Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Φωνή της Φλωρίνης:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΛΤΑ: 2474
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020
ΕΥΖΑΝTHC
eΠΟΙΗCe
ΕΒΔ ΜΑΔΙ Α ΙΑ ΕΦ Η ΜΕΡΙ Σ ΤΩΝ ΑΠΑ ΝΤΑΧ0 Υ ΦΛ Ω ΡΙΝ ΑΙΩΝ
ΕΠΙΚΟΙΝΩ ΝΙΑ
Τηλ.: 23850 22195
Fax: 23850 22288
ΕΤΟΣ: 59ο
Αριθμός Φύλλου: 2883
Τιμή Φύλλου: 50 Λεπτά
ΕΠΑΙΝΟΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
E-mail: [email protected]
ΠΟΙΟ ΤΟ ΜΕΛΛ ΟΝ ΤΓ ΟΥ Α.Η.Σ. ΜΕΛΙΤΗΣ: | ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
ΣΥΝΑ ΝΤΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Ανακοινθηκαν τα αποτελέσματα των Πανελληνίων Εξετάσεων για
την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και οι απόφοιτοι
ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΔΕΗ
Στα μέσα Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται τις επιπτσεις από την απολιγνιτοποίηση αλλά θα συμβάλλει | των Λυκείων γνωρίζουν πλέον πως θα συνεχίσουν την πορεία
να δοθεί στην δημοσιότητα το σχέδιο (master plan) της δίκαιης στην ασφάλεια της περιοχής και θα αποδειχθεί και επωφελής | τους. Η ΦΩΝΗ συγχαίρει τους νέους Ακαδημαϊκούς πολίτες για
μετάβασης των λιγνιτικν περιοχν στην μεταλιγνιτική περίοδο. στην εθνική οικονομα.
0 Α.Η.Σ. Φιλτα έχει ήδη σταματήσει την λειτουργία του εν ο
Α.Η.Σ. Μελίτης θα σταματήσει την λειτουργία του το 2023 , Γιαννάκη και του προέδρου της Δ.Ε.Η. Γιργου Στάσση ο δή- δευτικούς που είχαν καθοριστική συμβολή στην επιτυχία.
σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινσει η κυβέρνηση.
Όπως έχουμε σημεισει και σε προηγούμενα δημοσιεύματα, κανονική του λειτουργία, απορροφντας το σύνολο του λιγνίτη | τα ονόματα των επιτυχόντων και η σχολή της εισαγωγής, σύμφωνα
είναι κομβικής σημασίας για την περιοχή μας η συνέχιση της
λειτουργίας του ΑΗΣ Μελίτης με άλλο καύσμο ή μείγμα καυσίμου.
Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει σημάδιν ότι έχει εξεταστεί συμπεριλαμβάνεται στον σχεδιασμό της επόμενης ημέρας.
αυτή η δυνατότητα από τους αρμόδιους, ούτε ακόμα τι τους
έχει απασχολήσει αυτή η προοπτική.
Στην περιοχή της Κοζάνης, εκτός από τον υπό κατασκευή
σταθμό ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ V, θα κατασκευαστεί από την Δ.Ε.Η. και διάστημα καταγράφηκαν και στην περιοχή μας κρούσματα κορωνοιου. πολίτης Φλωρίνης, Πρεσπν και Εορδαίας κ.κ. Θεόκλητος τον
νέα μονάδα Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και θερμότητας | Ηχρονική περίοδο συμπάττει με την αντίστοιχη που παρατηρήθηκε | ιερέα του 1.Ν. Αγίου Γεωργίου Φλρινας π. Αναστάσιο μετά από
Υψηλής Απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) για την υποστήριξη και των τηλεθερ-| μεγάλη αύξηση κρουσμάτων στην χρα μας, χωρίς όμως στην | καταγγελίες ότι δεν άφηνε να μπουν στην εκκλησία άνθρωποι με
μάνσεων Κοζάνης, Πτολεμαϊδας και Αμυνταίου.
