Next

Πρωτοσέλιδο Εθνικός Κήρυξ:
Newspaper website Website







Recognized text:
News

104 a b 104
η

η

επέτειος
1915-2019

επέτειος
1915-2019

Τρίτη, 30 Απριλίου 2019 / Tuesday, April 30, 2019
NATIONAL HERALD VOL. 105 No.34309 GREEK-AMERICAN DAILY

www.ekirikas.com

NY, NJ, PA, MA, CT $1.25

Πτώμα γυναίκας
στην πρώτη βαλίτσα
Θύμα και αυτή του κατά συρροή
δολοφόνου, Νίκου Μεταξά
Του ανταποκριτή μας
Νεόφυτου Κυριάκου

ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΡΑΤΖΙΑΣ/ΑΣΟΣΙΕΪTΕΝT ΠΡΕΣ

Mέλη διασωστικής ομάδας της Πυροσβεστικής έχουν ανασύρει από την
τεχνητή «Κόκκινη Λίμνη» στο Μιτσερό μια βαλίτσα με το πτώμα ενός

Συνέντευξη
Δρ Αγγούρη
στον «Ε.Κ.»
Του Αχιλλέα Κουρεμένου
ΟΥΙΛΙΑΜΣΜΠΕΡΓΚ. ΒΙΡΤΖΙΝΙΑ. Οι Ελληνες επιστήμονες
του εξωτερικού έχουν μεν τη
διάθεση να συμβάλλουν «στην
πρόοδο της πατρίδας μας», συναντούν ωστόσο «αξεπέραστα
εμπόδια» στη συμμετοχή τους
στην ανάπτυξη της χώρας, δήλωσε σε αποκλειστική συνέντευξη στον «Εθνικό Κήρυκα» η επιστήμονας και εκπαιδευτικός, Δρ
Πέγκυ Αγγούρη (Peggy Agouris), η οποία επελέγη προσφάτως αντιπρόεδρος (Provost) του
σημαντικού Πανεπιστημίου William & Mary, στο ΟυίλιαμΣυνέχεια στη σελίδα 4

ακόμα θύματος -από τα επτά συνολικά- του 35χρονου λοχαγού Νίκου
Μεταξά, τη δολοφονία των οποίων ομολόγησε ο ίδιος ο στρατιωτικός.

ΛΕΥΚΩΣΙΑ. (Γραφείο Εθνικού
Κήρυκα). Χωρίς αποτέλεσμα
ολοκληρώθηκαν τη Δευτέρα του
Πάσχα οι προσπάθειες για ανάσυρση και της δεύτερης ταξιδιωτικής βαλίτσας που εντοπίστηκε
στην «Κόκκινη Λίμνη», κοντά
στο μεταλλείο στο Μιτσερό, σε
σημείο που ομολόγησε ο 35χρονος κατά συρροή δολοφόνος Νίκος Μεταξάς ότι πέταξε τα πτώματα δύο γυναικών και ενός
8χρονου κοριτσιού.
Την Κυριακή του Πάσχα είχε
ανασυρθεί η πρώτη βαλίτσα
στην οποία εντοπίστηκε το πτώμα γυναίκας σε προχωρημένη
αποσύνθεση, θύμα κι αυτή του
35χρονου κατά συρροή δολοφόνου.
Η μειωμένη ορατότητα στην
«Κόκκινη Λίμνη», που είναι γεμάτη τοξικά, δυσχεραίνει το έργο των ερευνών που συνεχίστηκαν τη Δευτέρα του Πάσχα για
16η μέρα αφ’ ότου είχε εντοπι-

