1ï ÐÁÍÅËËÇÍÉÏ ÂÑÁÂÅÉÏ ÊÁËÕÔÅÑÏÕ ÊÕÑÉÏÕ ÁÑÈÑÏÕ *** ÔÉÌÇÔÉÊÇ ÄÉÁÊÑÉÓÇ Áðü ôï ºäñõìá ÐñïáãùãÞò Äçìïóéïãñáößáò Áè. Â. Ìðüôóç ÁÄΕÓÌÅÕÔÇ ÅÂÄÏÌÁÄÉÁΙÁ ÅÖÇÌÅÑΙÄÁ Ç áñ÷áéüôåñç ôïõ íïìïý Áéôùëïáêáñíáíßáò ×Üñéôé Èåïý, ðñþôç åöçìåñßäá óôï íïìü óå áíáãíùóéìüôçôá, áíáãíùñéóéìüôçôá, ðïéïôéêÜ ÷áñáêôçñéóôéêÜ, óõ÷íüôçôá áíÜãíùóçò ê.ëð., ìåôÜ áðü ðáíåëëáäéêÞ äçìïóêüðçóç ôùí åôáéñåéþí MRB, VPRC, Metron Analysis (ìå åíôïëÞ ôïõ õðïõñãåßïõ Åðéêñáôåßáò) Ιδρυτής: ✝ ΑΝ∆ΡΕΑΣ Ι. ΚΑΝΗΣ - Ιδιοκτήτης, Εκδότης: ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΑ ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΥ - ΚΑΝΗ - Γραφεία: Παναγοπούλου 10 & Ποιητών. ΤΗΛ.: 26410.29975, FAX: 26410.28614 Τιµή φύλλου 1 ΕΥΡΩ¸ Έτος 59o - E-mail: [email protected] - ÔÅÔÁÑÔÇ 11 ∆ΕΚΕΜΒΡΙÏÕ 2019 - Αριθ. Φύλλου 2605 ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΑ “Όχι” της Κοινότητας Γαλατά στις Καφές ελληνικός ανεµογεννήτριες σε Βαράσοβα και Κρυονέρι Πικρός καφές είναι η ζωή πικρός, και εγώ τον πίνω γουλιά - γουλιά κάθε στιγµή πόσο µε πίκρανες και εσύ µα εγώ το καταπίνω Στέλιος Καζαντζίδης (Σε δύο ενότητες) Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ καφές δεν είναι µόνο ένα ρόφηµα. Το πίνεις και πάει. Τέλος. ∆εν είναι µία αποσπασµατική πράξη της καθηµερινότητάς µας. Συνυπάρχει, συνυφαίνεται και συντροφεύει πολλές καταστάσεις της ζωής µας. Συντονίζεται µε την ψυχική µας κατάσταση, µε έκτακτα συµβάντα, µε ευχάριστα ή δυσάρεστα γεγονότα. Άλλη πνευµατική «γεύση» έχει ο καφές στη χαρά, άλλη στη λύπη. Αλλιώς «προσλαµβάνεται» σε στιγµές ηρεµίας, τελείως διαφορετικά σε ώρες έντασης Η ΣΧΕΣΗ του ανθρώπου µε τον καφέ δεν είναι όπως µε τα άλλα εδώδιµα ή ροφήµατα. Ένα πιάτο φαγητό το απήλαυσες, χόρτασες, τελείωσε. Μία πορτοκαλάδα την ήπιες, αυτό ήταν. Ο καφές έχει τη δική του θέση στη ζωή µας. Μοναδική, διαφορετική απ’ όλες τις άλλες. Σχέση χτισµένη εδώ και αιώνες. Μία ανεξήγητη αγαπητική αλληλεπίδραση συνδέει το έµψυχο µε το άψυχο. Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ καφές είναι φιλοσοφία. Ένα βιβλίο µόνος του. ∆εν περιορίζεται σε κάποιους τακτούς χρόνους ή συγκεκριµένους χώρους. Πρωινός, απογευµατινός, µετά το φαγητό, ακόµα και βραδινός. Ένας ακόµα. Πάντα και παντού. ΜΕ ΤΗΝ παρέα, µε συντροφιά τη µοναξιά, µε τον φίλο, τη φίλη. ∆ύο σύζυγοι. Μόνο δυο µας. Στο ξεκίνηµα της ηµέρας, στη χαρά, στη θλίψη, στο αναπάντεχο, στην κηδεία, στο µνηµόσυνο. Στο σπίτι, στο καφενείο, στο µπαρ, στο αυτοκίνητο (τι όµορφη συντροφιά), στην