Πρωτοσέλιδα εφημερίδων και εξώφυλλα περιοδικών
Πρωτοσέλιδο Ηχώ των Δημοπρασιών:
Newspaper website Website







Recognized text:
Η Μ Ε Ρ Η Σ Ι Α Π Ρ Ω Ι Ν Η Ο Ι ΚΟ Ν Ο Μ Ι Κ Η Ε Φ Η Μ Ε Ρ Ι Δ Α
ΚΩΔΙΚΟΣ: 1781
ΤΡΙΤΗ

26

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
05
9

ΕΤΟΣ: 47ο
ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ: 13479

772529

029121

1,5€

Τ: 210 38 17 700 - 210 38 17 716 - 210 38 17 737 F: 210 38 17 331 - 210 38 17 281 E: [email protected] W: www.ihodimoprasion.gr

Διημερίδα του
Ελεγκτικού Συνεδρίου
«Το ότι δεν πληρωνόμαστε, όχι μόνο στο
νομό Θεσσαλονίκης αλλά και σε όλη την
Ελλάδα πρέπει να σταματήσει. Μένουμε
αμετακίνητοι στο βασικό μας αίτημα:
σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους
και μετατροπή των συμβάσεών μας σε
συμβάσεις αορίστου χρόνου» τόνισε η
αντιπρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ και δημοτικών επιχειρήσεων
Νομού Θεσσαλονίκης.
ΣΕΛ. 2

Προ της πτώχευσης
οι Οργανισμοί Συγκοινωνιών
ΟΣΥ και ΟΑΣΑ
Αναμένονται σοβαρά προβλήματα στις συγκοινωνίες

Εβδομάδα - κόλαση για
τους φορολογούμενους
Εβδομάδα κόλαση είναι η τελευταία του
Σεπτεμβρίου για εκατομμύρια φορολογούμενους. Μέχρι και την Παρασκευή θα
πρέπει να πληρώσουν ταυτόχρονα την
πρώτη από τις πέντε μηνιαίες δόσεις του
φετινού λογαριασμού του ΕΝΦΙΑ και την
δεύτερη δόση του φόρου εισοδήματος.

Αύριο τα περίπτερα
δεν θα έχουν
εφημερίδες
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ, ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ,
ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ για: Τη διατήρηση και
τη διεύρυνση ενός ενιαίου ΕΔΟΕΑΠ
με την ένταξη όλων των εργαζομένων
σε όλα ανεξαιρέτως τα μέσα ενημέρωσης. Σταθερή και πλήρη εργασία για
όλους, με ίσα δικαιώματα. Αξιοπρεπείς
μισθούς και συντάξεις. Ουσιαστικά και
αποτελεσματικά μέτρα αντιμετώπισης
της ανεργίας. Υπογραφή Συλλογικών
Συμβάσεων Εργασίας. Με το Ασφαλιστικό ανοιχτή πληγή και τα εργασιακά
και ασφαλιστικά δικαιώματα σε πλήρη
διάλυση τα Δ.Σ. των Συνεργαζομένων
Ενώσεων στο χώρο του Τύπου και των
ΜΜΕ καλούν όλους τους συναδέλφους
να περιφρουρήσουν την απεργία και να
διασφαλίσουν την επιτυχία της.

ΣΕΛ. 3

8 προσλήψεις
στο δημοτικό
βρεφοκομείο
Θεσσαλονίκης
Ανακοίνωση για την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικά οκτώ (8) ατόμων
για την κάλυψη εποχικών ή παροδικών
αναγκών του Δημοτικού Βρεφοκομείου
Θεσσαλονίκης «Ο ΑΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ»
που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη
ΣΕΛ. 14

Προσλήψεις γυμναστών
στο Δήμο Ελληνικού Αργυρούπολης
Ότι θα προβεί στην σύναψη συμβάσεων
ορισμένου χρόνου (οκτάμηνη απασχόληση), τριών (3) ατόμων Καθηγητών Φυσικής Αγωγής για τις ανάγκες του Οργανισμού Νεολαίας & Αθλητισμού Δήμου
Ελληνικού - Αργυρούπολης «Γρηγόρης
Λαμπράκης» (Ο.Ν.Α.Δ.Ε.Α.), σύμφωνα
με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 2β
του ν.3812/2009.
ΣΕΛ. 15

Εκτός διαδικασίας
υπερβολικού
δημοσιονομικού
ελλείμματος η Ελλάδα
Eπειτα από οκτώ χρόνια υπαγωγής της
Ελλάδας στις ευρωπαϊκές διαδικασίες που προβλέπονται για τις χώρες οι
οποίες εμφανίζουν υπερβολικά δημοσιονομικά ελλείμματα, το Συμβούλιο
των Υπουργών της ΕΕ ανακοίνωσε το
κλείσιμο της σχετικής με την Ελλάδα
διαδικασίας.
ΣΕΛ. 16

Στον πανέμορφο
Σκορπιό του Ωνάση
στη Λευκάδα
θα κτιστούν 22 βίλες
από τον Ριμπολόβλεφ

Μ

ετά την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να μην καλύψει το έλλειμμα του
ΟΣΥ, ύψους 32 εκατ. ευρώ οι Οργανισμοί
ΟΣΥ και ΟΑΣΑ που διαχειρίζονται τα λεωφορεία
και τα τρόλεϊ βρίσκονται με τα χέρια ψηλά. Οι
διοικήσεις των δύο οργανισμών προσπαθούν με
κάθε τρόπο, λόγω της οικονομικής ασφυξίας που
έχουν περιέλθει, να αντιμετωπίσουν την οδυνηρή
πραγματικότητα. Ηδη συζητείται να προσφύγουν
στην πτωχευτική διαδικασία του άρθρου 47 του ν.
2190/1920, δηλαδή να ενταχθούν στις διατάξεις
του πτωχευτικού κώδικα. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με τους δύο οργανισμών έχει
αναλάβει την πρωτοβουλία για την αντιμετώπιση
του οικονομικού προβλήματος, το οποίο θα φέρει
σε αδιέξοδο τη λειτουργία των συγκοινωνιών με
απίστευτες ταλαιπωρίες για τους πολίτες.
Αρμόδιες πηγές υποστηρίζουν ότι θα μειωθεί
ισόποσα το μετοχικό κεφάλαιο και ο αριθμός
των μετοχών, πρακτική που έχει υλοποιήσει και
στο παρελθόν η εταιρεία. Μόνο που με τον τρόπο
αυτό απομειώνεται συνεχώς η αξία της εταιρείας,
αποδεικνύοντας το βαθύ τέλμα, στο οποίο έχουν
περιέλθει οι συγκοινωνίες. Άλλωστε, πέρα από
τους αριθμούς και τις λογιστικές καταστάσεις, την
πραγματική εικόνα του δημόσιου μεταφορικού
έργου, αντιμετωπίζουν καθημερινά οι επιβάτες
και οι εργαζόμενοι, στο δρόμο.
Η έλλειψη ανταλλακτικών που συνεχίζει να κρατά
καθηλωμένα τα οχήματα στα αμαξοστάσια, οι πολύωρες ώρες αναμονής στις στάσεις, ο γερασμένος
στόλος και οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων
απέναντι στην απαξίωση των μέσων μεταφοράς,
πλήττουν την εικόνα των ΜΜΜ και ενισχύουν το
αίσθημα απαξίωσης. Μόνο 800 λεωφορεία από τα
2.000 που είναι ο στόλος της ΟΣΥ, βγαίνουν καθημερινά στο δρόμο ενώ καθημερινά δημοφιλείς
γραμμές με μεγάλο επιβατικό έργο, βρίσκονται
αντιμέτωπες με την έλλειψη λεωφορείων.

“Υπάρχουν γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση
όπως το Κηφισός-Κέντρο που από 14 λεωφορεία
που έπρεπε να έχουμε, στο δρόμο βγαίνουν από
1 έως 3”, αναφέρουν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι
θεωρούν ότι η κυβέρνηση έχει αφήσει στην τύχη
τους, τους συγκοινωνιακούς φορείς.
Η έλλειψη οχημάτων εξηγεί και την πολύωρη
αναμονή στις στάσεις που σε κάποια δρομολόγια
(π.χ Αθήνα -Πέραμα, Ελευσίνα-Αθήνα κ.α) φτάνει
από 1,5 έως 2 ώρες! Αυτό οδηγεί σε απόγνωση
τους επιβάτες, με αποτέλεσμα τα κρούσματα
διαπληκτισμών και χειροδικιών με τους οδηγούς
να καταλήγουν με μεγάλη συχνότητα τους τελευταίους μήνες, στα αστυνομικά τμήματα.
Φέτος, το συνολικό έλλειμμα και για τις δύο εταιρείες του ΟΑΣΑ (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) έχει υπολογιστεί
να φτάσει τα 58 εκατ. Ευρώ. Οι εκτιμήσεις μιλούν
για συντηρητικές προβλέψεις καθώς θεωρείται
ότι θα αναθεωρηθούν επί τα χείρω.
Από τα τέλη Μαΐου η οικονομική διευθύντρια της
ΟΣΥ έχει επισημάνει με έγγραφό της, την κάλυψη
του προϋπολογισμού του 2017 στον τομέα των
ανταλλακτικών και αναλώσιμων.
Οι οικονομικές υπηρεσίες δήλωναν πλήρη αδυναμία να καλύψουν τις απαιτήσεις προμηθειών. Το
πρόβλημα όμως, δεν είναι μόνο ότι δεν υπάρχουν
λεφτά αλλά ότι οι προμηθευτές αδυνατούν να
χορηγήσουν ανταλλακτικά, από την στιγμή που η
ΟΣΥ δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε παλαιότερες
υποχρεώσεις της.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτός είναι και ο λόγος
που έχει μπλοκάρει πρόσφατη έκτακτη επιχορήγηση, ύψους 2 εκ. ευρώ από τον ΟΑΣΑ, προς
την ΟΣΥ σε μια προσπάθεια του Οργανισμού να
αμβλύνει τις επιπτώσεις που δημιουργεί η καθήλωση των λεωφορείων στα αμαξοστάσια. Το
ποσό έσπασε σε τρεις δόσεις των 700.000 ευρώ,
ωστόσο οι νέες προμήθειες δεν έγιναν ποτέ καθώς
οι προμηθευτές ζητούν επιτακτικά να μπουν σε
διακανονισμό οι παλιές οφειλές.

Ενα ειδυλλιακό καταφύγιο για λίγους και
εκλεκτούς κοσμοπολίτες, γαλοζοαίματους και προσωπικότητες της διεθνούς
ελίτ ονειρεύεται να χτίσει στα σμαραγδένια νερά του Ιονίου ο Ντμίτρι Ριμπολόφλεβ. Ο Ρώσος μεγιστάνας, ο οποίος
απέκτησε τον θρυλικό Σκορπιό από την
Αθηνά Ωνάση για να τον χαρίσει στην
κόρη του Εκατερίνα ως δώρο γενεθλίων, εμφανίζεται έτοιμος να μετατρέψει
το εμβληματικό νησί του Αριστοτέλη
Ωνάση σε επίγειο παράδεισο, σε ένα
χλιδάτο τουριστικό θέρετρο υψηλών
προδιαγραφών.

Προς αποχώρηση
και η ΕΛΑΪΣ-Unilever
από την Ελλάδα;
Tην πρόθεση της να προχωρήσει στην
πώληση των ελαιολάδων ανακοίνωσε
χθες η εταιρεία Unilever Hellas στο πλαίσιο της επαναξιολόγησης, σε παγκόσμιο
επίπεδο, των στρατηγικών επιλογών της
για την κατηγορία των μαργαρινών. Συγκεκριμένα η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas
σκοπεύει να προχωρήσει στην πώληση
των ελαιολάδων της και η πώληση θα
αφορά τις μάρκες Άλτις, Ελάνθη και
Solon. Όπως αναφέρει ανακοίνωση
της εταιρείας η μεταφορά τους σε νέα
ιδιοκτησία αναμένεται να περιλαμβάνει
και το εργοστάσιο ελαιολάδου στην Πειραιώς, καθώς και τους εργαζόμενους σε
αυτή την προϊοντική κατηγορία.