Για την Φλρινα όμως καμία σκέψη για λειτουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος, που όχι μόνο θα μετριάσει υπάρξει διασπορά
την επιτυχία τους , τους εύχεται καλές σπουδές και κάθε καλό
Σε πρόσφατη συνάντηση του δημάρχου Φλρινας Βασίλη | στην ζωή τους . Επίσης συγχαίρει τους γονείς και τους εκπαι
μαρχος επέμεινε στην άποψη ο ΑΗΣ Μελίτης να συνεχίσει την
Όπως είναι γνωστό τα τελευταία χρόνια δεν ανακοιννονται
που εξορύσσεται στην περιοχή μας.
Η συνέχιση της λειτουργίας του Α. Η.Σ. Μελίτης πρέπει να
με την οδηγία για την προστασία των προσωπικν δεδομένων.
Συνεπς, και η ΦΩΝΗ δεν δημοσιεύει τα ονόματα των επιτυχόντων
όπως γινόταν πριν λίγα χρόνια.
ΣΕ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΙΕΡΕΑΣ
ΝΕΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΦΛΩΡΙΝΑ
Σύμφωνα με ς ανακοινσεις του Ε.Ο.Δ.Υ, το τελευταίο χρονικό
Σε υποχρεωτική άδεια από 25 Αυγούστου έθεσε ο Μητροπεριοχή μας να έχει καταγραφεί εντυπωσιακός αριθμός.
Άμεση υπήρξε η αντίδραση και η λήψη μέτρων στε να μη χρήση της μάσκας <ως ασέβεια και ολιγοπιστίαν
μάσκαν καθς και σε ταμπέλα στην εκκλησία χαρακτήριζε την
Το γεγονός προκάλεσε συζητήσεις στην κοινωνία μας εν αποτέλεσε και θέμα στα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια και τα μέσα
ενημέρωσης πανελλαδικής εμβέλειας.
Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Η Δυτική Μακεδονία υπό την οθωμανική κυριαρχία
υπήρξε πεδίον Παιδείας παρά τη φωτιά, μέσα στη
φωτιά και για τη φωτιά. Το ιερόν πυρ, άσβεστο, ακόνιζε
τα μυαλά και στα σπαθιά. Γνριζαν πάντοτε οι Μακεδόνες για τι πολεμούν και για τι άξιζε να πεθάνουν.
Ποιμαινομένη από την Εκκλησία και τρεφομένη από
τη φιλοπατρία η ελληνική Παιδεία συνείχε τον τόπο
και εσήμαινε την ελευθερία. Διακόσια χρόνια μετά
την Άλωση μαρτυρούνται τα πρτα σχολεία στη
Δυτική Μακεδονία. Στην Κοζάνη λειτουργούσε σχολείο
πριν το έτος 1650 και είχε συστήσει μάλιστα και
Βιβλιοθήκη. Εκεί το 1668 δίδαξε ο Γρηγόριος Κονταρής
από τα Σέρβια, Επίσκοπος Σερβίων και αργότερα
Μητροπολίτης Αθηνν . Διάδοχοί του μαρτυρούνται
επί ένα περίπου αινα λόγιοι διδάσκαλοι. Περί το
1740 οι περίφημοι Κοζανίτες πραματευτάδες, που
ήδη ευημερούσαν στην Πέστη και σε άλλες πόλεις της Αυτοκρ- συναγείρονται και αμύνονται. Προτάσσουν στα όπλα το φως.
ατορίας των Αψβούργων, ιδρύουν στη γενέτειρά τους νέο σχο- Στην Κωνσταντινούπολη τότε ιδρύεται η Μακεδονική φιλεκπαι
λείο , την Στοά , όπου διδάσκει επί έξι συνεχή χρόνια ο περ-δευτική Αδελφότης που συναριθμεί εντυπωσιακά 1.045 εταίρ- επίπεδο είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τη δημοκρατία. Η σχέση
ινυμος Διδάσκαλος του Γένους Ευγένιος Βούλγαρις . Το 1765
οι πραγματευτάδες ιδρύουν το Σχολείον της Κομπανίας. Το
1798 ο Παγούνης, πλούσιος έμπορος στη Λειψα της Γερμανίας, δρύει το <Σχολείον Κοζάνης. Έπειτα ακολουθούν το Παρθε- ένα περίπου αινα είναι το φυτριο της μακεδονικής ηγεσίας.
ναγωγείο και η Αλληλοδιδακτική Σχολή όπου διδάσκουν λαμπροί
διδάσκαλοι και εθνικοί αγωνιστές, όπως ο Ευφρόνιος Πότοβιτς, διαρκής λαμπαδηδρομία. Χέρι με χέρι η δάδα της Παιδείας τοτικά μέσα μπορούν επίσης να χρησιμεύσουν ως εναλλακτικοί
μετά Μητροπολίτης Βελιγραδίου, και ο Γεργιος Λασσάνης τρέχει από χωριό σε χωριό όπου μεταφέρει στον μακεδονικό χροι για συζήτηση για τις ταυτότητες και τις γλσσες που πεμετέπειτα υπασπιστής του Αλεξάνδρου Υψηλάντη στην Εθνε - Ελληνισμό το αναστάσιμο μήνυμα, όπως ακριβς πριν δυο χι ριθωριοποιούνται από τα εθνικά μέσα.
γερσία.
Οι εθνικές ευεργεσίες των πραματευτάδων πέφτουν βροχή στην άλλη το μήνυμα του Μεγαλέξανδρου από την Ασία στη | να βοηθήσουν τα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης στη δημοαπό τη μακρινή ξενιτιά και την αυγή του 19ου αινα, πριν του μητέρα Μακεδονία.
1821, ιδρύεται η πρτη μεγάλη Βιβλιοθήκη ο περίφημος Οίκος
Βελτισεως, Επακολουθεί αμέσως δεύτερη Βιβλιοθήκη με χιλιά- παντοτινά, φυσικά, σύμφωνα με τον ζωντανό μύθο. Η Φυλλάδα και περιφερειακές εφημερίδες και ραδιοτηλεοπτικοί φορείς αδες τόμους βιβλίων . Τέλη 19ου αινα στην Κοζάνη λειτουργούν του Μεγαλέξανδρου διαβάζεται μαζί με τον Απόστολο στις εκ - γωνίζονται για την επιβίωσή τους.
τετρατάξιο ημιγυμνάσιο , εξατάξια αστική σχολή αρρένων, εξα- κλησιές που στους νάρθηκές τους οι Μακεδόνες ανιστορούν
τάξιο παρθεναγωγείο και νητιαγωγείο. Το 1908 η Κοζάνη διαθέτει μεταξύ των Αγίων τον Αριστοτέλη, τον Πλάτωνα, τον Σωκράτη | τη διασφάλιση της πολυφωνίας και είναι δείκτης μιας υγιούς
μια επιβλητική γραμμή σχολείων και κτιρίων: εξατάξιο γυμνάσιο, κά. Στον νάρθηκα της Παναγίας της Μαυριτισσας , στη Κα- δημ κρατικής κοινωνίας. Τείνουν να επικεντρνονται σε τοπικά
δύο εξατάξιες αστικές σχολές αρρένων , εξατάξιο παρθεναγω-στοριά, εικονίζεται από τον 13ο αινα ο όσιος ερημίτης αββάς | ητήματα, και μπορούν συμβάλλουν στη διευκόλυνση των τοπικν
γείο, νητιαγωγεία.
Στην Καστοριά, σύμφωνα με μαρτυρία, η πρτη σχολή λειτουργούσε τέλη του 17ου αινα και εκεί το 1682 δίδαξε ο μετέ- Αρχάγγελος Γαβριήλ και ο πολεμιστής Άγιος Μερκούριος.
πειτα Πατριάρχης Αλεξανδρείας Γεράσιμος Παλλαδάς. Ήδη το
1681 ο Κυρ Μανωλάκης ο Καστοριανός, βαθύπλουτος στην γάλες σχολές: ο ιερομόναχος Στέφανος Νούκας από τη Δάφνη | μέτρων πολιτικής
Πόλη, ανεγείρει σχολή στη γενέτειρά του , συνδράμει γενναία την Ανωτέρα Εμπορική Σχολή και δύο ακόμη σχολεία, ο Σιατι
τη Μεγάλη του Γένους Σχολή και χαρίζει σχολεία στη Χίο , στην στεύς Δημήτριος Ιωαννίδης την ομνυμή του Αστική Σχολή στο υπο-δείκτη δείχνουν ότι πάνω από το ήμισυ των χωρν πέφτουν
Άρτα και στο Αιτωλικό. Στο μέγα κατάστιχο των λάσων, όπως νεοκλασικό του Ιπποδρομίου το 1907 κ.ά.
ονομάζονται στα βλάχικα τα κληροδοτήματα, την ίδια περίπου
εποχή οι Καστοριανοί άρχοντες Γεργιος Καστριτης και
Γεργιος Κυρίτζης συντηρούν δύο σχολεία. Το 1711 ο
Κυρίτζης ανεγείρει , με δωρεά , μεγαλοπρεπές σχολικό κτίριο.
Το 1711 η Σιάτιστα έχει σπουδαίο σχολείο στο οποίο διδάσκει
ο ξακουστός Μεθόδιος Ανθρακίτης ο οποίος παράλληλα παραδίδει
και στην Καστοριά μαθήματα φιλοσοφίας , θεολογίας, μαθηματικν κ.ά. Στη Σιάτιστα οι δυο ανταγωνιστικές συνοικίες της, η
Χρα και η Γεράνεια, συναγωνίζονται και στην καλλιέργεια των
Ελληνικν Γραμμάτων . Καθεμιά της έχει το δικό της σχολείο ,
το δικό της παρθεναγωγείο και το δικό της νηπιαγωγείο. Ήδη
το 1718 ο Οικουμενικός Πατριάρχης Ιερεμίας ο Γ απηύθυνε
συγχαρητήριο γράμμα προς τους Σιατιστείς. Οι δύο Βιβλιοθήκες
της Σιάτιστας, η Μανούσειος με 5.000 τόμους και η Ροδοπούλειος με 2.000 , συναγωνίζονται τις βαρύτιμες Βιβλιοθήκες
της Κοζάνης. Συναγωνίζονται μεταξύ τους, έστω από χρονική
απόσταση, και οι μεγάλοι Μακεδόνες διδάσκαλοι από τον 18ο
αινα, όπως ο Σιατιστεύς Αρχιεπίσκοπος Αχριδν
και Πρτης Ιουστινιανής Ζωσιμάς, ο πολύς Γεργιος
Ζαβίρας, ο σοφός Μιχαήλ Παπαγεωργίου, ο Κλεισουριάνος Κ. Δάρβαρις κ.ά. Στη Βιέννη οι Σιατιστείς αδελφοί
Μαρκιδες Πούλιου εκδίδουν την πρτη ελληνική εφη-ΕΡΕΥΝΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ:
μερίδα, βιβλία και , ως γνωστόν, όλα τα έργα του Ρήγα
Αυτοί αναφέρονται ενδεικτικά, δεν είναι οι μόνοι. Την
ίδια εποχή ανθεί ανά μία σπουδαία σχολή στα Σέρβα,
στο Μπλάτσι, στο Ζουπάνι-Πεντάλοφο, στη ΣέλτσαΕράτυρα και στον Βελβενδό. Στην Κλεισούρα το 1775 | ενημέρωσης καθς και η ανάγκη στήριξής τους από τα κράτη,
διδάσκει ο Ιωάννης Πέζαρος. Πριν το 1821 λειτουρ-αναδεικνύει και η πρόσφατη έρευνα του έγκριτου Ευρωπαϊκού
γούσαν σχολεία, τα οποία κατά τη διάρκεια της Εθνε- Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου, που ιδρύθηκε από κράτη μέλη
γερσίας καταστρέφονται , στο Βογατσικό, στα Γρεβενά | της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να συμβάλει στην πολιτιστική και
και στη Σαμαρίνα.
Το 1871, αμέσως μετά το Σχίσμα και την ίδρυση ανεξάρτητης Βουλγαρικής Εκκλησίας, οι Μακεδόνες τον Πλουραλισμό των Μέσων στην Ψηφιακή Εποχή (Monitoring
ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΙΝ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥ ΤΠΟΥ
ΙΑΡΥΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΕ 43361963.
Ανάγκη στήριξης των τοπικν και περιφερειακν μέσων
Χωρίς στήριξη τα τοπικά μέσα στην Ελλάδα
Την ιδιαίτερη σημασία των Τοπικν και Περιφερειακν μέσων
επιστημονική ανάπτυξη των κοινωνικν επιστημν.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην έρευνα του σχετικά με
του Νίκου Μέρτζου
Media Pluralism in the Digital era), που δημοσιεύτηκε το 2020:
"Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης σε περιφερειακό και τοπικό
ους της Δυτικομακεδόνες εγκατεστημένους στην Πόλη. Ιδρύει με το τοπικό κοινό τείνει να είναι στενότερη σε σύγκριση με τα
και εξ ιδίων πόρων ανεγείρει στο Τσοτύλι το περι-φημότερο ελ-εθνικά μέσα ενημέρωσης.