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Ο «Ιων», ένα από
τα καλύτερα έργα του Ευριπίδη,
δεν είναι σίγουρα από τις πιο
αγαπημένες τραγωδίες των σύγχρονων σκηνοθετών, παρ’ όλο
που τα γεγονότα τα οποία περιγράφει τα συναντάμε καθημερινά.
Η Ιόλη Ανδρεάδη, η οποία
έχει ήδη σκηνοθετήσει 28 παραγωγές στην Ελλάδα και στην
Ευρώπη, ρίχνει δυνατά τους
προβολείς της τέχνης της, καθηλώνοντας τη ματιά των θεατών
στα σκηνοθετικά της τεχνάσματα και στην εκτέλεσή τους από
ιδιαίτερα αξιόλογους ηθοποιούς.
Επέλεξε τον «Ιωνα», το έργο που
δεν διαθέτει κανένα ιδιαίτερα
τραγικό στοιχείο, ούτε διεγείρει
έλεος και φόβο στις ψυχές των
θεατών, γιατί λόγω της φύσης
του προσφέρει πολλές σκηνοθετικές προσεγγίσεις και ερμηνείες.
Η δική της προσέγγιση ήταν
το έργο παιγμένο από τρία πρόσωπα, όπου το τρίτο δημιουργεί

ΣΙΚΑΓΟ. Μια 23χρονη ομογενής
από το Μπέργουιν του Σικάγου
σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό
δυστύχημα, στον διαπολιτειακό
αυτοκινητόδρομο 55, ενώ επέβαινε σε αυτοκίνητο της εταιρείας «Uber» μαζί με φίλους της. Η
παρέα γύριζε σπίτι από βραδινή
διασκέδαση, όπου γιόρταζαν τα
γενέθλια της άτυχης κοπέλας,
σύμφωνα με το τοπικό τηλεοπτικό δίκτυο «abc7chicago».
Η Τζέιμι Πούλου (Jamie Poulos) και δύο φίλοι της κατευθύνονταν προς το Μπέργουιν τα ξημερώματα της Κυριακής, όταν
ένα άλλο όχημα προσέκρουσε
στο δικό τους, στο νότιο τμήμα
του αυτοκινητοδρόμου, κοντά
στο Ντάμεν, λίγο έξω από το Σικάγο. Το μισθωμένο όχημα τυλίχτηκε στις φλόγες.
Η Πούλου, η οποία έκλεισε
τα 23 την περασμένη Πέμπτη,
σκοτώθηκε ακαριαία. «Είναι φρι-

κτό. Είμαι συγκλονισμένη», δήλωσε η μητέρα της, Αντρέα Πούλου.
Ο φίλος της, Αναστάσιο Μοράλες, που βρισκόταν στο κάθισμα του συνοδηγού, ήταν ο μόνος που κατάφερε να απεγκλωβιστεί. Οταν συνειδητοποίησε ότι
οι άλλοι δεν ακολουθούσαν, σύμφωνα με την αδελφή του, επέστρεψε και τράβηξε τόσο τον
οδηγό όσο και τον φίλο του έξω
από το φλεγόμενο αυτοκίνητο.
Η Πούλου είχε εγκλωβιστεί ανάμεσα στις λαμαρίνες και ήταν
αδύνατο να σωθεί.
«Ελπίζω να συνειδητοποιεί
πως έσωσε τον φίλο του και ότι
δεν μπορεί να κάνει πλέον τίποτα περισσότερο. Είναι ήρωας»,
δήλωσε η αδελφή του, Τζουγιάνι
Κεσάδα.
«Στεναχωριέμαι πολύ για το
παιδί... Αισθάνεται χάλια. Ηταν
κολλητοί με την κόρη μου και εί-

ναι όλοι τους εξαιρετικά παιδιά»,
δήλωσε η Αντρέα Πούλου για
τον Μοράλες.
Ο Μοράλες νοσηλεύτηκε για
προληπτικούς λόγους μετά το δυστύχημα, αλλά σύμφωνα με τα
συγγενικά του πρόσωπα πήρε
ήδη εξιτήριο. Ο τρίτος φίλος παραμένει στο νοσοκομείο με σοβαρά εγκαύματα.
Η γυναίκα η οποία επέβαινε
στο όχημα, το οποίο έπεσε πάνω
στο ταξί της «Uber» νοσηλεύεται
επίσης. Ο οδηγός του συγκεκριμένου οχήματος, ένας 22χρονος
άντρας από τον Ομερ Γκλεν, δεν
έφερε κανένα τραύμα, σύμφωνα
με την πολιτειακή αστυνομία του
Ιλινόις.
Οι γονείς της Πούλου είχαν
προγραμματίσει να γιορτάσουν
τα γενέθλια της κόρης τους την
Κυριακή του Πάσχα, αλλά η μοίρα τους επιφύλαξε τραγική κατάληξη.

