Επόμενη μέρα Next

Πρωτοσέλιδο Μαχητής:







Recognized text:
1ï ÐÁÍÅËËÇÍÉÏ
ÂÑÁÂÅÉÏ ÊÁËÕÔÅÑÏÕ
ÊÕÑÉÏÕ ÁÑÈÑÏÕ
***
ÔÉÌÇÔÉÊÇ ÄÉÁÊÑÉÓÇ
Áðü ôï ºäñõìá
ÐñïáãùãÞò
Äçìïóéïãñáößáò
Áè. Â. Ìðüôóç

ÁÄΕÓÌÅÕÔÇ ÅÂÄÏÌÁÄÉÁΙÁ ÅÖÇÌÅÑΙÄÁ
Ç áñ÷áéüôåñç ôïõ íïìïý Áéôùëïáêáñíáíßáò
×Üñéôé Èåïý, ðñþôç åöçìåñßäá óôï íïìü óå áíáãíùóéìüôçôá, áíáãíùñéóéìüôçôá, ðïéïôéêÜ ÷áñáêôçñéóôéêÜ, óõ÷íüôçôá áíÜãíùóçò ê.ëð.,
ìåôÜ áðü ðáíåëëáäéêÞ äçìïóêüðçóç ôùí åôáéñåéþí MRB, VPRC, Metron Analysis (ìå åíôïëÞ ôïõ õðïõñãåßïõ Åðéêñáôåßáò)
Ιδρυτής: ✝ ΑΝ∆ΡΕΑΣ Ι. ΚΑΝΗΣ - Ιδιοκτήτης, Εκδότης: ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΑ ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΥ - ΚΑΝΗ - Γραφεία: Παναγοπούλου 10 & Ποιητών. ΤΗΛ.: 26410.29975, FAX: 26410.28614
Τιµή φύλλου 1 ΕΥΡΩ¸ Έτος 59o - E-mail: [email protected] - ÔÅÔÁÑÔÇ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙÏÕ 2020 - Αριθ. Φύλλου 2614

ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

Η

οργή

(∆εύτερη και τελευταία ενότητα)
Η ΝΗΨΙΣ είναι µία κορυφαία αρετή. Είναι ο
φρουρός της πνευµατικότητας των ανθρώπων οι οποίοι
την καλλιεργούν. Νήψις σηµαίνει να αγρυπνείς συνεχώς
στο πώς ο νους σου θα παραµείνει στραµµένος
αποκλειστικά και µόνο στον Χριστό, τον Σωτήρα µας.
Τότε είναι αδύνατον να εισχωρήσει λογισµός.
Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ αυτός αγώνας συνίσταται
κυρίως στο πώς ο άνθρωπος θα αποβάλλει τις αφορµές
των παθών, τις ακαθαρσίες των λογισµών, την φαντασία
µε διεγερτικές εικόνες, αλλά και όσα βλέπει και όσα
ανούσια ακούει κανείς. Σε ό,τι αφορά το θυµό, η κύρια
αιτία του, όπως προαναφέρθηκε, είναι η φιλαυτία, η
οίηση, ο εγωισµός. Είναι η κραταιά πεποίθηση ότι “εγώ
έχω το δίκιο”. Το ερώτηµα όµως δεν θα πρέπει να είναι
ποιος έχει δίκιο, αλλά ποιο είναι το δίκιο. Αν
καταφέρουµε να νικήσουµε αυτά τα πάθη, ο θυµός δεν
θα έχει πλέον ερείσµατα να στηριχθεί.
ΑΝ ΟΜΩΣ ο άνθρωπος ραθυµεί και αµελεί στον
αγώνα κατά των παθών, τότε σκοτίζεται ο νους του από
την υπέρµετρη αγάπη υπέρ των παθών του. Πλανάται και
πιστεύει ότι αυτός µόνο γνωρίζει ποιο είναι το σωστό.
Γι’αυτό και τα βάζει µε όλο τον κόσµο και ιδιαιτέρως µε
τα πιο κοντινά του πρόσωπα: ο άντρας µε τη γυναίκα του,
η σύζυγος µε τον άντρα της, το παιδί µε τον πατέρα, µε
τη µητέρα του. Πολλοί µε τους φίλους τους, γενικά µε
ανθρώπους οι οποίοι αποδεδειγµένα τους αγαπούν. Τι
κρίµα αλήθεια.
ΛΟΓΩ της νοητικής σύγχυσης που επιφέρει η
παραφροσύνη της οργής, ο άνθρωπος νοµίζει ότι είναι ο
µόνος που βρίσκεται στον ορθό δρόµο, επειδή τα πάει
καλά µε τη δουλειά του ή έχει µία τυπικότητα στην
θρησκευτικότητά του. «Τι να µου πουν εµένα; Τι ξέρουν
αυτοί;». Αυτός ο άνθρωπος πιστεύει ότι όλοι πρέπει να
τον σέβονται, να τον ακούν µε προσοχή, να τον
αποδέχονται. Έτσι του γεννώνται -υγιείς νοµίζει- ιδέες
και απόψεις, τις οποίες θέλει να επιβάλλει στους άλλους,
κάνοντας συνεχώς παρατηρήσεις, υποδείξεις, λέγοντας
µε στόµφο συµβουλές. Ταυτόχρονα είναι όλο παράπονα
ότι οι άλλοι γύρω του δεν τον εκτιµούν, δεν τον
αναγνωρίζουν, δεν τον καταλαβαίνουν, διότι δεν έχουν κατά τη γνώµη του- την απαιτούµενη ταπείνωση για να
τον νοιώσουν και να τον επιβραβεύσουν. Και συνεχώς
εκνευρίζεται και φωνάζει.
ΓΙΝΕΤΑΙ έτσι ο άνθρωπος µία θλιβερή ύπαρξη,
γεµάτη γκρίνια, µιζέρια, µοναξιά, οπότε δεν αργούν να
εµφανιστούν η µελαγχολία, η κατήφεια, το άγχος, η
κατάθλιψη.
ΣΕ ∆ΗΜΟΣΙΑ οµιλία του ένας ιερέας, εξοµολόγος
και πνευµατικός, έλεγε µεταξύ άλλων ότι πολλοί
άνθρωποι στην εξοµολόγηση καταθέτουν παράπονα
κατά των άλλων. Πόσο άσχηµα τους µίλησαν, πως οι
δικοί τους τους απάντησαν µε νευρικότητα, ότι δεν τους
υπολογίζουν. Παράπονα, παράπονα. Για τον «τέλειο»
εαυτό τους τίποτε. «Εγώ δεν κάνω λάθη».
ΑΝ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ συνεχίζει να τρέφει µε
αυταπάτες το θηρίο του εγωισµού, είναι σίγουρο ότι ο
ίδιος θα µεταβληθεί σε ένα επικίνδυνο θεριό. Πολύ
σοφά αποτυπώνει αυτή την πραγµατικότητα ο Ινδός
πρωθυπουργός και φιλόσοφος Μαχάτµα Γκάντι (18691948). «Τα αγαθά που µας προσφέρει η γη είναι αρκετά
για να ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες όλων των
ανθρώπων της οικουµένης. Όµως είναι λίγα για να
ικανοποιήσουν τον εγωισµό και την απληστία ενός και
µόνον ανθρώπου».
✽✽✽
ΤΟ ΠΟΣΟ βαθιά τραύµατα αφήνουν οι οργισµένες
συµπεριφορές, πιστοποιείται από την εξής απλή
διαπίστωση: Οι µεγαλύτεροι θυµόµαστε ακόµη κάποιους
σοβαρούς διαπληκτισµούς των γονιών µας ή του
ευρύτερου περιβάλλοντός µας. Κυρίως όµως των δικών
µας ανθρώπων, διότι αυτό µας πονούσε. Και θα τους
θυµόµαστε για πάντα. Να είµαστε δε απολύτως σίγουροι
ότι τα παιδιά µας θα θυµούνται για πάντα τις δικές µας
έντονες φιλονικίες.
(Συνέχεια στη σελ. 2)

∆ιοικητής νοσοκοµείου Αγρινίου:
“πρωταρχικός στόχος η πρόσληψη
Ογκολόγου για τις Χηµειοθεραπείες”

