Πρωτοσέλιδο Μαχητής:







Recognized text:
1ï ÐÁÍÅËËÇÍÉÏ
ÂÑÁÂÅÉÏ ÊÁËÕÔÅÑÏÕ
ÊÕÑÉÏÕ ÁÑÈÑÏÕ
***
ÔÉÌÇÔÉÊÇ ÄÉÁÊÑÉÓÇ
Áðü ôï ºäñõìá
ÐñïáãùãÞò
Äçìïóéïãñáößáò
Áè. Â. Ìðüôóç

ÁÄΕÓÌÅÕÔÇ ÅÂÄÏÌÁÄÉÁΙÁ ÅÖÇÌÅÑΙÄÁ
Ç áñ÷áéüôåñç ôïõ íïìïý Áéôùëïáêáñíáíßáò
×Üñéôé Èåïý, ðñþôç åöçìåñßäá óôï íïìü óå áíáãíùóéìüôçôá, áíáãíùñéóéìüôçôá, ðïéïôéêÜ ÷áñáêôçñéóôéêÜ, óõ÷íüôçôá áíÜãíùóçò ê.ëð.,
ìåôÜ áðü ðáíåëëáäéêÞ äçìïóêüðçóç ôùí åôáéñåéþí MRB, VPRC, Metron Analysis (ìå åíôïëÞ ôïõ õðïõñãåßïõ Åðéêñáôåßáò)
Ιδρυτής: ✝ ΑΝ∆ΡΕΑΣ Ι. ΚΑΝΗΣ - Ιδιοκτήτης, Εκδότης: ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΑ ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΥ - ΚΑΝΗ - Γραφεία: Παναγοπούλου 10 & Ποιητών. ΤΗΛ.: 26410.29975, FAX: 26410.28614
Τιµή φύλλου 1 ΕΥΡΩ ¸ Έτος 58o - E-mail: [email protected] - ÔÅÔÁÑÔÇ 10 ΑΠΡΙΛΙÏÕ 2019 - Αριθ. Φύλλου 2572

ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ

Με τα µάτια των άλλων
(∆εύτερη και τελευταία ενότητα)
ΕΙΜΑΙ υπέρµαχος της άποψης ότι και ευγενικό και
ανθρώπινο είναι να δίνεις ένα κοµµάτι από τον «χώρο»
που σου ανήκει σε άλλους. Να δίνεις, όχι να σου το
αρπάζουν εκβιαστικά. Θα κάνεις υποµονή όταν ασεβώς
σε διακόπτουν, όταν αδιακρίτως σε προσπερνούν. Μία,
δύο, τρεις φορές. Εντάξει. Όµως αυτό δεν µπορεί να
συνεχίζεται εσαεί. ∆ιότι των υπέρλαλων και παλίλλογων
τα µονολογικά απωθηµένα δεν εξαντλούνται ποτέ. Και η
υποµονή, σε όσο ευρύ στοµάχι και να εδράζεται, µετά
από ένα σηµείο παύει να είναι αρετή και εκπίπτει σε
οικειοθελή εκµετάλλευση.
ΠΑΡ’ ΟΛΑ ταύτα, σε κάθε περίπτωση η σιωπή είναι
χρυσός. Όταν τύχει να βρεθώ µε άγνωστους
ανθρώπους, κάνω πολύ συχνά ένα απλό τεστ: δεν µιλώ
σχεδόν καθόλου, παρά µόνο αν µου το ζητήσουν, και
τότε πολύ σύντοµα, αν βέβαια γνωρίζω το θέµα. Αυτές τις
φορές, αισθάνοµαι να σχηµατίζεται γύρω µου ένα
αόρατο πέπλο εκτίµησης και αξιοπιστίας. ∆υστυχώς αυτή
η στάση µου δεν είναι ίδιον του χαρακτήρα µου, αλλά
προ όν προσπάθειας.
ΣΤΗΝ
ΑΝΤΙΘΕΤΗ περίπτωση, όπου οι
περισσότεροι σε µία συγκέντρωση προσπαθούµε να
βγούµε πρωταθλητές στη φλυαρία, όχι µόνο κανείς δεν
ωφελείται, αλλά νωρίς καταπίπτει και η διάθεση για
περαιτέρω συνέχιση της συζήτησης, διότι η γνήσια
πνευµατική ώσµωση και η αλληλοσυνεισφορά έχει πάει
µακρινό περίπατο.
ΤΟ ΝΑ ΠΟΛΕΜΑΣ βίαια, φωνασκώντας να
αρπάξεις τον χρόνο που ανήκει στους άλλους,
αφαιρώντας τους ετσιθελικά το εκφραστικό τους
δικαίωµα, για να πεις εσύ αυτό που νοµίζεις ότι θα
ακουστεί µε ενδιαφέρον και εντυπωσιασµό, είναι το
λιγότερο έλλειψη πολιτισµού, αµορφωσιά, ακραία
αγένεια. Τόσο ακραία, όσο και το µέγεθος του εγωισµού
και της αδιακρισίας του καθενός µας.
***
ΘΕΛΟΥΜΕ να µιλάµε. Μα δεν πρέπει πρωτίστως να
µας ενδιαφέρει έντονα το πώς ακούγονται τα λεγόµενά
µας στα αυτιά των άλλων; Πώς εντυπώνονται στο νου
τους µα και στην καρδιά τους; Θέλουµε την άποψή τους;
Μας ενδιαφέρει; Αν όχι, θα πρέπει να αναρωτηθούµε για
πολλά πράγµατα, να ψάξουµε εις βάθος πολλά στοιχεία
τα οποία απαρτίζουν τον χαρακτήρα µας. Ο Κύριος, στο
κατά Ματθαίον (ιστ’ – 13) θέτει στους µαθητές του ένα
σηµαντικό ερώτηµα (την απάντηση του οποίου βεβαίως
προεγνώριζε) για να µας διδάξει όλους µας. Ήθελε να
µάθει «τι λένε οι άνθρωποι ότι είναι». «Τίνα µε λέγουσιν
οι άνθρωποι είναι τον υιόν του ανθρώπου;».
ΕΚΤΟΣ και αν είµαστε υπέρµαχοι της συχνά
προβαλλόµενης και ιδιαιτέρως εγωιστικής άποψης ότι «ο
κόσµος δεν µε ενδιαφέρει» ή αλαζονικότερα, «τον έχω
γραµµένο στα παλιά µου τα παπούτσια».
Η ΑΠΟΨΗ των άλλων είναι σίγουρα πιο κοντά στην
πραγµατικότητα, για το ποιοι στ’ αλήθεια είµαστε. ∆ιότι
εµείς από φιλαυτία έχουµε µάθει να συγχωρούµε τον
εαυτό µας χωρίς καµία αυστηρότητα. Αυτό δε το οποίο
συχνά πιστεύουµε και προωθούµε, δηλαδή η προβολή
του εαυτού µας και η προσπάθεια εδραίωσής του ως
πρότυπο ζωής και άξιον µίµησης από όλους, είναι
εξακριβωµένο ότι προκαλεί συναισθήµατα χλευαστικής
αποστροφής, αν όχι αηδίας.
ΚΑΙ ΑΝ ο σαθρός και υπεραίνων λόγος δίδει µέσω
του εκπεσόντος ανθρώπου ένα κακό παράδειγµα, τα
έργα και οι πράξεις χαρακτηρίζουν ακόµα περισσότερο
τη φθίνουσα ποιότητα αυτού του παραδείγµατος.
ΟΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ εκφράσεις των πράξεών µας
αµέτρητες. Πέντε φίλοι ήµασταν σε µία ταβέρνα,
σαββατόβραδο, η οποία είχε από νωρίς γεµίσει
ασφυκτικά. Οι δύο σερβιτόροι έτρεχαν φιλότιµα, αλλά
ήταν αδύνατον να προλάβουν τους χρόνους.
Παραγγείλαµε, αλλά τα φαγητά αργούσαν. Περιµέναµε,
τίποτε.
(Συνέχεια στη σελ. 2)

Τέσσερα τµήµατα σε τρεις διαφορετικές
σχολές στο Αγρίνιο

Το Ιστορίας-Αρχαιολογίας πηγαινοερχόταν
µέχρι την τελευταία στιγµή
για να µείνει και η Γεωπονική ξεκινά φέτος στο
Μεσολόγγι µε τρία τµήµα
και του
χρόνου στο
Αγρίνιο µε δύο, µε την
έδρα να είναι προφανώς στο Μεσολόγγι.
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων έδωσε στη δηµοσιότητα το σχέδιο
νόµου «Συνέργειες Πανεπιστηµίων και Τ.Ε.Ι.,
πρόσβαση στην τριτοβάθµια εκπαίδευση, πειραµατικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους
και λοιπές διατάξεις».
Το νοµοσχέδιο περιλαµβάνει: Τη νέα αρχιτεκτονική του Πανεπιστηµίου ∆υτικής Μακεδονίας, του ∆ιεθνούς Πανεπιστηµίου Ελλάδας,
του Πανεπιστηµίου Πατρών, του Πανεπιστηµίου Πελοποννήσου και του Μεσογειακού
Πανεπιστηµίου Κρήτης.
Επίσης, περιλαµβάνει τις ρυθµίσεις για τη
νέα Γ’ Λυκείου και τον τρόπο πρόσβασης στην
Τριτοβάθµια Εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις.

Mετά από µια τραγελαφική διαδικασία, το
τελικό Πολυνοµοσχέδιο,
όσον αφορά στις σχολές
και τα τµήµατα στην Αιτωλοακαρνανία, άλλαξε µέσα
σε µια ώρα και τελικώς το
Τµήµα Ιστορίας Αρχαιολογίας θα εδρεύει στο Αγρίνιο ενταγµένο στη
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστηµών (όπως είχε διαρρεύσει το Σάββατο) .
Άλλαξε εξάλλου η κατανοµή (όσον αφορά
τα γνωστικά αντικείµενα) των Τµηµάτων της
Γεωπονικής Σχολής η οποία θα έχει συνολικά
έξι τµήµατα , τρία στο Μεσολόγγι, δύο στο
Αγρίνιο και ένα στην Αµαλιάδα. Όλα µε απαιτούµενη διάρκεια φοίτησης για την απόκτηση
πτυχίου τα 10 ακαδηµαϊκά εξάµηνα.
Επίσης στο Πανεπιστήµιο Πατρών ιδρύεται Πανεπιστηµιακό Ερευνητικό Κέντρο
(Π.Ε.Κ.) ως ακαδηµαϊκή µονάδα του Ιδρύµατος, µε έδρα τη Ναύπακτο και όχι την Πάτρα.
(Συνέχεια στη σελ. 20)

Παρουσίαση στο Παπαστράτειο για το
ψηφοδέλτιο του Γ. Παπαναστασίου

Τους υποψηφίους
∆ηµοτικούς Συµβούλους του συνδυασµού του
«Αγρίνιο Νέα Αρχή –
Τόπος να Ζεις» παρουσιάζει ο ∆ήµαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου, την Πέµπτη 11
Απριλίου στις 8.30 µ.µ..
Η εκδήλωση παρουσίασης θα γίνει στο Παπαστράτειο
Μέγαρο της Γυµναστικής Εταιρείας Αγρινίου, στην πλατεία
Παναγοπούλου 4.

Συνάντηση µε τον
Σεβασµιότατο Μητροπολίτη
Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.
Κοσµά είχε η Χριστίνα Σταρακά

(Σελ. 20)

Οι τρεις δήµαρχοι διαφωνούν µε
το σχέδιο για την Τριτοβάθµια

Την ∆ευτέρα έλαβε χώρα συνάντηση των ∆ηµάρχων
Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, Αγρινίου και Ναυπακτίας µε
θέµα την Τριτοβάθµια Εκπαίδευση και τις αλλαγές που
προωθεί το Υπουργείο Παιδείας µε το σχέδιο νόµου για τη
συγχώνευση του ΤΕΙ ∆υτικής Ελλάδας και των Πανεπιστηµίων Πατρών και Πελοποννήσου.Παρά το γεγονός πως
µήνες τώρα ήταν σε εξέλιξη οι διεργασίες και οι παρασκηνιακές διαβουλεύσεις για την αναδιάταξη του ακαδηµαϊκού χάρτη, εντούτοις καµία σοβαρή πρωτοβουλία δεν ελήφθη για συντονισµό και την ενιαία στάση του πολιτικού και
αυτοδιοικητικού κόσµου της Αιτωλοακαρνανίας.
(Συνέχεια στη σελ. 20)

∆ικαίωµα σύνταξης από
τη µητέρα του για τον
µητροκτόνο του Αγρινίου

(Σελ. 20)

Εγκαίνια για
τη ∆οµή
Αστέγων στο
Αγρίνιο

(Σελ. 20)

Β’ ΕΛΜΕ: «Με
τις τέσσερις
κατευθύνσεις
Γαβρόγλου,
λύκεια της
Αιτωλ/νίας
απειλούνται
µε λουκέτο»

Απορρίπτουν τις αλλαγές
στο λύκειο οι καθηγητές όλης
της χώρας και ετοιµάζονται για
κινητοποιήσεις το επόµενο
διάστηµα. ∆όθηκε στη δηµοσιότητα το τελικό σχέδιο νόµου
για το νέο Λύκειο και τον τρόπο
εισαγωγής στην Τριτοβάθµια
Εκπαίδευση. Οι σχετικές ανακοινώσεις από την ηγεσία του
ΥΠΠΕΘ έχουν γίνει ήδη από
τον περασµένο Σεπτέµβριο,
όµως η τελική µορφή θα δηµοσιευτεί σήµερα, µετά από
αρκετές αλλαγές.
(Συνέχεια στη σελ. 2)

55χρονος βρέθηκε
απαγχονισµένος
στο σπίτι του
στην Κατοχή

(Σελ. 2)

ÐËÇÑÙÌÅÍÏ ÔÅËÏÓ
ÔÁ×. ÃÑÁÖÅÉÏ
ÁÃÑÉÍÉÏÕ
ΚΩ∆ΙΚΟΣ ΕΝΤΥΠΟΥ
2006

ÈÅÓÅÉÓ

Η σηµαντική
µάχη θα είναι
δύσκολη

Του Ã.Ó.

Το σημερινό σημείωμα
θα είναι πιο σύντομο, διότι ο
χώρος στην δεύτερη σελίδα
δεν υφίσταται, ένεκα οι
εκλογές, όπως λένε και οι
καταρτισμένοι. Προσπαθεί ο
γράφων να κρατήσει λίγο
χιούμορ στην έκφρασή του
διότι αυτά που συμβαίνουν
στην
Ελλάδα
είναι
πρωτοφανή
και
ίσως
παγκοσμίως μοναδικά.
Την προηγούμενη από
την ημέρα που γράφτηκαν
αυτές
οι
γραμμές
«ακτιβιστές» (κατά δήλωσή
τους)και
συλλογικότητες
(ό,τι κι αν σημαίνει αυτό)
πήγαν στον λόφο του
Φιλοπάππου, στην Ακρόπολη
και
προσπάθησαν
να
καταστρέψουν
τις
περιφράξεις.
Είναι
η
φιλοσοφία τους να μην
υπάρχουν
περιφράξεις
πουθενά(!)κι όσο παρανοϊκό
κι αν ακούγεται αυτό για
κάποιον που έχει πρόβατα
και δάσος κοντά όπου ζουν
λύκοι, θα μπορούσαμε να το
δεχτούμε ως φιλοσοφία. Ως
μια χαριτωμένη χαζομάρα
από τις πολλές.
Όμως δεν έγινε μόνο
αυτό.
Γράφτηκαν
συνθήματα, οι μπουκαδόροι
είχαν μαζί και παιδιά(!) και
καταφέρθηκαν όλοι μαζί
κατά της αρχαιολογίας(!) και
κατά
των
τουριστών.
«Τουρίστες
φύγετε.
Μετανάστες καλωσήρθατε»
είπαν! «Tourist go Home,
Migrants Welcome»!
Πρόκειται για μια σκέψη
που έχει νικήσει στην
Ελλάδα, που την είδαν πάλι οι
ξένοι
επισκέπτες
της
Ακρόπολης και δεν είχαν τι να
πουν. Κι αυτό συμβαίνει γιατί
είναι φοβικοί όλοι οι
υπόλοιποι, διότι δεν τολμούν
να μιλήσουν όσοι δεν
πιστεύουν σε παλαβομάρες
των
αρχών
του
προηγούμενου αιώνα. Δεν
είναι όμως, πλέον, κάποια
γραφικότητα όλο αυτό.
Καλά θα κάνουν τα
κόμματα και οι πνευματικοί
άνθρωποι να αφήσουν τις
αηδίες, τις συνομωσίες, τα
…τσιπάκια που θα μας
βάλουν, τους Εβραίους και
τους άλλους προαιώνιους
εχθρούς και να καταλάβουν
ότι κάποιοι έχουν διαβρώσει
την
σκέψη ειδικά των
νεότερων που δεν έχουν
εμπειρία και τους φαίνονται
όλα δυνατά. Πρόκειται να
υπάρξει μάχη και ο αληθινός
αντίπαλος προετοιμάζεται
εδώ και δεκαετίες…