«ΝΥ Post» για Αγ. Νικόλαο
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Ο κυβερνήτης της
Νέας Υόρκης, Αντριου Κουόμο,
έχει πιέσει 7 σημαντικές προσωπικότητες να ενταχθούν στην
ομάδα που προσπαθούν να επανεκκινήσουν τις κατασκευαστικές εργασίες για τον Αγιο Νικόλαο στο Σημείο Μηδέν, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η κ. Melissa Klein (Μελίσα Κλέιν) της «New York Post».
«Θέλει ο ναός να ολοκληρωθεί», δήλωσε στην αμερικανική
εφημερίδα ο ομογενής επιχειρηματίας, Τζον Κατσιματίδης
(John Catsimatidis), ένας εκ των
7. Ο κ. Κατσιματίδης, σημείωσε
ότι οι δωρητές είναι έτοιμοι να
μπουν εμπρός, αλλά μόνο αν μία
νέα ομάδα έμπαινε επικεφαλής.
«Αν η Αρχιεπισκοπή είναι επικεφαλής δεν θα δώσουν τα χρή-

ένα ηχοτοπίο χωρίς λόγο. Στις
25 Απριλίου στις 8 το βράδυ ο
«Εθνικός Κήρυκας» βρέθηκε στο
θέατρο «Τhe Tank» στο Μανχάταν, μια πρωτοποριακή πειραματική σκηνή, όπου παρακολουθήσαμε την πρώτη παράσταση
του «Ιωνα», η οποία ήρθε στη
Νέα Υόρκη για τρείς μόνο παραστάσεις.
Με την Δήμητρα Χατούπη
στον ρόλο της Κρέουσας, τον
Κωνσταντίνο Μπιμπή, τον εραστή του σωματικού θεάτρου,
στον ρόλο του Ιωνα και τον διεθνώς καταξιωμένο μουσικό Νίκο
Τουλιάτο, η πρεμιέρα στις 25
Απριλίου ενθουσίασε το ανάμεικτο από Ελληνες και ξένους κοινό, με την απλή γραφή των διαλόγων γραμμένων από τη συνεργασία της Ιόλης Ανδρεάδη και
του Αρη Ασπρούλη, την ακούραστη ροή και ζωντάνια των
σκηνών, τη συγκροτημένη ψυχογραφική τοποθέτηση των συγκρούσεων των μυθικών ηρώων
και τα πρωταγωνιστικά ακούΣυνέχεια στη σελίδα 5

WR/ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΕη

Πλήθος πιστών στην Ανάσταση στο ναό Τιμίου Σταυρού, Γουάιτστόουν
Η φωτογραφία είναι αδιάψευστος μάρτυρας της μεγάλης συμμετοχής των πιστών που με ευλάβεια
και κατάνυξη παρακολούθησαν την Ακολουθία της Αναστάσεως του Χριστού, όπου χοροστάτησε
ο Επίσκοπος Μηδείας κ. Αποστόλου, στον ιερό ναό του Τιμίου Σταυρού στο Γουάιτστόουν.

Δευτέρα 29 Απριλίου 2019
€1
$ Καναδά

$1.12
$0.74

ΚΑΙΡΟΣ
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ: Αίθριος 43-58
ΑΥΡΙO: Βροχερός 50-68
ΑΘΗΝΑ: 55-74
ΛΕΥΚΩΣΙΑ: 56-83

1-888-547-9527
1-718-784-5255
ΓΕΝΙΚEΣ ΠληΡΟφΟΡIΕΣ

[email protected]

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Ενας από τους πιο
σημαντικούς εκπροσώπους της
εξπρεσιονιστικής ζωγραφικής
στην Ελλάδα, ο Ανδρέας Κοντέλλης, εκθέτει για πρώτη φορά στη
Νέα Υόρκη και με τα έργα του
επιθυμεί να ταξιδέψει το κοινό
στον χρόνο, παραπέμποντας σε
μύθους, αρχαίους και σύγχρονους, αλλά κυρίως οικείους.
Ενδεικτικός ο τίτλος της έκθεσης «Mythology» (Μυθολογία) η οποία θα φιλοξενηθεί στο
Ελληνικό Προξενείο στη Νέα
Υόρκη (69 E 79th St New York,
NY 10075), τον Μάιο του 2019,
στο πλαίσιο των εκδηλώσεων
για την προβολή του Σύγχρονου
Ελληνικού Πολιτισμού στις Ηνωμένες Πολιτείες.

ματα» (If the Archdiocese is in
charge, they’re not giving the
money), επεσήμανε.
Η κίνηση αυτή, ανέφερε το
άρθρο, έρχεται καθώς οι ενορίτες του Αγίου Νικολάου, που καταστράφηκε την 11η Σεπτεμβρίου 2001, έκαναν Ανάσταση για
18η χρονιά χωρίς «σπίτι».
Η «New York Post» υπενθύμιζε: Η αναδόμηση του ναού
σταμάτησε το Δεκέμβριο του
2017 όταν η Ελληνική Ορθόδοξη Αρχιεπισκοπή ξέμεινε από
χρήματα για το έργο των 80
εκατ. δολ.
Ορισμένα από τα χρήματα
κατέληξαν στην ενίσχυση των
οικονομικών της Αρχιεπισκοπής.
Η Γενική Εισαγγελία διεξάγει
Συνέχεια στη σελίδα 4

Συγγνώμη
από «ΝΥΤ»
για σκίτσο

«Mythology»: Εκθεση του ζωγράφου Ανδρέα Κοντέλλη

ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑ

Συνέχεια στη σελίδα 6

Νεκρή ομογενής σε αυτοκινητιστικό Δήλωση Κατσιματίδη στην

Θερμή υποδοχή στον
«Ιωνα» του Ευριπίδη
Της Γιάννας Κατσαγεώργη

στεί η πρώτη σορός από τα επτά
συνολικά θύματα του στρατιωτικού κατά συρροή δολοφόνου.
Σε ό,τι αφορά τις έρευνες
στην άλλη λίμνη στο Ξυλιάτου,
μερικά χιλιόμετρα πιο πέρα, επιχείρησε και τη Δευτέρα ο δύτης,
με επίκεντρο το τελευταίο κρίσιμο σημείο, χωρίς όμως να εντοπιστεί οτιδήποτε. Στη λίμνη
Ξυλιάτου επιχειρείται ο εντοπισμός της σορού της 6χρονης Σιέρα, κόρης της 38χρονης Μαρί
Ρόουζ από τις Φιλιππίνες, την
οποία δολοφόνησε επίσης ο
35χρονος λοχαγός και το πτώμα
της είχε εντοπιστεί στο φρεάτιο
του μεταλλείου Μιτσερού.
Σύμφωνα με τον Υπεύθυνο
του ΤΑΕ Λευκωσίας Νεόφυτο Σιάηλο η σορός που ανασύρθηκε
στην πρώτη βαλίτσα ανήκει σε
ενήλικη γυναίκα ενώ, όπως είπε,
μέσα στη βαλίτσα εντοπίστηκε
επίσης ένα τσιμεντομπλόκ, προφανώς για να κρατά τη σορό
στον βυθό.

Τα εγκαίνια θα γίνουν στις 9
Μαΐου, στις 6 μ.μ. ενώ η έκθεση
θα διαρκέσει έως τις 23 Μαΐου
(Δευτέρα με Παρασκευή, από
τις 9 το πρωί έως τις 2:30 το μεσημέρι). Κρατήσεις για τη δεξίωση των εγκαινίων έως τις 6
Μαΐου στο [email protected]
Ο γενικός πρόξενος της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, Δρ Κωνσταντίνος Κούτρας, αναφέρει
στο χαιρετισμό του:
«H έκθεση ζωγραφικής ‘Mythology’ του Ανδρέα Κοντέλλη
θα φιλοξενηθεί στο Ελληνικό
Προξενείο στη Νέα Υόρκη, τον
Μάιο του 2019, στο πλαίσιο των
εκδηλώσεων για την προβολή
του Σύγχρονου Ελληνικού Πολιτισμού στις Ηνωμένες Πολιτεί-

ες.
Ο ζωγράφος απόφοιτος της
Σχολής Καλών Τεχνών στην
Αθήνα και με μεταπτυχιακό τίτλο από το Middlesex University,
London, είναι πολυβραβευμένος
από το Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών και από την Ακαδημία
Αθηνών.
Εχει πραγματοποιήσει πάνω
από 20 ατομικές εκθέσεις και
έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις σε σημαντικά
Μουσεία και χώρους πολιτισμού.
Πρόκειται για έναν από τους
σημαντικούς εκπροσώπους της
εξπρεσιονιστικής ζωγραφικής
στην Ελλάδα. Σε αυτή την έκθεση ο καλλιτέχνης παρουσιάζει

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Η εφημερίδα
«Νew York Times» ζήτησε την
Κυριακή συγγνώμη για τη δημοσίευση ενός αντισημιτικού σκίτσου που αναπαριστά τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Βενιαμίν Νετανιάχου και τον Αμερικανό
πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ.
Το σκίτσο, το οποίο δημοσιεύθηκε την Πέμπτη στη διεθνή
έκδοση της εφημερίδας, εικονίζει τον Νετανιάχου σαν σκύλοοδηγό που φοράει περιλαίμιο με
το άστρο του Δαυίδ και οδηγεί
έναν τυφλό Τραμπ που φοράει
ένα κιπά.
Στη συγγνώμη που ζήτησε
μέσω του Twitter η «New York
Times» αναφέρει πως το σκίτσο
«περιλάμβανε αντισημιτικά στερεότυπα». «Η εικόνα ήταν προσβλητική και ήταν σφάλμα κρίσης η δημοσίευσή της», προσθέτει η εφημερίδα.
Στο μεταξύ, στη στήλη των
Συνέχεια στη σελίδα 9

Η ευλογία
των προβάτων

ένα σχόλιο πάνω σε προσωπικές
μυθολογίες και τις εννοιολογικές
τους προεκτάσεις, οι οποίες βασίζονται στη συλλογική μυθολογία και ερμηνεύονται εικαστικά
με μια σύγχρονη αισθητική».
Η ιστορικός τέχνης, επιμελήτρια της έκθεσης, κ. Λουίζα Καραπιδάκη, σημειώνει για «Το αρχετυπικό κάλλος»:
«Τα έργα ζωγραφικής του Ανδρέα Κοντέλλη, στην έκθεση
‘Μυθολογία’ αποτελούν αισθητικά καταφύγια του νου και της
ψυχής. Είναι έργα ‘φιλήδονα’ με
μυθικούς πρωταγωνιστές να
αποτυπώνονται μέσα σε σαγηνευτικά τοπία.

ΧΑΝΙΑ. («ΑΠΕ-ΜΠΕ»). Ενα έθιμο που κρατά τις ρίζες από πολύ
παλιά στην Κρήτη αναβίωσε και
φέτος στην ορεινή κοινότητα
της Ασή Γωνιάς του Δήμου Αποκορώνου.
Πρόκειται για το έθιμο της
ευλογίας των προβάτων στον μικρό ναό του Αγίου Γεωργίου του
Γαλατά που βρίσκεται στην κεντρική πλατεία του χωριού ανάμεσα στις προτομές του κρητικού οπλαρχηγού Γύπαρη και του
Ελευθερίου Βενιζέλου.
Το έθιμο έχει πολύ βαθιές ρίζες στον χρόνο. Γινόταν και στην

Συνέχεια στη σελίδα 5

Συνέχεια στη σελίδα 12



Τελευταία νέα από την εφημερίδα