτή που νοµίζετε) Του Ã.Ó. Δυστυχώς τα πράγματα δεν εξελίσσονται καλά στα βασικά πεδία της ζωής μας και κανείς δεν ξέρει πώς θα εξελιχθεί όλο αυτό που συμβαίνει γύρω μας. Έχει πάει 22 Σεπτεμβρίου την ώρα που γράφονται τούτες οι γραμμές και τα σχολεία στην χώρα δεν έχουν ανοίξει κανονικά! Κάμποσα στο Αγρίνιο πάνε για δεύτερη μέρα συνεχόμενη κλειστά και κανείς δεν ξέρει για ποιον λόγο ακριβώς. Κάτι ψελλίζουν μερικοί για πολιτικά κίνητρα και αντιφασισμούς, κάποιοι για μάσκες χωρίς να εξηγείται να γίνεται γιατί ήταν μεγάλες οι μάσκες ή γιατί δεν θέλουν τα παιδιά να φορούν μάσκα. Αλλά ποια παιδιά; Μερικά, ελάχιστα παιδιά… Διότι μάθαμε να κάνουν πορεία 35 μαθητές στο Αγρίνιο και οι δειλοί «δημοσιογράφοι» να λένε «οι μαθητές του Αγρινίου σήμερα διαδήλωσαν… κλπ, κλπ»! Αυτός ήταν ένας ακόμη θρίαμβος των ακραίων που κατάφερναν πάντα να κάνουν τους δικούς τους να έχουν δίκιο και να καπελώνουν το κοινωνικό σύνολο. «Η εργατιά του Αγρινίου», ακούς και καταλαβαίνεις ότι μιλάνε για 15 άτομα ενός συλλόγου που όπου ψηφίζουν 30 για να βγουν 20 και να κατεβαίνουν στην πλατεία οι 10 με την πρώτη ευκαιρία. Και οι ανεπαρκείς δημοσιογράφοι, οι δειλοί που δεν τολμούν να γράψουν με το όνομά τους μια αράδα εδώ και δεκαετίες, εκεί από κοντά. Μπορεί να έχασαν την είδηση του αιώνα, ότι έχουμε χρεοκοπήσει, αλλά όταν τους κυνήγησε ο εξοργισμένος, κακομαθημένος λαός, που είχε μάθε στο άραγμα και στο βύσμα, αμέσως είπαν το «ποίημα». (Συνέχεια στη σελ. 2)
Πρωτοσέλιδο Μαχητής:
Recognized text: