Previous Προηγούμενη μέρα
Επόμενη μέρα Next

Πρωτοσέλιδο Μαχητής:







Recognized text:
1ï ÐÁÍÅËËÇÍÉÏ
ÂÑÁÂÅÉÏ ÊÁËÕÔÅÑÏÕ
ÊÕÑÉÏÕ ÁÑÈÑÏÕ
***
ÔÉÌÇÔÉÊÇ ÄÉÁÊÑÉÓÇ
Áðü ôï ºäñõìá
ÐñïáãùãÞò
Äçìïóéïãñáößáò
Áè. Â. Ìðüôóç

ÁÄΕÓÌÅÕÔÇ ÅÂÄÏÌÁÄÉÁΙÁ ÅÖÇÌÅÑΙÄÁ
Ç áñ÷áéüôåñç ôïõ íïìïý Áéôùëïáêáñíáíßáò
×Üñéôé Èåïý, ðñþôç åöçìåñßäá óôï íïìü óå áíáãíùóéìüôçôá, áíáãíùñéóéìüôçôá, ðïéïôéêÜ ÷áñáêôçñéóôéêÜ, óõ÷íüôçôá áíÜãíùóçò ê.ëð.,
ìåôÜ áðü ðáíåëëáäéêÞ äçìïóêüðçóç ôùí åôáéñåéþí MRB, VPRC, Metron Analysis (ìå åíôïëÞ ôïõ õðïõñãåßïõ Åðéêñáôåßáò)
Ιδρυτής: ✝ ΑΝ∆ΡΕΑΣ Ι. ΚΑΝΗΣ - Ιδιοκτήτης, Εκδότης: ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΑ ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΥ - ΚΑΝΗ - Γραφεία: Παναγοπούλου 10 & Ποιητών. ΤΗΛ.: 26410.29975, FAX: 26410.28614
Τιµή φύλλου 1 ΕΥΡΩ¸ Έτος 59o - E-mail: [email protected] - ÔÅÔÁÑÔÇ 25 ΜΑΡΤΙÏÕ 2020 - Αριθ. Φύλλου 2620

ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

Τυπολατρία και ουσία
(Σε δύο ενότητες)
ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΙ διηγούνται την κάτωθι
ιστορία: Λίγο µετά τον πόλεµο, σε ένα ορεινό χωριό
(ας µην αναφέρουµε το όνοµά του) δύο
συγχωριανοί ήταν µαλωµένοι και µια ηµέρα, µέσα
στο καφενείο του χωριού, έφτασαν στα άκρα.
Πιάστηκαν στα χέρια και αν δεν επενέβαιναν όσοι
παραβρίσκονταν, θα χυνόταν αίµα. Την άλλη
ηµέρα, ο ένας εξ αυτών αποφάσισε να στήσει
καρτέρι στον άλλον, την ώρα που θα πήγαινε στο
χωράφι του και να τον σκοτώσει. Το ανακοίνωσε
στη γυναίκα του, της οποίας αγνόησε τις
αντιρρήσεις, πήρε το όπλο του και έφυγε.
ΗΤΑΝ ακόµα αξηµέρωτο πρωινό. Κρύφτηκε σε
ένα µικρό ύψωµα και περίµενε. Η ώρα περνούσε,
αλλά ο συγχωριανός δεν φαινόταν. Μεσηµέριασε.
Τότε ήρθε η γυναίκα του µε ένα πιάτο φαγητό.
Όταν εκείνος το πήρε στα χέρια του, αγρίεψε και το
πέταξε θυµωµένος πάνω στις πέτρες, λέγοντάς της:
«Καλά, τρελάθηκες; Τετάρτη σήµερα και µου
έφερες να φάω κρέας;». Προφανώς πίστευε ότι το
να καταλύεις Τετάρτη είναι µεγάλη αµαρτία, ενώ η
εν ψυχρώ δολοφονία, ε εντάξει… Εδώ ακριβώς
ισχύει το: «οι διυλίζοντες τον κώνωπα και
καταπίνοντες την κάµηλον».
ΚΑΠΟΙΟΙ άνθρωποι αγαπούν τόσο πολύ τους
τύπους, ώστε η αγάπη τους αυτή γίνεται πέλαγος
µέσα στο οποίο πνίγεται και χάνεται η ουσία.
Λέγοντας τυπολατρία δεν εννοούµε βεβαίως τις
πνευµατικές ανάγκες που αισθάνεται ότι οφείλει
και πρέπει να τελεί απαρέγκλιτα ο κάθε πιστός,
αλλά την κουραστική και συχνά ανώφελη
προσήλωση στα εξωτερικά προσχήµατα που
εγγίζουν την εκκεντρικότητα. Κι έτσι φτάνουν να
µεταβάλλονται σε «υπερµαχόµενους ζηλωτές»,
συνήθως για το τίποτα.
Ο ΙΗΣΟΥΣ ήρθε στη γη και κατέρριψε τους
τύπους, τους κανόνες και τα δήθεν, διότι πίσω απ’
όλα αυτά κρύβεται ο κατ’ ευφηµισµόν
χριστιανισµός, η ελλιπής πίστη, η υποκρισία.
ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ υποκριτές στην εποχή του
Χριστού ήταν οι εξ ορισµού αρµόδιοι για την
ποιµαντορία των ανθρώπων. Αυτοί που άκουσαν
το: «Ουαί υµίν Γραµµατείς και Φαρισαίοι
υποκριτές», του οποίου η προειδοποιητική ηχώ
αντιλαλεί πεντακάθαρα σε όλους τους αιώνες που
παρήλθαν και φτάνει χωρίς καµία αλλοίωση ως τις
µέρες µας. Όπως και όλοι οι λόγοι του Κυρίου.
Άλλωστε, αυτοί που σταύρωσαν το Χριστό δεν ήταν
άθεοι. Φαρισαίοι ήταν. Οι… πιστοί της εποχής, οι
οποίοι δε σήκωναν µύγα στο σπαθί των τυπικών
καθηκόντων τους. «Εις τα ίδια ήλθε και οι ίδιοι
αυτόν ου παρέλαβον (Ιω. α’ – 11).
Ο ΙΗΣΟΥΣ ανάσταινε νεκρούς και οι
Γραµµατείς της συναγωγής τον εγκαλούσαν γιατί
δεν πλένει τα χέρια Του. Τους µαθητές Του, που και
εκείνοι έκαναν θαύµατα, τους κατηγορούσαν ότι
κόβουν και τρώνε τον καρπό από τα στάχυα
(«τίλλειν στάχυας και εσθίειν» Ματθ. ιβ’-1) και
µάλιστα Σάββατο…
ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ θαύµατα ο Κύριος τα
έκανε Σάββατο. Σίγουρα όχι τυχαία. Ίσως για να
στηλιτεύσει τον τυπικό σεβασµό των Ιουδαίων προς
την αργία του Σαββάτου. Μάλιστα τους είπε: «Ποιος
άνθρωπος από σας που θα έχη ένα πρόβατον, εάν
πέση το πρόβατον κατά την ηµέρα του Σαββάτου εις
λάκκον, δεν θα το πιάση και δεν θα το βγάλη από
εκεί; Πόσον λοιπόν διαφέρει ο άνθρωπος (τον
οποίον θεράπευε) από το πρόβατον;».
(Συνέχεια στη σελ. 2)

Mε πρωτοβουλία της Περιφέρειας
θάλαµος στο Νοσοκοµείο Αγρινίου
για τεστ κορονο ού

Προαναγγελθέν αλλά σε
κάθε περίπτωση πρωτόγνωρο
είναι το τοπίο σήμερα στη
χώρα καθώς οι Έλληνες
πλέον βιώνουν την απαγόρευση κυκλοφορίας που ανακοίνωσε η κυβέρνηση με
στόχο την ανάσχεση της
εξάπλωσης του κοροναϊού.
Παράλληλα το Εθνικό
Σύστημα Υγείας προετοιμάζεται για την κορύφωση του «πολέμου» καθώς οι
επόμενες εβδομάδες θεωρούνται οι πλέον κρίσιμες.
Το Νοσοκομείο Αγρινίου βέβαια αναλαμβάνει
το δικό του μερίδιο και τέθηκε σε θέση μάχης
καθώς σε αυτό δημιουργήθηκαν 60 κλίνες για
πάσχοντες από κορωνοϊό και έγιναν όλες οι αναγκαίες αναδιατάξεις.
Ωστόσο σημαντική εξέλιξη αναμένεται προσεχώς καθώς στο νοσηλευτικό ίδρυμα του Αγρινίου θα τοποθετηθεί εξωτερικά θάλαμος για τη

διεξαγωγή
τεστ
κορωνοϊού. Φυσικά
θα πρόκειται για
θάλαμο αρνητικής
πίεσης με όλες τις
προδιαγραφές και
εξοπλισμό. Το ίδιο
θα γίνει και στο
Νοσοκομείο του
Πύργου με στόχο να
αποσυμφορηθεί
αφενός το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου
αλλά και να μην απαιτείται μεταφορά στην Πάτρα
των πολιτών από Ηλεία και Αιτωλοακαρνανία.
Πρόκειται για πρωτοβουλία της Περιφέρειας
Δυτικής Ελλάδας που θα χρηματοδοτήσει με
260.000 ευρώ τα νοσοκομεία που θα συντάξουν τα
τεχνικά δελτία και θα προβούν στις σχετικές προμήθειες και εγκατάστασης του θαλάμου και του
εξοπλισμού. Το θέμα αναμένεται να τεθεί στο περιφερειακό συμβούλιο που θα συνεδριάσει δια περιφοράς.

1η και 8η Απριλίου δεν
θα κυκλοφορήσουµε
Ο ΜΑΧΗΤΗΣ, όπως και οι περισσότερες
περιφερειακές εφηµερίδες, για τις δύο επόµενες εβδοµάδες, 1η και 8η Απριλίου θα αναστείλει την έκδοσή του, συντασσόµενος µε τα
ευρύτερα µέτρα προστασίας του κοινωνικού
συνόλου. Πρώτα ο Θεός, θα είµαστε πάλι µαζί
την Μεγάλη Τετάρτη 15 Απριλίου.