Ο Διοικητής του
Γενικού Νοσοκομείου
Α ι τωλο α κα ρν α ν ί ας,
Ανδρέας Τσώλης, εξέδωσε ανακοίνωση –
απάντηση σχετικά με
δημοσιεύματα για τις
χημειοθεραπείες στο
νοσοκομείο του Αγρινίου, τονίζοντας ότι
“ουδέποτε τέθηκε θέμα διακοπής συγκεκριμένων τύπων Χημειοθεραπειών”.
Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση συμπεριλαμβάνεται δήλωση του διοικητή όπου τονίζεται ότι “πρωταρχικός στόχος και σκοπός είναι
η εξεύρεση και πρόσληψη ειδικού ΙΑΤΡΟΥ
ΟΓΚΟΛΟΓΟΥ ο οποίος θα είναι επιστημονικά
και κατά νόμο υπεύθυνος για την παρακο-

λούθηση και εκτέλεση του συγκεκριμένου τύπου Χημειοθεραπειών”.
Μάλιστα ο κ.
Τσώλης αναφέρει ότι
“η κοινωνία των
πολιτών πρέπει να
ενεργεί, να απαιτεί
και να διεκδικεί μέσα
από οργανωμένες προσπάθειες, πέρα από κάθε
άλλη σκοπιμότητα, την καλυτέρευση και την
δημιουργία περισσότερων υποδομών στα
Δημόσια Νοσοκομεία που να καλύπτουν στις
υπάρχουσες συνθήκες όλο και περισσότερες
κατηγορίες θεραπειών”.
(Συνέχεια στη σελ. 20)

Απολογήθηκε η
χήρα του Ν. Μέντζου –
δήλωσε αθώα

Απολογήθηκε, δηλώνοντας αθώα, τη ∆ευτέρα η χήρα του
Νίκου Μέντζου, η οποία κάθεται στο εδώλιο του κατηγορουµένου
για τον θάνατό του.
Η γυναίκα ξεκίνησε την απολογία της αναφέροντας πως
γνωρίστηκαν και ένωσαν τις ζωές τους, επισηµαίνοντας όµως, ότι
ποτέ δεν έγινε αποδεκτή από την οικογένειά του, επειδή δεν ήταν
και η ίδια δασκάλα για να θεωρείται ισάξιά του. Αφού η ζωή τους
κυλούσε καλά έφθασε στο σηµείο που έµαθε για την ερωµένη.
Όταν το συζήτησε µε τον σύζυγό της εκείνος της είπε ότι θα
διακόψει αυτή τη σχέση διότι δεν θέλει να χαλάσει το σπίτι τους.
Όταν η ίδια τον ρώτησε ποια είναι η ερωµένη της απάντησε ότι
είναι µια µητέρα που έχει παιδί στο σχολείο που διδάσκει. Έκανε
δε τα πάντα για να δείξει στην γυναίκα του ότι έχει µετανιώσει,
λέγοντάς της όµως ότι η ερωµένη τον ενοχλεί ακόµα και στο σχολείο και τον πιέζει.
Μάλιστα την παραµονή της Πρωτοχρονιάς του 2011 η ερωµένη έπαιρνε τηλέφωνο τον δάσκαλο βρίζοντάς τον και µετά πήγε
κάτω από το σπίτι του και όταν εκείνος την ρώτησε γιατί ήρθε ως
εκεί, εκείνη απάντησε: «Στο είπα ότι θα έρθω στο σπίτι σου».
(Συνέχεια στη σελ. 20)

Αναβάθµιση του
στρατιωτικού αεροδροµίου
Ακτίου υποσχέθηκε ο
Παναγιωτόπουλος

(Σελ. 20)

∆ΗΠΕΘΕ Αγρινίου: Έναρξη
της Κεντρικής Σκηνής µε
τα «Οργισµένα Νιάτα»

(Σελ. 20)

Συνέντευξη της Λαµπρινής
Γιαννούτσου από τον
εικαστικό Νεκτάριο Κοντοβράκη

(Σελ. 17)

ΣΕΒ:
Σχεδόν 7 στους
10 Έλληνες δεν
έχουν ούτε
1.000 ευρώ στον
«κουµπαρά»
τους

Σε δεινή οικονομική
κατάσταση βρίσκονται σχεδόν
7 στους 10 Ελληνες, όπως
καταδεικνύουν τα στοιχεία του
ΟΟΣΑ που παραθέτει ο ΣΕΒ.
Σύμφωνα με την Καθημερινή που επικαλείται στοιχεία
του ΟΟΣΑ – τα οποία αξιοποιεί και παραθέτει ο ΣΕΒ – το
68,3% του πληθυσμού ζει
κοντά στο όριο της φτώχειας.
Πιο συγκεκριμένα, το 12,9%
έχει εισόδημα κάτω από το
όριο της φτώχειας και το
55,4% είναι οικονομικά ευάλωτο. Κινδυνεύει δηλαδή να
πέσει ανά πάσα στιγμή κάτω
από το όριο της φτώχειας,
μιας και δεν έχει αποταμιεύσεις που μπορούν να τον
συντηρήσουν για πάνω από 3
μήνες. Το αντίστοιχο ποσοστό
στον ΟΟΣΑ ανέρχεται στο
50,4%, εκ του οποίου το 11,5%
ζει στη φτώχεια και το 38,9%
θεωρείται οικονομικά ευάλωτο. Επίσης, στην Ελλάδα το
67% του πληθυσμού διαθέτει
αποταμιεύσεις που δεν υπερβαίνουν το 1/4 του εισοδηματικού ορίου φτώχειας, δηλαδή
983 ευρώ τον χρόνο.
Ως εκ τούτου, ο αριθμός
των Ελλήνων που αδυνατούν
να ζήσουν αξιοπρεπώς είναι
δυσανάλογα υψηλότερος σε
σύγκριση με άλλες χώρες, με
την Ελλάδα να καταγράφει,
μετά τη Λετονία (78,4%), το
υψηλότερο ποσοστό όσων
είναι φτωχοί ή οικονομικά
ευάλωτοι στον ΟΟΣΑ.
(Συνέχεια στη σελ.20)

ÐËÇÑÙÌÅÍÏ ÔÅËÏÓ
ÔÁ×. ÃÑÁÖÅÉÏ
ÁÃÑÉÍÉÏÕ
ΚΩ∆ΙΚΟΣ ΕΝΤΥΠΟΥ
2006

ÈÅÓÅÉÓ

Μια ευκαιρία
που χάνεται
οριστικά

Του Ã.Ó.

Το αποτέλεσμα των
προηγούμενων εκλογών,
τόσο στην αυτοδιοίκηση
όσο και σε βουλευτικό
επίπεδο, έδινε στην περιοχή μια πρωτοφανή
εικόνα, σύμφωνα με την
οποία σχεδόν όλοι οι
δήμοι της Αιτωλοακαρνανίας, η περιφέρεια και
η πλειοψηφία των βουλευτών προέρχονται από
το σημερινό κυβερνητικό
κόμμα.
Αυτή η συνθήκη
σύμφωνα με κάποιους
θα σήμαινε πως η περιοχή θα ισχυροποιούσε
την φωνή της για τα
αιώνια ζητήματά της,
διότι πολύ απλά οι πολιτικοί παράγοντες της
περιοχής, μαζί με τους
κλαδικούς εκλεγμένους
που πλειοψηφούν επίσης
στους διάφορους φορείς
που έρχονται σε επαφή
με το κεντρικό κράτος,
θα έφερναν στο προσκήνιο τα αιτήματα των
πολιτών, από ισχυρή
θέση.
Με άλλα λόγια, θα
έλεγαν στο κόμμα που
κυβερνά
και
στην
κυβέρνηση που έχει
σχηματίσει το εξής απλό:
«κύριοι, για πρώτη φορά
η ΝΔ πήρε σχεδόν όλα τα
προπύργια της λεγόμενης κεντροαριστεράς στην
περιοχή μας, τώρα θέλουμε να μας δώσετε την
ευκαιρία να περάσουμε
την τοπική ατζέντα αιτημάτων που υπάρχουν
εδώ και δεκαετίες».
Δυστυχώς, όχι απλώς
δεν συνέβη κάτι τέτοιο,
αλλά ίσως το μόνο που
προσπαθούν οι παράγοντες της περιοχής να
«πουλήσουν» είναι η
επανίδρυση ενός πανεπιστημιακού τμήματος στο
Αγρίνιο και η ανάπτυξη
πέντε τμημάτων στην
πόλη… προσεχώς.
(Συνέχεια στη σελ. 2)