εξοχή, στο πλοίο, στο τρένο, στο µπαλκόνι µε το ανεπανάληπτο αχνοξηµέρωµα απέναντι. Στους δύσκολους αποχαιρετισµούς, στο λυγµικό αντίο πριν το άγνωστο φευγιό για την ξενιτιά. Τη λάµια ξενιτιά. ΠΟΣΑ συναισθήµατα συντροφεύει ο αχνιστός ελληνικός πάνω στο τραπέζι. Ζωντανός. Λίγο ακόµα και θα µιλήσει. Ψυχική ευφορία, αισιοδοξία, ευτυχία, µα και αγωνία για την ηµέρα που ξεκινά, λύπες, οδύνες, καηµούς, ανεκπλήρωτους πόθους, µετάνιωµα για τα λάθη. Τα τόσα πολλά και µεγάλα. Και συχνά, ένα αυθορµήτως και εκ βαθέων προερχόµενο «αχχχ» για τον χαµένο έρωτα, για την απιστία, για την εγκατάλειψη, για το άδικο, για την φτώχεια, για την αρρώστια. ΠΟΣΩΝ ψυχών τον πόνο έχει, αλήθεια, ακούσει ο ελληνικός καφές, πόσα µυστικά γνωρίζει, πόσους έχει παρηγορήσει από το εσωτερικό τους άλγος. ΟΛΟΙ µας, και ακόµα περισσότερο οι µερακλίδισσες και οι µερακλήδες έχουµε µία ιδιαιτέρως στενή και αχώριστη σχέση µε τον ελληνικό. Πρώτα - πρώτα τον θέλουµε πετυχηµένο. Όπως ακριβώς τον πίνουµε. ∆ιαφορετικά δεν έχει νόηµα. Σκέτο, ολίγο µέτριο, µέτριο, γλυκύ βραστό, βαρύ γλυκό, βαρύ γλυκό και όχι. Όλες οι παραγγελίες ανταποκρίνονται σε διαφορετικές γεύσεις µα και κάποιες ικανοποιούν απολαυστικές ιδιοτροπίες: Από ψηλά να κάνει φουσκάλες. Τρεις µέσα-έξω. (Το τελευταίο το πρωτάκουσα µαθητής ακόµα σ’ ένα καφενείο στο Ξηρόµερο και ρώτησα να µου το εξηγήσουν: όταν πάρει να φουσκώνει, δεν τον αποµακρύνεις για να τον σερβίρεις, αλλά τον πηγαινοφέρνεις από τη φωτιά προς τα έξω τρεις φορές. Έχει, λέει, τη νοστιµιά του). (Συνέχεια στη σελ. 2) Σχετικά με τα δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι δόθηκε άδεια για τοποθέτηση ανεμογεννητριών στο όρος Βαράσοβα και στη θαλάσσια περιοχή του Κρυονερίου, η Γενική Συνέλευση της Κοινότητας Γαλατά ,που έγινε την Κυριακή 1η Δεκεμβρίου 2019, αποφάσισε ομόφωνα τα εξής: 1. Απορρίπτουμε κάθε ιδέα για τοποθέτηση ανεμογεννητριών στην ευρύτερη περιοχή της Βαράσοβας. Η Βαράσοβα είναι χαρακτηρισμένο βουνό ιδιαίτερου φυσικού κάλλους (ΦΕΚ 325/Β΄/01-03-1975) και θέλουμε να παραμείνει στη σημερινή του μορφή. Κάθε προσπάθεια που θα αποβλέπει στην περιβαλλοντική της υποβάθμιση και καταστροφή θα έχει απέναντί της σύσσωμη την κοινωνία. 2. Η Βαράσοβα είναι το ιερό όρος της Αιτωλίας και για την αξιοποίησή της έχουν ενταχθεί σε προγράμματα έργα ήπιας παρέμβασης, όπως το αναρριχητικό μονοπάτι και το δίκτυο μονοπατιών προς τον Άγιο Νικόλαο και τις Ιερές Σκήτες που υπάρχουν διάσπαρτες στο όρος. 3. Η ανάδειξη του όρους Βαράσοβα και η σύνδεσή του με το Βυζαντινό μνημείο την Παναξιώτισσα αποτελεί για την τοπική κοινωνία πρώτη προτεραιότητα που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της περιοχής και ιδιαίτερα του θρησκευτικού τουρισμού. 