Και Αγρινιώτες
επαναπατρίστηκαν από Ιταλίασε κατ’ οίκον καραντίνα

(Σελ. 2)

Απολογισµός Κικίλια για
κορονο ό: 2.145 προσλήψεις
στο ΕΣΥ µέσα στο δεκαήµερο

(Σελ. 2)

Απλο κό ερώτηµα
Κάποιον τον οποίον δεν εµπιστευόµαστε, φυσικό και
προφανές είναι να µην τον πιστεύουµε.
Αντιθέτως, όταν κάποιον εµπιστευόµαστε απόλυτα,
τον πιστεύουµε και απόλυτα.
Τον Θεό τον πιστεύουµε; Βεβαίως, ναι! Τότε γιατί
δεν τον εµπιστευόµαστε;
Νι.Καν.

Αλλάζει η ώρα την
Κυριακή
Την ερχόµενη Κυριακή 29 Μαρτίου η ώρα αλλάζει.
Στις 3 το πρωί οι δείκτες των ρολογιών θα πρέπει να
µετακινηθούν µία ώρα µπροστά και να δείχνουν 4.
Η ηµέρα µεγαλώνει. Το φως θα φωτίζει τη ζωή
µας. Ας στρέψουµε όλη τη ζωή µας προς το Φως το
προαιώνιο. Εκεί είναι η σωτηρία µας.

Οικογένεια στο
Καινούργιο
αναγκάστηκε
να βγάλει
ανακοίνωση
πως µέλος της
δεν εχει
κορονο ό!

(Σελ. 2)

Αστυνοµία:
προσοχή,
επιτήδειοι
εµφανίζονται
ως υπάλληλοι
∆ήµων για
απολυµάνσεις

(Σελ. 20)

13033: Πώς
θα λαµβάνεται
η άδεια
κυκλοφορίας
από το κινητό
µέσω δωρεάν
sms

(Σελ.20)

ÐËÇÑÙÌÅÍÏ ÔÅËÏÓ
ÔÁ×. ÃÑÁÖÅÉÏ
ÁÃÑÉÍÉÏÕ
ΚΩ∆ΙΚΟΣ ΕΝΤΥΠΟΥ
2006

ÈÅÓÅÉÓ

Αναστολή,
µένουµε σπίτι και
έχουµε πίστη…

Του Ã.Ó.

Νομίζαμε ότι είχαμε
δει τα χειρότερα αλλά
τελικά ήταν μπροστά μας
τα χειρότερα. Ποιος θα
μπορούσε να φανταστεί
αυτό που θα συνέβαινε
αμέσως μετά την τρομερή
δεκαετία που περάσαμε;
Και όμως είχε και
χειρότερα. Και πλέον τα
χειρότερα είναι ένας
αόρατος εχθρός που
κανείς δεν ξέρει πού
μπορεί να φτάσει και
πόσο μακριά μπορεί να
πάει. Κι όμως…
Έχουν ανασταλεί τα
πάντα σχεδόν και δεν
ξέρει κανείς τι ακόμα θα
ανασταλεί. Έτσι κι ο
Μαχητής θα αναστείλει
για δυο εκδόσεις την
έκδοσή
του
για
παραπάνω από έναν
λόγους. Ας ελπίσουμε να
είναι κάτι προσωρινό και
να μην πάει πέρα από το
δεκαπενθήμερο
αλλά
κανείς δεν μπορεί να κάνει
προβλέψεις.
Ο Μαχητής θα μείνει
στις επάλξεις, κοντά
στους αναγνώστες του και
θα προσπαθήσει να
επανακάμψει όσο το
δυνατόν
γρηγορότερα
είναι
μέσα
στις
ανθρώπινες
δυνάμεις.
Γιατί εμείς που γράφουμε
εδώ και οι αναγνώστες
μας είμαστε ένα.
Δ
ε
ν
αποχαιρετιόμαστε λοιπόν
αλλά λέμε «σύντομα στο
επανιδείν» και όλα θα
πάνε καλά. Μένουμε σπίτι
κι έχουμε πίστη. Αντί
άλλων μια ευχάριστη νότα
για να το διασκεδάσουμε
λίγο
του
Αντώνη
Γαλανόπουλου από το
«The Toc».
«Πάντα υπάρχει μια
αφορμή
για
να
επανακάμψουν, αν και
ποτέ το είδος τους δεν
έχει
εκλείψει.
Οι
“ψεκασμένοι” είναι πάντα
εδώ. “Τρέφονται” και
συντηρούνται από την
επικαιρότητα για να
διασπείρουν
θεωρίες,
ψευδολογίες
και
ανακρίβειες.
Περίοδοι
όπως αυτή που διανύουμε
είναι
για
την
συγκεκριμένη κατηγορία
πολιτών, όπως η βροχή
για τα σαλιγκάρια
(Συνέχεια στη σελ. 2)