Επόμενη μέρα Next

Πρωτοσέλιδο Μαχητής:







Recognized text:
1ï ÐÁÍÅËËÇÍÉÏ
ÂÑÁÂÅÉÏ ÊÁËÕÔÅÑÏÕ
ÊÕÑÉÏÕ ÁÑÈÑÏÕ
***
ÔÉÌÇÔÉÊÇ ÄÉÁÊÑÉÓÇ
Áðü ôï ºäñõìá
ÐñïáãùãÞò
Äçìïóéïãñáößáò
Áè. Â. Ìðüôóç

ÁÄΕÓÌÅÕÔÇ ÅÂÄÏÌÁÄÉÁΙÁ ÅÖÇÌÅÑΙÄÁ
Ç áñ÷áéüôåñç ôïõ íïìïý Áéôùëïáêáñíáíßáò
×Üñéôé Èåïý, ðñþôç åöçìåñßäá óôï íïìü óå áíáãíùóéìüôçôá, áíáãíùñéóéìüôçôá, ðïéïôéêÜ ÷áñáêôçñéóôéêÜ, óõ÷íüôçôá áíÜãíùóçò ê.ëð.,
ìåôÜ áðü ðáíåëëáäéêÞ äçìïóêüðçóç ôùí åôáéñåéþí MRB, VPRC, Metron Analysis (ìå åíôïëÞ ôïõ õðïõñãåßïõ Åðéêñáôåßáò)
Ιδρυτής: ✝ ΑΝ∆ΡΕΑΣ Ι. ΚΑΝΗΣ - Ιδιοκτήτης, Εκδότης: ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΑ ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΥ - ΚΑΝΗ - Γραφεία: Παναγοπούλου 10 & Ποιητών. ΤΗΛ.: 26410.29975, FAX: 26410.28614
Τιµή φύλλου 1 ΕΥΡΩ¸ Έτος 58o - E-mail: [email protected] - ÔÅÔÁÑÔÇ 24 ΙΟΥΛΙÏÕ 2019 - Αριθ. Φύλλου 2587

ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

Η διακριτικότητα
στην πολιτική
(Σε δύο ενότητες)
ΣΤΟ πάµπλουτο ελληνικό λεξιλόγιο υπάρχει µία
λέξη η οποία καθορίζει τη λειτουργία του ανθρώπου
και την ποιότητα των σχέσεών του µε τους άλλους
ανθρώπους. Η διακριτικότητα. Η λεπτότητα στη
συµπεριφορά.
ΣΕ ΟΛΕΣ τις εκφάνσεις της ζωής του ο
άνθρωπος πρέπει να λειτουργεί µε διάκριση, αν
πράγµατι επιθυµεί να είναι αρεστός και επιθυµητός
προς τους γύρω του και το ευρύτερο κοινωνικό
σύνολο. Η διάκριση είναι και ένα από τα πρώτιστα
ζητούµενα της ορθοδοξίας. Μάλιστα, στα πατερικά
βιβλία υπάρχει ένας έξυπνος αποφθεγµατικός
λόγος, ο οποίος αναφέρει ότι κάποτε οι αρετές
ετοιµάζονταν να πάνε εκδροµή. Τότε αναρωτήθηκαν
µεταξύ τους: «Ποια θα οδηγήσει;». «Μα η διάκριση»
φώναξε η σωφροσύνη. Και όλες συµφώνησαν.
∆ΙΚΗΓΟΡΟΙ απ’ όλη τη χώρα οι οποίοι
αποφοίτησαν τη συγκεκριµένη χρονιά αποφάσισαν
µετά από 25 χρόνια να ξαναβρεθούν σε ταβέρνα της
Αθήνας, να θυµηθούν τα παλιά. Πενηντάρηδες
πλέον. Άρχισαν να φθάνουν ο ένας µετά τον άλλον.
Λίγο πριν έρθουν όλοι, µπήκε φουριόζος ένας
Κορίνθιος. Βλέποντας τον αγαπηµένο του φίλο στα
φοιτητικά του χρόνια, όρµησε πάνω του. Άρχισε να
τον φιλά, να τον σηκώνει ψηλά, να του ανακατεύει
τα µαλλιά. Ο φίλος του είχε µείνει ενεός και
άναυδος. Ο Κορίνθιος είχε µεν αγάπη, µα δεν είχε
διάκριση.
***
ΤΗΝ ΕΒ∆ΟΜΑ∆Α πριν την Κυριακή των
εκλογών
επισκέφθηκα
το
Άγιο
Όρος.
Προσκυνητής, ικέτης της Υπεραγίας Θεοτόκου και
αειπαρθένου Μαρίας. Το τι σηµαίνει να ασπάζεσαι
και να γονατίζεις µπρος στην εικόνα του «Άξιον
Εστί» κι εκείνη τη στιγµή να χτυπά στο κινητό σου
ειδοποίηση λαµβανοµένου µηνύµατος, µόνο σε
όσους συνέβη γνωρίζουν. Προσπαθείς να
απεγκλωβιστείς έστω για λίγες ηµέρες από τη
φθορά και τη µαταιότητα της κοσµικότητος, µα οι
υποψήφιοι φροντίζουν να σε επαναφέρουν στον
απατηλό κόσµο της πολιτικής. Των εκλογών, των
άκαρπων διαπληκτισµών, της κάλπης. Και του
κάλπικου.
ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ µου δυστυχώς δεν µπορώ να
κλείσω λόγω της φύσης της εργασίας µου. Ναι,
αποδέχοµαι την εκούσια δουλεία µου. «Σε
προσκαλώ στην προεκλογική µου συγκέντρωση, για
να δώσουµε νέα πνοή….». «Πάµε µαζί για την
ανάπτυξη του τόπου µας…». «Έχω ένα όνειρο για το
νοµό µας…». Και πλήθος τέτοιων τετριµµένων
κοινοτοπιών, οι οποίες δεν πείθουν πλέον ούτε και
τον έσχατο των αφελών και καλοδιάθετων.
ΟΜΩΣ η αδιακρισία και η έλλειψη
στοιχειώδους τακτ στη συµπεριφορά δεν σταµατά
εδώ. ∆εκάδες τηλεφωνικές κλήσεις δεχτήκαµε όλοι
µας από τα περισσότερα γραφεία των υποψήφιων
βουλευτών, προκειµένου να µας ενηµερώσουν για
την επικείµενη προεκλογική οµιλία. Κάποιοι εκ των
γραµµατέων µάλιστα -κατόπιν οδηγίας των
υποψηφίων βέβαια- ζητούσαν να τους πούµε αν
όντως θα παραβρεθούµε στη συγκέντρωση: «Πέστε
µας, θα έρθετε;».
ΑΜΝΩΝ προσέλευσις.
(Συνέχεια στη σελ. 2)

Κεραµέως: Έρχεται ελάχιστη βάση
εισαγωγής στα Πανεπιστήµια –
Τέλος στους αιώνιους φοιτητές

Ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ανώτατο όριο ολοκλήρωσης των σπουδών,
νέο σύστημα χρηματοδότησης των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς του δημοσίου και κατάργηση του ασύλου προανήγγειλε μεταξύ άλλων η
κυρία Νίκη Κεραμέως κατά την ανάγνωση των
προγραμματικών δηλώσεων στην Ολομέλεια
της Βουλής.
Η υπουργός Παιδείας για την ανώτατη
εκπαίδευση είπε πως:
– Βελτιώνουμε άμεσα στρεβλώσεις τους
ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και σε βάθος χρόνου, επιφέρουμε ουσιαστικότερες αλλαγές μετά από
ενδελεχή διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς.
– Καθορίζουμε ελάχιστη βάση εισαγωγής
στα τριτοβάθμια ιδρύματα. Τα ιδρύματα θα
μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής
υψηλότερη της ελάχιστης και θα ορίζουν επίσης
τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων.
– Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στοχεύει σε
ακαδημαϊκά Ιδρύματα πραγματικά αυτόνομα,
αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, εξωστρεφή, σε κοινό βηματισμό με την
αγορά εργασίας.
– Επιστρέφουμε τα πανεπιστήμια σε
αυτούς στους οποίους πραγματικά ανήκουν,
δηλαδή στους φοιτητές, στους καθηγητές και

στο διοικητικό προσωπικό, καταργώντας το
κακώς εννοούμενο άσυλο. Οι δημόσιες αρχές
θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για
κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός
πανεπιστημίου.
– Καθιερώνουμε ανώτατο χρονικό όριο
ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2,
πλην εξαιρέσεων.
– Απελευθερώνουμε τα Προγράμματα
Μεταπτυχιακών Σπουδών.
– Επεκτείνουμε τον θεσμό της πρακτικής
άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς
φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.
– Η κρατική χρηματοδότηση προς τα
ανώτατα ιδρύματα θα εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια όπως το κόστος σπουδών ανά
φοιτητή, η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του
ιδρύματος αλλά θα συνδέεται, σε κάποιο βαθμό,
και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των
ιδρυμάτων.
– Ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας θα
προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π και
στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, ώστε να
μην επαναληφθεί το καταστροφικό φαινόμενο
ίδρυσης νέων τμημάτων και συγχωνεύσεων
τμημάτων για την εξυπηρέτηση καθαρά ψηφοθηρικών σχεδιασμών και μικροπολιτικών συμφερόντων.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ στο
Καραµανλής :
Εκθεσιακό περίπτερο του
Επανεξετάζεται
Επιµελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας ο διαγωνισµός
και της Κεντρικής Ένωσης
για την
Επιµελητηρίων στην 84η
Αµβρακία Οδό
δρόµου σε τρία
∆ΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ (Σελ. 20) έργα. Αλλαγή
τα οποία αποτελούν

21 Ιουλίου 1974: 45 χρόνια από τον
θάνατο του Αιµ. Μανιά και του Βασ.
Παναγόπουλου στην Κύπρο

(Σελ. 20)

Σύνδεσµος Φιλολόγων: «Η απόφαση της Συγκλήτου να µεταφέρει
το Τµήµα Iστορίας-Αρχαιολογίας
αδικεί το Αγρίνιο»

«Η απόφαση της Συγκλήτου του
Πανεπιστηµίου Πατρών να µεταφέρει
το Τµήµα Iστορίας-Αρχαιολογίας αδικεί την πόλη που για 35 χρόνια φιλοξένησε πανεπιστηµιακά τµήµατα,
ενώ ταυτόχρονα αποκαλύπτει σκοπιµότητες διότι δεν έχει ληφθεί µε
ακαδηµαϊκά κριτήρια», αναφέρει ο
Σύνδεσµος Φιλολόγων Αιτωλοακαρνανίας σε ανοιχτή επιστολή
προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραµέως.
. (Συνέχεια στη σελ. 20)

«παραδείγµατα προς αποφυγή» προανήγγειλε ο υπουργός
Υποδοµών και Μεταφορών κ.
Κώστας Αχιλ. Καραµανλής,
µιλώντας στη Βουλή κατά την
τρίτη ηµέρα των προγραµµατικών δηλώσεων της νέας
κυβέρνησης. Οι οκτώ εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος, η
Αµβρακία Οδός και ο Βόρειος
Οδικός Άξονας Κρήτης έχουν
ήδη µπει στο µικροσκόπιο της
νέας ηγεσίας του Υπουργείου,
προκειµένου να βρεθούν
λύσεις για την έναρξη και υλοποίηση των έργων.
(Συνέχεια στη σελ. 20)

30 Aυγούστου η
Τελετή Ορκωµοσίας
του ∆ηµάρχου και
του νέου ∆ηµοτικού
Συµβουλίου Αγρινίου

(Σελ. 20)

ÐËÇÑÙÌÅÍÏ ÔÅËÏÓ
ÔÁ×. ÃÑÁÖÅÉÏ
ÁÃÑÉÍÉÏÕ
ΚΩ∆ΙΚΟΣ ΕΝΤΥΠΟΥ
2006

ÈÅÓÅÉÓ

Οι αριθµοί, οι
πληθυσµοί
δεν ακούν τις
ιδεολογίες
τους…

Του Ã.Ó.

Κανονικά σήμερα θα
έπρεπε να ασχοληθούμε
με το τελευταίο δημοτικό
συμβούλιο στο Αγρίνιο,
με την σύνθεση που είχε
κατά την τελευταία δημοτική περίοδο. Και μόνο η
ανακούφιση των ανθρώπων που συμμετείχαν
για το γεγονός ότι απαλλάσσονται από το βάσανο, δείχνει πόσο λάθος
είναι αυτός ο νόμος που
ορίζει ότι πρέπει να περάσουν μήνες μέχρι να αναλάβει το νεοεκλεγέν
συμβούλιο, ο νέος δήμαρχος, η νέα αρχή. Δεν
υπάρχει κανένας λόγος
για όλο αυτό το καραγκιοζιλίκι, όλη αυτή την
αδράνεια, όλη αυτή την
απάθεια επί τόσους
μήνες.
Βέβαια, ειπώθηκαν
κάμποσα σημαντικά αλλά
τέτοια ώρα τέτοια λόγια.
Με την πόλη να έχει ήδη
«φύγει» και να μην ασχολείται κανείς με τίποτε,
δεν ξέρω καν αν έχουν
αντίκρισμα όσα είπε ο
δήμαρχος. Διότι σημασία
έχουν. Το γεγονός πως
εμείς ως Αγρίνιο πέρα
από ψηφίσματα και ανακοινώσεις στον τοπικό
Τύπο δεν ξέρουμε πώς να
δείξουμε στην κεντρική
εξουσία ότι θέλουμε
πανεπιστήμιο, είναι αλήθεια. Το γεγονός ότι δεν
μοιάζουμε
ενωμένοι,
είναι αλήθεια. Το γεγονός
πως η Πάτρα, αν και έχει
35.000 φοιτητές, έχει
ξεσηκώσει τον κόσμο για
μια σχολή που υπήρξε για
λίγες μέρες σε ένα ΦΕΚ
και σε περίπτωση που
αυτή δεν πάρει μορφή
θέλει να πάρει μια σχολή
από το Αγρίνιο(την αρχαιολογική, όπως εμφανίζεται πλέον) για… αντίποινα, είναι επίσης αλήθεια.
Αλλά για να απαντήσουμε σε αυτά πρέπει να
απαντήσουμε στο θεμελιώδες ερώτημα. Θέλουμε Πανεπιστήμιο στο
Αγρίνιο; Δηλαδή, θέλουμε
ΟΛΟΙ Πανεπιστήμιο στο
Αγρίνιο; Μήπως κάποιοι
έχουν
ιδεολογία
τις
αντιρρήσεις
και
τις
αιώνιες φιλοσοφίες για το
τι είναι η Παιδεία, τι είναι
η γνώση, τι είναι η
πατρίδα μας, μην είναι οι
κάμποι και τα άπαρτα
βουνά;
(Συνέχεια στη σελ. 2)