4. Η υποτίμηση των προσπαθειών της Κοινότητας Γαλατά, του Δήμου Ναυπακτίας αλλά και συλλογικών φορέων φίλων της Βαράσοβας, που έχουν στόχο την ανάδειξη του υφιστάμενου πολιτιστικού πλούτου με δράσεις φιλικές και συμβατές με το χαρακτήρα και την ιστορία του όρους δείχνουν περιφρόνηση προς την τοπική κοινωνία και το μέλλον της. 5. Η Γενική Συνέλευση της Κοινότητας του Γαλατά αποφάσισε ομόφωνα τη συγκρότηση επιτροπής αγώνα για την προστασία της Βαράσοβας και θα πάρει όλα τα νομικά κλπ μέτρα για την προστασία του όρους. 6. Για το σκοπό αυτό καλούμε το Δημοτικό Συμβούλιο Ναυπακτίας, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, την αρχαιολογική Υπηρεσία και την Κυβέρνηση να μην επιτρέψουν την εγκατάσταση ανεμογεννητριών στη Βαράσοβα και στην ευρύτερη περιοχή. Μεγάλη συµµετοχή µαθητών Εκοιµήθη ο Γέροντας στο θεµατικό πάρκο στο Αγρίνιο για το “Κόκκινο στα Εφραίµ της ατυχήµατα-Πράσινο στη ζωή” Αριζόνας Εγκαινιάστηκε στο Αγρίνιο το Θεματικό Πάρκο «Κόκκινο στα ατυχήματα – Πράσινο στη Ζωή» με μεγάλη συμμετοχή μαθητών δημοτικών σχολείων της πόλης. Το θεματικό πάρκο απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικών Σχολείων, τάξεων Α’ έως και Δ’ και περιλαμβάνει τέσσερις βιωματικές διαδραστικές δραστηριότητες, που έχουν σχεδιασθεί με σύγχρονα πρότυπα εκπαίδευσης. Σκοπός της δράσης είναι η προαγωγή της οδικής ασφάλειας, η κυκλοφοριακή αγωγή, η μελέτη, η έρευνα, η ενημέρωση και η εκπαίδευση των μαθητών, με τελικό αποτέλεσμα την πρόληψη και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων (Συνέχεια στη σελ. 20) Ετήσιο µνηµόσυνο του Ιεροµόναχου Ιερόθεου Το πρωί του Σαββάτου 14 ∆εκεµβρίου, στον ιερό ναό Αγίου Αντωνίου Φραγκουλέϊκων, µετά τον όρθρο και τη θεία λειτουργία, ιερουργούντος του σεβασµιοτάτου Μητροπολίτου µας Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσµά, θα τελεστεί ετήσιο µνηµόσυνο του Ιεροµόναχου Ιερόθεου (Σπανοµήτσου) κτήτορος του ιερού ναού και επί σειρά έξι δεκαετιών ηγούµενου της ιερά µονής Παναγίας Ελεούσης. Τα πνευµατικά του τέκνα, οι συγγενείς του, όλοι όσοι τον γνωρίσαµε και τον αγαπήσαµε, θα είµαστε εκεί να ικετέψουµε τον Κύριο να τάξει την ψυχή του εν σκηναίς ∆ικαίων. Νικόλαος Κανής (Σελ. 20) Ζει ο 20χρονος ναυτικός από το Μεσολόγγι που