Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Εφημερίς Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
ΣΑΒΒΑΤΟ 21 -ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
BεMΜΣΡΙΣ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΝ .ΠΑΕΤΣΤΙΤΙΑΣ ΜΩΝ
ΠΑΙΤΙΣΜΕ
Οι Ορνι θεςν σε σκηνοθεσία Ν . Καραθάνου ταξιδεύουν στη Χιλή
γιατί τα κάνου με όλα αυτά , γιατί κάνουμε θέατρο όταν στο
τέλος της ημέρας το μόνο που σκέφτεσαι είναι να βγάλεις τα
σκουπίδια έξο . Το θέατρο γίνεται για έναν αγνα του αν θρπου. Ο ηθοποιός βροντοφωνάζει το δικαίωμα του ανθρ που στην ελευθερία. Και θα το κάνουμε αυτό μέχρι να μην έχουμε πια ανάγκη το θέατρο , να το καταργήσουμε > ανέφερε
Ολοι στεγαζόμαστε κάτω από ένα νόημα. Δεν είμαστε υπέροχοι μόνοι μας, ακού
γεται να λέει ο Νίκος Καραθάνος στο βίντεο
από τις πρόβες των Ορνίθων>. Μετά την
Επίδαυρο , την Αθήνα και τη Νέα Υόρχη , η
παράσταση ανανεωμένη στο έπακρο , λίγο
πριν ταξιδέψει στη Χιλή με προ0ρισμό το
μεγαλύτερο φεστιβάλ της Λατινικής Αμερι
κής , Santiago a Mil , επιστρέφει για δύο μέ.
ρες στη Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Iδούματος Ωνάση (29-30/12) , σε μία σύμπραξη Ελλήνων και Βραζιλιάνων ηθοποιν.
<Δεν είναι μια παράσταση, είναι μία κινούμενη
γιορτήν είπε στη συνέντευξη Τύπου η διευθύντρια Πολιπσμού του Ιδούματος Ωνάση, Αφροδίη Παναγιωτά
χου. <Η επιλογή να ταξιδέψει η παράσταση στο Σαντιάγο τον Ιανουάριο δεν γίνεται παρά τα όσα συμβαίνουν
στη Χίλή , αλλά εξαιτίας αυτν . Η Στέγη επιλέγει συνειδητά να βρεθεί εκεί , όπως και στην Βηρυτό και σε
άλλα σημεία του πλανήτη που βρίσκονται σε χρίσιμη χατάστασην, σημείωσε
Το νόημα της παράστασης των Ορνίθων , μακριά από τείχη χαι εχθρότητες , συνοψζει και τη φιλοσοφία του
περίφημου φεστιβάλ της Χιλής , στο πλαίσιο του οποίου έχουν παρουσιάσει εκεί τα έργα τους , μεταξύ άλλων, οι
Πίνα Μπάους, Αριάν Μνουσκίν , Ρόμπερτ Ουθλσον, Γιαν Φαμπρ, Κρίστιαν Λούπα, Ιβο βαν Χόβε, Ρομέο Καστε
λούτσι , Λέμι Πονιφάζιο και Τόμας Οστερμάγιερ.
<Στη Χιλή τα συνθήματα μιλάνε για την ανάγκη να ξαναγραφτεί το Σύνταγμα μερικές φορές δεν ξέρω
ο Ν. Καραθάνος .
Στη νέα εκδοχή των < Ορνίθων> που έλαβε αποθεωτικές
χριτικές και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού , έχουν προστεθεί νέες σκην ές, νέοι ρόλοι, καινούρια πρόσωπα. Οιηθοποιοί
που συμμετείχαν και στις παλαιότερες παραστάσεις, (Νίκος
Καραθάνος, Χρήστος Λούλης, Βασιλική Δρίβα, Εκτορας Λια
τσος , Κστας Μπερικόπουλος , Κωνσταντίνος Μπιμπής ,
Analia Bennett, Γιάννης Σεβδικαλής , Αγγελος Τριανταφύλ
λου) , εννουν τις δυνάμεις τους με τους Αμαλία Μουτούση,
Στεφανία Γουλιτη , Θανάση Αλευρά , Κλέλια Ρένεση, Μάρ θα Φριντζήλα, αλλά και με πέντε χορευτές από τη βραζιλιάνικη ομάδα χορού Passinho Caroca, από τις φαβέλες του Ρίο.
<Με όλα τα παιδιά που ξεκινήσαμε από την πρτη παρά σταση της Επιδαύρου , είμαστε πλέον μια αγαπημένη οικογένεια. Παιδευτή καμε πολύ για να δούμε πς θα συνεχίσουμε
με την παράσταση, αλλά υπήρχε πάντα μία επιμονή και μία πίστη ακόμα και όταν όλα ήταν αντίξοα . Για μένα
είναι μεγάλη τιμή , που όλοι αυτοί οι άνθρωποι που κάλεσα, ανταποχρίθηκαν και δέχτηχαν να με ακολουθήσουν
σε αυτό το εγχείρημαν είτε ο Ν. Καραθάνος.
Για τον Χρήστο Λούλη που συμμετέχει από το ξεκίνημα των Οονίθων , αυτό που συμβαίνει με αυτή την πα
ράσταση, είναι ότι κοιάνθρωποι που εμπλεκόμαστε γινόμαστε ξανά παιδιά , στην παρέα στη δουλειά , στο πόσο
αγαπάμε ο ένας τον άλλον , στο πόσο προσέχουμε ο ένας τον άλλον στην πρόβα είναι ένα ιδιαίτερο μείγμα πει
θαρχίας και αναρχίας , μεγάλης χαράς και προσμονής που στο συγκεκριμένο πλαίσιο μας κάνει πάρα πολύ ευτυ χισμένους . Ακόμα και με τους καινούριους συντελεστές που συμμετέχουν στην παράσταση , είναι σαν να είμαστε
Αναγόρευση του Σταύρου Ξαρχάκου σε επίτιμο
διδάκτορα του Πανεπιστημίου Αθηνν
από πάντα μαζ .
Από τα νέα μέλη της ομάδας , η Αμαλία Μουτούση αντιμετωπίζει αυτή τη νέα συνεργασία με ενθουσιασμό.
Είχα δει την παράσταση σε live stream ing όταν ήμουν στη Φολέγανδρο και ένιωσα ότι είναι κάτι που έχω ξή σει. Ο Ν. Καραθάνος , έχει αυτό το χάρισμα , να φέρνει κοντά τους ανθρπους και να τους εννει . Συγχρόνως,
είναι ένας βαθιά ιδιοσυγκρασιακός καλλιτέχνης και μας επιτρέπει να αφήσουμε ελεύθερες τις ιδιοσυγκρασίες
μας στην παράσταση . Και, αισθάνομαι ότι στη σκηνή , θα καταλάβουμε τον πραγματικό λόγο που βρεθήκαμε όλοι
μαζί . Για τη Στεφανία Γουλιτη, η συμμετοχή της στην παράσταση, είναι μία εμπειρία ζωής . Ηταν μεγάλη μου
επιθυμία να δουλέψω με τον Ν . Καραθάνο . Για μένα είναι μία αποκάλυψη το πως ο Νίκος έχει πιάσει μία γεύση
Επίτιμο διδάκτορα του Τμήματος Μουσικν Σπουδν της Φιλοσοφικής Σχολής αναγόρευσε το Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνν (ΕΚΠΑ) τον συνθέτη και μαέστρο , Σταύρο Ξαρχάκο, τιμντας την πολύχρονη και σημαντική προσφορά της ζωής που εν είναι δίπλα μας συνέχεια, δεν την μυρίζουμε, .
του στην ελληνική μουσική , τόσο με τις κοσμαγάπητες συνθέσεις του , όσο και με την α ναγνρισή του σε διεθνές επίπεδο .
Κατά την προσφνησή του ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνν , καθηγη- κατέληξε να είναι κάτι υβριδικό μεταξύ ντοχιμαντέρ και μυθοπλασίας . Είναι μία ταινία που μιλάει περισσότε.
τής Μελέτιος-Αθανάσιος Κ . Δημόπουλος , τόνισε, με ταξύ άλλων , ότι ο . Ξαρχάκος μαζί με τον Μάνο Χατζιδάκι ρο για τον άνθρωπο παρά για τα πουλιά, για το πως ένας άνθρωπος θέλει να γίνει πουλί .
και τον Μίκη Θεοδωράκη, συγκαταλέγεται στους κορυφαίους Ελληνες συνθέτες που, στη δεκαετία του 1960,
δημιούργησαν και καθιέρωσαν το κέντεχνο λαϊκόν τραγούδι. Παράλληλα, συνέθεσε λόγια κλασική μουσική Τμήμα Voices του φεστιβάλ του Ρότερνταμ Εχεί συμμετέχουν δυνατές ιστορίες με ξεχωριστούς χαρακτήρες
για το αρχαίο δράμα , το θέατρο , τον κινηματογράφο , καθς και όπερα και μουσική μπαλέτου με διεθνή παρου.
σία και αναγνρισην .
Η δισκογραφική παραγωγή του Σταύρου Ξαρχάκου περλαμβάνει περισσότερους από 45 δίσκους , μουσική
για 21 ταινίες και 15 τηλεοπτικές παραγωγές , εν θεωρείται από τους σημαντικότερους ενορχηστρωτές στον
χρο της ελληνικής δισκογραφίας . Μερικά από τα πιο γνωστά τραγούδια του είναι τα εξής: Να με θυμάσαι (στ
χοι Βαγγέλης Γκούφας , ερμηνεία Μ.Μερκούρη ) , Τ έχει και κλαίει το παιδί (στίχοι Ευτυχία Παπαγιαννοπού
λου, ερμηνεία Μελίνα Μερκούρη) , Απονη ζωή (στιχοι Λευτέρης Παπαδόπουλος, ερμηνεία Γρηγόρης Μπιθικο τσης ) , Στα χέρια σου μεγάλωσαν (Φτωχολογιά ) ( στίχοι Λευτέρης Παπαδόπουλος, ερμηνεία Γρηγόρης Μπιθι
κτσης ) , Τα δάκουά μου είναι καυτά (στίχοι Βαγγέλης Γκούφας , ερμηνεία Ζωή Φυτούση) , Ονειρο δεμένο ( στ
χοι Βαγγέλης Γκούφας, ερμηνεία Πάνος Γαβαλάς), Υπομονή (στίχοι Αλέχος Σακελλάριος , ερμηνεία Γρηγόρης
Μπιθικότσης και Αλίκη Βουγιουκλάκη ) , Ενα πρωινό (Αναμπέλ ) ( στίχοι Γιργος Παπαστε φάνου , ερμηνεία
Μαρία Δημητριάδη ), Μάπα βουρχωμένα (στίχοι Νίκος Γχάτσος , ερμηνεία Γρηγόρης Μπιθικότσης) Ασποη μερα και για μας (στίχοι Νίκος Γκάτσος , ερμηνεία Γρηγόρης Μπιθικτσης) , Αυτόν τον κόσμο τον καλό (στίχοι Βα
σίλης Ανδρεότουλος , ερμηνεία Νίκος Ευλούρης ) , Ητανε μια φορά (στίχοι Κστας Φέρρης, ερμηνεία Νίκος Ξυ
λούρης) , Γεια σου χαρά σου Βενετιά ( στίχοι Νίκος Γκάτσος , ερμηνεία Νίκος Ξυλούρης) , Νυν και Αεί ( στίχοι Νί
κος Γκάτσος, ερμηνεία Βίκν Μοσχολιού) , Μάτια μπλε (στίχοι Λευτέρης Παπαδόπουλος, ερμηνεία Γιάννης Πά - φέονει τα γλυπτά του Τάκη
ριος) , Το δίχτυ (στίχοι Νκος Γκάτσος , ερμηνεία Τάκης Μπίνης, Χάρις Αλεξίου, Γιάννης Πάριος ) , Μάνα μου Ελ λάς (στίχοι Νίκος Γκάτσος, ερμηνεία Νίκος Δημητράτος), Στον Θωμά (στίχοι Κόστας Φέρρης, ερμηνεία Κστας
Τσίγγος & χορωδία) , Καίγομαι καί ομαι (στίχοι Νίκος Γκάτσος, εομηνεία Σωτηρία Λεονάρδου) .
Από το 1995 ο Σταύρος Ξαρχάκος οραματίστηκε και ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση της Κρατικής
Οοχήστρας Ελληνικής Μουσικής (ΚΟEM ) με στόχο την ποιοτική παρουσίαση χαι διάδοση στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες εκθέ
στο εξωτερικό του ελληνικού τραγουδιού.
Μετά την προσφνηση του πρύτανη, ακολούθησε η παρουσίαση του έργου και της προσωπικότητας του τιμω
μένου από τον καθηγητή Εθνομουσικολογίας του Τμήματος Μουσικν Σπουδν , Λάμπρο Λιάβα . Η αναγόρευση
του τιμωμένου περιελάμβανε την ανάγνωση των κειμένων του Ψήφίσματος του Τμήματος , της Αναγόρευσης και σχεδιαστεί με τη συμμετοχή
του Διδαχτορικού Διπλματος από την Πρόεδρο του Τμήματος Μουσικν Σπουδν , αναπλ καθηγήτρια Ανα
στασία Π. Γεωργάκη, και την περιένδυση του τιμωμένου με την τήβεννο της Σχολής από τον Κοσμήτορα της Φι
λοσοφικής Σχολής , Αχιλλέα Χαλδαιάκη . Ακολούθησε σε κλίμα συγκίνησης η ομιλία του τιμωμένου κυρίου Σταύ
ρου Ξαρχάκου , Η τελετή ολοκληρθηκε με σύντομο μουσικό πρόγραμμα με την Ηρ Σατα στο τραγούδι και τον
Νεοκλή Νεοφυτίδη πιάνο .
Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μαζί με την ανανεωμένη εκδοχή των Ορνίθων , θα παρουσιαστεί στο φεστιβάλ της Χιλής Santiago a Mil,
και η ταινία Τα Πουλιάν του Μπάμπη Μακρίδη . Εεκίνησε σαν ένα ιδιότυπο making of της παράστασης και
Η ταινία που έχει συμμετάσχει στο Work in Progress του φεστιβάλ Les Arc, θα κάνει την πρεμιέρα της στο
που θίγουν σημαντικά ξητήματα . Κάθε φιλμ στο Τμήμα Voices παρουσιάζει μια διαφορετική ματιά στον κόσμο
που ζούμεν.
Πηγή ΑΠE-ΜΠΕ
Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η έκθεση
μαγνητισμού, του φωτός και του ήχουν
στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
ΤΑKIS. Γλύπτης του
Η καινούργια χρονιά
στο Μουσείο Κυκλαδικής Τe
χνης , όπου θα εκτεθούν από
τις 20 Μαϊου έως τις 25 0κτωβρίου 2020. Πρόκειται για
σεις διεθνς για τον Takis
( Παναγιότης Βασιλάκης) αι.
είναι η τελευταία που είχε
του σπουδαίου γλύπτη, πριν
φύγει από τη ζωή , τον περα
σμένο Αύγουστο, σε ηλικία 94
Με τίτλο <ΤΑKIS. Γλύπτης
του μαγνητισμού , του φωτός
και του ήχουν η έχθεση πραγ
ματοποιείται σε συνεργασία με
την Πινακοθήκη Tate Modern
και το μουσείο της Βαρκελd'Art
MACBA
Contemporani,
Συγκεντρνει μια επιλογή από έργα του , από το 1950 μέχρι τις αρχές του 2000, μεταξύ των οποίων την ε-.
γκατάσταση Μαγνητικν Πεδίων (Μagnetic Fields , 1969 ) η οποία έχει εκτεθεί ελάχιστα στο παρελθόν, μουσι
κές συσκευές που παράγουν συντονισμένους και τυχαίους ήχους, καθς και κδάσην τον χαρακτηριστικν Σημά .
των του ( Signals) . Εστιάζει στα επαναλαμβανόμενα θέματα που συναντάμε σε όλο το έργο του Takis: μέταλλο
και μαγνητισμός, φως και σκοτάδι ήχος και σιωτή, στοιχεία μέσα από τα οποία ο καινοτόμος καλλιτέχνης του
20ου αινα αναζητούσε την ουσιαστική ποίηση και την ομορφιά του ηλεκτρομαγνητικού σύμπαντος .
Η παρουσίαση του έργου του Takis στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης έχει ιδιαίτερη σημασία για το μουσείο .
Κκαθς ο καλλιτέχνης θεωρούσε την αρχαία γλυπτική, ιδιαίτερα τα κυκλαδικά ειδλια, μια διαρκή πηγή -.
μπνευσης επισημαίνει το μουσείο , Στην πριμη γλυπτική του είναι εμφανής η άμεση επιρροή των αρχαίων κυ κλαδικν αντικειμένων , καθς και των σύγχρονων γλυπτν του Αλμπέρτο Τζαχομέτι , του Αλεξάντερ Κάλντερ
και του Πικάσο. Τα πρωτοποριακά του γλυπτά, υπό τον τίτλο Signals , ίσως τα πιο γνωστά του έργα, εξελίχθηκαν
από το ενδιαφέρον του να συλλάβει το μυστήριο και το νόημα της αοχαίας τέχνης χρησμοποιντας τη σύγχρονη
τεχνολογία και τα σύμβολα. Είναι η πρτη φορά που τα έργα του Takis θα βρίσκονται κάτω από την ίδια στέγη
με τις κυκλαδικές αρχαι ότητες που τόσο αγαπούσε σημεινει το μουσείο .
Την έκθεση συνεπιμελούνται ο Μάικλ Βέλεν, επιμελητής της Tate Modern χαι η Αφροδίτη Γκόνου, σύμβου .
λος του προγράμματος σύγχρονης τέχνης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
απροα,

Τελευταία νέα από την εφημερίδα
  • “Mud sales”: Στους Αμις κάνουν πλειστηριασμούς για λάσπη και χώμα
    Η τοπική παράδοση πλειστηριασμών της κοινότητας των Άμις από το ‘60 ξεκίνησε και φέτος Ο καιρός σήμανε άνοιξη και εμείς συνειρμικά σκεφτόμαστε ήλιο. Στην άλλη άκρη του κόσμου, ωστόσο, η άνοιξη σηματοδοτεί την αρχή μίας σειράς πλειστηριασμών προς όφελος της τοπικής κοινωνίας. Τα “mud sales”, όπως ονομάζονται οι αγορές αυτές, λαμβάνουν χώρα ετησίως και εποχιακά στη Φιλαδέλφεια της Αμερικής. Συγκεκριμένα, διοργανώνονται από το 1960 για να ευεργετήσουν τοπικά πυροσβεστικά τμήματα εθελοντών στον οικισμό Lancaster, όπου η χριστιανική κοινότητα των Άμις εγκαταστάθηκε πρ
  • ΑΔΜΗΕ: Διαγωνισμός για τα καλωδιακά έργα των διασυνδέσεων Δωδεκανήσων και νησιών BΑ Αιγαίου
    Διαγωνισμό με σκοπό την σύναψη συμφωνίας – πλαίσιο για τα υποβρύχια καλωδιακά έργα εναλλασσόμενου ρεύματος των διασυνδέσεων των Δωδεκανήσων και τον νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου προκηρύσσει ο ΑΔΜΗΕ μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου Η διαγωνιστική διαδικασία αφορά την ανάδειξη αναδόχων για το έργο: «Μελέτη, Προμήθεια & Εγκατάσταση υποβρύχιων και υπόγειων καλωδίων στο πλαίσιο έργων διασύνδεσης νήσων με το ΕΣΜΗΕ», οκταετούς διάρκειας, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης, προσφορά. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, είναι η π
  • “Κεραμίδα” το κόστος στέγασης
    Τι λένε οι πολίτες για την αύξηση των ενοικίων- Πώς μπορούν να αποκλιμακωθούν οι τιμές H στεγαστική κρίση στην Ελλάδα έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Ακόμα και σε περιοχές που παλαιότερα θεωρούνταν οικονομικές, τα ενοίκια έχουν εκτοξευτεί. Σύμφωνα με στοιχεία της κτηματογοράς, τα ενοίκια στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί από 40% έως 50% τα τελευταία πέντε χρόνια. «Το κόστος στέγασης είναι μία εξίσωση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης» εξηγεί στο euronews o Νίκος Βέττας, γενικός διευθυντής Ιδρύματος Οικονομικών Ερευνών. «Στην Ελλάδα χρειάζεται μεγαλύτερη προσφορά. Προσφο
  • Μειώθηκαν οι καταθέσεις, αυξήθηκαν τα δάνεια
    Συνεχίστηκε τον Φεβρουάριο η μείωση των καταθέσεων. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Τράπεζα της Ελλάδος, οι καταθέσεις από νοικοκυριά και μη κερδοσκοπικά ιδρύματα μειώθηκαν κατά 156 εκατ. ευρώ στα 144,5 δισ. ευρώ και οι καταθέσεις από επιχειρήσεις εμφάνισαν μείωση κατά 912 εκατ. ευρώ στα 44,1 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο οι καταθέσεις των νοικοκυριών και των ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων, έναντι μείωσης κατά 2,070 δις. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής παρέμεινε αμετάβλητος στο 3,1% σε σχέση με τον προηγο
  • Διακόπτεται η λειτουργία επικίνδυνων παιδικών χαρών στο Δήμο Αθηναίων
    Αναλυτική κατάσταση για τις παιδικές χαρές στην πόλη παρουσίασε ο Δήμος Αθηναίων. «Οι περισσότερες παιδικές χαρές του Δήμου Αθηναίων λειτουργούσαν το προηγούμενο διάστημα χωρίς την ανανέωση της καταλληλότητας λειτουργίας τους, με ευθύνη και γνώση της προηγούμενης δημοτικής Αρχής. Μάλιστα, κατόπιν ελέγχων από τον φορέα πιστοποίησης τα έτη 2022 και 2023 δεν πιστοποιήθηκε η καταλληλότητα 11 παιδικών χαρών και η προηγούμενη δημοτική Αρχή συνέχιζε να τις έχει σε λειτουργία, ενώ είχε εκπονηθεί μελέτη ανακατασκευής τους». Ο Δήμος Αθηναίων αναφέρει ακόμη πως «15 πα