ληνικό γυμνάσιο του Βορρά πλαισιωμένο από οικοτροφείο. Επί
Αυτή η εγγύτητα επιβεβαινεται τόσο από τα στατιστικά
στοιχεία των αναγνωστν όσο και από το επίπεδο συμμετοχής
Αρχίζει έτσι, όπως δείχνει η τοπογραφία των σχολν , μια | των αναγνωστων στα μέσα ενημέρωσης. Τα περιφερειακά και
λιάδες χρόνια από τότε, οι φρυκτωρίες μετέφεραν από την μια
Ένα σταθερό κανονιστικό πλαίσιο και μέτρα στήριξης μπορούν
κρατική αποστολή τους . (Cappello et al. 2016). Αυτό γίνεται όλο
0 Μεγαλέξανδρος ζει και βασιλεύει και τον Κόσμο κυριεύει και πιο σημαντικό τρα, όταν όλο και περισσότερες τοπικές
Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης είναι επίσης κρίσιμοι θεσμοί για
Σισης να θρηνεί στην έρημο τον Μεγαλέξανδρο νεκρό μέσα συζητήσεων (UNESC0 2017)".
στον ανοικτό τάφο του όπου παραστέκονται διακριτικά ο
Στην ίδια έρευνα περιλαμβάνεται ένας δείκτης που εξετάζει
εάν και πόσο τα κράτη μέλη της ΕΕ υποστηρίζουν τα τοπικά και
Δυτικομακεδόνες επίσης ιδρύουν και στη Θεσσαλονίκη με- περιφερειακά μέσα ενημέρωσης μέσω επιδοτήσεων ή άλλων
Τα συνολικά αποτελέσματα που προέκυψαν από αυτόν τον
στη ζνη μεσαίου ή υψηλού κινδύνου και 12 βαθμολογούνται
με χαμηλό κίνδυνο
Σε χρες όπως η Αυστρία, Βέλγιο, Κροατία, Δανία, Γαλλία,
Ουγγαρία, Πορτογαλία, Ισπανία η έρευνα δείχνει ότι υποστηρίζουν τα τοπικά και περιφερειακά μέσα έχοντας επαρκείς
κρατικές ενισχύσεις.
Αντίθετα στην Ελλάδα , τη Βουλγαρία την Κύπρο, την Τσεχική
Δημοκρατία, την Εσθονία, την Φινλανδία, την Ρουμανία, την
Σλοβακία, την Αλβανία και την Τουρκία , το κράτος δεν υποστηρίζει περιφερειακά/τοπικά μέσα ενημέρωσης με επιδοτήσεις.
Όσον αφορά τη χρα μας, η ένταξη της στην τρίτη-τελευταίακατηγορία μάλλον δεν αποτέλεσε έκπληξη για όσους γνωρίζουν
τον χρο των Περιφερειακν ΜΜΕ. Απλά πρόκειται για μια
ακόμη επιβεβαίωση για το πς τα αντιμετπισαν διαχρονικά όλες
οι κυβερνήσεις.
συνέχεια στην σελίδα 2
ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΡΩΑ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟ
ΠΑΠΑ-ΣΤΑΥΡΟ ΤΣΑΜΗ
Την Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2020
στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής
Πισοδερίου θα τελεστεί θεία Λειτουργία
και μνημόσυνο του ήρωα παπαΣταύρου Τσάμη.
0 Πισοδερίτης παπα-Σταύρος Τσάμης
δολοφονήθηκε άγρια και άνανδρα στις
27 Αυγούστου 1906 μετά από ενέδρα
που οχεδίασαν και εκτέλεσαν στελέχη του Βουλγαρικού Κομπάτου
στην περιοχή του Πισοδερίου.
Για το Δ.Σ της Ε.Ι.Ε.Τ.
0 ΠΡΟΕΔΡΟΣ
0 ΓΕΝ . ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΟΥΝΤΑΚΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