απήχθη στο Τόνγκο Ένα µήνα και πλέον από απαγωγή τεσσάρων ναυτικών, µεταξύ των οποίων βρίσκεται και ένας 20χρονος Μεσολογγίτης, από το τάνκερ «Elka Aristotle». Οι απαγωγείς, έδωσαν βίντεο στη δηµοσιότητα στο οποίο φαίνεται ο νεαρός ναυτικός να είναι καλά στην υγεία του. Το βίντεο µεταδόθηκε πριν από λίγο από το δελτίο ειδήσεων του ANT1. Ωστόσο… Μιλώντας στο κανάλι ο πατέρας του 20χρονου, δήλωσε πως δεν έχει κανένα νέο από τον γιό του. Ο οποίος απήχθη στις 4 Νοεµβρίου. Έκθεση ζωγραφικής του Γιώργου Κόρδη (Σελ. 2) ÐËÇÑÙÌÅÍÏ ÔÅËÏÓ ÔÁ×. ÃÑÁÖÅÉÏ ÁÃÑÉÍÉÏÕ ΚΩ∆ΙΚΟΣ ΕΝΤΥΠΟΥ 2006 ÈÅÓÅÉÓ Ούτε γιορτές, ούτε στολίσµατα… Του Ã.Ó. Ενώ παντού γύρω μας μαίνεται ένας χαμηλής τάσης πόλεμος, εμείς ασχολούμαστε με όλα τα άσχετα. Το κόμμα που έχασε τις πρόσφατες εκλογές ασχολείται με το να ανατρέχει την κυβέρνηση που εξελέγη πριν από πέντε μήνες. Η κυβέρνηση αγωνίζεται να μοιάσει στο… κοινωνικό πρόσωπο εκείνων που έχασαν. Και η κοινωνία; Η κοινωνία ακούει για το μεταναστευτικό και ότι ενδεχομένως να έρθουν άνθρωποι από την Ινδοκίνα να φτιάξουν τη νέα Ελλάδα. Ακούνε ότι η αγορά είναι πεσμένη και ίσως 2.000 άτομα σε στρατόπεδο κάπου έξω από την Αμφιλοχία να βγαίνουν για καφέ και για ψώνια με τα χρήματα από την επιδότηση των διεθνών οργανισμών, δίνοντας μια… ένεση(!) τονωτική στην στάσιμη και υφεσιακή τοπική οικονομία. Η βλακεία δηλαδή δεν έχει όρια. Με τι άλλο ασχολείται ο Έλληνας αυτές τις μέρες; Κυρίως με το να ειρωνεύεται την περίπτωση που χρειαστεί να πάει σε κανέναν πόλεμο με τους πανίσχυρους και οχταπλάσιους, πια, γείτονες. Μήπως ακούς κανέναν εμψυχωτικό λόγο; Κάποιο κάλεσμα για συσπείρωση; Όχι, όπως ακριβώς ξεκινά και η Ιλιάδα: έριδες, διχόνοια και τσακωμοί. Η πανίσχυρη ακροαριστερά, αυτού που λένε πως «όταν οι αντάρτες μπουν στην Αθήνα, η πλατεία θα λέγεται Δημήτρη Κουφοντίνα»(!) , αυτά τα κοινωνικά παρτάλια, έχουν λόγο παντού. Στα σόσιαλ μίντια και στα μυαλά των νέων καλλιεργούν ένα αίσθημα ειρωνείας για την περίπτωση που θα χρειαστεί κανείς να πολεμήσει. Το έχουν ξανακάνει, δεν είναι η πρώτη φορά. Το κεντρικό νόημα είναι, «έλα μωρέ, δεν αξίζει να πολεμάς για τίποτε»… Στο μεταξύ, τις μέρες που γίνονταν ελληνοτουρκικές συνομιλίες, στα νησιά δεν είχε περάσει ούτε μισός πρόσφυγας ή «πρόσφυγας». Για περίπου 2,5 μέρες. Με το που έληξαν οι συζητήσεις, πέρασαν το επόμενο πρωί 200 άτομα. Χθες πέρασαν 551 άτομα… Κι εμείς; Εμείς ασχολούμαστε με τον διάκοσμο στην πόλη. (Συνέχεια στη σελ. 2)
Πρωτοσέλιδο Μαχητής:
Recognized text: