Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΠΡΩΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ
ΤΕΤΑΡΤΗ
Hellent Post
ΧΡΟΝΙΑ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020
91 772529
029138
ΕΤΟΣ: 5Ο
ΤΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ
ΑP. ΦΥΛΛΟΥ 14206
Τ: 210 38 17 700-210 38 17 716-210 38 17 737 F: 210 38 17 331 E: [email protected] W. www.ihodimoprasion.gr
Δένδιας: Η προκλητικότητα
της Τουρκίας φτάνει
στον παραλογισμό
Σχολεία
Ελληνικά νησιά
Τειρεσία
Στις 14 Σεπτεμβρίου χτυπά το πρτο κουδούνι
στα σχολεία. Αγνα δρόμου κάνει το υπουργείο
Παιδείας , προκειμένου να είναι έτοιμα όλα τα
μέτρα, μικρότερα και μεγαλύτερα , για την νέα
σχολική χρονιά.
Το άνοιγμα του τουρισμού, τα μέτρα που δεν τηρήθηκαν με τους συνωστισμούς στα μπαρ και στα
μπιτς μπαρ, η απόκρυψη των κρουσμάτων στις
τοπικές κοινωνίες για να μην μπουν στη λίστα
του ΕΟΔΥ, είναι οι βασικές αιτίες που οδήγησαν
στην ένταξη επτά νησιν στην <κόκκινη λίστα>
της Βρετανικής κυβέρνησης.
dd Στις <μαύρες λίστες του Τειρεσία θα συνεχίσουν να είναι καταχωρημένοι οι δανειο λήπτες, που πτωχεύουν, παρά το γεγονός ότι
μετά το πέρας της τριετίας θα απαλλάσσονται
από τα χρέη τους .
Την Πρόεδρο της Δημο κρατίας
ενημέρωσε χθες ο υπουργός
Εξωτερικν Νίκος Δένδιας
τόσο για την κατάσταση στην
ανατολική Μεσόγειο όσο και
για τις συμφωνίες της Ελλάδας για την
χάραξη AΟΖ με Ιταλία και Αίγυπτο.
αΟι συμφωνίες αυτές αναδεικνύουν τον ρόλο
της Ελλάδας ως παράγοντα σταθερότητας
στην περιοχή. Μαζί με την αμυντική συμφωνία με τις ΗΠΑ δεν ξέρω αν άλλη χρα έχει
κάνει τρεις συμφωνίες σε έναν χρόνο .
Όσον αφορά την Τουρκία ο υπουργός Εξωτε
ρικν σχολίασε για την προκλητικότητά της
ότι απροσεγγίζει σημεία παραλογισμούν.
"Η Ελλάδα εκπμέμπει σοβαρότητα και ανά
γκη τήρησης της διεθνής νομιμότητας. Κρίμα
που έχουμε γείτονα που δεν αντιμετωπίζει το
θέμα με την ίδια άποψην κατέληξε ο Νίκος
- σελ, 2
- σελ. 3
3 σελ. 8
Η Ελλάδα παραμένει παγκοσμίως
η χρα με τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία
τατάσσεται στην δη θέση διεθνς και
στη 2η θέση στην ΕE ( σε όρους dwt).
Η ελληνική ναυτιλία παραμένει ένας
από τους πυλνες της ελληνικής
οικονομίας. Οι εισροές στο ισοζύγιο
πληρωμν υπηρεσιν από τις θαλάσσιες μεταφορές ανέρχονται σε
τις πέντε κορυφαίες στον
κόσμο ναυτιλιακές χρες
περιλαμβάνονται η Ελλάδα .
η Ιαπωνία, η Κίνα , η Σιγκαπούρη
και το Χον γκ Κονγκ , οι οποίες αντ προσωπεύουν περισσότερο από το
50% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Τα τελευταία χρόνια, η Γερμανία,
η Ιαπωνία και η Δημοκρατία της
Κορέας έχουν χάσει έδαφος, εν η
Ελλάδα, η Σιγκαπούρη, η Κίνα και
το Χονγκ Κονγκ έχουν αυξήσει το
μέγεθος του στόλου τους .
Σύμφωνα με τα στοιεεία της Ένωσης
Ελλήνων Εφοπλιστν η Ελλάδα
παραμένει παγκοσμίως η χρα με
τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία.
Μολονότι ο πληθυσμός της Ελλάδας
αντιπροσωπεύει μόνο το ο,16% του
παγκόσμιου πληθυσμού, οι Έλληνες
πλοιοκτήτες κατέχουν το 20,67%
της παγκόσμιας χωρητικότητας και
το 54,28% της χωρητικότητας της
Ευρωπαϊκής Ένωσης-ΕΕ. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες υπερδιπλασίασαν
τη μεταφορική ικανότητα του στολου τους στο διάστημα 2007-2019,
εν ελέγχουν:
το 32,64% του παγκόσμιου στόλου
δεξαμενοπλοίων
το 15,14% του παγκόσμιου στόλου
μεταφοράς χημικν και παραγγων
πετρελαίου και
το 16,33% του παγκόσμιου στόλου
υγραεριοφόρων (LNG/ LPG) ,
το 21,7% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, και
το 8,92% του παγκόσμιου στόλου
μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Στις αρχές του 2020 οι παραγγελίες
για τη ναυπήγηση ελληνικν συμφερόντων πλοίων (άνω των 1.000
gt ) διαφόρων τύπων ανήλθαν σε 128
Δένδιας .
Από την πλευρά της η Κατερίνα Σακελλαροπούλου έκανε λόγο για ένα ακύμα κλιμακούμενων προκλήσεων από την πλευρά της
Τουρκίας).
για το οικονομικό έτος 2019, γεγονός
που αντιπροσωπεύει αύξηση 4,05%
σε ετήσια βάση.
Ωστόσο, η συμβολή της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην ελληνική
οικονομία είναι σημαντικά ευρύτερη
από τησυνεισφορά της στο ισοζύγιο
πληρωμν υπηρεσιν.
Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί τον
πυρήνα ενός ταχέως αναπτυσσόμε
νου ναυτιλιακού πλέγματος, το οποίο
δημιουργεί επενδύσεις και ευκαιρίες
απασχόλησης στη χρα. Πρόσφατη
μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα
ότι η συνολική συμβολή της ελλη
νικής ναυτιλιακής βιομηχανίας στη
χρα , συμπεριλαμβανομένων των
έμμεσων και επαγωγικν επιπτσεων, υπερβαίνει τα 11 δισεκατομμύρια
ευρ το 2019, που αντιστοιχούν στο
6,6% του Ακαθάριστου Εγχριου
Προϊόντος (ΑΕΠ .
Η συνολική συνεισφορά της ναυτιλίας σε θέσεις απασχόλησης που
δημιουργήθηκαν ή διατηρήθηκαν
στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της έμμεσης και της επαγωγικής
απασχόλησης, υπερβαίνει το 3% της
συνολικής απασχόλησης στη χρα .
Η ελληνική ναυτιλία, λόγω του με
Μάνδρα: Νέα καθυστέρηση
στην <πολύπαθη> δίκη
Η πολύκροτη δίκη για τις
φονικές πλημμύρες στη
Μάνδρα Αττικής , το 2017 με 25
θύματα, είχε ξεκινήσει πριν
από περίπου οκτ μήνες
Νέα καθυστέρηση στη πολύπαθη δίκη της
Μάνδρας σηματοδοτεί η σημερινή απόφαση
του δικαστηρίου περί αναβολής της για τις
19 Οκτωβρίου. Ο λόγος που το δικαστήριο
-Τριμελές Πλημμελειοδικείο - προχρησε
σε αυτή την απόφαση είναι η εγκυμοσύνη
μέλους της σύνθεσης του δικαστηρίου. Το γεγονός αυτό οδήγησε μοιραία την έδρα στην
απόφαση να αναβάλλει τη δίκη καθς δεν
είχε οριστεί εξαρχής ανα πληρωματικό μέλος
στη σύνθεση. Μάλιστα, η 19η Οκτωβρίου
ήταν η συντομότερη δικάσιμος που μπορού
σε να δσει το δικαστήριο στε να μην χαθεί
άλλος χρόνος. Δεν αποκλείεται δε στην νέα
σύνθεση θα κληρωθεί και αναπληρωματικό
μέλος μιας και η διαδικασίας προβλέπεται
πολύμηνη . Η πολύκροτη δίκη για τις φονικές
πλημμύρες στη Μάνδρα Αττικής, το 2017 με
25 θύματα, είχε ξεκινήσει πριν από περίπου
οκτ μήνες πάλι μετ ' εμποδίων , λόγω έλλειΨης κατάλληλης δικαστικής αίθουσας και εν
συνεχεία λόγω της πανδημίας του κορωνοίού.
Αυτό το διάστημα σε εξέλιξη ήταν η εξέταση
του τρίτου μάρτυρα κατηγορητηρίου.
( συνολικής χωρητικότητας 15,928
εκατομμυρίων τόνων deadweight
- dwt) από τις συνολικά 2.425 παραγγελίες , χωρητικότητας 166,825
εκατομμυρίων dwt. Οι Έλληνες
πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει σε
μεγάλο βαθμό σε νέα και ενεργε
ακά αποδοτικά πλοία, με τη μέση
ηλικία του ελληνόκτητου στόλου
( 9.17 έτη) να είναι χαμηλότερη από τη
μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου
( 9,61 έτη).
Είναι αξιοσημείωτο ότι το 28,61% του
ελληνόκτητου, υπό σημαία Κράτους
Μέλους της ΕΕ στόλου κατασκευ
άστηκε μετά το 2013 και σύμφωνα
με το παγγκόσμιο πρότυπο του Δεί
κτη Ενεργειακής Απόδοσης κατά
τη Σχεδίαση του πλοίου (Energy
Effciency Design ndex-EEDI)
(ΑΣ ΜMARPOL, Παράρτημα VI,
Κανονισμός 21) , το οποίο εγγυάται
καλύτερη ενεργειακή απόδοση.
Το αντίστοιχο ποσοστό για τον στόλο
υπό σημαία ΕΕ είναι 21% και 23,2%
για τον παγκόσμιο στόλο. Επιπλέον
σημεινεται ότι το μέσο μέγεθος
πλοίου του ελληνόκτητου στόλου
είναι σχεδόν διπλάσιο από το μέσο
μέγεθος πλοίου του παγκόσμιου
στόλου (43.766 dwt)
Οι οικονομίες κλίμακας βελτινουν
την αποδοτικότητα και τα περιβαλλοντικά οφέλη, μεινοντας έτσι ακόμη περισσότερο το αποτύπωμα άνθρακα της ελληνόκτητης ναυτιλίας.
Η Ελλάδα παραμένει στον Λευκό Κατάλογο STCW (Standards
of Training, Certification and
Watchkeeping for Seafarers) του
UN IMΟ , καθς και στον Λευκό
Κατάλογο του Paris Memorandum
of Understanding (Paris MoU)
και του Tokyo Memorandum of
Understanding (Tokyo MoU), με
τον ελληνικό στόλο να είναι ένας από
τους πιο ασφαλείς παγκοσμίως , με
ποσοστό 0,96% του ελληνικού εμπορικού στόλου (με βάση τον αριθμό
πλοίων) και ο,37% (με βάση τη χωρητικότητα) να εμπλέκεται σε ήσσονος
σημασίας ναυτικά ατυχήματα.
Το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 706
πλοία (άνω των 1.000 gt , των οποίων
η χωρητικότητα ανέρχεται σε 39,19
εκατομμύρια gt.
Ο στόλος υπό ελληνική σημαίακα ντης , καθιστά επίσης την λλάδα
πυλνα του πολυμερούς εμπορικού
συστήματος, παρά το σχετικά μικρό
μέγεθος της χρας.
ανέρχεται στα 81.118 dwt, τοοποίο